Nerde kaldı bu elektrikli motorlar!
Reklamlar
-
Ben de 1 haftadır kymco' nun elektrikli motorunu kullanıyorum. 3.6 kw ve oldukça seri. 0-45 km/h hızlanması 4.5 sn. 50 cc muadili diye geçmesine rağmen 100 cc lik çin malı scooterları kalkışta çok rahat geçiyor.
Merak edenler için videoma bakabilirsiniz.
https://youtube.com/shorts/c8HSAVpctAg?feature=shared
Reklamlar
-
Elektrikli motosikletlerin yaygın kullanımı bence zor. Gereken batarya ve ağırlık düşünüldüğünde içten yanmalı motorun gösterdiği başarıyı gösteremediğini düşünüyorum. Elektrikli motosikletler gelirse yakınmam, ama içten yanmalı motorların daha işlevli olacağı önümüzdeki 5-6 sene için daha geçerli gibi...
-
Silence ve horwin gibi markaların 6kw dan 9 kw' ya kadar olan modelleri var. Tek batarya ile 100 km den fazla gidenleri var. Bu sehir içi için çok çok yeterli bir menzil. Hatta silence' ın bataryası aşırı uzun ömürlü.
Yaktığı elektrigi ve performansını düşünürsek benzinliye göre çok mantıklı. Çünkü muadili olan 125 cc bir scooter ile kıyaslandiğinda arada uçurum ivmelenme farkı var. Kullanım zevki kat kat fazla.
Uzun yol yaparim derseniz tabii ki uzun şarj olma süresi yüzünden imkânsız ama şehir içi binicem 2-3 günde bir geceleri şarja takarim derseniz benziliye hiç gerek yok.
-
Şehir içi ulaşımda elektriğin payının kayda değer bir şekilde artması lazım; ki bize daha uzun seneler makul fiyatlara benzin kalsın
Hızlı şarj istasyonu kurulu garajı olan bir villada yaşıyor olsam ben de elektrikli isterdim ama şu anda böyle bir durum yok maalesef. Kısmet, olur inşallah...
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Şehir içi ulaşımda elektriğin payının kayda değer bir şekilde artması lazım; ki bize daha uzun seneler makul fiyatlara benzin kalsın
Hızlı şarj istasyonu kurulu garajı olan bir villada yaşıyor olsam ben de elektrikli isterdim ama şu anda böyle bir durum yok maalesef. Kısmet, olur inşallah...
Haklısınız hocam. Ama şunu fark ettim, 26 yıllık motorcuyum kullanmadigim motor yoktur fakat ilk kez elektrikli motor yamaha neos ve kymco i one kullandım. Çok ayri bir zevki var ya titresim sıfır ve her an ani gelen tork böyle kaymak gibi bir şey var altında sanki. Tereyağından kıl çeker gibi pürüzsüz ivmelenme falan degişik bir his
-
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Hızlı şarj istasyonu kurulu garajı olan bir villada yaşıyor olsam ben de elektrikli isterdim ama şu anda böyle bir durum yok maalesef. Kısmet, olur inşallah...
Evin garajinda hizli sarj istasyonu motosiklet icin gerekli degil. Ama araba icin gerekli. O da her gun pilin cogu kullanilacaksa.
-
jel akünün fiyatı belli batarya teknolojisi gelişmeden ölü yatırım ebikeler.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Evin garajinda hizli sarj istasyonu motosiklet icin gerekli degil. Ama araba icin gerekli. O da her gun pilin cogu kullanilacaksa.
Benim için gerekli; buralarda şarj istasyonu çok yaygın değil, uğraşamam randevu / bekleme vs. yeterince derdim var ek sıkıntı istemez. Benzinle yakıt ikmali 5dk ve her yerde var.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Benim için gerekli; buralarda şarj istasyonu çok yaygın değil, uğraşamam randevu / bekleme vs. yeterince derdim var ek sıkıntı istemez. Benzinle yakıt ikmali 5dk ve her yerde var.
Gün içerisinde 100 küsür km yapıp, eve gelip doldurup, tekrar 100 küsür km yapmanızı gerektirecek bir durum varsa lazım olabilir tabii ki.
Arabanın pili hızlı şarjer ile, motosikletin pili ise normal şarjer ile, aşağı yukarı aynı hızda doluyor. Pil boyut ve ağırlık farkı büyük çünkü.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Gün içerisinde 100 küsür km yapıp, eve gelip doldurup, tekrar 100 küsür km yapmanızı gerektirecek bir durum varsa lazım olabilir tabii ki.
Arabanın pili hızlı şarjer ile, motosikletin pili ise normal şarjer ile, aşağı yukarı aynı hızda doluyor. Pil boyut ve ağırlık farkı büyük çünkü.
Öyle olsa bile şahsi garaj lazım. O zor işte
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Öyle olsa bile şahsi garaj lazım. O zor işte
Elektrikli motosikletim olsa apartmanın bahçesinde şarj edebilirdim herhalde. Evden balkondan aşağı uzatma kablosu sarkıtırdım, Ama İstanbul gibi bir yerde çoğu apartmanda bu zor iş.
-
Bataryası sökülüp evin içinde şarj edilen modellerden alırsanız çok rahat halledersiniz şarj olayını. Hatta benzinciye uğramamak bile bir konfor. Akşam eve geldiğinde al bataryayı koy şarja. Sabah tekrar tak ve yürü. Ne kablo uzatma derdi ne de gereksiz, fazladan bir uğraşı. Hiçbir şekilde zaman kaybı değil yani. Bu zaten 3 günde bir falan yapılan bir şey.
-
s.e.c adlı üyeden alıntı
Bataryası sökülüp evin içinde şarj edilen modellerden alırsanız çok rahat halledersiniz şarj olayını. Hatta benzinciye uğramamak bile bir konfor. Akşam eve geldiğinde al bataryayı koy şarja. Sabah tekrar tak ve yürü. Ne kablo uzatma derdi ne de gereksiz, fazladan bir uğraşı. Hiçbir şekilde zaman kaybı değil yani. Bu zaten 3 günde bir falan yapılan bir şey.
Teoride güzel fikir ama pratikte en az 30+ kilo pili habire ordan oraya amele gibi taşımak ta çok iyi bir çözüm değil bence. Başka alternatif yoksa eli mahkum tabi ama yine de idealden çok uzak.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Teoride güzel fikir ama pratikte en az 30+ kilo pili habire ordan oraya amele gibi taşımak ta çok iyi bir çözüm değil bence. Başka alternatif yoksa eli mahkum tabi ama yine de idealden çok uzak.
Kardeşimde yamaha neos var pili 8 kg, bende kymco i one var pili 10 kg. Sizin dedikleriniz çin malı scooterlarda olan jel bataryalar. 30 kg ile tabii ki uğraşılmaz. Biz pratikte de test ettik gayet kullanışlı ve çok mantıklı. Sadece teoride olmadığını deneyimledik yani.
-
Silence'ın sökülebilir pilleri 40 kilo civarıymış.
Bakkala, kafeye gitmelik şehir içi oyuncaklar 8-10 kilo.
Otoyola çıkabileyim, artçımı alabileyim, haftada bir şarj edeyim derseniz 30+ kilo oluyor maalesef.
-
Yazdıklarım 3.2 Kwh lityum pil içindi zaten. Bundan daha küçük pilli motosiklete de motosiklet demek zor bence.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:20 ----------
s.e.c adlı üyeden alıntı
Kardeşimde yamaha neos var pili 8 kg, bende kymco i one var pili 10 kg. Sizin dedikleriniz çin malı scooterlarda olan jel bataryalar. 30 kg ile tabii ki uğraşılmaz. Biz pratikte de test ettik gayet kullanışlı ve çok mantıklı. Sadece teoride olmadığını deneyimledik yani.
Yazdıklarım 3.2 Kwh lityum pil içindi zaten. Bundan daha küçük pilli motosiklete de motosiklet demek zor bence.
En küçük pilli Zero motosikletin pili 7.2Kwh. O hiç taşınacak bir şey değil zaten. En büyüğünün pili ise 17.3 Kwh, ekleyebildiğiniz ekstra 3.6Kwh hariç. Yani minimumdan bahsediyorum.
-
Kendi scooterım çift bataryalı alındığında 100 km menzili oluyor. Birini kullanırken diğeri evde şarj olmuş, hazır oluyor. Küçük bir ilçede yaşadığım için fazla fazla yetiyor.
Silence'ın bataryaları valiz şeklinde taşındığı için bir nevi ağırlık probleminin önüne geçilmiş oluyor gibi.
Aslında max. 125cc ye kadar olan elektrikliler için konuşmuştum ben. Daha üst sınıflar için zor olur evet. Max. Sınır horwin ek3 olabilir. Onun üstü iyice ağır. Bel fıtığı yapar adamı.
-
Bugün Bmw CE 04 ile test sürüşü gerçekleştirdim , forumda modele özel konu varmı bakmadım izlenimimi şu başlığa yazıvereyim , 130 km menzili olan elektrikli bir taşıtın kullanım yeri elbette şehir içidir değil mi ? lakin motorun şehir içi trafiğinde berbat bir manevrası var , ön taraf o kadar ağır ki gidon gerçekten yoruyor , düşük hızlarda alçaktaki ağırlık merkezine rağmen uzun tekerlek arası mesafe nedeniyle aradan dereden geçmek ciddi tecrübe istiyor , İstinye Borusan'a inen virajlı yolu 100 km hızla döndüm ama virajda da keyif alamadım , motorun keyifli olduğu tek şey akselerasyonu , 120 km ye kadar 0 dan yahut herhangi bir hızdan kesintisiz o kadar güzel ivmeleniyor ki şehir içi olumsuz yönlerini unutup keyif alıyorsunuz ve her boşlukta bunu yaşamak istiyorsunuz ha birde ışıklarda falan durunca motorun ilginç gelen dizaynı çok dikkat çekici bakışlardan belli , motoru ilk gördüğümde bu nasıl bir sele çok rahatsız hissettirecektir diye düşünsemde konforu şaşırttı , motorun ergonomisi iki metre boyunda birine bile gayet konforlu gelecektir , ayak mesafesi vs mükemmel , ayarlarını kurcalamadım ama dik bir yokuşdan bile inerken müthiş rejenerasyon yapıyor gaza dokunmazsanız duracak seviyede yavaşlıyor , 475bin tl ye alınır mı ? şehir içi ulaşım amaçlı bence alınmaz ama akselerasyon keyfi için alınıp hafta sonu 100 km falan gazlanır , bunun için 475bin veren adam yakıtı dert etmez yahu diye düşününce gidip S1000XR almak çok daha mantıklı geliyor..
-
Menzildi, son süratti bir şekilde çözülür ama şarj süresinin uzunluğu fikir olarak beni bunaltıyor. Hadi akşam eve geldiğimizde şarja taksak sabaha kadar beklesek desen olmaz, belki gece dışarı çıkmam icap edecek. Günlük sürüşlerimden birinde şarjım azaldı diyelim, ilk istasyona girdim, şarjın dolması için 10'larca dakika beklemek de bir çile.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)