Seramik adlı üyeden alıntı
Öncelikle motorunuzun elektriğinde kaçak var mı yok mu ona bakmalısınız?
-ilk olarak kontak kapalı iken akünü eksi kutbunu söküp araya akünüzün voltajı kadar bir ampül koyabilirsiniz veya multimetreniz varsa oradan bakabilirsiniz. Eğer ampül yanıyorsa motorunuz da kaçak vardır. Veya multimetre de kablo ve kutup başı arasında Voltaj değeri okuyorsanız kaçak vardır.
-İkincisi, yabancıların değimiyle parazit kaçağı yani kontak açıkken olan kaçak durumu bulunuyor. Bunun için kesin bir multimetreye ihtiyacınız var. Multimetreyi akım amper konumuna alıyorsunuz. Akünün eksi kutbunu söküyorsunuz. Eksi kablosu ile eksi kutupbaşı arasına multimetreyi koyuyorsunuz. kontak kapalı iken sıfır değeri almalısınız. Kontağı açtığınızda ufak da olsa bir akım görünüz bu akım göstergelere giden akımdır normaldir. Eğer multimetrede 1 amper den büyük bir değer okuyorsanız motorunuz da elektrik kaçağı vardır.
Eğer bunları yapacak durumunuz yoksa. Kısaca motorunuz daki kablolara bakıp yanık kırpık kesik kablo var mı ve değmemesi gereken yerlere değiyor mu ona bakabilirsiniz. Eğer hala bulunamıyorsa Bir elektrikçiye göstermelisiniz.
Geçmiş olsun.