Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Fren Sorusu

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Arkadaşlar merhaba, aklıma takılan bir soruyu sizlere sormak istedim yarı metalli ve sinterli balata konusunda.. yarı metalli balataların, sinterliye göre daha yumuşak bir balata olduğu doğru mudur? yarı metalliler daha iyi bir frenaj mı sağlar? bu mantığa göre sinterli geç biter ama iyi tutmaz, yarı metalli daha iyi tutar ancak çabuk biter gibi bir genelleme yapmak mümkün müdür?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba, aklıma takılan bir soruyu sizlere sormak istedim yarı metalli ve sinterli balata konusunda.. yarı metalli balataların, sinterliye göre daha yumuşak bir balata olduğu doğru mudur? yarı metalliler daha iyi bir frenaj mı sağlar? bu mantığa göre sinterli geç biter ama iyi tutmaz, yarı metalli daha iyi tutar ancak çabuk biter gibi bir genelleme yapmak mümkün müdür?
    foxtrot bunu beğendi.

  3. #3
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Sizi durduran şey disk ve balata arasındaki sürtünmedir. Bu sürtünme ne kadar çok olabiliyorsa o kadar iyi durursunuz.
    Organik başatalar en yumuşak balatalardır. Disk ile sürtünmeleri minimumdur, diski az kendini çok aşındırır.
    Sinterliler ise sert metaryeller içeren balatadır. Daha büyük bir sürtünme açığa çıkarırlar.
    Günlük kullanımda bana göre en ideali yarı sinterlilerdir. Performansa yönelik bir beklenti ve sürüşünüz varsa sinterli balatalara(çeşitleri de vardır) yönelmek daha mantıklı
    aggressive bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizi durduran şey disk ve balata arasındaki sürtünmedir. Bu sürtünme ne kadar çok olabiliyorsa o kadar iyi durursunuz.
    Organik başatalar en yumuşak balatalardır. Disk ile sürtünmeleri minimumdur, diski az kendini çok aşındırır.
    Sinterliler ise sert metaryeller içeren balatadır. Daha büyük bir sürtünme açığa çıkarırlar.
    Günlük kullanımda bana göre en ideali yarı sinterlilerdir. Performansa yönelik bir beklenti ve sürüşünüz varsa sinterli balatalara(çeşitleri de vardır) yönelmek daha mantıklı
    üstadım tamam diski az kendini çok aşındırır eyvallah, peki fren mesafesinde bir fark var mıdır? yani yarı metalli x km hızda fren yaptığında 40 metrede duruyorsa sinterli daha sert olduğu için iyi tutunma sağlayamaz ve 43 metrede durabilir gibi bir durum var mıdır?

  5. #5

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Sinterlide sürtünme kuvveti daha fazla yazılmış yukarıda... Ne kadar çok sürtünme kuvveti (balata/disk ve lastik/zemin) o kadar kısa fren mesafesi...

  6. #6
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Disk fren için,
    1.Organik Fren balataları.
    2.Sintermetalli Fr3n balatası,
    diye iki çeşidi vardır.
    1. Organik balatalar, ot, lastik, karbon elyaf gibi maddeleri bir tutkal yardımıyla üretilirler. 800 derceye kadar dayanıklıdırlar ve diskden ziade kendileri aşınırlar. Yüksek hız, uzun süre yokuş aşşağı ve spotrif sürüşlerde 800 derece çabuk ulaşılabilen bir derece. Yeni kullanımda, ilk 50km sert ve fazla ısıtmadan, üstteki katman giderilmeli, yoksa sanırım en üstkatmanda, sade tutkal olduğundan, cam gibi düz ve sert b8r katman oluşmasına sebep olabilir. Böyle bir sorunda fr3nler ses yapar ve iyi tutmaz. Fakat, giderilebilinen bir sorun. Örneğin, balataların yüzey8ni düz bir yüzeyde bir sayfa zımoara kağıdında sürterek o sertleşmiş ilk katmanı zımparalamak.
    Standart balata türüdür, maliyeti uygundur. K3ndisi aşınır diske zararı pek yoktur.
    2. Sintermetall katkılı fr3n balataları, Çelik, bakır vrs gibi metallerle üretil3n balatalardır. Her tür diskte (örneğin Dökme diskler) kullanılamaz. Yüksek derecelere dayanıklıdır. Özel amaçlarda kullanılabilinir. Misal, Yarışlarda, Sürekli uzun yol ve yüksek hızlarda, sportif veya az güçle çok fren etkisi isteyenlere. Yani, daha az basınçda daha çok fren etkisi, normal kullanımda daha uzun ömüü=rlü olabilirler. Organiğe göre daha az sürtünmeyle etkindirler.
    Ulaşabikdiği yüksek ısılardan dolayı, fren yağınıda daha çabuk eskitirler. Organiğe göre daha pahalıdırlar ve dœkme diskkerde kullanılmazlar.
    En detaylı kaynağın tercümesi böyle. En önemlisini ve frenle ilglli bölümü terüme ettim. Kolay gelsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:01 ----------

    Gridökme fren disklerinde sinter metalik balata kullanılmaz. Doğru kullanımda bir fren diski ömürlük veya 80km'ye kadar dayanmalı. Bunu ekleyeyim. iyi araştırmalar. Tekeriniz düz bassın.
    tarikcapar, Cyan ve foxtrot bunu beğendiler.

  7. #7
    BikeManiac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Bmw f700 gs
    Nc750x kullanıyorsunuz sanırım. Zaten frenleri zayıf bir model. tam sinterli bir balata takın derim
    foxtrot bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Orijinallere serviste saçma sapan bir fiyat çektikleri için (tam sinterli) HH EBC fren balataları almıştım benim NC'ye ve gayet memnun kalmıştım.
    foxtrot bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    aslına bakarsanız dün taktırdım galfer marka sinterli.. ispanya üretimi bir balata.. hidrolik de değişti.. komple sarı renkli(bakır sanırım) bir balata.. henüz çok yumuşak basıyorum ilk 500 km mecbur kalmadıkça hep yumuşak dokun dedi ustamız balata alışıncaya kadar.. ben de yeni motorcu olduğumdan dolayı zaten frenleri daha çok kullanıyorum henüz motor freninde çok ustalaşamadım her şey zamanla elbette..
    işte sert malzeme diye diski tam kavrayamaz ve iyi tutunma sağlayamaz diye bir çekincem vardı. o sebepten konuyu açmış bulundum.. arabalarda hep en yumuşak balatayı seçerim iyi kavrasın çabuk bitsin gerekirse ama frene bastığımda da dursun mantığıyla.. bir yerden kazanç diğer yandan kayıp olduğundan sinterli mantığı tam oturmamıştı aklımda..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)