Bu yazdığınızla önce ki yazdığınız birbiriyle çelişiyor, parça parça edindiğiniz/okuduğunuz bilgileri karıştırmış olabilirsiniz.
Önce ki mesajınız da fren hortumu içinde ki hidrolik sıvısının (siz yağ deseniz de yağ değildir bu sıvı) aşırı sıcaklıktan dolayı kabarcıklar oluşturduğuna değinmiştiniz, doğrudur, ve bunun için kaynama sıcaklığı olan 180-200 derece civarı ısıya ulaşması gerekir.
Ama şimdide bu sıvının derecesi maksimum 50 olur diyorsunuz. Yani iki söyleminiz de birbirinin tamamen zıttı.
Ayrıca ilk cümleniz de zaten benim dediğimi onaylamışsınız, hortumun esnemesi/genleşmesi yüzünden basınç kaybı meydana gelince kaliperlerin içinde ki piston da balataları gerekli güçle itemez ve balatalar da diski sıkıştıramaz, sonuç olarak frenleriniz tutmaz. Çelik hortum ya da çelik örgülü hortum
artık nasıl adlandırırsanız, esnemeyi engelleyeceği için basınç kaybını da engeller, ve pistonların gerektiği gibi basabilmesiyle frenlerin tutmasında sorun yaşanmaz. Kısaca benimle aynı şeyleri söyleyip hayır öyle değil tarzı yazmanızı anlayamadım ama
Bu arada frenlere hava borularına kadar değinmişsiniz, ama bu bahsettiğinizde zaten motogp yarışları, orada da diskler 200-800 derece arası ısınır, 1200 olağan dışıdır. O derecelere kadar ısınmasının sebebi de sadece sert fren değil, karbon alaşımlı fren komponentleri kullanılmasından da kaynaklıdır. Yani bizim günlük motorlarımızdan çok farklı malzeme ve teknolojinin sonucudur. Hatta bazı pistlerde soğuk mevsim denk geldiğinde özellikle minimum 200 dereceye ısıtıp karbon kapaklarla bu ısıyı korumaya çalışırlar motorlar yarışa bile başlamadan. Sebebi de kullanılan malzemelerden dolayı 200 derecenin altındayken bu motorların fren performansı zayıftır, ama günlük yolda kullandığımız motorlarda ise diskte ki 40-50 derece kadar bir ısı optimum performans için uygundur. Yani bu verdiğiniz örnek konumuzla hiç bir şekilde bağdaşan bir örnek değil zaten, sadece akıl karıştırır.