Commuter motosiklete yağ soğutma radyatörü nasıl takılır?
Reklamlar
-
Biz bulunduğumuz şehirde toplandık motosiklet kullanıcıları olarak. Genellikle motorlar 125-250 cc aralığında. Bende 600 lükle gitmek istemiyorum.
Bu gün 125 cc lik motorumla uzun yola gittim ancak 200 km nin sonunda motorun şiştiğini farkettim. Yani yazın durmadan sürüş için pek uygun olmayacak gibi geldi bana soğutma açısından.
İnternetten biraz araştırdım bu tür motosikletler için yağ soğutma kitleri varmış. Radyatörlü olanlardan.
Acaba uygun olanı nasıl seçebilirim? Nasıl montajını yaparım?
Ayrıca ek olarak uzun yol için motora biraz harcama yapmayı düşünüyorum ancak bi çok kişi bu motora niye para harcıyosun su soğutmalı bi motor al diyor ancak 2. el almaya kalksam bile bunu satıp üzerine 8-9 bin daha koymam gerekicek.
O parayıda şahsen vermek istemiyorum, o parayı gözden çıkarmış olsam diğer motorumla giderim zaten.
Kaliteli bi çift lastik (gerekirse pirelli)
Efi kit
Yağ soğutma sistemi
Daha kaliteli balatalar
Yan çantalar, telefon tutucu v.s v.s şeklinde.
Hesapladım yeni motor için gereken paranın yarısından daha da az tutuyor.
Ayrıca 0 dan beri kendi kullandığım temizliğinden emin olduğum motorum.
Yağını bile İpone Katana serisinden koyuyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:25 ----------
Artan paramada daha kaliteli ekipmanlar alabilirim.
Reklamlar
-
Şiştiğini fark ettiğinizde ne oldu? Motosiklet ne tepki verdi?
-
Gayet kolay, internette bir ton video var. Ben de cub motoruma düşündüm ama yabancı sitelerde 125cc olmayanların yağ pompasının radyatöre kadar basamadığını söylemişler. Bir de hararet müşiri ve fan takmak gibi bir düşüncem vardı ama elden çıkarıcam diye vazgeçtim.
-
2 zamanlılar şişerdi ama Antalya sıcağında bile "şişen" hava soğutmalı 4 zamanlı motor görmedim. Eskiden cbf150 ile 10bin km yol yaptım hiç şişmedi. Kuryeler ybr veya cbf ler ile yaz sıcağında dur kalk her gün yüzlerce km yol yaparlar , hiç şişmez. Motorunun yolda performansı düşmüş, sen de bunu aşırı ısınmadan dolayı şişmeye bağlımışsın . Bence teşhisin hatalı. Performans kaybının sebeplerini başka yerlerde araman daha mantıklı olur.
-
tvs apache ye yapan görmüştüm ne kadar işe yarıyor bilmiyorum ama güzel bir şeye benziyor
-
madem illa 125cc likden gidiceksin şu yapıcağın masrafa motorunu sat Rx1 al zaten koruma demiri , çanta seti üstünde geliyor masraf yapmassın , enjeksiyonlu zaten .. onda 150cc blok var aynı motoru rks titanic 150 de kullanılıyor 150cc olarak.. sende 150cc ye çevirirsin , 2 kaliteli lastik at , yağ soğutmaya falanda gerek yok .. bak yoluna git..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)