Benim motorum Ninja250R. Motorumda yol bilgisayarı değil yakıt göstergesi bile yok,yakıtınıda hiç hesaplamadım lakin az yakıyor. Oturuş pozisyonundan da memnun olduğum severek kullandığım bi motorum var.
Günlük işe git gel 20-25 km'lik bi yol yapıyorum. Gidip geldiğim yol kısa olmasına rağmen çok sıkışık, kalabalık, bol ışıklı ve trafik sürekli kitleniyo. Ninja'nın hacmi o aralara girmeme engel, araçlarda düzenli bi şekilde de dizilmediği için sürekli manevralarla aralardan akıp gitmek gerekiyo. Klasik şehir içi trafiği işte.
Bu şehirde doğdum büyüdüm ve bu düzeni biliyorum. Kendime 125cc-250cc motosikletler almadan önce gidip bi 50cc scooter aldım. İşe gidip gelirken hiç bi şekilde durmuyorum duraksamıyorum, araba ile 25 dakikada gidebildiğim yolu 8-9 dakika da bitiriyorum ve keyif alıyorum. Aldığım keyif haricinde motosikletim gereksiz yere km yapmadığı için;
Saydığım maddeler gibi avantajları var. 50cc motosikletin vergisi, sigortası yok. Bisiklet bi nevi, yakıt zaten 2 litrenin altında. Ben 1000cc almışta yavaş yavaş kullanıyo, yakıtı düşünüyo diye kesinlikle yadırgamam. Az yaksın çok gezelim, %80imiz avrupada açlık sınırının altında sayılan maaşlar alıyoruz.
Tasarruf ve hali hazırdaki motorlarımızın uzun ömürlülüğü açısından saatte 50km hızla işe gidip gelmenin tehlikeli olmayacağı şehirlerde yaşayan arkadaşların mutlaka 50cc birer scooter almasını tavsiye ederim. İmkan varsa today50. Dağ keçisi gibi 2 kişi bile dolu dolu gezebiliyoruz şehir içinde. Verdiğiniz parayı mevcut giderinizle orantılı olarak bir süre sonra amorti edip size birikim yaptırmaya başlayacağına inanın. Pcx'in yakıtı, beat'in yakıtı da neredeyse today seviyesinde ve 2 katı hızlara çıkabiliyorlar fakat sigorta ve vergi masrafları yıllık 500tl. Benim için today yeterliyken yılda extradan 500tl vermek mantıklı gelmediğinden today kullanmaya devam ediyorum.
Çinde insanlar bisikletle işe gidip geliyor neden diye düşünürdüm .
Fakirlikten miş.
Yakinda türkiyede bisiklet manzaralari göruceğiz.
Benim 900 cc motosiklet yaz kiş işe gidip gelirim Ama benzin 8tl oldugunda bisiklete geçiceğim.
Yediler ülkeyi yediler.
Millet fakirliği paylasiyor artik
fakirlik bir neden ama şu anda esas neden değil.. bisiklet olayı çinde biraz karışık çinliler buna eğlence sporu diyor.. çinde bisiklet asırlık bir kültür özellikle 1949 de kominist çin kurulduğunda proloter bir ilerleme olarak her eve bir bisiklet kampanyası yapıldı.. çinde devasal fabrikalar kuruldu halka bedava bisiklet dağıtıldı.. son 30 yılda çin gelişim sürecinin çoğunda araba lüks ve pahalı olduğu için şehirlere çok geniş bisiklet yolları yapıldı..Haliyle şu anda bir kültür oluşmuş durumda ülkenin heryerinde bisiklet yolları var bisiklet park yerleri var.. şehrin en dar arabaların giremiyceği eski çin denilen yerlere bisiklet girebiliyor sadece.. bir diğer nedenide çindeki yoğun trafik a noktasından b noktasına gitmek bisikletle bisiklet yolları ayrı olduğu için çok daha hızlı ve pratik oluyor. yoksa şu anda çinde toplu ulaşımda çok yaygın durumda..
türkiyede kimse bisiklete binmez fakirlikden bile binmez toplu ulaşımı kullanılır yürülür hatta elektrikli motor kullanılır genede bisiklete kimse binmez.. Keşke fakirlikden değilde bizde eğlence sporu olarak binebilsek bisiklet yollarımız olsa her yerde geniş.. ben şahsen motoru çıkarmam belli mesafeye kadar.. misal maslak beşiktaş arası bisiklete ayrı yol olsa çindeki gibi bisikletle gidip gelirim en sağlıklı şey bütün kasların çalışıyor..
Tabi arkadaş bir deneme yapmış sürekli böyle kullanım trafikte çok ciddi riskler barındırır.Ben de Varaderomla hergün karşıyaka buca arası 70 km gidip geliyorum bazen erken çıktığımda yavaştan oyalanayım da kurum açılmış olsun diyorum ama ne mümkün , yüce halkım nişadır sürülmüş gibin taşıt kullanıyor baktım canım tehlike de aldım sol şeride motorun ve şeridin hakkını verdim.Demem o ki kasmadan ekonomik gidilecek yol boş yoldur
Ben yine forumdakilerin okuma yazma bilmeyişine takıldım yahu.
Adam demiş ki "Yılda 17000 Km yi deviren adamım."
Yani adam +1000lik motosiklet alıp aman tura çıkmayalım aman çay ucuz olsun dememiş. Evet yüksek cc veya pahalı racing alıp cebinde 5 kuruş para olmayanlsrı görüyoruz. Muhtemelen hadi bi çeşme-urla-didim yapalım deyince bön bön bakanlar da bunlardır. Ama yılda 17bin km yapan adam zaten "adventure" için olan motosikletini her türlü uzun yola sürmüş belli ki. Ama işe gelip giderken bunun hobi kısmını düşünmüyor. Çocuk değil bu adam.
Tane tane yazalım anlaşılsın; "İşe giderken, işe gitmek için sahip olduğu, bir ulaşım aracı olan, aynı zamanda hobisi olan, 1000cc, Tork makinası olan, motosikletini kullanıyor!" Neden? Çünkü işe gitmesi lazım. Bunun için ne kullanıyor? Motosikletini.
Torklu dememin sebebini 2. veya 3. Sayfada bir arkadaş anlatmış. Alt devirlerde verdiği güzel tork sayesinde yakıt tasarrufu yapması için ideal bir makine diye.
LÜTFEN KİTAP OKUYUN. BAKIN KANTİNA GÜNLERİNDE TELEVİZYON İZLEYECEĞİNİZE, FORUMDA SAATLERCE TAKILACAĞINIZA KİTAP, GAZATE BİŞEY OKUYUN. FORUMUN BÜYÜK BİR KISMI NE ANLATMAK İSTEDİĞİNİ YAZIYA DÖKEBİLİYOR NE DE YAZILANI ANLAYABİLİYOR. BİRAZ UZUN YAZINCA BAŞTA OKUDUĞUNU UNUTUYOR.
Güzel tabi canım. Ben kitap okumanın eğlenceli kısmından ziyade faydalı olduğu kısımları görür oldum bu karantina sürecinde. O yüzden kitapla sınırlandırmak istemedim. Gazete veya dergi falan bile olur. Yeter ki yazılı bir şeyler okunsun. :D
Sizin oralarda kantinler nasıl bilmiyorum da bizim buralardaki üniversitelerde berbat. Kantin derken özel cafe oldular. Biri çok kalabalık ve uygun fiyatlıdır aşırı ses kirliliği vardır, diğeri daha uygun fiyatlı ama tavlacı mekanıdır ses kirliliğinin alası vardır.
Hırbonen'in 130k km üstü AT'sini yakından görmüş, beraber sürmüş biri olarak söyleyebilirim ki valla adam motora iyi bakmış, motor cıncık gibi. Yakıt tüketimi tabi ki performanslı kullanımda artıyor ama öyle aman aman yüksek değildi. Hırbonen'in o dönem motorunda şikayet ettiği tek konu yeni aldığı dişli lastiklerdi.
Hırbonen'in 130k km üstü AT'sini yakından görmüş, beraber sürmüş biri olarak söyleyebilirim ki valla adam motora iyi bakmış, motor cıncık gibi. Yakıt tüketimi tabi ki performanslı kullanımda artıyor ama öyle aman aman yüksek değildi. Hırbonen'in o dönem motorunda şikayet ettiği tek konu yeni aldığı dişli lastiklerdi.
bazen bu arkadaşın videoları karşıma çıkıyor afrika da yakıt şikayet edilecek seviyede değil ben 30000km dir kullanıyorum kamp malzemeleri +3 lü çanta seti 110 km/h ile 4.2 yakıyor geçen sakarya dan ardağan sınır kapısına gittim sakarya bolu amasya tokat sivas erzincan erzurum ardahan 1370 km 2600 tl benzin aldım bu 56 lt benzin yapar 100 km de yaklaşık 5 yakmış gibi azcık limitler dahilinde sürdük yolun el verdiği yerlerde 120 km/h üzerinde seyir ettik
otoban sürüşlerinde 140 150 km/5.5 yakıyor
bir arkadaş 8 günde 10000 km yol yaptı moğolistandan geldi rusya düzlüklerinde 160 170 180 yapıştıra yapıştıra 8 lt yakıyordu diyor
yani 10 12 yakması için 4. 5. vites sürekli kesicide gitmen lazım 6. vites sürekli kesicide dayanamazsın motor o limitlerde 227 km/h yapıyor bu imkansız olur
Olm Hırbo senin 3,2 lik rekoru yakında kıracam
daha önce 100 km boyunca sabredip 6. vites 60-70 le gidip 3,6 lt yaktırmıştım GS e hemde yolcumda vardı , geçen ay çıktığım üç haftalık turda biraz sakin sürünce 2500 km de ortalamam 4,7 lt oldu , Eylül'ün ilk haftası bir aylık tura uzun süre sonra yalnız çıkıyorum yan çantalarda yok sadece depo üstü ve arka çanta , çadır , 1 sandalye , 1 ufak katlanır masa vs ıvır zıvır kamp malzemesi , Cunda'dan geçerken arıyacam seni kendi gözlerinle gör bakalım 500 km boyunca senin gibi 70-80 le gidebilecekmiyim tek sorun bu :D az yakmanında zararı var olm cepte kalan benzin parasını kar sayıp karaciğeri daha çok yoruyoruz :(