Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Vites kuculturken kalca atiyor

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Eylül 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki Z250SL
    Merhaba arkadaslar acemiyim oncelikle bunu soyleyeyim,yzf r125 kullanicisiyim,ornegin yokus assagi gidiyorum hizim 80falan kirmizi isik yaniyor yada yol dolu vs.vs. vitesi kucultmem gerekiyor bazen,gazi kesip ikiye bi aliyorum motorun arkasi kontrolden cikmaya basliyor,bide ikinci sorum kampusun her tarafi kasis dolu,1 ile mi gideyim o yollarda 2 ilemi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    dogukanb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2018
    Motosikleti
    Honda CBR125R
    Vites küçültürken gaz verirsen sorun ortadan kalkar.

    https://youtu.be/A3OWD-kFIK8

  3. #3

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Yanlış vites değiştiriyorsun..Doğru vitesin hızınla doğru orantılı olması lazım.. 125 lik motorda 80 le giderken vitesi 2 ye alırsan yere yapışma riskin var.. Zaten o hızda en az 3 le gidiyor olman lazım..

  4. #4

    Üyelik
    28 Mart 2019
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Mondial z one 150
    bende yeniyim, bazen sorunsuzca küçültüyorum bazende çaat diye ses geliyor, motorun dengesi kayboluyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------

    Biri debriyaj fren gaz sırasını anlatabilir mi?

  5. #5
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Motor freni kullan sonra uygun devirde hafif aragaz verip vitesi düşür. 1.vitesle yol alma,1.vites kalkış vitesidir.

    https://www.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ

  6. #6
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Biraz daha düşük devirde ve biraz daha yavaş kullanmayı deneyin. Vites değiştirme ve debriyaj ile ilgili AEA videolarını izleyin. Büyük ihtimalle sorununuz çözülecek.

  7. #7

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Debriyaj sıkılı iken vites düşürünce gelmesi gereken devire kendiniz getirin ve debriyajı öyle bırakın. Sonradan eliniz alışıyor zaten.

  8. #8

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    lastik kötü yol kötü ülke kötü
    Volkan76 bunu beğendi.

  9. #9
    kurubuzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul bagcilar
    Motosikleti
    Bajaj discovery
    Debriyaji hizli.biraktigin zamanda olur bende acemiyim surekli yapiyom

  10. #10

    Üyelik
    28 Mart 2019
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Mondial z one 150
    vites değişirken o çat sesi neden geliyor

  11. #11
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastik kötü yol kötü ülke kötü
    Ne alakaya maydanoz? 80le giderken cek 2ye bak ne oluyor. Yeni yapılan Kuzey çevreyolunda bile yapsan motorun arkası atar.

  12. #12
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Ozellikle yokusasagi; gaz vererek kalabalik trafikte seyrettiğin bir viteste olmalısın ve gazı kapatarak rahatlıkla yavaşlamalisin, yani bir vites daha düşükte kullan yokuştan inerken, gidon hakimiyetini de kolaylaştıracaktır.

    80'le gazı kapattığında 50'ye dusebilmelisin mesela.Böylece, aragaz için motor devri de kalır kitlenme yapmaz.Zaten kompresyonla yavaslamisken is küçük bir frenlemeye bakar sonrasinda zor durumda. Hele yokuşasagi viraj ve bilmediğin yolsa aksi halde tehlike yaşarsın..

    Doğru vites ,doğru devir ve trafiğin durumunu her an gözden geçirme diyebiliriz ani vites düşürme ihtiyacı hissettigin durumlar sık yaşıyorsan. .

  13. #13

    Üyelik
    13 Mart 2018
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj sıkılı iken vites düşürünce gelmesi gereken devire kendiniz getirin ve debriyajı öyle bırakın. Sonradan eliniz alışıyor zaten.
    Bende bu şekilde yapıyorum. Daha AEA'nın anlattığı gibi beceremedim 😥

  14. #14
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Alıntı Contural adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende bu şekilde yapıyorum. Daha AEA'nın anlattığı gibi beceremedim 😥
    https://www.akrapovic.com/en/moto/pr...22&yearId=4784

    şu linke gir
    assagida ses oynatma butonu olacak
    oraya tıkla
    vites küçültülürken çıkan sese kulak ver
    1 2 3 4 gittin
    4 tesin
    sağ el gazda sol el debriyaj da;
    sağ el gazı aniden bırak bu salisede debriyaji cek
    debiryaj çekerken aynı anda vitesi bir kere küçült sonra hemen gazı çok çok az verip tekrar debiryajı bırak sonra aynı anda gazı sonuna kadar bırak
    bu olay tamamen 1 saniyeden az sürüyor sen 1 saniye yapsan kafi zamanla bu süre azalır
    attığım linkteki gibi sesin gelmesi lazım
    ama dikkat et şanzımanı yorma
    3 olay ayni anda gelişiyor
    gidiyoruz
    4. vitestesin devir motosikletinin 9 bin bandında gaz birak>debiryaji çek> vites küçült>>debriyaji birak>çok çok az gaz verip tekrar sonuna kadar bırak>motor kompresyona girsin devir düşsün
    3.vitese geldik devir yükseldi
    tekrar
    vitestesin devir motosikletinin 6 bin bandına indi gaz birak>debiryaji çek> vites küçült>debriyaji birak>çok çok az gaz verip tekrar sonuna kadar bırak>motor kompresyona girsin
    hoop 2. deyiz

    kompresyon yaparak fren yapmayı en aza indirirsin boş yolda en güvenilir fren biçimi
    bunun biraz daha iyisi arka fren ve ön fren ile beraberinde küçültmek
    yani bütün uzuvların çalışıyor olucak
    zamanla alışınca otomatige bağlıyorsun zaten

    yanlış yazdiysam affola
    sorun varsa sorabilirsin

  15. #15
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Bahsedilen yokuşları çıkarken rahat bşr şekilde hangi viteste çıkıyorsanız o veya bir alt viteste inmelisiniz.

  16. #16

    Üyelik
    13 Mart 2018
    Alıntı sharkspeedr2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.akrapovic.com/en/moto/pr...22&yearId=4784

    şu linke gir
    assagida ses oynatma butonu olacak
    oraya tıkla
    vites küçültülürken çıkan sese kulak ver
    1 2 3 4 gittin
    4 tesin
    sağ el gazda sol el debriyaj da;
    sağ el gazı aniden bırak bu salisede debriyaji cek
    debiryaj çekerken aynı anda vitesi bir kere küçült sonra hemen gazı çok çok az verip tekrar debiryajı bırak sonra aynı anda gazı sonuna kadar bırak
    bu olay tamamen 1 saniyeden az sürüyor sen 1 saniye yapsan kafi zamanla bu süre azalır
    attığım linkteki gibi sesin gelmesi lazım
    ama dikkat et şanzımanı yorma
    3 olay ayni anda gelişiyor
    gidiyoruz
    4. vitestesin devir motosikletinin 9 bin bandında gaz birak>debiryaji çek> vites küçült>>debriyaji birak>çok çok az gaz verip tekrar sonuna kadar bırak>motor kompresyona girsin devir düşsün
    3.vitese geldik devir yükseldi
    tekrar
    vitestesin devir motosikletinin 6 bin bandına indi gaz birak>debiryaji çek> vites küçült>debriyaji birak>çok çok az gaz verip tekrar sonuna kadar bırak>motor kompresyona girsin
    hoop 2. deyiz

    kompresyon yaparak fren yapmayı en aza indirirsin boş yolda en güvenilir fren biçimi
    bunun biraz daha iyisi arka fren ve ön fren ile beraberinde küçültmek
    yani bütün uzuvların çalışıyor olucak
    zamanla alışınca otomatige bağlıyorsun zaten

    yanlış yazdiysam affola
    sorun varsa sorabilirsin
    Çok güzel anlatmışsın hocam sağol. Yalnız benim motor rodajda 5 bin deviri geçemiyorum, 3 bin devir altıda da motor boğuluyor. Arabadan kalma alışkanlık; vitesi düşüreceğim zaman debriyaj sık>vites düşür>deviri gaz koluyla ayarla>debriyajı bırak. Şeklinde yapıyorum. Artçıdan kafa darbesi yememe olayını yapıyorum sorun yok. Ama vites düşürme süremin uzun olduğunun farkındayım.
    Sese alışkınım. Hem internetteki videolardan hemde yolda farkediyorum. Senin dediğin gibi 9 bin 6 bin devir yapamayacağım. Acaba bu yüzden mi düşüremiyorum? 🤔

  17. #17

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı RideForLife. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne alakaya maydanoz? 80le giderken cek 2ye bak ne oluyor. Yeni yapılan Kuzey çevreyolunda bile yapsan motorun arkası atar.
    maydanoz? sadece başlığı okudum, mesaj attım bak bakim

  18. #18

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Alıntı Umutksk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaslar acemiyim oncelikle bunu soyleyeyim,yzf r125 kullanicisiyim,ornegin yokus assagi gidiyorum hizim 80falan kirmizi isik yaniyor yada yol dolu vs.vs. vitesi kucultmem gerekiyor bazen,gazi kesip ikiye bi aliyorum motorun arkasi kontrolden cikmaya basliyor,bide ikinci sorum kampusun her tarafi kasis dolu,1 ile mi gideyim o yollarda 2 ilemi
    Kampüsten kastın egeyse Kasislerin üstünden geçmek yerine sağından ve solundan geçebilirsin. Zaten 30KM/s hız sınırı var kampüs içinde dikkat etmeni öneririm hızın 80'ken vites küçültürsen atıyorum 4'den 2 ye Bu zaten olmaz motor kol falan çıkarır. 3'den ikiye hafif ara gaz verirsen motor rahatlar. Böylelikle arka tekeri kitlememiş olursun.

  19. #19
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Alıntı Contural adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel anlatmışsın hocam sağol. Yalnız benim motor rodajda 5 bin deviri geçemiyorum, 3 bin devir altıda da motor boğuluyor. Arabadan kalma alışkanlık; vitesi düşüreceğim zaman debriyaj sık>vites düşür>deviri gaz koluyla ayarla>debriyajı bırak. Şeklinde yapıyorum. Artçıdan kafa darbesi yememe olayını yapıyorum sorun yok. Ama vites düşürme süremin uzun olduğunun farkındayım.
    Sese alışkınım. Hem internetteki videolardan hemde yolda farkediyorum. Senin dediğin gibi 9 bin 6 bin devir yapamayacağım. Acaba bu yüzden mi düşüremiyorum? 🤔
    rodajda ise
    3. vites te giderken (4-5-6 boğulur rodajda olduğu için 3. vites ve 2.vites arası oynayabilirsin)
    4.500-4800 arası devirde ayarla dediğim teknik ile 2. vitese çek devir 5.000 in üzerine azcik çıkabilir korkma motor kompresyona girip hızlıca deviri aşşağı çekecek
    tekrar hızlanıp 3. vites 4800 devirlerde gez tekrar dene
    yani rodajda diye deniyemem deme ben 6 dan 1 e kadar aynı teknikle vites düşüyorum boğmadan farkedince basit bir teknik olduğunu anlarsın
    özellikle dik yokuşlardan inerken çok rahat vites düşürüp arka tekeri kitlemeden tek seferde süzülebilirsin aşşağı kadar
    ve motosikletin şanzımanı üzün süreyi sevmiyor sıralı şanzımana sahip oldugu için hızlı vitesli yükseltip düşürmek gerek
    arabadaki gibi vites arası boşluklar olmadığı için gaz vererek şanzımanı rahatlatıyorsun
    bu tekniği denerken motor kasılıyorsa hemen debiryaja asıl yükten kurtar şanzımanı

    yapamıyorsan özelden görüşelim istersen sorun değil

  20. #20
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastik kötü yol kötü ülke kötü
    Sürücükler acemi. Aman ha aman.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:20 ----------

    Lastiklerin havasını kontrol et. Düşük devirlerdede arka teker hala kayıyorsa 1-2 psi düşür. Eski lastiktende yapabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:23 ----------

    Benim lastiklerin üzerinde max. 32 yazıyor. Ama 32 ağırlığa göre çok fazla, kullanım kılavuzunda 29 psi yazıyor. Lastikleer eskim8ş. 29'dada orta devirlerde motor fr3nleyince kayıyıyor. Yejisini alana kadar 27ye düşürdüm.. İdare ediyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:28 ----------

    Zırt pırt debriyaj vitesle uğraşmak istemiyoirsan, racing modda değilsen, 5.6 vitesdeyken, yavaşlaman gerekirse, brak gazı, frenlerle yavaşla, elin ayağın frenlere alışsın. Debriyajıda, misal 60-70 den, hızın 30-40 kmh ya düşene kadar çekme. Motor, rölantiye kadar vitesde düşürme, boğmamak için devir iyice düştümü çek debriyajı, birkerede 3e 2 ye indirirsin, vitesi. ne kendini yorarsın ne şanzıman ve debriyazï ne benzinini fazla harcar nede rotajdaki motoru aşşağı yukarı zorlamış olursun.
    erhn42 bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)