Nerde kaldı bu elektrikli motorlar!
Reklamlar
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Menzildi, son süratti bir şekilde çözülür ama şarj süresinin uzunluğu fikir olarak beni bunaltıyor. Hadi akşam eve geldiğimizde şarja taksak sabaha kadar beklesek desen olmaz, belki gece dışarı çıkmam icap edecek. Günlük sürüşlerimden birinde şarjım azaldı diyelim, ilk istasyona girdim, şarjın dolması için 10'larca dakika beklemek de bir çile.
Bu gibi durumlar için toplam menzilin yarısına ulaştığımızda şarj edecek şekilde kullanılmalı , CE04 özelinde yazarsak 80 km falan yaptığımızda mutlaka şarj edilmeli , menzil 130 km diyerek kullanınca yazdığın gibi acil durumlarda hızlı şarj istasyonu gerekli , hızlı şarj ile 20 dakikada 50 km civarı doluyor ama elektrik maliyeti %75 falan yükseliyor..
Reklamlar
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Bu gibi durumlar için toplam menzilin yarısına ulaştığımızda şarj edecek şekilde kullanılmalı , CE04 özelinde yazarsak 80 km falan yaptığımızda mutlaka şarj edilmeli , menzil 130 km diyerek kullanınca yazdığın gibi acil durumlarda hızlı şarj istasyonu gerekli , hızlı şarj ile 20 dakikada 50 km civarı doluyor ama elektrik maliyeti %75 falan yükseliyor..
Üstat bu işler bence daha emekleme aşamasında olup gelişmesi için daha on fırın ekmek yemek gerekiyor.
-
Şarj süresi elektrikli motosikletler için hiç sorun değil.
Üç tip şarj seçeneği var:
Level 1. Tipik priz: saatte 2 kw
Level 2. Eve takılabilen hızlı şarj: saatte 7-19 kw arası
Level 3. Sadece bazı istasyonlarda bulunan DC hızlı şarj: saatte 50 kw
BMW'nin kullanıma açık pil kapasitesi 7kw'tan az, asıl kapasitesi 10'dan fazla olmasına rağmen. Pili koruma maksatlı böyle. Buna göre şarj süreleri:
Evde prizden: 4 saat
Evde hızlı ya da dışarıda normal: 30 dakika - 1 saat arası
Dışarıda hızlı: 9 dakika
Tabii ki Amerika için konuşuyorum. Lakin teknolojinin farklı olduğunu düşünmüyorum, yaygın oluşu farklıdır tabii ki.
Bence en önemli nokta aracı evde kolay şarj edebilme. Apartmanlarda bu iş zor.
-
Elektrik motordan önce hibrit motorlu Japonları görebiliriz. Kawasaki Ninja 7 Hybrid modeli 2024 de çıkaracakmış. Aynı zamanda Japonlar birleşip ( Kawasaki, Yamaha, Honda ve Suzuki)ortaklaşa hidrojen yakıtlı motorsiklet üreteceklerini duyurdular. Japonlar elektrik yerine hidrojen motorlu motosikleti pazarlamak istiyorlar.
-
Guts adlı üyeden alıntı
Elektrik motordan önce hibrit motorlu Japonları görebiliriz. Kawasaki Ninja 7 Hybrid modeli 2024 de çıkaracakmış. Aynı zamanda Japonlar birleşip ( Kawasaki, Yamaha, Honda ve Suzuki)ortaklaşa hidrojen yakıtlı motorsiklet üreteceklerini duyurdular. Japonlar elektrik yerine hidrojen motorlu motosikleti pazarlamak istiyorlar.
Zero firması 13 yıldır elektrikli motosiklet üretip satıyor.
Hibrit iyi, güzel ama motosiklette ağırlık sorun. Içten yanmalı motor ve benzin deposunun yanına bir de elektrik motoru, pil ve şarj sistemi ekliyorsunuz. Büyük touring motosikletlerde anca.
Hidrojen olayını anlamakta güçleniyorum. Şarj istasyonları kısa sürede Amerika'nın her yerinde yaygınlaştı, ama hidrojen on küsür yıldır hâlâ Kaliforniya'nın dışına çıkabilmiş değil. Ki elektrik gibi pratik bir yakıt ta değil. Taşıması ayrı sorun, koruması ayrı sorun.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
...Hibrit iyi, güzel ama motosiklette ağırlık sorun. Içten yanmalı motor ve benzin deposunun yanına bir de elektrik motoru, pil ve şarj sistemi ekliyorsunuz. Büyük touring motosikletlerde anca...
Hybrit otomobillerde çok fazla ağırlık farkı yok , mesela Toyota Corolla 1.8 Hybrid ile Corolla 1.5 arasında 70 kg fark var , Hybrid taşıtlarda elektrik motoru çok daha küçük ve bataryasıda mevcut aküden biraz daha büyük oluyor ayrıca Hybrid lerde debriyaj ünitesi hiç yok , kalkışta elektrik motoru iş görüyor , şanzımanlarıda daha hafif oluyor , manuel vitesli motosikletlerde mild hybrit denilen sistem başarıyla uygulanabilir ama dediğin gibi büyük motorlara eklenecektir , ufak cc lerde ucuz sukuterlerde maliyet hesapları hibrit sistemleri kaldıramaz gibi bence , tabi zamanla ucuzunda ucuzu sistemler üretilecektir , Abs de bir zamanlar pahalı motorlarda vardı şimdi 125 cc lerde bile var..
-
Bu aralar dikkat ediyorum da şehir içinde kullanılan motorların en az yüzde sekseni elektrikli Çin malı skuter olmuş.
Geçen kırmızı ışıkta durdum, en öndeydim ama sonradan gelip önüme duran çok sayıda motor oldu. Saydım tam 10 tane idi ve bunlardan 9 tanesi elektrikli.
Şaşırdım gerçekten.
-
reo adlı üyeden alıntı
Bu aralar dikkat ediyorum da şehir içinde kullanılan motorların en az yüzde sekseni elektrikli Çin malı skuter olmuş.
Geçen kırmızı ışıkta durdum, en öndeydim ama sonradan gelip önüme duran çok sayıda motor oldu. Saydım tam 10 tane idi ve bunlardan 9 tanesi elektrikli.
Şaşırdım gerçekten.
Çinde de öyle.
-
2019 da "nerede kaldı bu elektrikli motorlar" diyerek elektrikli motor gelince alabileceğini sanan kitleye 2023 de %200 enflasyon ve 30 tl dolar şoku
-
Çinli CATL yeni teknoloji bataryalarını tanıtmış ben haberi yeni okudum , ultra hızlı şarj özelliğine sahip yeni lityum demir fosfat bataryaları sadece 10 dakika şarjla 400 kilometre menzil sunabiliyormuş , içten yanmalı motorların hiç şansı kalmadı gibi birşey..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Çinli CATL yeni teknoloji bataryalarını tanıtmış ben haberi yeni okudum , ultra hızlı şarj özelliğine sahip yeni lityum demir fosfat bataryaları sadece 10 dakika şarjla 400 kilometre menzil sunabiliyormuş , içten yanmalı motorların hiç şansı kalmadı gibi birşey..
Elektrikli araç için evden şarj edebilecek imkan gerekli, büyük şehirlerdeki apartmanlarda bu imkan yok malesef.
Hadi oldu da tam evin önüne kendimize sürekli park yeri ayırabildik, balkondan uzatma kablosu mu sarkıtacağız, yine olmaz. Hızlı şarj istasyonları iyi güzel ama ev elektriği tarifesine göre çok yüksek tarife oluyor onlarda, ancak uzun yolda şarj etmek için işe yararlar, normal günlük kullanımda akşam evde şarj edemedikçe sorun olur. Tabi bu şu anki durum, şehirlerin altyapısı da buna göre değişecektir ileride.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Çinli CATL yeni teknoloji bataryalarını tanıtmış ben haberi yeni okudum , ultra hızlı şarj özelliğine sahip yeni lityum demir fosfat bataryaları sadece 10 dakika şarjla 400 kilometre menzil sunabiliyormuş , içten yanmalı motorların hiç şansı kalmadı gibi birşey..
Şöyle bir video var:
https://www.youtube.com/watch?v=3FT1tf3xfRU
Pille ilgili detaylar 3:47'den itibaren başlıyor.
-
espresso adlı üyeden alıntı
Elektrikli araç için evden şarj edebilecek imkan gerekli, büyük şehirlerdeki apartmanlarda bu imkan yok malesef.
Hadi oldu da tam evin önüne kendimize sürekli park yeri ayırabildik, balkondan uzatma kablosu mu sarkıtacağız, yine olmaz. Hızlı şarj istasyonları iyi güzel ama ev elektriği tarifesine göre çok yüksek tarife oluyor onlarda, ancak uzun yolda şarj etmek için işe yararlar, normal günlük kullanımda akşam evde şarj edemedikçe sorun olur. Tabi bu şu anki durum, şehirlerin altyapısı da buna göre değişecektir ileride.
Yerli bir elektrikli otomobile yazılan arkadaşıma aynen bunu söylemiştim. Gayet doğal bir şeymiş gibi "Evet, ne olacak, balkondan aşağıya uzatma kablosu sarkıtırsın" dedi.
Yukarıda denildiği gibi bence de asıl oyun değiştirici unsur eve taşınıp şarj edilebilen batarya olur. Sanki bazı motosiklet/scooter şirketleri böyle şeyler yapıyor/deniyorlardı. Yeterince hızlı şarj edilen ve güvenle sökülüp eve götürülebilen bir batarya olsa hakikaten kimse benzinli araç almayı düşünmez. Arabalar için ütopik ama motosikletlerde batarya boyutu nedeniyle belki daha yapılabilir sayılır böyle bir şey.
-
Sokaklarda da zamanla sarj noktaları yaygınlaşacaktır , elektrik saatinin bize ait olması gerekmez kartı okutup şarj alabiliriz , belki 20 sene sonra yakıt istasyonu gibi bir yer kalmayacak , herkes park ettiği sokak , restoran , Avm , işyeri otoparkında şarjını tamamlayacak , şehir içinde hızlı şarjada gerek kalmayabilir..
-
Ranke adlı üyeden alıntı
Yerli bir elektrikli otomobile yazılan arkadaşıma aynen bunu söylemiştim. Gayet doğal bir şeymiş gibi "Evet, ne olacak, balkondan aşağıya uzatma kablosu sarkıtırsın" dedi.
Aferim ona. Yirmi beş saatte şarj eder artık. Uzatma kablosuyla da etrafında ısıtır. Kalitesine göre yangın da çıkarabilir.
Pil taşıma olayı elektrikli bisiklet tarzı aletler için mümkün. Belli bir mesafeyi trafik hızında gidebilen motosikletler için değil, enerji kapasitesi çok daha yoğun pil kimyası icat olmadığı müddetçe.
-
İspanyol markası bir sukuter vardı pili tekerlekli valiz gibi çıkarıp taşınabiliyordu markasını hatırlayamadım ama 100 km civarı menzili ve yine 100 km gibi bir son süratide vardı..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
İspanyol markası bir sukuter vardı pili tekerlekli valiz gibi çıkarıp taşınabiliyordu markasını hatırlayamadım ama 100 km civarı menzili ve yine 100 km gibi bir son süratide vardı..
Yanlış yazmışım. Mümkün ama pratik değil. Onun için de yaygın değil.
-
günümüzde insanlar kendıne vakit ayırmak için kalan herşeyi hızlı halletme derdinde.
benzinliğe gidip 1 dakika sürmeden depoyu fullemek varken, yolda durup şarj etmek, evden kablo sarkıtmak vs. bunlarla cogu kımse ugrasmaz.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
İspanyol markası bir sukuter vardı pili tekerlekli valiz gibi çıkarıp taşınabiliyordu markasını hatırlayamadım ama 100 km civarı menzili ve yine 100 km gibi bir son süratide vardı..
Silence:
https://www.silenceturkey.com/tr/
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)