vites yükseltme düşürme bilgisi
Reklamlar
-
sa arkadaşlarım abilerim kardeşlerim ablalarım
bundan daha önce tarihini hatırlamadığım zamanda vites nasıl düşülür yaptığım doğru mu diye bir soru sormuştum anlayan oldu anlamayan oldu belkide ben anlamadım veya anlatamadım onun için video hazırladım bir göz atıp yanlış vites bilgisi varsa bilgilendirir misiniz
veya sürüşüm de yanlış veya tehlikeli bir şey varsa uyarır mısınız acaba
link:https://www.youtube.com/watch?v=UsFMVgfImtc
not:video paylaşmak yasak değil diye biliyorum ama yanlış bir şey varsa videoda uyarırsanız sevinirim
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:30 ----------
çok geniş dönüyorum bunun farkındayım
Reklamlar
-
Yanlış bir şey yokta vites küçültmeyi hızına göre yapsan daha iyi olur. Örneğin tali yoldan araba geliyor sen üçüncü vitestesin araba önüne atlar diye firene basıyorsun yavaşlıyorsun ama vites üçte kalıyor. Böyle olunca ani hızlanman gerektiğinde motor çekmeyecek ve tehlikeye düşebileceksin. Araç sana yol veriyor ama geçemiyorsun çünkü üçüncü viteste durmuşsun. Vites küçültmek için gaz vermekte gerekiyor ama şuan bunu düşünmek erken olur. Onun yerine zamanında vites küçültmek hızına göre vitesi de ayarlamak durumundasın. Boş bir alanda hızlı bir şekilde 1-2-3-4-5-4-3-2-1 vites değiştirmeni tavsiye ederim.
-
Videoyu izlemedim.
Uyumlu, pürüzsüz geçişler hedeflemelisin. Nasıl yaptığından çok bu sonuca odaklanırsan yaptığın şeyin doğru olup olmadığını daha rahat anlarsın.
Vites değiştirmeyle ilgili videolara, yazılara göz atabilirsin bir fikrin olur.
Eğitmenlerin sürüş videolarını izle ve motor sesine de odaklan. Vites değişimlerinin nerelerde ve nasıl yapıldığını görebilirsin.
Tabii sadece izleyerek olmaz. Zamana yayarak sürdükçe geliştirirsin yeteneklerini
-
bunu bende fark etmiştim ama bazen şöyle oluyor dediğiniz gibi 3 de diyelim yavaşladım motor teklemeye başlıyor hafif sıkıyorum debriyajı düzeliyor ama vits düşüncede boğuluyor gibi bağırmaya başlıyor acaba fazla gaz açmamdan mı kaynaklı
yorumlarınız için teşekkürler
-
Cbr 125 için konuşursak; 2500 devir ile 6 bin devir arasını sakin sakin kullanacağın devirler olarak düşünebilirsin. 2500-3000 altına pek inme.
8-9-10 motorun verebileceği maksimum güce yaklaştığı yerler
-
bezor1 adlı üyeden alıntı
bunu bende fark etmiştim ama bazen şöyle oluyor dediğiniz gibi 3 de diyelim yavaşladım motor teklemeye başlıyor hafif sıkıyorum debriyajı düzeliyor ama vits düşüncede boğuluyor gibi bağırmaya başlıyor acaba fazla gaz açmamdan mı kaynaklı
yorumlarınız için teşekkürler
Vites düşürdüğünde mevcut hızına göre motor devri yükseliyor. Normal bir şey bu.
Örneğin:
Motosikletin,
1. vites 5000 devirde 20 km hız,
2. vites 5000 devirde 30 km hız,
3. vites 5000 devirde 40 km hız,
4. vites 5000 devirde 50 km hız,
5. vites 5000 devirde 55 km hız,
6. vites 5000 devirde 60 km hız yapıyor olsun.
3. vites 5000 devirde, 40 km hız ile giderken, vitesi 2'ye alırsan motor devrin 6000 devire çıkacaktır. Çünkü motosiklet, mevcut 5000 devirde ve 2. viteste 30 km hız ile gidiyor. 40 km hıza ayak uydurabilmesi için 6-7000 devire çıkmak zorunda. Ayrıca motosiklet, motor freni de yapacak, kabaca biraz hızı yavaşlatıp biraz da devri yükseltecek.
Sonuç olarak vites düşürdüğünde, motosiklet 35 km hıza düşüp, 6000 devire yükselecek.
Vites değiştirmede ideal devir aralıkları vardır. Her motosiklette bu devir aralığı değişir. Kabaca devir saatinin yarısı derler, bu çoğu zaman doğrudur. Motosikletini kullandıkça uygun devir aralığını kendin keşfedeceksin. Hedefin, motoru ileri-geri sarsmadan vites değiştirmek olsun.
-
bezor1 adlı üyeden alıntı
bunu bende fark etmiştim ama bazen şöyle oluyor dediğiniz gibi 3 de diyelim yavaşladım motor teklemeye başlıyor hafif sıkıyorum debriyajı düzeliyor ama vits düşüncede boğuluyor gibi bağırmaya başlıyor acaba fazla gaz açmamdan mı kaynaklı
yorumlarınız için teşekkürler
Ben nasıl vites küçülttüğümü kabaca anlatayım. 3. viteste yavaşlamam gerektiğinde mesela ara yoldan araba kafa gösterdiğinde firene basarken 2 ye atıyorum debriyajı yavaşça bırakıyorum. Yani ikinci viteste uygun hıza getiriyorum. Hem motor fireni yapmış oluyorum hemde gazı açmam gerektiğinde elimin altında güç bulunuyor. Araba öküzlük yaptı önüme atladı diyelim o zamanda bire atarım debriyaj çekili bir şekilde dururum. Senin sağlığın motorun sağlığından daha önemli vites küçültmelerde çat çut sesler gelecektir. Motor boğulacaktır yerine göre bağıracaktır. Önemseme! Önemli olan senin sürüşünün güvenli ve doğru olması.
-
Mersin İl Temsilcisi
Dostum, söyleyecek çok şey var bu konuda ama ilk öğrenmen gereken iki şey
1- Kullandığın aracı okumal
2- Debriyajı kullanmayı öğrenmek.
-
Benim de naçizane tavsiyem, ben de mümkün olduğunca motor freniyle duruyorum mesela kırmızı yandığını görünce ara gaz vererek vites düşürmeye başlıyorum öyle ki birinci viteste devir rolantiye düştüğünde ışıkta durmuş oluyorum ama bunun bir hata olduğunu fark ettim artık motor freniyle dursam bile yine de hafifçe frene dokunarak fren lambasının yandığını arkadan gelen sürücülere göstermeye çalışıyorum çünkü motor freni kullanmak arkadan gelen sürücüye frene basmadığım hissi veriyor ki bu da ciddi bir tehlike oluşturuyor bizim için.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)