Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

ANTALYA da - Kış Lastiği ??

    REKLAM ALANI
  1. #1
    bRaun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2008
    Şehir
    AnTaLYa
    Arkadaşlar,

    Antalya gibi çok sıcak bir iklimi olan şehir de Anlaş Winter Grip 2 lastiği 4 mevsim kullanılabilir mi?
    Bir sakıncası var mıdır?

    Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Kışın iyi olurda, havalar ısınınca çok çabuk erir lastik. Yani kullanılır, ama mevsim değişince değiştirmek gerekir.
    bRaun bunu beğendi.

  3. #3
    bRaun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2008
    Şehir
    AnTaLYa
    Hıms.. Aslında burada çok bi kış yok ,zaten bende yazın biniyorum. Bu sebeple Tournee modelini alayım diyorum. Onuda en ufak etkende çok kayıyor diye okuyorum... Tereddüt deyim..

  4. #4

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    4 lastik kaç para =)
    bRaun bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Sizin oranın çiği çok pis sabaha karşı denizden tuzlu nemli hava asfalta düşüyor , asfaltın üstünde kaygan bir tabaka oluşturuyor.. yıllar önce arkadaşım 900rr ile antalyada sahil yolunda sabah karşı büyük kaza yapmışdı hata ondaydı o başka baya süratliymiş çiğe kapılıyor lastik tutunamıyor Allah dan ciddi bir şey olmadı bir bileğini kırdı..
    bRaun bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı bRaun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hıms.. Aslında burada çok bi kış yok ,zaten bende yazın biniyorum. Bu sebeple Tournee modelini alayım diyorum. Onuda en ufak etkende çok kayıyor diye okuyorum... Tereddüt deyim..
    Şöyle bir yanılgı var hem motosikletler, hem otomobiller için; zannediyoruz ki kış lastiği sadece karda buzda gerekli. Aslında öyle değil. Asfalt sıcaklığı belli bir derecenin altında ise, kışlık lastikler çok daha iyi tutunurken yazlık lastikler nazlanıyor. Su tahliyesinde de, kışlık lastikler daha başarılı.

    Antalya'da da uzun süre yaşadım yazlı kışlı. Tamam belki Ankara gibi değil, ama neticede sıcaklık düşüyor, asfalt soğuyor. Lastik sertleşiyor soğuk sebebi ile, tutunamıyor. Kışlık lastiklerin hammadde gereği soğuğa toleransı daha iyi. Mukavemet gösteriyor soğuğa. Hatta yeni hamurların karışımına ne katılıyorsa, soğudukça yumuşadığını iddia edenler var.

    Bu bilgilere mukabil, şöyle de bir durum var. Lastiğin kullanım ömrü km ile alakalıdır. Yani atıyorum 50 bin km gidecek bir lastik diyelim. Yazlık ayrı kışlık ayrı olunca büyük bir ekstra masraf diye bakılıyor olaya ama bu ekstra masraf ilk satın alımda mevcut gibi görünse de işin aslı öyle değil. Çünkü 1 takım yazlık lastik 20 bin km gidiyor ise, yazlık ayrı kışlık ayrı takım alındığında, yine yazlıklar 20 bin km gidiyor, kışın kışlıkları takıyorsun, totalde belki 40 bin km etmiyor ama yaklaşıyor. Yani her halükarda 40 bin km'de 2 takım lastik alacaksın. Sonuç değişmiyor çok fazla. Maliyet de aynı şekilde. Çünkü yazın yaptığın km'yi yazlık lastiklerle yaparken kışın yaptığın km'yi de kışlıklarla yapıyorsun. 1 çift ayakkabı alıp her gün giyip 6 ay sonra yeni bir çift ayakkabı almakla 2 çift ayakkabı alıp değiştire değiştire 1 yıl giymek mantığı ile bakıyorum ben olaya.

    Sürekli aynı oranda su biriken bir yer var, her gün geçiyorum sayılır. Orada su olduğunu bile bile de hızlı giriyorum. Hız sabit, 100-110 km/h arası. Kışlık lastiklerle çok problem hissedilmezken yazlık lastiklerle araba şerit değiştiriyor. Araba aynı, hız aynı. Hatta yazlık lastikleri de özellikle su kanalı ve su oluğu fazla olan bir model almıştım ama arada bariz fark var.
    06Serhat, bRaun, Deadly Sto(R)m ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    bRaun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2008
    Şehir
    AnTaLYa
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şöyle bir yanılgı var hem motosikletler, hem otomobiller için; zannediyoruz ki kış lastiği sadece karda buzda gerekli. Aslında öyle değil. Asfalt sıcaklığı belli bir derecenin altında ise, kışlık lastikler çok daha iyi tutunurken yazlık lastikler nazlanıyor. Su tahliyesinde de, kışlık lastikler daha başarılı.

    Antalya'da da uzun süre yaşadım yazlı kışlı. Tamam belki Ankara gibi değil, ama neticede sıcaklık düşüyor, asfalt soğuyor. Lastik sertleşiyor soğuk sebebi ile, tutunamıyor. Kışlık lastiklerin hammadde gereği soğuğa toleransı daha iyi. Mukavemet gösteriyor soğuğa. Hatta yeni hamurların karışımına ne katılıyorsa, soğudukça yumuşadığını iddia edenler var.

    Bu bilgilere mukabil, şöyle de bir durum var. Lastiğin kullanım ömrü km ile alakalıdır. Yani atıyorum 50 bin km gidecek bir lastik diyelim. Yazlık ayrı kışlık ayrı olunca büyük bir ekstra masraf diye bakılıyor olaya ama bu ekstra masraf ilk satın alımda mevcut gibi görünse de işin aslı öyle değil. Çünkü 1 takım yazlık lastik 20 bin km gidiyor ise, yazlık ayrı kışlık ayrı takım alındığında, yine yazlıklar 20 bin km gidiyor, kışın kışlıkları takıyorsun, totalde belki 40 bin km etmiyor ama yaklaşıyor. Yani her halükarda 40 bin km'de 2 takım lastik alacaksın. Sonuç değişmiyor çok fazla. Maliyet de aynı şekilde. Çünkü yazın yaptığın km'yi yazlık lastiklerle yaparken kışın yaptığın km'yi de kışlıklarla yapıyorsun. 1 çift ayakkabı alıp her gün giyip 6 ay sonra yeni bir çift ayakkabı almakla 2 çift ayakkabı alıp değiştire değiştire 1 yıl giymek mantığı ile bakıyorum ben olaya.

    Sürekli aynı oranda su biriken bir yer var, her gün geçiyorum sayılır. Orada su olduğunu bile bile de hızlı giriyorum. Hız sabit, 100-110 km/h arası. Kışlık lastiklerle çok problem hissedilmezken yazlık lastiklerle araba şerit değiştiriyor. Araba aynı, hız aynı. Hatta yazlık lastikleri de özellikle su kanalı ve su oluğu fazla olan bir model almıştım ama arada bariz fark var.

    Genel olarak bu konuda size katılıyorum... Lakin benim sıkıntım, artık motosiklete sadece yazın bineceğim ve çoğunlukla da şehir içi kullanacağım. Bu sebeple yazlık ve kışlık olarak ayrı ayrı almak anlamsız geliyor. Yazlık bir lastik alsam, küçük teker olmasınıda göz önüne alarak lastiğin ufak etkenlerde (çiğ, sulama, kaçak v.s ) kaydığı konusunda dert yananları görüyorum okuyorum dinliyorum.. Sırf kaymasın diyerek Kışlık lastik alsam inanın antalya yazın cayır cayır yanıyor... Nasıl olur bilemedim..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:33 ----------

    Dün antalya da şöyle bir turlar iken çevremdeki motorsikletlerin lastiklerine bakmaya çalışdım. Yazlık da kullanan var kışlık da.. Hatta lastiğin miladı dolmuş diş namına birşey kalmamış halde kullananlar bile var..

    Motorum sıfır ve lastikleri sıfır.. Ama ben yeni lastik arayışındayım!!!

  8. #8
    Deadly Sto(R)m - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 / Mondial X-Treme Maxx 200i
    https://www.mgm.gov.tr/veridegerlend...aspx?m=ANTALYA

    DMİ verilerine göre antalyada sadece ocak ve şubat aylarında en düşük sıcaklık ortalaması 7 derecenin altında, onlar da 6'nın üstünde. Kısacası güneş doğduğu andan itibaren sıcaklığın 7 derece üstüne çıkacağına inanıyorum. Normalde kış lastikleri 7 derecenin altındaki sıcaklıklarda yaz lastikleri sertleştiği için tavsiye edilir.

    Bu durumda iki şey ortaya çıkar; birincisi, sürüşün hiçbir anında hava sıcaklığı 7 derecenin altında olmadığı için yazlık lastik de kullanılabilir. İkincisi, su tahliyesi vb. durumlar için bir çift de kış lastiği alıp en azında aralık-mart arası 4 ay daha güvenli bir sürüş yapılabilir.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    velhasıl gece sabaha karşı sıcaklığın en yüksek düşdüğü anlar o sıralar yollardaysan iş güç yada başka bir şey için düşüne bilirsin.. yok ben normal vakitler sürüyorum diyorsan sana kalmış ama bence gerek yok..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)