Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Arka Fren kitlenmesi Diskin kızarması...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Geçenlerde fren pedalını tutan kısım kırılmıştı ve fren hidroliği düşmenin etkisiyle fren bloğuna dolmuştu. Fren hidroliğini boşaltıp servise götürmüştüm. Servis parçalar gelince fren pedalını falan değiştirdi Hidroliği koydu. Bu gün motoru teslim aldım. 4km yol yaptım herşey normal sonrasında eve dönerken farkettim ki arka fren şişmeye başladı. Düşünün öyle bir kitleniyor ki debriyajı çekince motoru sürüklüyorum.

    Servisi aradım dedim bu böyle komple fren bloğu balata + disk sipariş ettiğini garantiden değişeceğini belirttiler amma ve lakin motor bana şu 3 gün çok lazım. Bu gün yine alev aldı disk su döktüm soğuyunca kendine geldi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Isınan parçaya su dökülmez. Su dökülsede hayır gelmez.

    O arıza başıma geldi. Üst fren merkezi bozukdu benim. Bikaç basmada fren kilitleniyordu.

  3. #3

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Geçici bir çözümü var mıdır. Yolda kaldığım için acil çözüm ürettim açıkçası soğusun diye ısınmışmı diye fren bloğunu elledim DİSKİ DEĞİL eldiven eridi

  4. #4
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Arka fren kaliperine bağlanan hortumun cıvatasını gevşetin ve tekrar sıkın. Sonrasında arka freni kullanmayın (fren hidroliğiniz arka janta veya lastiğe gelirse bol su dökerek temizleyin, bezle silmeyin). Bu şekilde sadece ön fren ile yolda seğredebilecek duruma gelmeniz gerek.

  5. #5

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka fren kaliperine bağlanan hortumun cıvatasını gevşetin ve tekrar sıkın. Sonrasında arka freni kullanmayın (fren hidroliğiniz arka janta veya lastiğe gelirse bol su dökerek temizleyin, bezle silmeyin). Bu şekilde sadece ön fren ile yolda seğredebilecek duruma gelmeniz gerek.
    Hidroliği kalipere taşıyan hortumdan bahsediyoruz değilmi birde subab gibi bir sıvı var

  6. #6
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı liquem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hidroliği kalipere taşıyan hortumdan bahsediyoruz değilmi birde subab gibi bir sıvı var
    Hava almak için kullanılan cıvatadan bahsediyorsun sanırım. Onuda gevşetsen olur.

    8 yada 7 anahtar tutar.

  7. #7
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Benim başıma düştükten sonra gelmişti. Pedalı yerinden çıkartın, ya da arka master cylinder'i. Yani pedalın master cylinder'a az da olsa baskı uygulamasını engelleyin.

    Problem muhtemelen şudur. Hidrolik fren mekanizmasi, balata bittiğinde rezervuardan sıvı alır, çok ısındığında da rezervuara sıvı bırakır. Bu alışveriş, pedal (veya manet) tamamen bırakıldığında olur. Ancak pedal veya manet bırakıldığında master cylinder'i olması gerektiği kadar geri çekemiyorsa, rezervuar ile ilişik kesilir. Ve ısınan hidrolik genleşip freni tutar, tuttukça daha da ısınır, ısındıkça daha da tutar, vs.

    Çözüm: Orijinal ve yeni parçalar kullanıp düzgün monte etsinler. Pedal yeni mi, eskisi düzeltilip mi takıldı. Takıldığı yer yamuldu mu hiç?

  8. #8

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim başıma düştükten sonra gelmişti. Pedalı yerinden çıkartın, ya da arka master cylinder'i. Yani pedalın master cylinder'a az da olsa baskı uygulamasını engelleyin.

    Problem muhtemelen şudur. Hidrolik fren mekanizmasi, balata bittiğinde rezervuardan sıvı alır, çok ısındığında da rezervuara sıvı bırakır. Bu alışveriş, pedal (veya manet) tamamen bırakıldığında olur. Ancak pedal veya manet bırakıldığında master cylinder'i olması gerektiği kadar geri çekemiyorsa, rezervuar ile ilişik kesilir. Ve ısınan hidrolik genleşip freni tutar, tuttukça daha da ısınır, ısındıkça daha da tutar, vs.

    Çözüm: Orijinal ve yeni parçalar kullanıp düzgün monte etsinler. Pedal yeni mi, eskisi düzeltilip mi takıldı. Takıldığı yer yamuldu mu hiç?
    fren pedalı yeni pedalın takıldığı sağ dayanak demiri komple değişti zaten


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)