Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Marş almama sorunu?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Arkadaşlar bugün motoru sağa çektim, bir telefon görüşmesi yaptım motoru stop ettim fakat kontak açıktı, 7-8 dakka sonra tekrar bindim marşa bastım ve ekran aniden gitti. Daha sonra kontağı kapattım açtım, ekran gidip gidip geldi kontağa bastım tekrar, tık etti tekrar kapandı ekran vs.
    Dün de uzun yol yapmıştım. Akünün full dolu olması gerekiyordu. Neden kaynaklanıyor olabilir? Vurdurarak çalıştırdım.. Sabah gelirken motoru çalıştırdığımda tek marşta almıştı.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kurubuzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul bagcilar
    Motosikleti
    Bajaj discovery
    Benzin bitmişdir .

  3. #3
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Öncelikle motorunuzun elektriğinde kaçak var mı yok mu ona bakmalısınız?
    -ilk olarak kontak kapalı iken akünü eksi kutbunu söküp araya akünüzün voltajı kadar bir ampül koyabilirsiniz veya multimetreniz varsa oradan bakabilirsiniz. Eğer ampül yanıyorsa motorunuz da kaçak vardır. Veya multimetre de kablo ve kutup başı arasında Voltaj değeri okuyorsanız kaçak vardır.
    -İkincisi, yabancıların değimiyle parazit kaçağı yani kontak açıkken olan kaçak durumu bulunuyor. Bunun için kesin bir multimetreye ihtiyacınız var. Multimetreyi akım amper konumuna alıyorsunuz. Akünün eksi kutbunu söküyorsunuz. Eksi kablosu ile eksi kutupbaşı arasına multimetreyi koyuyorsunuz. kontak kapalı iken sıfır değeri almalısınız. Kontağı açtığınızda ufak da olsa bir akım görünüz bu akım göstergelere giden akımdır normaldir. Eğer multimetrede 1 amper den büyük bir değer okuyorsanız motorunuz da elektrik kaçağı vardır.

    Eğer bunları yapacak durumunuz yoksa. Kısaca motorunuz daki kablolara bakıp yanık kırpık kesik kablo var mı ve değmemesi gereken yerlere değiyor mu ona bakabilirsiniz. Eğer hala bulunamıyorsa Bir elektrikçiye göstermelisiniz.
    Geçmiş olsun.

  4. #4
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle motorunuzun elektriğinde kaçak var mı yok mu ona bakmalısınız?
    -ilk olarak kontak kapalı iken akünü eksi kutbunu söküp araya akünüzün voltajı kadar bir ampül koyabilirsiniz veya multimetreniz varsa oradan bakabilirsiniz. Eğer ampül yanıyorsa motorunuz da kaçak vardır. Veya multimetre de kablo ve kutup başı arasında Voltaj değeri okuyorsanız kaçak vardır.
    -İkincisi, yabancıların değimiyle parazit kaçağı yani kontak açıkken olan kaçak durumu bulunuyor. Bunun için kesin bir multimetreye ihtiyacınız var. Multimetreyi akım amper konumuna alıyorsunuz. Akünün eksi kutbunu söküyorsunuz. Eksi kablosu ile eksi kutupbaşı arasına multimetreyi koyuyorsunuz. kontak kapalı iken sıfır değeri almalısınız. Kontağı açtığınızda ufak da olsa bir akım görünüz bu akım göstergelere giden akımdır normaldir. Eğer multimetrede 1 amper den büyük bir değer okuyorsanız motorunuz da elektrik kaçağı vardır.

    Eğer bunları yapacak durumunuz yoksa. Kısaca motorunuz daki kablolara bakıp yanık kırpık kesik kablo var mı ve değmemesi gereken yerlere değiyor mu ona bakabilirsiniz. Eğer hala bulunamıyorsa Bir elektrikçiye göstermelisiniz.
    Geçmiş olsun.
    Çok teşekkürler ustam. Anlayamadığım şey şu oldu zaten. Sabah ve önceki günler tek marşta alan akü bu sabah yolda gidip gidip gelmeye başladı o yüzden bi tedirgin oldum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:39 ----------

    Enjeksiyonu yapıyor, ekran geliyor fakat marşa basınca gidiyor herşey. Enjeksiyonu yapmasa vurduramazdım zaten.

  5. #5
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Marşmotorun bozulmuş, sıkışmış, hatta çalıştırınca kısadevre yapıyor olabilirmi?

  6. #6
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Aküden kaynaklandığını varsayıyorum çünkü ekran da gidip gidip geliyor. Enjeksiyon bile zorla yapıyor. Bu gidişle vurduramıycam bile

  7. #7
    cihangir151 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    kuşadası
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax
    Anlattıklarna göre Tümevarım yapacak olursak
    Akü > konjektör > tesisat > sargı


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)