Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
8. sayfa BirinciBirinci ... 678910 SonuncuSonuncu

Africa Twin le rekor kırmak üzereyim!!

    REKLAM ALANI
  1. #141

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    o deilde ben bu gün benim piaagio x10 ile zincirlikuyudan beşiktaşa kadar kontak kapalı indim rüzgarı arka aldım tatlı tatlı indim.. Yakıt ekranına bakdım çalışmıyordu gerçi sanırım 0 Litre yakdım ..şimdi benzin alıcam tekrar aşağı inicem aynı yoldan ne yaktığımı sizle paylaşırım aldığım yakıt fişinide çekerim adettendir bilirsiniz.. hatta pompacıyla bir selfie de çekip atarım buraya.. maksat çıtayı yükseltelim.. geleneksel lafımızı etmedende kapatmayız çok az yakiyör bu yaughh ahh bağsurum...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #142
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    inanır mısınız benim motor çinden buraya 100 km de 0 litre yaktı

  3. #143

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o deilde ben bu gün benim piaagio x10 ile zincirlikuyudan beşiktaşa kadar kontak kapalı indim rüzgarı arka aldım tatlı tatlı indim.. Yakıt ekranına bakdım çalışmıyordu gerçi sanırım 0 Litre yakdım ..şimdi benzin alıcam tekrar aşağı inicem aynı yoldan ne yaktığımı sizle paylaşırım aldığım yakıt fişinide çekerim adettendir bilirsiniz.. hatta pompacıyla bir selfie de çekip atarım buraya.. maksat çıtayı yükseltelim.. geleneksel lafımızı etmedende kapatmayız çok az yakiyör bu yaughh ahh bağsurum...
    Yokuş aşağı gaz kapalı inince sıfır gösterir arabalardaki gibi. Ondan dolayı da ortalamayı etkiler. Bende az zorlayayım da africa twin ‘den fazla yaktırıp aslan besleyen muhabbeti yapayım ;)

  4. #144
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Ağustos 2018
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    afrika candır ama 4 lt den az yakar diyorsan buna inanmam
    o anlık yakıt göstergesi dir
    yani rampa inersin 1 fites te 3 gösterir
    ne kadar kasarsan kas 4.5 lt nin altına düşmez
    paylaştığım fotoların anlık tüketimle ilgisi yok.Böyle birşey yapsaydım çok komik olur,Logaritmik gibilere eğlence çıkardı

    Aslında Gokturk - Büyükçekemece 3.1 lt yaktırmam yanlış anlaşılmamalı.Bunu 50 km lik uzun yol verisi gibi düşünmek lazım,ne trafik vardı ne de ışıkta bekledim ve motor ideal sıcaklığındaydı.Bi de kendimce rekor denemesi yaptım 6. vites in kaldırabileceği(vuruntu olmadan) min devirle gitmeye çalıştım ve anca bu kadar oldu.

    Ve tüm bunlara ilham kaynağım DCT oldu.Düz yolda 58 - 60km/h de 6. vitese geçiyor hayvan.Artık bende yolu duz bulursam 65kmh de 6. vitesteyim,tatlı tatlı gaz verince de gelsinn 3.5 lt ortalamalar

  5. #145
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Full + Full tapagaz ile MSX125' e 80 km' de 4,5 lt yaktırdım. Bu motosikletle bunu yapabilen var mı? Varsa çıksın ortaya saklanmasın. Yoksa biz buluruz seni

  6. #146
    _chaotic_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2015
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    regal raptor daytona 350
    nereye dönersen dön popon arkanda kalir..

  7. #147
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Full + Full tapagaz ile MSX125' e 80 km' de 4,5 lt yaktırdım. Bu motosikletle bunu yapabilen var mı? Varsa çıksın ortaya saklanmasın. Yoksa biz buluruz seni
    Demek ki küçük cc ile yüksek devir ve uzun yol no no. Yakıt avantajı tamamen tersine dönmekte:

    125cc motosiklet 4.5 (max 100km/s diye tahmin ediyorum)
    250cc motosiklet 6 (son hız'a yakın)
    1300cc motosiklet 5.5 (120km/s)
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  8. #148

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    yanlış bilgilendirme olmasın o veriler tapa gaz veriler.. 250cc lik motorla tapagaz 180 ile gidersen birazda kiloluysan 6 litre yakabilir.. 125 cc lik motorla tapagaz 80-100 artık son hızı neyse gidersen 4.5 yakabilir bunlar gerçek veriler olmaz..

    125 cc nin ortalama yakıtı 2-2.2 civarıdır
    250 cc ninde motorun cinsine sürüşüne bağlı ortalama 2.8 ile 3.5 litre arasıdır..

    Bu konuda bir sürü insan var..

    http://www.motosiklet.net/forum/anke...rsunuz-14.html

    koca sitede tek angrypower 6 litre yakmış diye bütün 250cc likler 6 litre yakıyor denemez zaten denmemelide öyle bir yakıt 250cc de yok çünkü adam ne yapıyorsa motora tekme ata ata mı sürüyor artık

  9. #149
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanlış bilgilendirme olmasın o veriler tapa gaz veriler.. 250cc lik motorla tapagaz 180 ile gidersen birazda kiloluysan 6 litre yakabilir.. 125 cc lik motorla tapagaz 80-100 artık son hızı neyse gidersen 4.5 yakabilir bunlar gerçek veriler olmaz..

    125 cc nin ortalama yakıtı 2-2.2 civarıdır
    250 cc ninde motorun cinsine sürüşüne bağlı ortalama 2.8 ile 3.5 litre arasıdır..

    Bu konuda bir sürü insan var..

    http://www.motosiklet.net/forum/anke...rsunuz-14.html

    koca sitede tek angrypower 6 litre yakmış diye bütün 250cc likler 6 litre yakıyor denemez zaten denmemelide öyle bir yakıt 250cc de yok çünkü adam ne yapıyorsa motora tekme ata ata mı sürüyor artık
    Angry ile haftasonu Şile-Ağva yaptık, adam bildiğin Mt25'in en üst limitlerinde sürüyor.Motoru 20000 devir çevirse ne yapıp edip o 20000 devri görecek.

  10. #150
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanlış bilgilendirme olmasın o veriler tapa gaz veriler.. 250cc lik motorla tapagaz 180 ile gidersen birazda kiloluysan 6 litre yakabilir.. 125 cc lik motorla tapagaz 80-100 artık son hızı neyse gidersen 4.5 yakabilir bunlar gerçek veriler olmaz..

    125 cc nin ortalama yakıtı 2-2.2 civarıdır
    250 cc ninde motorun cinsine sürüşüne bağlı ortalama 2.8 ile 3.5 litre arasıdır..

    Bu konuda bir sürü insan var..

    http://www.motosiklet.net/forum/anke...rsunuz-14.html

    koca sitede tek angrypower 6 litre yakmış diye bütün 250cc likler 6 litre yakıyor denemez zaten denmemelide öyle bir yakıt 250cc de yok çünkü adam ne yapıyorsa motora tekme ata ata mı sürüyor artık
    Ben depoyu ne zaman doldurduğumu ve ne şekilde nereye nasıl gittiğimi, o esnada ne kadar yaktığımı biliyorum

    gerçek veriler olmaz demeyelim de, normal standart olmaz diyelim. Bana o zaman cümle daha doğru olur gibi geliyor

  11. #151

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    gerçek derken zaten yalan anlamında demedim zira kimsenin yalan söylediğini düşünmüyorum.. istisnai veriler ekstrem radikal örnekler anlamında dedim..
    yada senin dediğin gibi standart veriler olmaz.. yani genelleme komple tüm 125 yada 250cc lik camiayı kapsamaz..


    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Angry ile haftasonu Şile-Ağva yaptık, adam bildiğin Mt25'in en üst limitlerinde sürüyor.Motoru 20000 devir çevirse ne yapıp edip o 20000 devri görecek.
    seninde 650 liğin gelmiş ama sürüşünü gördüm ihtiyaç var..
    tommygun ve Kural [ Z ] bunu beğendiler.

  12. #152
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanlış bilgilendirme olmasın o veriler tapa gaz veriler..
    Yanlış bilgilendirme yok zaten, hangi şartlar altında olduğu yazılmış yanında.

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250cc lik motorla tapagaz 180 ile gidersen birazda kiloluysan 6 litre yakabilir.. 125 cc lik motorla tapagaz 80-100 artık son hızı neyse gidersen 4.5 yakabilir bunlar gerçek veriler olmaz..
    "Gerçek" yerine "ortalama" kelimesini kullanmak istediniz herhalde. Bu verilerin ortalama yakıt tüketimi olduğu iddiasında olan da yok zaten.

    Uzun lafın kısası, uzun yol için küçük hacim çok da avantajlı değil. Küçük hacimli motor, performans sınırına yakın kullanılınca yakıt sarfiyatı alıyor başını gidiyor...
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  13. #153

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış bilgilendirme yok zaten, hangi şartlar altında olduğu yazılmış yanında.



    "Gerçek" yerine "ortalama" kelimesini kullanmak istediniz herhalde. Bu verilerin ortalama yakıt tüketimi olduğu iddiasında olan da yok zaten.

    Uzun lafın kısası, uzun yol için küçük hacim çok da avantajlı değil. Küçük hacimli motor, performans sınırına yakın kullanılınca yakıt sarfiyatı alıyor başını gidiyor...
    Esasinda sebebide basit,

    125-150cc 10-13hp bir motor,

    İstikrarli(tum yol ve hava şarti)100-110kmh gidebilmesi icin min 8-9bin rpm cevirmesi icab ediyor.

    250-300cc bir motor ise,6-7 bin rpm

    500-600cc bir motor,3.5-4 bin rpm

    Mevzu,devir bandinin nerede oldugu ile alakali..

    Zira, yakit tuketimi bu noktada saglikli olsun..

    Fazladan çevrilen her x1000 çarpanli rpm skalası,vites sayisi ayni kalmak şartiyla

    Yakit tuketimini,1 birim lt/100 km olarak etkiler.

    Ayni hiz bandinda olan;

    125 in 4lt
    250 nin 3lt yakmasi buradan geliyor.

  14. #154

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Prensip olarak katılıyorum ama 500cc'de 3.500-4.000dd'da 100-110 km/s çok iyimser; benim CB500F 4.700dd ister, 750cc (devir aralığının düşüklüğüyle nam salmış 2015 model) NC bile 100 km/s için 3.300dd istiyordu...

  15. #155
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Ağustos 2018
    işte bu ya...ne kadar faydalı bir başlık olduğunu ilerleyen zamanlarda daha da iyi anlayacaksınız arkadaşlar

    dolar 8 - 9 TL olduğunda(yakındır), petrol 75 - 80 dolarlara gittiğinde bu benzini 9 - 10 tl ye alacaksınız.

    O zman motorunu sevenler,konforundan memnun olanlar kucuk cc ye geçmemek için motoruna iyi bakıp,sakin sakin takılarak işini görecek.

    Hobiiii motorcuları ise ayda yapacakları 100 km için çok düşünmesine gerek yok,8000dd aşağı düşmeyin gençlerrrr

  16. #156

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Angry ile haftasonu Şile-Ağva yaptık, adam bildiğin Mt25'in en üst limitlerinde sürüyor.Motoru 20000 devir çevirse ne yapıp edip o 20000 devri görecek.
    Haşaaaa. Ben sadece virajlarda lazım olan torku arıyorum

  17. #157

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    İlave olarak,

    Kimse 250cc üstünun şehir içinde(trafik)vb.durumlarda az yaktiğini iddia edemez.

    Fizik kurali,gucun tekerlekten yola aktarimina kadar olan muhendislik kavramina ters.

    Zira birisi 120-130kg
    Digeri 200-220kg

    Hee,

    Abi bendeki vstrom650 ile şehir içinde 125-150 lik motor ile ayni yakiyorum vs.

    Gibi bir söz duyarsaniz arkaniza bakmadan,hatta selamı sabahı keserek uzaklaşiniz..

    Velhasil

    650 vstrom ile,

    Uzun yolda tek kisi,ve yüksüz durumda,bu sözü duyarsaniz,vatandasa bir çay ismarlayip,muhabbet edebilirsiniz..kimseye zarari dokunmayan bir insandır..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:52 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Prensip olarak katılıyorum ama 500cc'de 3.500-4.000dd'da 100-110 km/s çok iyimser; benim CB500F 4.700dd ister, 750cc (devir aralığının düşüklüğüyle nam salmış 2015 model) NC bile 100 km/s için 3.300dd istiyordu...
    Nc750 dedigimiz model zaten 55hp bir güç ile zaten vasat kulvarda yol aliyor.

    O kasaya min.60-65 hp olmasi lazımdı.

    İşte o zaman,3.300d/dk da 100km/h dediğiniz hizi 2.500d/dk da verecekti.

  18. #158

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    İyi ama konunun beygir gücü ile doğrudan bir alakası yok, Harley'lerde beygir gücü hacme göre sürünüyor ama tren gibi çektikleri için düşük devirde çok rahat o dediğiniz süratlerde yol alıyorlar.

    Benim 500cc de şehir içinde (hele akşam full adım adım trafikte) eski 250cc scooter'ım kadar yakıyor (3,6-3,8) (Ama scooter şimdikinden sadece 5kg hafifti, onun etkisi mühim tabi...) Bu hangi kıstasa göre bakarsanız bakın azdır.

    Tracer'la şehir içinde 4-4,5 l/100km de gayet mümkün. (NC ile ben 3,9 yapıyordum full trafikli yolda.)

    Mevzu tam olarak şu: düşük devirde ilerleyebilen / çeken, verimi yüksek motorlar nispî olarak az yakar.

    Motosikletin ne kadar yaktığı da bence "akademik" bir konu, araba ile aynı yaksa bile aynı mesafeyi (sıkışık trafik için söylüyorum) 3'te 1'i sürede aldığı için pratik karşılaştırmada o kadar az yakacaktır.

    Benim haftalık rotam için bu zamlı benzin fiyatlarıyla bile ulaşımım aylık kullanacağım akbil'den ucuza geliyor, Yıllık bana kazandırdığı 12 günü de saymıyorum; ona paha biçilemez... (Maaşımdan oranlarsak motosiklete tüm harcadığım parayı - benzin bakım trafik mtv kasko ne varsa hepsini - çıkartıyor.)
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  19. #159

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    125 liğin yaktığı belli 250 liğin yakıtığı belli ..

    arkadaşımda versys 300 var şehir içi istanbul yoğun trafikde 3.2 yakıyor.. aynı motordan bu forumda bir arkadaşda daha var 3 ile 3.5 arası yakıyormuş yani aynı yakıyorlar..şehir dışındada normal süratlerde ekonomi yapıcam dersen 3 litreleri rahat görüyor kastırırsan altını bile görmen mümkün tapagaz gidicem dersen en fazla 4.8 falan yakıyor..

  20. #160
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    250'lik motosikletle otobanda ekonomi yapmak mümkün mü? Veya makul mu, öyle sormak lazım herhalde...


8. sayfa BirinciBirinci ... 678910 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)