Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Aklinizda bulunsun. LUTFEN OKUYUNUZ

    REKLAM ALANI
  1. #41
    cihangir151 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    kuşadası
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax
    Fren hidroliği ağır veya yüklü hatta süratli motorlarda hayati önem taşıyor. Çünkü frene çok iş düşüyor, zorlanabiliyor. Bu sebeple fren hidrolik sıvısı kullanım şartlarına ve hava şartlarına bağlı olarak şahsi kanaatim maksimum yılda bir hatta duruma göre 6 ayda bir değiştirilmeli. Çünkü bu meret ısıdan bozulabilen ve nem çekebilen tam olarak bir yağ olmayan alkolvari bişiy. Dikkat edilecek bir diğer husus da hidrolik sıvı yenilenirken sistem eski sıvıdan tamamen arındırılmış olduğundan emin olunmalı hatta bir tur yeni konulan sıvı ile temizlenip tekrar boşaltıp tekrar doldurmakta fayda var. Yeni sıvının paketinin daha önce açılmamış ve açık bekletilmemiş olması önemli. Yani açılmış ama tamamı bitmemiş pakette kalan hidroliği "ben bunu daha sonra kullanırım" diye boşa saklamayın, nem çeker ölür. Tekerinize taş gelmesin


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    Alıntı cihangir151 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren hidroliği ağır veya yüklü hatta süratli motorlarda hayati önem taşıyor. Çünkü frene çok iş düşüyor, zorlanabiliyor. Bu sebeple fren hidrolik sıvısı kullanım şartlarına ve hava şartlarına bağlı olarak şahsi kanaatim maksimum yılda bir hatta duruma göre 6 ayda bir değiştirilmeli. Çünkü bu meret ısıdan bozulabilen ve nem çekebilen tam olarak bir yağ olmayan alkolvari bişiy. Dikkat edilecek bir diğer husus da hidrolik sıvı yenilenirken sistem eski sıvıdan tamamen arındırılmış olduğundan emin olunmalı hatta bir tur yeni konulan sıvı ile temizlenip tekrar boşaltıp tekrar doldurmakta fayda var. Yeni sıvının paketinin daha önce açılmamış ve açık bekletilmemiş olması önemli. Yani açılmış ama tamamı bitmemiş pakette kalan hidroliği "ben bunu daha sonra kullanırım" diye boşa saklamayın, nem çeker ölür. Tekerinize taş gelmesin
    bugun itibari ile brembot dot 5 fren yagi koyuldu. tesekkur ederim

  3. #43

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Barshad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugun itibari ile brembot dot 5 fren yagi koyuldu. tesekkur ederim
    Yalnız silikon bazlı DOT 5 glycol bazlı DOT 3, 4 ve 5.1 ile uyumlu değildir. Fren sisteminizin sıfırlanması gerekir diye biliyorum, keşke DOT 5.1 koysaymışsınız.

  4. #44

    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Regal Raptor 150
    Sayın geze geze Turist olarak Almanyaya nasıl gidiliyor vize alarak değilmi ? vize nasıl veriliyor biliyormusun, bilmiyorsan bir araştır istersen, elin Almanı demezmi '' sen Almanyaya iltica başvurusu içinmi vize aldın? İltica etmenin şartları belli,zaten Almanyada Türklerin iltica etmesini dört gözle bekliyorlar, fesuphanallah,Almanyanın çalışma ve yaşam şartlarını biliyormusun? ooooooooooh buyursunlar buyrun size bir ev vede ayda 3000 euro maaş, haftalık 35 saat çalışma 2 maaşla motor 5 maaşla araba ne ala napıcan Türkiyeyi yolun açık olsun cengaver.

  5. #45
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Açılın ben kamyoncuyum.😀

    Frenle uzun rampa inilmez. Hangi vasıta olursa olsun. Tvlerde filan çıkan freni patlayan kamyon meselesi budur. Fren patlamaz ısınır. Sonrada tutmaz. Hatta alev alabilir.

    Düşük vitesle yığdırarak rampa inilir. Azar azar fren kullanılabilir. Düşük hızda fren az ısınır o normal. Yüksek hızda çok ısınır. Isınan balata motor bloğu vs şeylere su dökülmez. Çatlar.
    Mertcan39 bunu beğendi.

  6. #46
    Alikenan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2011
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Aprilia RSV4 Factory, SR-GT 200
    3 sayfa yazılmış ama, belki başlarına gelmediğinden ya da geldiğinde bu örnekte ki gibi yanlış teşhis konduğundan olabilir, kimsenin değinmediği bir durum var ki teknik başka bir sorun yoksa sebebi yüzde 99 o dur.

    Evet çok fazla fren kullanıldığında diskte ısınır, balatalarda ısınır, hidrolikte ısınır... Motosiklette diskler yada balataların ısınmasından dolayı sorun çıkartacak seviyeye gelene kadar onlardan önce hidrolik sıvısı zaten ısınır, buraya kadar değinilmiş zaten.
    Belli bi yerden sonra DOT5 vs en üst seviye hidrolik olsada bu ısınmanın önüne geçemez.
    Yanlış bilmiyorsam sizin motorunuzun fren hortumları normal hortum. Asıl sizin yaşadığınız sorun büyük ihtimalle bundan kaynaklı.
    Aşırı fren kullanımında hidrolik sıvısı ısındıkça, sıvının sıcaklığından dolayı normal fren hortumlarında genleşme meydana gelir. Bu genleşmeyi hortumların genişlemesi olarak düşünebilirsiniz. Bu sebepten de frenler boşalmış gibi etki yapar ve tutmaz. Misal çelik fren hortumu ile değiştirmeniz durumunda hidrolik sıvısı yine aynı derece de ısınsa da hortumda genleşme olmayacağı için aynı koşullarda frenleriniz sıkıntısız çalışmaya devam edecektir.

  7. #47
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Alikenan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3 sayfa yazılmış ama, belki başlarına gelmediğinden ya da geldiğinde bu örnekte ki gibi yanlış teşhis konduğundan olabilir, kimsenin değinmediği bir durum var ki teknik başka bir sorun yoksa sebebi yüzde 99 o dur.

    Evet çok fazla fren kullanıldığında diskte ısınır, balatalarda ısınır, hidrolikte ısınır... Motosiklette diskler yada balataların ısınmasından dolayı sorun çıkartacak seviyeye gelene kadar onlardan önce hidrolik sıvısı zaten ısınır, buraya kadar değinilmiş zaten.
    Belli bi yerden sonra DOT5 vs en üst seviye hidrolik olsada bu ısınmanın önüne geçemez.
    Yanlış bilmiyorsam sizin motorunuzun fren hortumları normal hortum. Asıl sizin yaşadığınız sorun büyük ihtimalle bundan kaynaklı.
    Aşırı fren kullanımında hidrolik sıvısı ısındıkça, sıvının sıcaklığından dolayı normal fren hortumlarında genleşme meydana gelir. Bu genleşmeyi hortumların genişlemesi olarak düşünebilirsiniz. Bu sebepten de frenler boşalmış gibi etki yapar ve tutmaz. Misal çelik fren hortumu ile değiştirmeniz durumunda hidrolik sıvısı yine aynı derece de ısınsa da hortumda genleşme olmayacağı için aynı koşullarda frenleriniz sıkıntısız çalışmaya devam edecektir.
    aşırı ısı kaliperin içindeki hidrolik yağını etkiler , yağ çaydanlıkta kaynayan su gibi kabarcıklar oluşturur ve kaliperin içindeki piston balataları sıkıştıramaz fren tutmaz , yüksek sıcaklık borulara kadar ulaşmaz....

    esasen frenlerin çok çabuk ısınmaması gerekir ama balataların arkasındaki izolasyon plakaları biten balata ile çöpe atılıyor , bunların eski balatadan yenisine aktarılması gerekir lakin bizim ustalara göre gereksiz şeylerdir onlar !

  8. #48
    Alikenan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2011
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Aprilia RSV4 Factory, SR-GT 200
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aşırı ısı kaliperin içindeki hidrolik yağını etkiler , yağ çaydanlıkta kaynayan su gibi kabarcıklar oluşturur ve kaliperin içindeki piston balataları sıkıştıramaz fren tutmaz , yüksek sıcaklık borulara kadar ulaşmaz....
    borulara kadar ulaşmaz kısmında yanlışınız var. Sıradan fren hortumları genelde kauçuk malzemedendir ve aşırı ısıya karşı metalden daha az dayanıklıdır. Bunun sonucu olarakta aşırı fren kullanımın da hidrolik sıvısının fazla ısınmasından dolayı diğer herşeyden önce normal fren hortumları etkilenip genleşir, bu genleşmeden dolayı da fren yapmak istediğinizde sanki hortumda hava varmış ya da sıvı eksikmiş gibi bir etki oluşturur, balataları sıkıştırmak için yeterli basıncı uygulayamaz. Bu özellikle piste standart motorla girildiğinde aşırı frenden dolayı yaşanan çok sıradan bir durumdur. Sadece çelik fren hortumu takılmasıyla bu durum ortadan kalkar.

  9. #49

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Geçmiş olsun.. Şimdi genelde memleketimizde "iyi usta" takıntısı olduğu için araçların teknik bilgilerinden uzak alaylı ve şehir efsanesine inanmış ustalara araçların bakımlarını çoğunluk yaptırıyor.

    Diyeceğim şu ki, "Fren Hidrolik" sıvısı araç çok fazla kullanılmamış olsa bile max. 24 aylık periyodlarda değiştirilmesi gerekir.. Fren Hidroliği aksi halde özelliğini kaybedecektir.. Kaybetmez vs diyen usta yalan söylüyordur. Bahsettiğim standartlar dünyanın kabul ettiği standartlardır..

    Bakım yaptırırken Fren Hidrolik sıvılarının değişimini mutlaka tkaip edin..

  10. #50

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Motorlu taşıt kullanmak için fizik bilmek gerekir. Fizik bilmeyene özellikle bizim ülkemizde ehliyet vermemek gerekir.

    Frenleme konusunda da bilmemiz gereken fizik dersi, frene basınca neden yavaşladığımız. Sebebi, balatalar freni sıkar, motorun kinetik enerjisi, ısı enerjisine dönüşür ve alet yavaşlar. Aşırı ısıdan artık daha fazla sıcaklık absorbe edemeyen balatalar tutmaz olur ve "fren boşaldı" hissi verir.

    Scooter ların önemli dezavantajından biri de motor freni yapılamamasıdır. Yokuş aşağı Allah ne verdiyse salınıp gidiyorlar. Tüm güç frenlerde. Burada fren yaparken bas-çek yapmalıyız ki çektiğimiz esnada balatalar soğusun. Akıllıca olanı, şartlar el veriyorsa, bir sağ bir sol maneti sıkarak bir ön bir arka fren yapmak. Ön yaparken arka, arka fren yaparken önler soğur ve sürekli fren yapılır.

    Sıcak diske benzer sıcaklık haricinde su dökülmez. 200-250 derecede olan disklerinize kaynar su dökmeniz bile sakıncalı.

    Fizik bilmediği için meşhur Sakar Geçidi'nde midibüs kaza yapmış, çok fazla sayıda insanımız ölmüştü. Buyrun linki;

    http://www.milliyet.com.tr/son-dakik...undem-2449775/
    espresso bunu beğendi.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  11. #51
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Alikenan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ......çelik fren hortumu takılmasıyla bu durum ortadan kalkar......

    sizin bahsettiğiniz fren hortumunun esnemesi yüzünden meydana gelen bir miktar basınç kaybıdır , dozajlama yapmanızı veya fren hissiyatını kaybettirebilir , çelik hortum dediğiniz de aslında çelik falan değildir , standart kauçuk karışımlı hortuma örgü şeklinde tel sarılmıştır ve esnemeyi bir miktar engeller.. kaliperin içindeki piston balatalara dokunan tek parçadır , pist yarışlarında kullanılacak motorların dikkat edin jantın yanından kalipere hava transfer eden ram air boruları gibi kanallar bulunur , pistte viraj öncesi yapılan sert frende diskler 1200 dereceye kadar ısınır kıpkırmızı olur , bu ısının yarısı kauçuk boruya erişse tel örgülü bile olsa anında deforme olur..uzun yokuş indikten sonra disklere ve kalipere bırakın dokunmayı elinizi yaklaştıramazsınız , borulara ise rahatlıkla dokunabilirsiniz zira içindeki yağın derecesi max 50 civarındadır..

  12. #52

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    scooter 10km civarı hızlarda boşa atar (gazda veya kompresyonda değilse)
    fazla hızlanmadan, gaz verip, kavramayı sağlamalısın
    yoksa hızlandığında gaz verirsen, kavrama, başa bela olabilir
    bu konuda çalış
    yokuş aşağı boşa düşürmemeyi öğren

    sürüş konforu/güvenliği için yumuşak fren yapılmalı ama;
    fazla yumuşak fren, fren sisteminin verimsiz kullanılmasına, fazla ısınmasına da sebep olur

    fren sıvısı, ısınıp soğudukça, içine nem alır. bozulur

    geçmiş olsun

  13. #53
    Alikenan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2011
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Aprilia RSV4 Factory, SR-GT 200
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sizin bahsettiğiniz fren hortumunun esnemesi yüzünden meydana gelen bir miktar basınç kaybıdır , dozajlama yapmanızı veya fren hissiyatını kaybettirebilir , çelik hortum dediğiniz de aslında çelik falan değildir , standart kauçuk karışımlı hortuma örgü şeklinde tel sarılmıştır ve esnemeyi bir miktar engeller.. kaliperin içindeki piston balatalara dokunan tek parçadır , pist yarışlarında kullanılacak motorların dikkat edin jantın yanından kalipere hava transfer eden ram air boruları gibi kanallar bulunur , pistte viraj öncesi yapılan sert frende diskler 1200 dereceye kadar ısınır kıpkırmızı olur , bu ısının yarısı kauçuk boruya erişse tel örgülü bile olsa anında deforme olur..uzun yokuş indikten sonra disklere ve kalipere bırakın dokunmayı elinizi yaklaştıramazsınız , borulara ise rahatlıkla dokunabilirsiniz zira içindeki yağın derecesi max 50 civarındadır..
    Bu yazdığınızla önce ki yazdığınız birbiriyle çelişiyor, parça parça edindiğiniz/okuduğunuz bilgileri karıştırmış olabilirsiniz.
    Önce ki mesajınız da fren hortumu içinde ki hidrolik sıvısının (siz yağ deseniz de yağ değildir bu sıvı) aşırı sıcaklıktan dolayı kabarcıklar oluşturduğuna değinmiştiniz, doğrudur, ve bunun için kaynama sıcaklığı olan 180-200 derece civarı ısıya ulaşması gerekir.
    Ama şimdide bu sıvının derecesi maksimum 50 olur diyorsunuz. Yani iki söyleminiz de birbirinin tamamen zıttı.

    Ayrıca ilk cümleniz de zaten benim dediğimi onaylamışsınız, hortumun esnemesi/genleşmesi yüzünden basınç kaybı meydana gelince kaliperlerin içinde ki piston da balataları gerekli güçle itemez ve balatalar da diski sıkıştıramaz, sonuç olarak frenleriniz tutmaz. Çelik hortum ya da çelik örgülü hortum artık nasıl adlandırırsanız, esnemeyi engelleyeceği için basınç kaybını da engeller, ve pistonların gerektiği gibi basabilmesiyle frenlerin tutmasında sorun yaşanmaz. Kısaca benimle aynı şeyleri söyleyip hayır öyle değil tarzı yazmanızı anlayamadım ama

    Bu arada frenlere hava borularına kadar değinmişsiniz, ama bu bahsettiğinizde zaten motogp yarışları, orada da diskler 200-800 derece arası ısınır, 1200 olağan dışıdır. O derecelere kadar ısınmasının sebebi de sadece sert fren değil, karbon alaşımlı fren komponentleri kullanılmasından da kaynaklıdır. Yani bizim günlük motorlarımızdan çok farklı malzeme ve teknolojinin sonucudur. Hatta bazı pistlerde soğuk mevsim denk geldiğinde özellikle minimum 200 dereceye ısıtıp karbon kapaklarla bu ısıyı korumaya çalışırlar motorlar yarışa bile başlamadan. Sebebi de kullanılan malzemelerden dolayı 200 derecenin altındayken bu motorların fren performansı zayıftır, ama günlük yolda kullandığımız motorlarda ise diskte ki 40-50 derece kadar bir ısı optimum performans için uygundur. Yani bu verdiğiniz örnek konumuzla hiç bir şekilde bağdaşan bir örnek değil zaten, sadece akıl karıştırır.

  14. #54
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Alikenan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yazdığınızla önce ki yazdığınız birbiriyle çelişiyor, parça parça edindiğiniz/okuduğunuz bilgileri karıştırmış olabilirsiniz.
    Önce ki mesajınız da fren hortumu içinde ki hidrolik sıvısının (siz yağ deseniz de yağ değildir bu sıvı) aşırı sıcaklıktan dolayı kabarcıklar oluşturduğuna değinmiştiniz, doğrudur, ve bunun için kaynama sıcaklığı olan 180-200 derece civarı ısıya ulaşması gerekir.
    Ama şimdide bu sıvının derecesi maksimum 50 olur diyorsunuz. Yani iki söyleminiz de birbirinin tamamen zıttı.

    Ayrıca ilk cümleniz de zaten benim dediğimi onaylamışsınız, hortumun esnemesi/genleşmesi yüzünden basınç kaybı meydana gelince kaliperlerin içinde ki piston da balataları gerekli güçle itemez ve balatalar da diski sıkıştıramaz, sonuç olarak frenleriniz tutmaz. Çelik hortum ya da çelik örgülü hortum artık nasıl adlandırırsanız, esnemeyi engelleyeceği için basınç kaybını da engeller, ve pistonların gerektiği gibi basabilmesiyle frenlerin tutmasında sorun yaşanmaz. Kısaca benimle aynı şeyleri söyleyip hayır öyle değil tarzı yazmanızı anlayamadım ama

    Bu arada frenlere hava borularına kadar değinmişsiniz, ama bu bahsettiğinizde zaten motogp yarışları, orada da diskler 200-800 derece arası ısınır, 1200 olağan dışıdır. O derecelere kadar ısınmasının sebebi de sadece sert fren değil, karbon alaşımlı fren komponentleri kullanılmasından da kaynaklıdır. Yani bizim günlük motorlarımızdan çok farklı malzeme ve teknolojinin sonucudur. Hatta bazı pistlerde soğuk mevsim denk geldiğinde özellikle minimum 200 dereceye ısıtıp karbon kapaklarla bu ısıyı korumaya çalışırlar motorlar yarışa bile başlamadan. Sebebi de kullanılan malzemelerden dolayı 200 derecenin altındayken bu motorların fren performansı zayıftır, ama günlük yolda kullandığımız motorlarda ise diskte ki 40-50 derece kadar bir ısı optimum performans için uygundur. Yani bu verdiğiniz örnek konumuzla hiç bir şekilde bağdaşan bir örnek değil zaten, sadece akıl karıştırır.
    yazdıklarıma tekrar bakıver hatta bahsettiğin bölümü sen kesip alıntı yapıp cevaplamışsın fren borusu değil kaliperin içindeki yağ yazdığımı farkedeceksin... ayrıca biryerlerden okumuyorum yazdiklarim mesleki tecrubelerimden edindiklerimdir biraderim...merak ediyorsan fren birusunun icindeki hidroliğin ısısını ölçüver zor bir şey değil , yada yazdığım gibi elinle dokun..

  15. #55
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Ağustos 2018
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yazdiklarim mesleki tecrubelerimden edindiklerimdir biraderim...
    Nikky sen korlas ta mı çalışıyosun ? Nedense seni hep korlas çalışanı olarak düşündüm


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)