Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Akü sorununu takiben stop sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Arkadaşlar, aküm bitik marş basmıyordu vurdurarak çalıştırdım, geziyorum dolsun diye enjeksiyonu zar zor yaptı dibindeki aküyle.. Daha sonra eve dönerken ışıklara geldim debriyaj fren yaptım ve tık. Stop etti anlayamadığım bir şekilde.. Debriyaja bastığımızda devir sıfıra iniyor ya vites değiştirirken. İşte tam orda stop ediyor. Kontağa anahtarları taktım farları açtım, far yanacak kadar dolmuş bir de buna takiben selektör düğmesine bastım aynı anda uzunları çalıştırmak için. O da çalıştı, dijital gösterge de keza parlak. Marşa bastım, cızz ses geliyor bu sırada ekran gidip geliyor. İlk başta şunu düşündüm. Enjeksiyonu yapmak için de aküye ihtiyacı var acaba o yüzden mi zar zor çalıştı falan. Eve gelirken tekrar yokuş aşşağı vurdum, ve devri 3000 altına düşürmeden aragaz vere vere gittim sorun çıkmadı. ki bu sabah ilk çıktığımda boşa alıp 15 dakka falan da bekledim rölantide bir sıkıntı yoktu. Sorun nereden kaynaklanıyor olabilir? Ona göre hareket edeceğim. Akünün boşaldığını biliyorum fakat bu debriyaja basınca stop etme olayı beni korkuttu.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    İyi günler Tekrar geçmiş olsun.
    Geçenlerde yine elektriksel sorunuzula alakalı başlık açmıştınız.
    Peki kablo kontrollerinizi yaptınız mı. Anlattıklarını bir yerde elektriksel kaçak var gibi bir durum sergiliyor. daha önceki başlığınızda yazdığımız kontrollerinizi yaptınız mı?
    (Sanki Debriyaj müşürünüzde sıkınt var gibi)

  3. #3
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi günler Tekrar geçmiş olsun.
    Geçenlerde yine elektriksel sorunuzula alakalı başlık açmıştınız.
    Peki kablo kontrollerinizi yaptınız mı. Anlattıklarını bir yerde elektriksel kaçak var gibi bir durum sergiliyor. daha önceki başlığınızda yazdığımız kontrollerinizi yaptınız mı?
    (Sanki Debriyaj müşürünüzde sıkınt var gibi)
    Bana da öyle geliyor, durduk yere akünün bitmesi çok tuhaf ve bugün gelirken gaz verdiğim halde sanki gazı kapatıyormuşum gibi oluyor arada

  4. #4
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı HRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana da öyle geliyor, durduk yere akünün bitmesi çok tuhaf ve bugün gelirken gaz verdiğim halde sanki gazı kapatıyormuşum gibi oluyor arada
    fazla sürmemizi tavsiye ediyoruz.
    Eliniz yatkınsa ve multimetreniz varsa şu kontrolleri sırasıyla yapın.

    -En önce motordaki tüm kabloların soketlerini sırasıyla ayırıp bakın korozyonlanma siyahlaşma gibi etkiler arayın. Belki de sadece yerine tam oturmamız bir kablo vardır. Burada sorunu bulursanız ne güzel.

    -Bundan sonrası için multimetreye ihtiyacınız var. Konjektör, Stator kontrollerinizi (internette bolca anlatılıyor) öncelikli olarak yapın. sorun yoksa bir önceki başlığınızda yazdığımız parazit kaçağını bulma yöntemini kullanın.
    İnş. ilk aşamada sorunu bulursunuz ve çözersiniz.
    Eğer elinizden bir şey gelmiyorsa güzel dürüst bir motosiklet elektrik ustası bulup gösterin.
    Tekrar geçmiş olsun.

  5. #5
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fazla sürmemizi tavsiye ediyoruz.
    Eliniz yatkınsa ve multimetreniz varsa şu kontrolleri sırasıyla yapın.

    -En önce motordaki tüm kabloların soketlerini sırasıyla ayırıp bakın korozyonlanma siyahlaşma gibi etkiler arayın. Belki de sadece yerine tam oturmamız bir kablo vardır. Burada sorunu bulursanız ne güzel.

    -Bundan sonrası için multimetreye ihtiyacınız var. Konjektör, Stator kontrollerinizi (internette bolca anlatılıyor) öncelikli olarak yapın. sorun yoksa bir önceki başlığınızda yazdığımız parazit kaçağını bulma yöntemini kullanın.
    İnş. ilk aşamada sorunu bulursunuz ve çözersiniz.
    Eğer elinizden bir şey gelmiyorsa güzel dürüst bir motosiklet elektrik ustası bulup gösterin.
    Tekrar geçmiş olsun.
    Çok teşekkürler, elim maalesef ki yatkın değil. Aküyü şarj ettirip direk bir ustaya götüreceğim vakit kaybetmeden.

  6. #6
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    En azından konjektör ve stator kablolarına bakın derim. Genelde oralarda yüksek akımdan soketler eriyebiliyor.
    Kolay gelsin.
    HRider bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)