Africa Twin le rekor kırmak üzereyim!!
Reklamlar
-
02 Mayıs 2019, 12:58
#141
o deilde ben bu gün benim piaagio x10 ile zincirlikuyudan beşiktaşa kadar kontak kapalı indim rüzgarı arka aldım tatlı tatlı indim.. Yakıt ekranına bakdım çalışmıyordu gerçi sanırım 0 Litre yakdım ..şimdi benzin alıcam tekrar aşağı inicem aynı yoldan ne yaktığımı sizle paylaşırım aldığım yakıt fişinide çekerim adettendir bilirsiniz.. hatta pompacıyla bir selfie de çekip atarım buraya.. maksat çıtayı yükseltelim.. geleneksel lafımızı etmedende kapatmayız çok az yakiyör bu yaughh ahh bağsurum...
Reklamlar
-
02 Mayıs 2019, 14:10
#142
inanır mısınız benim motor çinden buraya 100 km de 0 litre yaktı
-
02 Mayıs 2019, 14:20
#143
logaritma adlı üyeden alıntı
o deilde ben bu gün benim piaagio x10 ile zincirlikuyudan beşiktaşa kadar kontak kapalı indim rüzgarı arka aldım tatlı tatlı indim.. Yakıt ekranına bakdım çalışmıyordu gerçi sanırım 0 Litre yakdım ..şimdi benzin alıcam tekrar aşağı inicem aynı yoldan ne yaktığımı sizle paylaşırım aldığım yakıt fişinide çekerim adettendir bilirsiniz.. hatta pompacıyla bir selfie de çekip atarım buraya.. maksat çıtayı yükseltelim.. geleneksel lafımızı etmedende kapatmayız çok az yakiyör bu yaughh ahh bağsurum...
Yokuş aşağı gaz kapalı inince sıfır gösterir arabalardaki gibi. Ondan dolayı da ortalamayı etkiler. Bende az zorlayayım da africa twin ‘den fazla yaktırıp aslan besleyen muhabbeti yapayım ;)
-
02 Mayıs 2019, 19:09
#144
F54 adlı üyeden alıntı
afrika candır ama 4 lt den az yakar diyorsan buna inanmam
o anlık yakıt göstergesi dir
yani rampa inersin 1 fites te 3 gösterir
ne kadar kasarsan kas 4.5 lt nin altına düşmez
paylaştığım fotoların anlık tüketimle ilgisi yok.Böyle birşey yapsaydım çok komik olur,Logaritmik gibilere eğlence çıkardı
Aslında Gokturk - Büyükçekemece 3.1 lt yaktırmam yanlış anlaşılmamalı.Bunu 50 km lik uzun yol verisi gibi düşünmek lazım,ne trafik vardı ne de ışıkta bekledim ve motor ideal sıcaklığındaydı.Bi de kendimce rekor denemesi yaptım 6. vites in kaldırabileceği(vuruntu olmadan) min devirle gitmeye çalıştım ve anca bu kadar oldu.
Ve tüm bunlara ilham kaynağım DCT oldu.Düz yolda 58 - 60km/h de 6. vitese geçiyor hayvan.Artık bende yolu duz bulursam 65kmh de 6. vitesteyim,tatlı tatlı gaz verince de gelsinn 3.5 lt ortalamalar
-
06 Mayıs 2019, 12:15
#145
Full + Full tapagaz ile MSX125' e 80 km' de 4,5 lt yaktırdım. Bu motosikletle bunu yapabilen var mı? Varsa çıksın ortaya saklanmasın. Yoksa biz buluruz seni
-
06 Mayıs 2019, 15:14
#146
nereye dönersen dön popon arkanda kalir..
-
06 Mayıs 2019, 15:37
#147
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Full + Full tapagaz ile MSX125' e 80 km' de 4,5 lt yaktırdım. Bu motosikletle bunu yapabilen var mı? Varsa çıksın ortaya saklanmasın. Yoksa biz buluruz seni
Demek ki küçük cc ile yüksek devir ve uzun yol no no. Yakıt avantajı tamamen tersine dönmekte:
125cc motosiklet 4.5 (max 100km/s diye tahmin ediyorum)
250cc motosiklet 6 (son hız'a yakın)
1300cc motosiklet 5.5 (120km/s)
-
06 Mayıs 2019, 18:07
#148
yanlış bilgilendirme olmasın o veriler tapa gaz veriler.. 250cc lik motorla tapagaz 180 ile gidersen birazda kiloluysan 6 litre yakabilir.. 125 cc lik motorla tapagaz 80-100 artık son hızı neyse gidersen 4.5 yakabilir bunlar gerçek veriler olmaz..
125 cc nin ortalama yakıtı 2-2.2 civarıdır
250 cc ninde motorun cinsine sürüşüne bağlı ortalama 2.8 ile 3.5 litre arasıdır..
Bu konuda bir sürü insan var..
http://www.motosiklet.net/forum/anke...rsunuz-14.html
koca sitede tek angrypower 6 litre yakmış diye bütün 250cc likler 6 litre yakıyor denemez zaten denmemelide öyle bir yakıt 250cc de yok çünkü adam ne yapıyorsa motora tekme ata ata mı sürüyor artık
-
06 Mayıs 2019, 18:31
#149
logaritma adlı üyeden alıntı
yanlış bilgilendirme olmasın o veriler tapa gaz veriler.. 250cc lik motorla tapagaz 180 ile gidersen birazda kiloluysan 6 litre yakabilir.. 125 cc lik motorla tapagaz 80-100 artık son hızı neyse gidersen 4.5 yakabilir bunlar gerçek veriler olmaz..
125 cc nin ortalama yakıtı 2-2.2 civarıdır
250 cc ninde motorun cinsine sürüşüne bağlı ortalama 2.8 ile 3.5 litre arasıdır..
Bu konuda bir sürü insan var..
http://www.motosiklet.net/forum/anke...rsunuz-14.html
koca sitede tek angrypower 6 litre yakmış diye bütün 250cc likler 6 litre yakıyor denemez zaten denmemelide öyle bir yakıt 250cc de yok çünkü adam ne yapıyorsa motora tekme ata ata mı sürüyor artık
Angry ile haftasonu Şile-Ağva yaptık, adam bildiğin Mt25'in en üst limitlerinde sürüyor.Motoru 20000 devir çevirse ne yapıp edip o 20000 devri görecek.
-
06 Mayıs 2019, 18:50
#150
logaritma adlı üyeden alıntı
yanlış bilgilendirme olmasın o veriler tapa gaz veriler.. 250cc lik motorla tapagaz 180 ile gidersen birazda kiloluysan 6 litre yakabilir.. 125 cc lik motorla tapagaz 80-100 artık son hızı neyse gidersen 4.5 yakabilir bunlar gerçek veriler olmaz..
125 cc nin ortalama yakıtı 2-2.2 civarıdır
250 cc ninde motorun cinsine sürüşüne bağlı ortalama 2.8 ile 3.5 litre arasıdır..
Bu konuda bir sürü insan var..
http://www.motosiklet.net/forum/anke...rsunuz-14.html
koca sitede tek angrypower 6 litre yakmış diye bütün 250cc likler 6 litre yakıyor denemez zaten denmemelide öyle bir yakıt 250cc de yok çünkü adam ne yapıyorsa motora tekme ata ata mı sürüyor artık
Ben depoyu ne zaman doldurduğumu ve ne şekilde nereye nasıl gittiğimi, o esnada ne kadar yaktığımı biliyorum
gerçek veriler olmaz demeyelim de, normal standart olmaz diyelim. Bana o zaman cümle daha doğru olur gibi geliyor
-
06 Mayıs 2019, 19:14
#151
gerçek derken zaten yalan anlamında demedim zira kimsenin yalan söylediğini düşünmüyorum.. istisnai veriler ekstrem radikal örnekler anlamında dedim..
yada senin dediğin gibi standart veriler olmaz.. yani genelleme komple tüm 125 yada 250cc lik camiayı kapsamaz..
tommygun adlı üyeden alıntı
Angry ile haftasonu Şile-Ağva yaptık, adam bildiğin Mt25'in en üst limitlerinde sürüyor.Motoru 20000 devir çevirse ne yapıp edip o 20000 devri görecek.
seninde 650 liğin gelmiş ama sürüşünü gördüm ihtiyaç var..
-
06 Mayıs 2019, 19:21
#152
logaritma adlı üyeden alıntı
yanlış bilgilendirme olmasın o veriler tapa gaz veriler..
Yanlış bilgilendirme yok zaten, hangi şartlar altında olduğu yazılmış yanında.
hasmet adlı üyeden alıntı
250cc lik motorla tapagaz 180 ile gidersen birazda kiloluysan 6 litre yakabilir.. 125 cc lik motorla tapagaz 80-100 artık son hızı neyse gidersen 4.5 yakabilir bunlar gerçek veriler olmaz..
"Gerçek" yerine "ortalama" kelimesini kullanmak istediniz herhalde. Bu verilerin ortalama yakıt tüketimi olduğu iddiasında olan da yok zaten.
Uzun lafın kısası, uzun yol için küçük hacim çok da avantajlı değil. Küçük hacimli motor, performans sınırına yakın kullanılınca yakıt sarfiyatı alıyor başını gidiyor...
-
06 Mayıs 2019, 20:12
#153
hasmet adlı üyeden alıntı
Yanlış bilgilendirme yok zaten, hangi şartlar altında olduğu yazılmış yanında.
"Gerçek" yerine "ortalama" kelimesini kullanmak istediniz herhalde. Bu verilerin ortalama yakıt tüketimi olduğu iddiasında olan da yok zaten.
Uzun lafın kısası, uzun yol için küçük hacim çok da avantajlı değil. Küçük hacimli motor, performans sınırına yakın kullanılınca yakıt sarfiyatı alıyor başını gidiyor...
Esasinda sebebide basit,
125-150cc 10-13hp bir motor,
İstikrarli(tum yol ve hava şarti)100-110kmh gidebilmesi icin min 8-9bin rpm cevirmesi icab ediyor.
250-300cc bir motor ise,6-7 bin rpm
500-600cc bir motor,3.5-4 bin rpm
Mevzu,devir bandinin nerede oldugu ile alakali..
Zira, yakit tuketimi bu noktada saglikli olsun..
Fazladan çevrilen her x1000 çarpanli rpm skalası,vites sayisi ayni kalmak şartiyla
Yakit tuketimini,1 birim lt/100 km olarak etkiler.
Ayni hiz bandinda olan;
125 in 4lt
250 nin 3lt yakmasi buradan geliyor.
-
06 Mayıs 2019, 21:44
#154
Prensip olarak katılıyorum ama 500cc'de 3.500-4.000dd'da 100-110 km/s çok iyimser; benim CB500F 4.700dd ister, 750cc (devir aralığının düşüklüğüyle nam salmış 2015 model) NC bile 100 km/s için 3.300dd istiyordu...
-
06 Mayıs 2019, 22:13
#155
işte bu ya...ne kadar faydalı bir başlık olduğunu ilerleyen zamanlarda daha da iyi anlayacaksınız arkadaşlar
dolar 8 - 9 TL olduğunda(yakındır), petrol 75 - 80 dolarlara gittiğinde bu benzini 9 - 10 tl ye alacaksınız.
O zman motorunu sevenler,konforundan memnun olanlar kucuk cc ye geçmemek için motoruna iyi bakıp,sakin sakin takılarak işini görecek.
Hobiiii motorcuları ise ayda yapacakları 100 km için çok düşünmesine gerek yok,8000dd aşağı düşmeyin gençlerrrr
-
06 Mayıs 2019, 22:20
#156
tommygun adlı üyeden alıntı
Angry ile haftasonu Şile-Ağva yaptık, adam bildiğin Mt25'in en üst limitlerinde sürüyor.Motoru 20000 devir çevirse ne yapıp edip o 20000 devri görecek.
Haşaaaa. Ben sadece virajlarda lazım olan torku arıyorum
-
06 Mayıs 2019, 23:04
#157
İlave olarak,
Kimse 250cc üstünun şehir içinde(trafik)vb.durumlarda az yaktiğini iddia edemez.
Fizik kurali,gucun tekerlekten yola aktarimina kadar olan muhendislik kavramina ters.
Zira birisi 120-130kg
Digeri 200-220kg
Hee,
Abi bendeki vstrom650 ile şehir içinde 125-150 lik motor ile ayni yakiyorum vs.
Gibi bir söz duyarsaniz arkaniza bakmadan,hatta selamı sabahı keserek uzaklaşiniz..
Velhasil
650 vstrom ile,
Uzun yolda tek kisi,ve yüksüz durumda,bu sözü duyarsaniz,vatandasa bir çay ismarlayip,muhabbet edebilirsiniz..kimseye zarari dokunmayan bir insandır..
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:52 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
Prensip olarak katılıyorum ama 500cc'de 3.500-4.000dd'da 100-110 km/s çok iyimser; benim CB500F 4.700dd ister, 750cc (devir aralığının düşüklüğüyle nam salmış 2015 model) NC bile 100 km/s için 3.300dd istiyordu...
Nc750 dedigimiz model zaten 55hp bir güç ile zaten vasat kulvarda yol aliyor.
O kasaya min.60-65 hp olmasi lazımdı.
İşte o zaman,3.300d/dk da 100km/h dediğiniz hizi 2.500d/dk da verecekti.
-
06 Mayıs 2019, 23:50
#158
İyi ama konunun beygir gücü ile doğrudan bir alakası yok, Harley'lerde beygir gücü hacme göre sürünüyor ama tren gibi çektikleri için düşük devirde çok rahat o dediğiniz süratlerde yol alıyorlar.
Benim 500cc de şehir içinde (hele akşam full adım adım trafikte) eski 250cc scooter'ım kadar yakıyor (3,6-3,8) (Ama scooter şimdikinden sadece 5kg hafifti, onun etkisi mühim tabi...) Bu hangi kıstasa göre bakarsanız bakın azdır.
Tracer'la şehir içinde 4-4,5 l/100km de gayet mümkün. (NC ile ben 3,9 yapıyordum full trafikli yolda.)
Mevzu tam olarak şu: düşük devirde ilerleyebilen / çeken, verimi yüksek motorlar nispî olarak az yakar.
Motosikletin ne kadar yaktığı da bence "akademik" bir konu, araba ile aynı yaksa bile aynı mesafeyi (sıkışık trafik için söylüyorum) 3'te 1'i sürede aldığı için pratik karşılaştırmada o kadar az yakacaktır.
Benim haftalık rotam için bu zamlı benzin fiyatlarıyla bile ulaşımım aylık kullanacağım akbil'den ucuza geliyor, Yıllık bana kazandırdığı 12 günü de saymıyorum; ona paha biçilemez... (Maaşımdan oranlarsak motosiklete tüm harcadığım parayı - benzin bakım trafik mtv kasko ne varsa hepsini - çıkartıyor.)
-
07 Mayıs 2019, 03:06
#159
125 liğin yaktığı belli 250 liğin yakıtığı belli ..
arkadaşımda versys 300 var şehir içi istanbul yoğun trafikde 3.2 yakıyor.. aynı motordan bu forumda bir arkadaşda daha var 3 ile 3.5 arası yakıyormuş yani aynı yakıyorlar..şehir dışındada normal süratlerde ekonomi yapıcam dersen 3 litreleri rahat görüyor kastırırsan altını bile görmen mümkün tapagaz gidicem dersen en fazla 4.8 falan yakıyor..
-
07 Mayıs 2019, 06:58
#160
250'lik motosikletle otobanda ekonomi yapmak mümkün mü? Veya makul mu, öyle sormak lazım herhalde...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)