Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Aklinizda bulunsun. LUTFEN OKUYUNUZ

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Sıfır organik balatada ilk 1 kaç yüz km;de taş gibi yüzey oluşabilir. Sonra aşırı ısınmadan diskde kızarır balatada tutuşa bilir. İyide.
    Fren sisteminde yağın gazlaşabilesi için sistemde hava boşluğu olması gerek. Eğer hava varsa, gazı sıkmana gerek yok. Hava bassanda fren tutmaz. O zaman frenle uğraşan işini iyi yapmamış, dimi? Geçmiş olsun. Frende hava kalmış deyiniz Yeni frende hava veya gaz basma olmaması gereken bir durum.
    Alıntı MD.Murat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Balatanin yanması ayrı bir şey.

    Olay şu, sıvılar sıkışmaz değil mi?
    Ama fren hortumu içindeki yağ kaynayıp gaz haline geçmeye başlarsa bu gaz sıkışır. Bu yüzden de fren boşalır. Manete basınca gazı sıkıştırmış olursun yani.

    Yoksa balata yandı diye fren boşalmaz. Balata yanarsa yanar. Alev alır vs.

    Yapılacak şey? Beklemek. Diske su dökmek diski yamultur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Taylantta indim dik yokuştan..
    Baktim fren yok givrandım o an..
    Tayca birşeyler dedi yerliler..
    Tam anlamadan soğuk suyu boca ettiler..

    Dedim hayırdır aga ne yapiyorsun..
    Dediler sakin ol panik yok şampiyon..
    Aha dedim disk olmuştur papatya...
    Gazladim bir şey olmadı forzaya...

    Foruma hemen girdim konu açmaya...
    Ama gelen yorumlar bambaşka..
    Dökme sicak diske ibrikten su...
    Yamultma diski girme boşa masrafa..
    Barshad ve Volkan76 bunu beğendiler.

  3. #23

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    Alıntı GezeGeze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tayland nasıl?

    Burada, eğer soracak olursan, hani, gündemimiz kapağı alamanyanın kölün şehrine tıp okumak için gitmek ve hazır gitmişken de Alaman vatandaşlığına geçmek... Tabii bunu daha liseye başlamamış bir öğrenci 23 Nisan'da canlı yayında söyleyince, etkisi daha başka oluyor...

    Diğer bir konumuz da 6 bin lira maaşı bırakıp (asgari ücretin 3 katı!), yine Alamanyaya turist olarak gidip, iltica etmek... Anlatıldığına göre, baya da gidiliyormuş yani... 2 seneye kalmaz BMW'yle izne gelir, hayırlısıyla...

    Velhasılı, künyede Tayland okuyunca, dur sorayım diye geçti aklımdan... Tası tarağı toplayıp oralara gelek mi?

    Motorla ilgili sorunlarına yukarıda arkadaşlar zaten cevap vermişler... Bi zahmet memleketimizin, genç olsun yaşlı olsun, kapağı yurt dışına atma özlemine de bir iki kalem cizittiriverirsen makbule geçerdi... Yediğin içtiğin senin olsun, gördüklerini anlatıver hele derler ya, o minvalde yani...

    Buralar başkaca eyidir... dolar altıya gidiyor, euro onun bi tık üstünde... Halkımızın ekseriyeti, gerçi, halinden memnundur, son seçimlere bakılacak olursa...

    Şahsen fikrimi soracak olursan, gerekiyorsa motoru omuzla falan, ufak tefek sorunlara takılma, kalabildiğin kadar kal... buralara gelsen netcen ... karikatür çizsen içerdesin; yumruk atsan dışarda ...

    İşin önünde, yolun açık olsun ...

    Selamlar Tayland'a buralardan ...
    sanirim o konun yeri burasi degil. konu disi diye bir bolum var. sanirim orda konusuluyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------

    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Taylantta indim dik yokuştan..
    Baktim fren yok givrandım o an..
    Tayca birşeyler dedi yerliler..
    Tam anlamadan soğuk suyu boca ettiler..

    Dedim hayırdır aga ne yapiyorsun..
    Dediler sakin ol panik yok şampiyon..
    Aha dedim disk olmuştur papatya...
    Gazladim bir şey olmadı forzaya...

    Foruma hemen girdim konu açmaya...
    Ama gelen yorumlar bambaşka..
    Dökme sicak diske ibrikten su...
    Yamultma diski girme boşa masrafa..
    sesli guldum. helal
    levend84 ve YERUÇAĞI bunu beğendiler.

  4. #24
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani

    Öyle bir şiirden sonra bu taiwan'dan youtuberci tam yerinde sanırım.
    Şampion Sukuterciler

  5. #25
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Bana da olmustu, Fazer'i ilk aldigimda biraz agresif bir motor oldugu icin arka freni temkin amacli surekli sikiyordum. Sonunda arka fren bosalmisti.
    Diskin isisindan fren hidroligi kayniyor ve hidrolik sivisi isini yapamaz hale geliyor. Kaynama noktasi epey yuksek sanirim dot sayisina gore 150-200 derece civari.

    Scooterlarin motor freniyle ilgili problemleri oldugunu bilmiyordum bu arada.

  6. #26
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Yanlış bilgi vermeden önce araştırıp
    yazsaydınız keşke.

  7. #27
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Alıntı Volkan76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıfır organik balatada ilk 1 kaç yüz km;de taş gibi yüzey oluşabilir. Sonra aşırı ısınmadan diskde kızarır balatada tutuşa bilir. İyide.
    Fren sisteminde yağın gazlaşabilesi için sistemde hava boşluğu olması gerek. Eğer hava varsa, gazı sıkmana gerek yok. Hava bassanda fren tutmaz. O zaman frenle uğraşan işini iyi yapmamış, dimi? Geçmiş olsun. Frende hava kalmış deyiniz Yeni frende hava veya gaz basma olmaması gereken bir durum.
    Yağ ısınınca gaza dönüşür. Kaynama noktası.
    İçinde boşluk olmasına gerek yok. Zaten sistemde hava olsa önceden de tutmazdı. O yüzden frenle uğraşanin bir suçu yok.

  8. #28
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Alıntı Barshad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Bugun basima gelen birseyi anlatiyim. Esimle beraber 1.2 saat kadar uzaklita oldukca dik yokuslu virajli yollardan ciktik keyifli bir sekilde gittik, gezdik.

    Donus yolunda dagdan asagi inerken bir anda arka fren bosaldi. Panik yapmadim. On frenle yavasladim. Sonra cok agir agir inmeye basladim. Sonra on frende bosaldi. 2 frende yok ! Yokus asagi iniyoruz. Ayaklarimi yere koydum, motoru yavaslatmaya calistim. Allahtan yokus cok dik degildi. Ama hemen 50 metre ilerde dik yokus varda tam oraya gelmeden, nasil olduysa motor biraz yavasladi ve tam yokusun girisinde solda bir toprak yol gordum. Cok hafif yokus yukari ve yol bozuk. Oraya dondum ve motor durdu !

    Allahin sevgili kuluymusuz.

    Velhasil orada yasayan taylandli yereller hemen yanimiza gelip yardimci oldular ve ogrendik ki ; freni surekli sikarak indigimiz icin, diskler isiniyor ve pabuclar uzerinde durmuyor. Sicak havalarda, uzun inislerde motoru dinlendrip, hatta fren ve balatalarin oldugu kisma bol bol su dokerek sogutmak gerekiyor.

    Aklinizda Bulunsun
    Bunları yapamayacak adamda sürmesin zaten kolaysınız bu forum çerez dolu yahuuuu
    https://www.instagram.com/besafes1kr/

  9. #29
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    hocam arka frende böyle birşey oldugunda bir şekilde durmanız daha iyi olabilirdi; ön fren ile devam etmişsiniz büyük risk.

  10. #30
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı Barshad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Bugun basima gelen birseyi anlatiyim. Esimle beraber 1.2 saat kadar uzaklita oldukca dik yokuslu virajli yollardan ciktik keyifli bir sekilde gittik, gezdik.

    Donus yolunda dagdan asagi inerken bir anda arka fren bosaldi. Panik yapmadim. On frenle yavasladim. Sonra cok agir agir inmeye basladim. Sonra on frende bosaldi. 2 frende yok ! Yokus asagi iniyoruz. Ayaklarimi yere koydum, motoru yavaslatmaya calistim. Allahtan yokus cok dik degildi. Ama hemen 50 metre ilerde dik yokus varda tam oraya gelmeden, nasil olduysa motor biraz yavasladi ve tam yokusun girisinde solda bir toprak yol gordum. Cok hafif yokus yukari ve yol bozuk. Oraya dondum ve motor durdu !

    Allahin sevgili kuluymusuz.

    Velhasil orada yasayan taylandli yereller hemen yanimiza gelip yardimci oldular ve ogrendik ki ; freni surekli sikarak indigimiz icin, diskler isiniyor ve pabuclar uzerinde durmuyor. Sicak havalarda, uzun inislerde motoru dinlendrip, hatta fren ve balatalarin oldugu kisma bol bol su dokerek sogutmak gerekiyor.

    Aklinizda Bulunsun
    Biraz ağır konuşursam kusura bakmayın iyi niyetinizi anlıyorum fakat iyi niyetli tavsiye vereyim derken başkalarına tehlike yaratabilirsiniz.

    Bu size tecrübe olmalı. Kullandığınız cihazı tam olarak anlayamadım ? Bisikletmi kullanıyorsunuz sıcakta papuçlar üzerinde durmuyor ? Hiç bir motosikletin ve aracın diskine sıcak olduğu anda su dökülmez bu afrikadan kanadaya kadar yeryüzündeki tüm araçlarda bu şekildedir. Kullandığınız motosikletin derdi başkaymış.

    Benim size tavsiyem fikir vermeren önce durumun neden yaşanabileceğini ve neden olabileceğini araştırmanız ve bunu bir tecrübe olarak kendinize almanız.

  11. #31

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    Alıntı MahmutBiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz ağır konuşursam kusura bakmayın iyi niyetinizi anlıyorum fakat iyi niyetli tavsiye vereyim derken başkalarına tehlike yaratabilirsiniz.

    Bu size tecrübe olmalı. Kullandığınız cihazı tam olarak anlayamadım ? Bisikletmi kullanıyorsunuz sıcakta papuçlar üzerinde durmuyor ? Hiç bir motosikletin ve aracın diskine sıcak olduğu anda su dökülmez bu afrikadan kanadaya kadar yeryüzündeki tüm araçlarda bu şekildedir. Kullandığınız motosikletin derdi başkaymış.

    Benim size tavsiyem fikir vermeren önce durumun neden yaşanabileceğini ve neden olabileceğini araştırmanız ve bunu bir tecrübe olarak kendinize almanız.
    servis ve oradaki arkadasalr sicaktan oldugunu soylediler. su dokulme isine bircok kisi soyledi. Bilmedigim etmedigim birsey. Gelip doktuler. Tecrubemi edindim, merak etmeyiniz. Ayrica kimseye tavsiyede bulunmadim. Boyle birsye yasadim boyle yaptiklar, dikakt olun dedim.

    herhangi bir agir konusma yok. Sikinti yok

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:44 ----------

    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam arka frende böyle birşey oldugunda bir şekilde durmanız daha iyi olabilirdi; ön fren ile devam etmişsiniz büyük risk.
    kesinlikle dogru. Ancak yol tek gidis tek gelis, hic ev, kulube, market, benzinci hicbirsey yoktu. Bir yer gorseydim kesinlikle durur ve oradakilere ne yapmam gerektigini veya bir servis varsa yonlendirmelerini isterdim. Emin olun

  12. #32

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Daha yüksek bir DOT değerine sahip fren sıvısı kaynamayı geciktirecektir. Her türlü çok zorladığınızı hissediyorsanız dinlendirin bundan sonra. Geçmiş olsun.

  13. #33

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha yüksek bir DOT değerine sahip fren sıvısı kaynamayı geciktirecektir. Her türlü çok zorladığınızı hissediyorsanız dinlendirin bundan sonra. Geçmiş olsun.
    haklisiniz. onerebileceginiz uluslararasi bir marka varsa lufen soyleyiniz. Aslinda buradaki ana sikinti havanin surekli 35-40 derece olmasi

  14. #34
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    2 kişi, hava sıcak yokuşlu yollar, uzun denecek kadar bir tur, küçük teker ve hertarafı grenajla kaplı skuter en zorlanacak motosiklet. Yağı bakımı çok iyi ve huyunu çok iyi bilmek gerek.
    Türkiye'de turluycaksan Touring diyorum. Anca, benzin bitince durursun.

  15. #35

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Sizin motor Xmax mıydı, kullanıcı kitabında DOT 4 uyumlu fren sıvısı öneriliyor, sistemi eski DOT 4 sıvıdan **tamamen** arındırdıktan sonra DOT 5.1 bir fren sıvısı kullanabilirsiniz; bunların kaynama derecesi daha düşük standarttakilerin epeyi üstünde. Yalnız arındırma işi mühim, alt standartlarla karışınca olmuyor!

    Bir de Tayland'da servis kalitesi pek iyi değil gibi anladım; küçük bir şehirdeyseniz büyük bir şehirdeki üst seviye marka servislerine gidin orada diğer sorunlarla birlikte baksınlar; paraya kıyın tam set orijinal sarf malzemesi (fren balataları vs) kullansınlar. (Orijinal olduklarına emin olun.)

    Sorunlarınızı çözebilirsiniz inş.

  16. #36

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin motor Xmax mıydı, kullanıcı kitabında DOT 4 uyumlu fren sıvısı öneriliyor, sistemi eski DOT 4 sıvıdan **tamamen** arındırdıktan sonra DOT 5.1 bir fren sıvısı kullanabilirsiniz; bunların kaynama derecesi daha düşük standarttakilerin epeyi üstünde. Yalnız arındırma işi mühim, alt standartlarla karışınca olmuyor!

    Bir de Tayland'da servis kalitesi pek iyi değil gibi anladım; küçük bir şehirdeyseniz büyük bir şehirdeki üst seviye marka servislerine gidin orada diğer sorunlarla birlikte baksınlar; paraya kıyın tam set orijinal sarf malzemesi (fren balataları vs) kullansınlar. (Orijinal olduklarına emin olun.)

    Sorunlarınızı çözebilirsiniz inş.
    paraya her daim kiyarim e kiyiyorum. Herseyi tamamen orjinaldir. kendim bizzat hondadan siparis ediyorum ve 3 gun gelmesini bekliyorum. Gelen parcayi iscilik verip taktiriyorum

  17. #37

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Tamam konu anlaşıldı; sizin bir orijinal Honda servise gidip güzel bir kontrol yaptırmanız gerekebilir, belki işçilik verdiğiniz usta iyi değil veya Forza 300'ün spesifik detaylarını tam bilmiyor olabilir...

  18. #38

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam konu anlaşıldı; sizin bir orijinal Honda servise gidip güzel bir kontrol yaptırmanız gerekebilir, belki işçilik verdiğiniz usta iyi değil veya Forza 300'ün spesifik detaylarını tam bilmiyor olabilir...
    gidilen yerler, 3 adet honda bayii, 2 adet buyuk motor tamir eden usta, 1 adet normal bir tamirci. Sonuc, bunda hic bisey yok.

    edit : https://www.lazada.co.th/products/br...16389.126158.0

    linkteki urun uygunsa alabilirim ya da daha kaliteli bir onerisi varsa onuda alabilirim.

  19. #39

    Üyelik
    18 Ocak 2011
    Şehir
    Van
    Motosikleti
    rx3
    Diskle balatayla alakası yok. Tamamen fren hidroliğiyle ilgili. Fren hidroliği belli zaman aralıkları ile değismeli. Zamanla sistemin icinde nemden dolayi kirlenme oluyor. Hidrolik sivısında ki nem oranı arttıncada fren tertibatında gelen ısı hidrolik içindeki suyu kaynatıp hava yapmasına neden oluyor. İki yılda bir kesin değismeli hidrolik sivısı. Dot 4 dot 5.1 arkadslarında dediği gibi daha iyi sonuc verir.

  20. #40

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adamın motoru cvt scooter hala aramızda motor freniyle inilir diyenler var, cvt kayışlı şanzımanda motor freni yapılıyor da ben mi bilmiyorum ?
    Hocam geçmiş olsun bu arada.
    Evet yapılıyor. Belli bir hızın üstünde gazı kestinmi motor freni olur. Hatta yokuş aşağı kalktın gazı kestin motor kavramadan ayrıldı, hızlandıktan sonra biraz gaz verirsin kavrama yakalar ve orada kalır, kompresyonla inersin. Belli bir hızın altında olmaz ama.. belli bir hız: her motorun kendi dinamiği artık.
    Emekli Olanlar:
    ‘11 Pcx 39.415 km.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)