Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Artçılı sürüşte dikkat etmem gerekenler?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Eylül 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki Z250SL
    Merhabalar,üniversite öğrencisiyim,önüne gelen arkama binmek istiyor,ben de kasksiz artci almadigimi soyleyerek reddediyorum,gerçekten artci kaski almadan kimseyi almayacağim ama,artçılı sürüş deneyimim yok,nelere dikkat etmeliyim? Virajda kalkista vs
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    11 Aralık 2018
    İlk önce motora binmeyi bilmeyen adamı arkana bindirme sende acemisin oda bilmiyor viraja girersin korkar arkada sağ sol yapar lap yerdesiniz ilk önce sol elini sana saracak sağ elini arka tutamaga koyacak hareketleri seninle aynı olacak fazla kıpraşmasın yani arkada virajda dikkat et yatmadan girmeye çalış yavaş yavaş vites geçişlerine dikkat et ani düşürmelerde kasklar tokuşur birbirine seni öne iter arkadaki eleman firende aynı şekilde ışıkta durunca o. Ayaklarını yere koymasın otursun sadece taşıyamıyorsan o zaman koyabilir yani uzun yol sormadın şehir içi düşünüyorum kibar kibar gidiceksin zaten bunlara dikkat et eksigim varsa yazan olur zaten kalkıştada taşıyamıyorsan zorlanıyorsan arkadaki elemanı motor hareket edene kadar ayakların yerde olsun duruncada arka fireni degil ön fireni kullan arkayı kullanırsan durdugun yerde denge sorunu yaşarsın
    espresso ve sutlusoda bunu beğendiler.

  3. #3
    kursaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R125-Mt-09-CBR650R
    * Acemiysen arkana artçı alma.

    * Kasksız baban dahi olsa arkana alma senin suçunun olmadığı durumlarda dahi birisi gelip size vurduğunda arkanızdaki kişi eğer ölürse taksirle ölüme sebebiyetten yargılanırsınız işin manevi boyutuna girmiyorum bile.

    * Arkana motordan korkan birisini alma sağa viraja yattığında eğer artçın korkusundan dolayı sola yatarsa virajı dönemezsin onu bu konuda mutlaka uyar ve sana uymasını söyle.

    * Kalkışlarda elini debriyajdan ani çekme motoru kafanıza geçirirsiniz.

    * Arkanda olur olmadık haraketler yapan sürüş esnasında senin dikkatini dağıtacak dengeni bozacak insanları bindirme.

    * Artçına bin demeden binerse gelecek ağırlığın farkında olmadığın için düşersiniz in demeden inerse yine düşersiniz.

    * Artçının elleri haricinde dizleriyle size tutunmasını söyleyin.

    * Gereksiz hız yapmayın unutmayın arkanızda bir can taşıyorsunuz ve sorumluluğu size ait.

    * Özellikle arkanda artçı varken yokuş yukarı ve yokuş aşağı yollarda frenleme dönme gibi konularda dikkatli olmanı tavsiye ederim dik yokuşlarda sadece ön frene basarsan motor geriye doğru kayar arka frenle durman gerekiyor, yine dönüşlerle alakalı konuda da internette bununla alakalı videolar var.

    * Artçına pege basarak soldan motora binip soldan inmesi hakkında uyar.

    vs. vs. gider aklıma gelenler bunlar umarım içlerinden bi tanesi dahi olsa yararlı olur.
    Tengri, espresso, maktama ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    arkana oturan kişi senden ağır olursa ve sen giderken sağa sola bakmak için kafasıyla değilde vucuduyla bakarsa seni tehlikeye atar.

    artçı olarak alacağın kişinin senden daha hafif olduğundan emin ol

  5. #5
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    hocam gençsin acemisin; arkana artçı alma.

    durduğunuz yerde devrilseniz bile kasksız artçıya birşeyler olabilir.

    yapma.
    espresso bunu beğendi.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Hiç sevmem artçıyı. Kıç kadar motosiklet zaten. Cruiser ya da touring tipi motosiklet olsa neyse. İstediğin gibi gaz veremezsin, istediğin gibi fren yapamazsın. Zevk almak için aldığın aracı eli mahkum dede gibi kullan, arkadakinin şoförü ol.

    Tavsiyem: Kuyruk çantası alın. Kimse binemesin.
    Stock Sever bunu beğendi.

  7. #7
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkana oturan kişi senden ağır olursa ve sen giderken sağa sola bakmak için kafasıyla değilde vucuduyla bakarsa seni tehlikeye atar.

    artçı olarak alacağın kişinin senden daha hafif olduğundan emin ol
    106 KG yum. o konuda hep emin oluyorum :D
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  8. #8
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı tarikcapar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    106 KG yum. o konuda hep emin oluyorum :D
    bende genelde bayan artçı alıyorum o konuda da ben rahatyım :D
    since 1987

  9. #9
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Hakimiyetni geliştirmeden artçı almamanı öneririm.
    Alırsan eğer;
    Düşük hızlarda denge kurmanın zorlaştığını farketmişssindir. Arka frene hafifçe basarak manevralarını daha stabil yapabilirsin.
    Ön amortisörlere daha hızlı ve güçlü yük gelecek. Güçlü frenlemelerde, izmir asfaltı düşünüldüğünde ön tekerin kaymaması için dozajlamayı daha düşünerek yapmalısın. Daha yumuşak.
    Sağdan-sola veya tersi manevraları tek kişi sürdüğündeki kadar hızlı yapmaya çalışma. Hb araban artık bir suv oldu, kabiliyeti kısıtlandı.

    Artçı almamak için diğer bir çözüm;
    Herscel, espresso ve sutlusoda bunu beğendiler.

  10. #10
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı kursaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    * Acemiysen arkana artçı alma.

    * Kalkışlarda elini debriyajdan ani çekme motoru kafanıza geçirirsiniz.
    RS200 Mü kafaya geçecek :D 10cm havaya kalkarsa şükretsin bence

  11. #11
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hakimiyetni geliştirmeden artçı almamanı öneririm.
    Alırsan eğer;
    Düşük hızlarda denge kurmanın zorlaştığını farketmişssindir. Arka frene hafifçe basarak manevralarını daha stabil yapabilirsin.
    Ön amortisörlere daha hızlı ve güçlü yük gelecek. Güçlü frenlemelerde, izmir asfaltı düşünüldüğünde ön tekerin kaymaması için dozajlamayı daha düşünerek yapmalısın. Daha yumuşak.
    Sağdan-sola veya tersi manevraları tek kişi sürdüğündeki kadar hızlı yapmaya çalışma. Hb araban artık bir suv oldu, kabiliyeti kısıtlandı.

    Artçı almamak için diğer bir çözüm;
    http://lh6.ggpht.com/__zoKJ77EvEc/Sl...jpg?imgmax=800
    ahhah :D buna güldüm işte
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  12. #12
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Arka bagaj demirine 1-2 yarı su dolu damacana sağlamca bağla. Öyle biraz kullan. Fren, virajda damacanadakki su çalkalandıkca, sürekli motorun dengeseini bozacak. Onunla düşmedinmi, en dallama artcıylada baş edersin, tabi artcı 120kg dallama değilse. Ekipman şart. Sürücüyede, artcıyada, motirada.
    espresso bunu beğendi.

  13. #13
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Seni arkadan bacaklarıyla sıksın bir de virajın tersine yatmasın düşmemen için yeterli. Geri kalan zamanla olacak şeyler.

    Artçıyı ilk aldığımda her yavaşlamada her dönüşte işkence çekiyordum. Şimdi artçı benden ağır olsa da sıkıntı değil her türlü ona göre tepki gösterip sürüyorsun.

    Tabii arkana 120-130 kg adam almazsan geçerli söylediklerim

  14. #14
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hakimiyetni geliştirmeden artçı almamanı öneririm.
    Alırsan eğer;
    Düşük hızlarda denge kurmanın zorlaştığını farketmişssindir. Arka frene hafifçe basarak manevralarını daha stabil yapabilirsin.
    Ön amortisörlere daha hızlı ve güçlü yük gelecek. Güçlü frenlemelerde, izmir asfaltı düşünüldüğünde ön tekerin kaymaması için dozajlamayı daha düşünerek yapmalısın. Daha yumuşak.
    Sağdan-sola veya tersi manevraları tek kişi sürdüğündeki kadar hızlı yapmaya çalışma. Hb araban artık bir suv oldu, kabiliyeti kısıtlandı.

    Artçı almamak için diğer bir çözüm;
    http://lh6.ggpht.com/__zoKJ77EvEc/Sl...jpg?imgmax=800
    Bence hırsıza karşı da bir nebze olsun güvenlik sağlıyordur. Adam brandayı kaldırınca... Belki tipine denk gelinir, adam sırf o var diye çalar motosikleti, diğer araziye girer. Belli mi olur
    ...

  15. #15
    Omerius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2019
    Şehir
    ümraniye
    Motosikleti
    mt25 - XJ6N - cb650f - Speed Triple 1050
    Artçı almamaya dikkat ediyorum.

  16. #16
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Çoğu şeyi yazmışsınız bende bişeyler ekleyeyim, uzak mesafe yapacaksanız artçıyla,lastik basınçlarıda çok önemli yoksa motorsikletin arka kısmı lastik basıncının yetersizliğinden olur olmadık yerde gezmeye başlıyor ve buda çok tehlikeli. Lastiğe 3-5 bar daha fazla hava basmak sorunu çözecektir

    Ve birde şimdi aklıma geldi arka amortisörünüz ayarlıysa 1-2 diş sertleştirin buda konforlu güvenli bir sürüş sağlayacaktır

  17. #17
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    3-5 bar’ı —>psi olarak düzeltelim. Harfiyen uygulayan olur, lastiği eline almasın

  18. #18
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3-5 bar’ı —>psi olarak düzeltelim. Harfiyen uygulayan olur, lastiği eline almasın
    Bar psi işte herneyse

  19. #19
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Alıntı Umutksk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,üniversite öğrencisiyim,önüne gelen arkama binmek istiyor,ben de kasksiz artci almadigimi soyleyerek reddediyorum,gerçekten artci kaski almadan kimseyi almayacağim ama,artçılı sürüş deneyimim yok,nelere dikkat etmeliyim? Virajda kalkista vs
    Bu konuda yayınlanmış yazılar var. Aç oku.Sorunu kendin cevaplayabilene (ya da biri sana sorduğunda cevaplayabilecek duruma gelene kadar) artçı alma.

    Dip not: Donald duck iyidir, makaradır, tüm yazılarını oku.

  20. #20

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Dönüşlerde vücudunu nasıl konumlandıracağı konusunu "konuşun", "anlaşın" :

    a) Sizle beraber aynı şekilde mi konumlandıracak vücudunu? Yani, sizinle yatıp, sizinle birlikte mi kalkacak?

    b) Siz ne yaparsanız yapın, arkada sabit mi duracak; hiç bir tarafa vücut ağırlığını vermeden?

    c) Siz bi tarafa vücud ağırlığınızı verirken, o, güya motoru dengelemek için , kendince, aksi tarafa mı yatacak?


    Siz arkanızı görmeden yatış açınızı, hızını ayarlarken, hoop, arkadaki de sizin beklemediğiniz yönde ağırlığını verirse ciddi risk olabilir!

    Önerim b) şıkkı. "Sen sabit dur", deyiniz...

    Yaşanmıştır; "Sen içeri viraja motoru yatırırken ben de motor dengelensin diye dış tarafa doğru eğiliyorum" denmişliği vardır!

    Aman diiym! Arkandakinin ne yaptığından emin olarak viraja giriniz.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)