Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Aklinizda bulunsun. LUTFEN OKUYUNUZ

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    Merhaba,

    Bugun basima gelen birseyi anlatiyim. Esimle beraber 1.2 saat kadar uzaklita oldukca dik yokuslu virajli yollardan ciktik keyifli bir sekilde gittik, gezdik.

    Donus yolunda dagdan asagi inerken bir anda arka fren bosaldi. Panik yapmadim. On frenle yavasladim. Sonra cok agir agir inmeye basladim. Sonra on frende bosaldi. 2 frende yok ! Yokus asagi iniyoruz. Ayaklarimi yere koydum, motoru yavaslatmaya calistim. Allahtan yokus cok dik degildi. Ama hemen 50 metre ilerde dik yokus varda tam oraya gelmeden, nasil olduysa motor biraz yavasladi ve tam yokusun girisinde solda bir toprak yol gordum. Cok hafif yokus yukari ve yol bozuk. Oraya dondum ve motor durdu !

    Allahin sevgili kuluymusuz.

    Velhasil orada yasayan taylandli yereller hemen yanimiza gelip yardimci oldular ve ogrendik ki ; freni surekli sikarak indigimiz icin, diskler isiniyor ve pabuclar uzerinde durmuyor. Sicak havalarda, uzun inislerde motoru dinlendrip, hatta fren ve balatalarin oldugu kisma bol bol su dokerek sogutmak gerekiyor.

    Aklinizda Bulunsun


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Geçmiş olsun sıcak diske su dökülmez bunu unutmayın yokuş çok uzunse motor kompresörü ile inmeyi deneyin
    Volkan76, maktama ve YZFR25 bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun sıcak diske su dökülmez bunu unutmayın yokuş çok uzunse motor kompresörü ile inmeyi deneyin
    burdakilerin hayati motorun ustunde gectigi icin tabiiki cok daha tecrubeliler. Onlar boyle yapilmasi gerektigini soyledikleri icin aktardim ve oylede yaptilar. Bende baskasinin basina gelmesin diye aktardim. Allah korusun olum hic uzak degildi.

    Maalesef motorum otomatik.

  4. #4

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Aklınızda bulunsun
    Sıcak diske su dökülmez.
    Balatanız yan sanayi olabilir o yüzden frenler boşalmış olabilir.
    Böyle durumlarda vites düşürerek motoru kompressöre bindirip yavaşlayabilirsiniz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:08 ----------

    Sıcak diske soğuk su dökmek diskin yamulmasına neden olur.

  5. #5

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    Alıntı Tvs01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aklınızda bulunsun
    Sıcak diske su dökülmez.
    Balatanız yan sanayi olabilir o yüzden frenler boşalmış olabilir.
    Böyle durumlarda vites düşürerek motoru kompressöre bindirip yavaşlayabilirsiniz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:08 ----------

    Sıcak diske soğuk su dökmek diskin yamulmasına neden olur.
    buz gibi su dokmediler, normal musluk suyu doktuler bir kova kadar. motorum hicbir parcasi kesinlikle yansanayi degildir ! herseyi tam oalrak orjinal alinir. frenler daha 50 km once diskle beraber degisti

  6. #6

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Alıntı Barshad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buz gibi su dokmediler, normal musluk suyu doktuler bir kova kadar.
    Balatanız büyük ihtimal yanmıştır su dökerek balatanın kalan keçeside metalden ayrılıp sökülebilir.

  7. #7
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Geçmiş olsun, ancak bu durum akılda bulunacak bir şey değil temel bilgidir zaten, uzun rampalarda sürekli fren kullanılmaz motor freni ile birlikte arada freni bırakarak inmeliyiz.

    Sıcak diske soğuk su dökülmesi ile ilgili gerekenler yazılmış zaten, disk 500 dereceyken 50 derece su bile dökseniz soğuk su etkisi yaratır ve disk yamulur, fren yaparken hissedersiniz.

  8. #8
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Takip ettiğim için biliyorum. Senin motorda yolunda gitmeyen bir şeyler var. Ben de skuterimle tam yüklü ve artçılı olarak doğu karadeniz yaylalarını gezdim. Dünya kadar uzun süreli yokuş inişleri yaptım. Bir problemle karşılaşmadım.
    Arka balatan diske sürtüyordu. Bu sorun çözülmeden motorunu kullanma. Sürekli sürtünme ve yüksek ısı yüzünden motora zarar verirsin diyeceğim ama motoru boşver kendine ve eşine bir zarar verirsin. Geçmiş olsun.

  9. #9
    Fr.Sante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Forza 250 - SYM Jet-X 125
    Uzun rampalarda frenle inerseniz diskler o kadar ısınır ki egzoza dokunduğunuzda gibi sıcaklığın birebir aynısı. Ben de yaşadım ordan biliyorum parmağım yanmıştı. Su falan dökmeyin. Kendi kendine soğur zaten.

  10. #10
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Sevgili dostum aşırı sürtünmeden ısınan diski suyla soğutursan yamulur. Yamuk ve dalgalı bir disk ise en azından fren performansını düşürür. Aynı işlemi bir kaç kez tekrarlaman halindeyse disk tamamen ölebilir . Bu defa diski yenilemek zorunda kalabilirsin. Ha bu arada benim torna makinem var ,
    eğrilen diskin yenisini yapabilirim diyebiliyorsan no problem. Emrinde bir torna tezgahı olsa , zaten neler yapılabileceğini bizlere sormazdın. O diski
    suyla soğutma işini tamamen unut. Yada arazi sürüşleri yapacam diyorsan , arazi kullanımına uygun manuel vites bir motosiklet al. bununla geçmiş olsun .

  11. #11

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Adamın motoru cvt scooter hala aramızda motor freniyle inilir diyenler var, cvt kayışlı şanzımanda motor freni yapılıyor da ben mi bilmiyorum ?
    Hocam geçmiş olsun bu arada.

  12. #12
    yigozya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2018
    Şehir
    Los Adanos
    Motosikleti
    SUZUKİ Gsx250r
    Çok geçmiş olsun öncelikle kazasız atlatmaniza çok sevindim. Ortalama ne kadarlik bir mesafeydi fren yaparak indigin yokus asagi??
    Eve geç varmak hiç varamamaktan iyidir..

  13. #13
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    geçmiş olsun , arkadaş sukuter ile yaşadığı fren probleminden bahsetmiş vites küçült kompresor yap yazılmış ya okumuyorsunuz yada sukuter hakkında hiç tecrübeniz yok.. dik yokuş inmek sukuterin en büyük sorunu hele iki kişi iseniz zaten kompresorle pekde yavaşlamaz , en doğrusu frenleri sırayla kullanmak , yani 30 saniye ön 30 saniye arka şeklinde fren yaparsanız hem diskin soğumasına fırsat tanımış hemde hızınızı kontrol altında tutmuş olursunuz..
    Green Arrow ve oialdemir bunu beğendiler.

  14. #14

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Takip ettiğim için biliyorum. Senin motorda yolunda gitmeyen bir şeyler var. Ben de skuterimle tam yüklü ve artçılı olarak doğu karadeniz yaylalarını gezdim. Dünya kadar uzun süreli yokuş inişleri yaptım. Bir problemle karşılaşmadım.
    Arka balatan diske sürtüyordu. Bu sorun çözülmeden motorunu kullanma. Sürekli sürtünme ve yüksek ısı yüzünden motora zarar verirsin diyeceğim ama motoru boşver kendine ve eşine bir zarar verirsin. Geçmiş olsun.
    ah bi cozebilsem. daha bu sabah baska bir servise gittim soktu bakti tes surusune gitti. bisey yok diyip yolladi. maalesef cozemiyorlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:29 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun , arkadaş sukuter ile yaşadığı fren probleminden bahsetmiş vites küçült kompresor yap yazılmış ya okumuyorsunuz yada sukuter hakkında hiç tecrübeniz yok.. dik yokuş inmek sukuterin en büyük sorunu hele iki kişi iseniz zaten kompresorle pekde yavaşlamaz , en doğrusu frenleri sırayla kullanmak , yani 30 saniye ön 30 saniye arka şeklinde fren yaparsanız hem diskin soğumasına fırsat tanımış hemde hızınızı kontrol altında tutmuş olursunuz..
    evet onlarda aynisini soylediler ve uzun ineceksen motoru park et bekle dediler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:30 ----------

    Alıntı yigozya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok geçmiş olsun öncelikle kazasız atlatmaniza çok sevindim. Ortalama ne kadarlik bir mesafeydi fren yaparak indigin yokus asagi??
    sanirim 10-12km kadar indim. mesafe az gibi gozukebilir ama burda hava 40 derece. yaniyor yani. bu notuda ekliyim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:31 ----------

    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adamın motoru cvt scooter hala aramızda motor freniyle inilir diyenler var, cvt kayışlı şanzımanda motor freni yapılıyor da ben mi bilmiyorum ?
    Hocam geçmiş olsun bu arada.
    hem anlayisiniz, hemde gecmis olsun dileginiz icin tesekkurler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:33 ----------

    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili dostum aşırı sürtünmeden ısınan diski suyla soğutursan yamulur. Yamuk ve dalgalı bir disk ise en azından fren performansını düşürür. Aynı işlemi bir kaç kez tekrarlaman halindeyse disk tamamen ölebilir . Bu defa diski yenilemek zorunda kalabilirsin. Ha bu arada benim torna makinem var ,
    eğrilen diskin yenisini yapabilirim diyebiliyorsan no problem. Emrinde bir torna tezgahı olsa , zaten neler yapılabileceğini bizlere sormazdın. O diski
    suyla soğutma işini tamamen unut. Yada arazi sürüşleri yapacam diyorsan , arazi kullanımına uygun manuel vites bir motosiklet al. bununla geçmiş olsun .
    yok bi daha olmaz. zaten 40 yilda bir gidiyoruz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:34 ----------

    Alıntı Tvs01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Balatanız büyük ihtimal yanmıştır su dökerek balatanın kalan keçeside metalden ayrılıp sökülebilir.
    yarin sabah hemen balatalara baktiricam daha degiseli 50-100km olmustu ama sorun yok.

  15. #15
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adamın motoru cvt scooter hala aramızda motor freniyle inilir diyenler var, cvt kayışlı
    şanzımanda motor freni yapılıyor da ben mi bilmiyorum ?
    Hocam geçmiş olsun bu arada.
    Ben mobilden girdiğim için hangi motoru kullandığını göremiyorum, göremediğim içinde genel cevap yazdım.

  16. #16
    gogozh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    Geçmiş olsun hocam , arkadaşların dediği gibi sıcak diske su temas ettirilmez yani uygun değil .
    Hardox serisi metaller sadece genlesmeye dayanıklı diye biliyorum , o metalle de disk yapılmaz .

  17. #17
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Frenbalatalarï yeniyken fazla zorladığınız için, zilalı taş gibi sertleşmiş olabilir. Organik. yeni balatalarda ilk 100-200 km çok ısıtmadan ve fazla sıkmadan balatanın en üst tabakarını sürterek giderilmesi gerek. Yoksa, sanırım en üst katmanda bileşenlerden ziade çok tutkal olduğundan, fazla ısınma ve basınçda taş gibi olup kayıyor. Bu sorun oldumu, balataların yüzeyindeki oluşan sert katman zımparayla giderilebilinir. İhce zımoara kağıdını düz bir zeine tutturup, balatayı düz bir şekilde sürterek düzeltile bilinir.
    Sinremelalli balatalar dahada ısıya dayanıklı ve bu sorun olmuyormuş. Ama sinter balata için dikde ona göre olması gerek. Çok ısıdan fren yağıda daha sık değiştirilmeli. Yani, sinter özel ve daha pahalıdır.
    Organik standartdır. Fiyatı uygundur, 800 dereceyi geçmemeli, buda sürekli yokuşlu yolda çabuk ulaşılır ve kullanılmaya başlanıldımı, ilk birkaç yüz km fazla zorlamamak gerek.
    Alıntı Barshad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buz gibi su dokmediler, normal musluk suyu doktuler bir kova kadar. motorum hicbir parcasi kesinlikle yansanayi degildir ! herseyi tam oalrak orjinal alinir. frenler daha 50 km once diskle beraber degisti


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:50 ----------

    Yazım hataları için kusura bakmayın. Bende tabletten yazıyorum. 10 parmak multi toush çok saçmalıyor. Düzeltim derken dahada bozuluyor. K.B.
    OkNisT bunu beğendi.

  18. #18
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Balatanin yanması ayrı bir şey.

    Olay şu, sıvılar sıkışmaz değil mi?
    Ama fren hortumu içindeki yağ kaynayıp gaz haline geçmeye başlarsa bu gaz sıkışır. Bu yüzden de fren boşalır. Manete basınca gazı sıkıştırmış olursun yani.

    Yoksa balata yandı diye fren boşalmaz. Balata yanarsa yanar. Alev alır vs.

    Yapılacak şey? Beklemek. Diske su dökmek diski yamultur.
    fazil bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    Alıntı MD.Murat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Balatanin yanması ayrı bir şey.

    Olay şu, sıvılar sıkışmaz değil mi?
    Ama fren hortumu içindeki yağ kaynayıp gaz haline geçmeye başlarsa bu gaz sıkışır. Bu yüzden de fren boşalır. Manete basınca gazı sıkıştırmış olursun yani.

    Yoksa balata yandı diye fren boşalmaz. Balata yanarsa yanar. Alev alır vs.

    Yapılacak şey? Beklemek. Diske su dökmek diski yamultur.
    wallaha orada sagolsunlar yarima gelen gercekten iyi insanlar hem su doktu hemde surus tuyolari verdiler. bi kere oldu yapacak birsey yok.

  20. #20

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Tayland nasıl?

    Burada, eğer soracak olursan, hani, gündemimiz kapağı alamanyanın kölün şehrine tıp okumak için gitmek ve hazır gitmişken de Alaman vatandaşlığına geçmek... Tabii bunu daha liseye başlamamış bir öğrenci 23 Nisan'da canlı yayında söyleyince, etkisi daha başka oluyor...

    Diğer bir konumuz da 6 bin lira maaşı bırakıp (asgari ücretin 3 katı!), yine Alamanyaya turist olarak gidip, iltica etmek... Anlatıldığına göre, baya da gidiliyormuş yani... 2 seneye kalmaz BMW'yle izne gelir, hayırlısıyla...

    Velhasılı, künyede Tayland okuyunca, dur sorayım diye geçti aklımdan... Tası tarağı toplayıp oralara gelek mi?

    Motorla ilgili sorunlarına yukarıda arkadaşlar zaten cevap vermişler... Bi zahmet memleketimizin, genç olsun yaşlı olsun, kapağı yurt dışına atma özlemine de bir iki kalem cizittiriverirsen makbule geçerdi... Yediğin içtiğin senin olsun, gördüklerini anlatıver hele derler ya, o minvalde yani...

    Buralar başkaca eyidir... dolar altıya gidiyor, euro onun bi tık üstünde... Halkımızın ekseriyeti, gerçi, halinden memnundur, son seçimlere bakılacak olursa...

    Şahsen fikrimi soracak olursan, gerekiyorsa motoru omuzla falan, ufak tefek sorunlara takılma, kalabildiğin kadar kal... buralara gelsen netcen ... karikatür çizsen içerdesin; yumruk atsan dışarda ...

    İşin önünde, yolun açık olsun ...

    Selamlar Tayland'a buralardan ...
    espresso ve potasyum bunu beğendiler.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)