Geçen farkettim aküyü doldurmak için çıktığımda.. Gaz verirken ara ara kesilmeler oluyor, güçten düşüyor. Ve debriyajı çektiğimde veya rolantide giderken stop ediyor. Akü de dolmuyor ayrıca.
Geçen farkettim aküyü doldurmak için çıktığımda.. Gaz verirken ara ara kesilmeler oluyor, güçten düşüyor. Ve debriyajı çektiğimde veya rolantide giderken stop ediyor. Akü de dolmuyor ayrıca.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...e-bozulur.html
Statör olabilir. Bu konu isıne yarayabilir.
Statör veya konjektör de sorun var. Bu ikisinden biri. Ama ara ara stop etmeler oluyo dediğin için direk statör de olabilir sorun ama şarj da etmiyo dediğin için de konjektörde de sıkıntı olabilir. Yani ikiside sıkıntılı olabilir. Avometre ile ölçüm yapman lazım
Konjektörden ölçtür direkt abicim, çalışmazken 12 küsür volt, çalışıp 5 bin devirlere çıkınca maksimum 14 volt verecek, ola ki bunlardan düşük değer çıkarsa sattörü ölçtür. Baktın ki statör de sağlam, stop problemi için subap ayarına baktır.
geçmiş olsun.
Eyvallah öneriler için, yav uzunları önce yakamıyorum 3-5 km gittikten sonra uzunlar çalışıyor. Daha sonra bekledikçe tekrar gidiyor, güç yetmiyor uzunlara. Doluyo ama hemen boşalıyo gibi akü
büyükihtimal akü gebermiş yada akü başları gevşek
Yan ayaklık müşirini kısa devre yaparak denemenizi öneririm. Arızalı veya içine su girip kısa devre yapıyor ise bahsettiğiniz sorunu yaşamanız olasıdır.
İnşallah Statorunuz bzulmamıştır.
Dipnot (Ne zaman motorunuzu ustaya götüreceksiniz )
Arkadaşlar akü yeni ve pahalı bir akü, yarın aküyü motora takıp ustaya gideceğim direkt. Umarım konjektör cortlamamıştır. Diğer konuları da araştırdım, kablo sorunu oluyo diyolar genelde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:32 ----------
Attığınız alet konjektör bu arada kafanız karıştı benimle uğraşmaktan galiba
Yok estağfurullah. Sizinle uğraşmak haddimiz değil sadece üzülüyoruz böyle sorunları çıkan arkadaşlar için.
Her sürdüğünüzde motorun bütün elektrik tertibatını ateşe atıyorsunuz. Kimse kimseye böyle birşey istemez.
Resme gelince arızanızın konjektörden kaynaklandığını ve statorun da arızalanmamış olması dileğimi dile getirdim o kadar.
Yanlış anladınız, uğraşmak derken çözümü bulabilmek için çabalamanızdı. Yanlış anlaşılmak istemem üstad
Yok yanlış anlamadık. Siz de yanlış anlamadıysanız sorun yok zaten.
Arızanız konusunda ufak bir tavsiyem olacak. Ucuzundan 15-20Tl lik bir multimetre alın ve stator ve konjektör ölçmeyi internetten izleyin. Motosiketiniz varsa ömür boyu işinize yarayacak bir bilginiz olur.
İyi günler.
Ama marşa tekrar bastığınızda çalışıyor. Bu da konjektör ve stator gibi şarj sistemi arızalarından olması ihtimalini düşürüyor.
Sorun şarj sisteminde olsa idi bu sorunu yaşadığınızın 3-4. seferinde artık motosiklet marş basmayacaktı.
Benim için kilit nokta, debriyajı çektiğinizde ve rölantide stop etmesi.
Burada "debriyaj" denmese idi sorunu hemen herkesin söylediği gibi şarj sisteminde arardım, müşir ve sensör ile ECU arızalarını bir sonraya itebilirdim ancak işin içine "debriyajı çekince" giriyorsa bu demektir ki motorun çalışma ön şartlarından üçü debriyajın çekili olması, vitesin boşta olması, yan ayağın kapalı olmasıdır. Burada siz yolda iken vites boşta değil, haliyle anahtarlama için debriyaj ve yan ayak konumu kalıyor.
Eğer yan ayak müşiri arızalı ve arada bir arıza verecek yarı kontak durumunda bir sorun yaşıyor ise, siz debriyaja bastığınızda ateşlemeyi kesebilir.
Aynı nedenle yolda giderken ara ara anlık olarak ateşleme keserek motoru durdurur. Ancak bu esnada morosikletin debriyajına basılı olmadığından aracın hareket halinde oluşunun etkisiyle tekerden alınan güçle, sistem ON konumunda olduğundan motor çalışmaya devam eder. Diğer bir değişle sizin güç kesilmesi diye adlandırdığınız olay aslında kısa süreli motor stop durumudur.
Teşhisi basit. Masraf yapmaya başlamadan önce ayaklık müşirinin soketini sökün ve bir ataş ile kısa devre yapıp elektrik bantı (izolebant) ile etrafını sarıp biryere geçici olarak sabitleyip bir deneyin.
Eğer sorun artık yaşanmıyor ise problemi buldunuz demektir. Sorun tekrarlanıyor ise şarj sistemi arızalarına yönelmek doğru seçenek olabilir. Bu durumda Stator ve Konjektörün birlikte değişimi gerekir diye tahmin ediyorum. Durum eğer yan ayaklık müşirinden değilse, tarifinize göre sorun ciddi durumda ki stator konjektörü, konjektör ise statoru çoktan bozmuştur.
Ümit edelim de yan ayaklıktan olsun
Bugün aküyü aldım, alırken adam; Akünün şarj almadığını söyledim, henüz 6-7 aylık olduğunu söyledim.
Yeni akü mü almam gerekiyor illa? Yoksa tamir ediliyor mu bunlar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)