Nerde kaldı bu elektrikli motorlar!
Reklamlar
-
hattoi adlı üyeden alıntı
Zero bildiğim kadarıyla herhangi bir dev firma desteği olmadan bu halde bir son ürün üretmiş durumda. Az para değil tabi ama bayağı bir insan içinde fazla sayılmaz. Tesla işin magazin kısmı bence. Elle tutulur ürün üretebilen Zero uzaya motosikletini gönderebilecek güçte bir firma mı? Bilmiyorum bir bakmak lazım ama zannetmiyorum. Yani bu adamlar bu kadarını yaptıysa Honda istese neler yapar acaba..?
Zero on kusur senedir uretim yapiyor. Ilk modelini 2010'da gormus, acaip sasirmistim. Tabi o zamanki simdiki SR ve DS modeli gibi degildi, cok daha basitti. En eskilerden, ve hala basariyla devam eden tek marka bildigim kadariyla. Son 5 senedir tamamen modernlestirdiler modellerini, ayarlanabilir suspansiyonlu ve ABS'li. DSR'i test ettim ve cok begendim. Kullananin etkilenmemesi mumkun degil. Hizlanma muthis. Sessizlik surreal. O zamanki fiyati Superduke ile hemen hemen ayni oldugu icin tercih etmedim.
Guzel tarafi bakimi yok. Cunku motor yok. Yag, su, hava filtresi yok. Degistirilmesi gereken aku yok. Belt kullandigi icin zincir yok. Motoru isitma sorunu yok. Komsuyu rahatsiz etme sorunu yok. Hararet yok. Fren icin motoru sarj ettiginden balata ve disk degisimi de daha az. Yakit masrafi benzinin beste biri kadar, ki benzin de cok ucuz burada... Avantaji cok yani. Ancak tum gun 10 saat dag yollarinda gezeyim zor biraz....
Tesla'ya gelince. Magazin kesinlikle degil. Artik hemen hemen her yerde Tesla goruyorum, cunku 3 modeli nispeten hesapli. Nissan Leaf'ten daha fazla var, ki Leaf piyasaya cok daha erken girmisti. Tesla Amerika disinda cok satmiyor olabilir, cunku Amerika icine yetistirmekte bile zorlaniyorlar. Model X (jip, SUV) ve S te goruyorum arada, ama daha nadir. Malum, cok daha pahalilar.
Uzaya araba gonderme olayi Elon Musk'in Tesla'nin yaninda SpaceX'in de CEO'su olmasindan kaynaklaniyor sanirim. Uzaya en fazla yuk tasiyabilen Falcon Heavy roketinin kargo kapasitesini test etmek icin gonderilmisti galiba zaten degil mi? Yoksa sirf araba icin ozel roket kaldirmis degiller. Zaten Tesla'nin o kadar haybeye harcayacak parasi oldugunu da zannetmiyorum. Ucu ucuna isliyor sirket. Yaptigi sey de kolay degil. Dupeduz koklu araba sirketlerine rakip oldular, zar zor. ARGE'leri kuvvetli ama. Otonom suruste BMW, Mercedes dahil tum firmalarin fersah fersah ilerisindeler.
Reklamlar
-
Bütün olay batarya teknolojisinin hala yetersiz kalmasında. Elektrik motoru çok verimli, bizim arabalardan, motosikletlerde vb. bildiğimiz içten yanmalı motorların en verimlileri bile anca harcanan yakıtın yanmasından gelen enerjinin yaklaşık 3'te birini yola iletebiliyor, gerisi motorda, hareketli parçalarda vb. ısıya dönüşüp kayboluyor. Elektrik motorlrının en dandikleri bile %98 verimde yani verilen elektriğin çoğunu harekete dönüşütürebiliyorlar. Bir de elektrik motorlarında düşük devirde de aynı güç ve tork var yani güç verebilmesi için belli bir devirde dönmesi gerekmiyor, yeter ki besleyebilecek elektrik kaynağı olsun, bu da aktarma kısmında bir sürü vites vb. gibi karmaşık mekanik şeyleri gereksiz bırakıyor.
Elektirk motorlarını kontrol edecek elektronikler de son yıllarda ucuzladı. Mikrochip içeren özel kontrol parçaları seri üretile 10-20 dolar maliyetli olur o kadar, diğer maliyetler yanında hesaba katılmaz bile.
Ama işin sorunlu kısmı batarya teknolojisi. Bildiğimiz kurşun-asit bataryalarbu kapasiteleri karşılamaktan çok uzaklar ve çok ağırlar. Şarjlı pil teknolojileir de eskiden nikel-kadmiyum malzemeden şarjlı piller vardı, hatta ilk cep telefonlarında da bunlardan vardı, sonradan nikel-metal-hidrit kimyasallarıyla pil icat edildi kapasite biraz arttı. Sonradan lityum piller çıktı kapasitesi yine yüksek ve şarj süreleri kısa, yüksek akım verebiliyorlar ama yine de motor çalıştırmak gibi yüksek kapasite gerektiren uygulamalar için kapasiteleri çok yetersiz ve pahalılar. Elektrikli arabalarda bile en büyük maliyet kalemi batarya oluyor. Bu lityum pil teknolojisi de yıllar içinde gelişe gelişe bir noktaya geldi ama yetmiyor işte, daha fazla kapasite yükseltmek olmuyor, oldurmaya çalıştıklarında da samsung'un note7 modeli telefonundaki gibi batarya kapasitesini aşırı arttırdıkları için patlama yanma gibi sorunlar çıkıyor.
Bu batarya meselesi drone teknolojisini de çok etkiliyor. Bugün anca fotoğraf-video çekmeye yarayan minik dronelar uçuruluyor çünkü daha uzu uçuş sürelerinde daha çok ağırlık taşımaya batarya teknolojisi yetmiyor. Yoksa içine insan binecek boyda drone yapmak teknolojik olarak mümkün, ama o dronu bir iki saat uçuracak batarya yok, daha çok batarya ekleyince bu sefer ağırlık çok artıyor. Yoksa drone taksileri daha çok görürdük, herkes drone kullanırdı ulaşım için, yollar da biz motorculara kalırdı arabalar azalınca.
işe yarar kapasitede farklı bir malzeme ile bu işlere teyebilecek kadar enerji depolayabilecek batarya teknolojisi geliştiren köşe olacak. Ama biz o zamanları görebilir miyiz bilemedim.
Biz çocukken güya 2000 yılına gelindiğinde heryerde uçak arabalar olacak falan çok gelişmiş bir dünya hayal ederdik. 2000 yılına geleleli çok oldu hatta 19 yıl geçtik bile, hala teknoloji diye görebildiğimiz bilgiaayar, cep telefonu falan filan. Bari uçan kaykay çıksaydı.
-
30 dakikalık şarj ile 500 km gidecek motosiklet ve otomobiller piyasaya çıkmadan elektrikli araç satın alınmaz. Düşünsene; Istanbul'dan bodruma doğru yola çıkıyorum , 400 km sonra şarjım bitecek , takacağım fişe 8 saat bekledikten sonra yola devam edeceğim. Bir de pil kirası saçmalığı var. Ayda 100 euro = 700 lira. Ben ayda arabam ve motosikletim için toplam 700 liralık benzin yakmıyorum ki ?
Ancak hibrit araçlar dikkatimi çekiyor. Alanlar çok memnun. Pil kirası yok. yavaşken pilde, hızlanınca benzinde gidiyor. fren yapınca aynı zamanda şarj ediyor. benzinde giderken şarj ediyor. Bazı modellerde fişe takıp da şarj edebiliyorsunuz.
-
Her ne kadar emekleme aşamasında olsa da bütün motorların yakın gelecekte elektrikli olacağını düşünüyorum. Görmeye ömrümüz yeter mi bilemem. Bu arada aşağıya iki örnek marka bırakacağım, gerçekten güzel araçlar yapıyorlar.
https://www.niu.com/en/m/
https://www.faucon-moto.fr
-
Amaç dağ yollarında 10 saat gezmek ise normalde bile ona göre marka model seçmek gerekirken, şu an için elektrikli motosiklet alınmayacağı kesin. Ama güzel bir rota ile mevcut kapasiteleriyle bile Türkiye'de şehirler arası yolculuk mümkün.
Yani mesela molalı bir İzmir - Eskişehir rotası olsun, Lightning ve Zero'nun değerleriyle bir ortalama yapalım 110 km/s civarı ortalama hız ile 200 dk. gidebildiğini varsayalım Uşak'a ulaşıldığında bitmeye yakın ama tam tükenmemiş bir pil 40 dk. da %95 dolsun, bu sırada bir şeyler atıştırıp üstüne bir kahve içelim. Sonra yola çıkıp aynı ortalama ile Eskişehir'e varalım.
Hız: 110km/s
İzmir - Uşak (220km) = 2 saat
Şarj + dinlenme molası = 40 dk
Uşak - Eskişehir (217km) = 2 saat
Toplam = 4 saat 40 dk.
Bence fena değil şu anki vaziyet. 10 sene sonrası için gayet umut verici.
Zaten şu an alacak kişi uzun yol yapmak için değil, düzenli ulaşım ihtiyaçlarını gidermek için kullanır. Kendimden yola çıkarsam, günlük ortalama 20km yol ile bir şarjda bütün haftamı fazlasıyla çıkarıyor. Gideceğim en uzak mesafe İzmir - Bandırma/Biga olur (İzmir - Eskişehir'den daha kısa). Onun dışında arada bir Foça(40km), Mordoğan(95km), Çeşme(100km) ve Karagöl(25km)'e gider gelirim. Haftanın 6 günü çalışıp tatil günüde hafta içi olunca pek uzak yol imkanı olmuyor.
-
Nerde kaldı bu elektrikli motorlar!
Yerli elektrikli motorlar göklerde !
-
En buyuk problem ne sarj suresi, ne kapasite, ne de agirlik. En buyuk problem FIYAT! Pil cok pahali. Ucuzlasin, herkes alir. Cunku elektrikli araci kullanmasi cok ucuz ve bakim derdi yok. Evet sehir disina gidemez, ama sehir ici buyuk kolaylik. Amerika'da herkes sehir ici icin bir tane alir.
kurubuz adlı üyeden alıntı
Pil kirası yok.
Pil kirasi ne yahu? Burada yok oyle bir sey. Aracin fiyatini azaltip bir nevi sinirsiz takside mi bagliyorlar?
-
Piyasanın en iyi elektrikli scooteri ,
belki gelir bir gün Türkiye'ye ..
Gogoro 2’de motorun değerleri 6.6 kilowatt ve 205 Nm tork olarak veriliyor. Yeni motoruyla 0’dan 50’ye 4,3 saniyede erişebilen motosikletin maksimum sürat değeriyse saate 90 kilometre. 125cc’lik motor kategorisine dahil olan Gogoro 2’nin açıklanan 110 kilometrelik menzil değerine baktığımızda bunun günlük şehir içi kullanımda fazlasıyla işe yarayacağını rahatlıkla söyleyebiliyoruz. Ayrıca motorun tek bataryayla 104 çift bataryaylaysa 122 kilogram toplam ağırlığa sahip olduğunu da belirtmekte fayda var. Gogoro 2 ve Gogoro 2 Plus olmak üzere iki farklı versiyonda satışa sunulan motosikletler 2.455 dolarlık başlangıç fiyatıyla satışa sunuluyor.
-
Ne yani elektrikli motor yapıp kendi ayaklarına mı sıksınlar. Ellerinde sadece motor teknolojisi kalmış. Ayrıca işin öteki ucunda petrol şirketleri var. Kolay değil o işler.
-
Hintliler youtube da çatır çatır dönüştürüyorlar benzinlileri, hybrid yapan bile var, hatta prototip denemeleri bile var ss konseptinde. gelirse hintli bi model gelebilir https://youtu.be/zVV08B4fI4o
-
Bugün herkese bir elektrikli araç hediye etseler, yarın sabah olmadan, her ülkede elektrik tesisatları kül olur. Evlere sanayi tesisatı çeksen, santrallar kül olur, dimi.
-
-
Elimde tahm8ni bir hesap yapmak için veri yok, ama bilen şöyle bir hesapla az çok ne olur, hesaplayabilir.
Günlük veya aylık, tüketilen veya alınan benzinle elde edilen kilojul'u, elektrik santrallerinde tüketilen enerjiye eklerseniz ne olur, olmaz az çok bir tahmin edilebilinir. Büyük bir kaynakdan elde edilen enerjiyi, başka bir kaynaktan elde edilebilinirmi? Bence mesele burada.
Fikri olan buyursun.
Şahsen, kendi kendini şarz eden sistemlerde görüyorum. Şöyle manyetiktoplar, magnetorklar filan şimdi fantazide olsa, g3lecek fantazilerde kurularak başlar.
-
Çareyi buldum beyler
-
Enerji tüketilkemez, sade farklı bir enerji haline dönüştürülür. Mesele, enerjjinin değişik hallerini, istenilen enerji haline getirmek, Güç içinde saklı, jeday.
-
Bende otoyolların altına cep telefonlarındaki gibi temassız şarj sistemi kurup bunu da güneş enerjisiyle destekleyecek bir sistem daha mantıklı geliyor.
Bununla ilgili çalışmaların olduğunu da biliyorum.
İstanbul dan Antalya ya giderken otoyolda şarj harcamayacaksın otoyol çıkışı zaten şarjın full olacak.Hızlı şarj teknolojisi gelişirse belki yolun tamamını şarjlı sistem yapmaya bile gerek kalmaz 10km şarjlı bölgeden gidip 10 km normal olabilir.
-
Evet benzin ve döviz yukselmeye devam ettikçe, devlet sizi çok sevdigi icin elektriğe zam yapmayacak ve elektrikli araclardan vergi almayacak. Ne kadar güzel beyinler pırıl pırıl yaw ...
-
anılbel adlı üyeden alıntı
Evet benzin ve döviz yukselmeye devam ettikçe, devlet sizi çok sevdigi icin elektriğe zam yapmayacak ve elektrikli araclardan vergi almayacak. Ne kadar güzel beyinler pırıl pırıl yaw ...
yav sacma sacma konusma lutfen,elektrige zam yapacakmis,cocuk musunuz ?
haa elektrikli araclar da otv yuzde 500 artar dersen o bi derece,ama o bile zor.
-
space x elon muskun .. bu ağır yük taşıycak kargo füzesi için deneme yapılıcakmış.. Bunu belgeselde elonmusk kendi anlattı.. nationalda .. Normalde nasa testlerde ağır betonlar kullanıyormuş yükün ağırlığını sembolize etsin diye roket yükü taşıyabilicekmi diye.. Elon musk diyorki biz niye beton koyuyoruz daha sembolik bir şey koyalım diyorlar. bir iki beyin fırtınası yapılıyor ordaki herkes şunu koyabiliriz bunu koyabiliriz diyor.. fikir kimden çıkıyor bilmiyorum belki elonmuskdan çıkmışdır biri diyorki tesla koyalım.. elon musk da kendi aracı olan teslayı koyuyor.. arabanın kısaca bir esprisi yok. özellikle koyulma gibi bir durumuda yok.. bunu elon musk kendi anlattı..
elektrik olayına dönersek ben türkiye için konışıyım şu anda tamamen hayal.. alt yapısı varmı yok.. uzunyolda nerden elektrik alabilirsin kaç istasyonda elektrik şarj dolum cihazı var nerdeyse hiç birinde yok.. olanlarda ne kadar çalışır bakımlımı muamma.. bu elektrik şarj cihazı için ben sahil yolunda görmüşdüm takılırken ayrı hat,ayrı kablolama ve ayrı trafo falan kullanıyorlar yani bu elektrik şarj cihazlarının altyapısı abi sigortadan ver kabloyu çekelim bir hat mantığı değil çok büyük bir altyapı çalışması gerekiyor.
Bunlarıda geçdim her şarj istasyonunda her aracı şarj edemiyorsunuz mesela bazıları sadece renault araçlar için , bazıları tubitak araçları için , bazıları bmw ve jlr araçlar için kısaca her şarj istasyonuna girip her aracı şarj edemessiniz.. bunun örneği youtube da tesla aracı olan bir arkadaş çekim yapmışdı ankaradan istanbula gelirken bir benzinliğe giriyor ordaki şarj makinesi toyota araçlar için olduğu için şarj edemedi sonra galiba universal tipde bir şarj makinesine taktı hatta o makineninde teslanın ihtiyaç duyduğu güçde şarj kapasitesi olmadığı için baya bir bekledi çocuk 2 saat kadar..
Yani bunlar türkiye için diyim büyük problemler.. gidiceğin yerede nerde şarj istasyonu var oraya gidiyim diye yola çıkmıycağına göre..
Adam adanaya gitmesi lazım misaş şarj istasyonu yok o istikamette ben en iyisi izmire gidiyim falan diyicek :D
elektrik olayına dönersek bunu en güzel discoverde bir adam demişdi konusunda uzman dünyada bütün benzinli dizel her tür araç yollardan çekilse yerlerine elekrtikli vasıtalar gelse dedi dünyanın böyle bir elektrik üretim gücü yok dedi kaldıramaz dedi.. şarj cihazlarının çok yüksek derecede trafolara yük bindirdiğini falan söyledi.. kısaca elektirikliden ziyade mevcut arabalarımızı motorlarımızı alternatif hatta çevreci doğaya zarar vermiycek bir yakıt icat etmeleri kısa vadede çok aşırı derecede dünya çapında faydalı olur..
-
B7nunla ilgili belgesel uzlemiştim. Asfaltı güneş enerji panelleriyle döşemeyi poanlıyorlardı. Fakat bu ne kadar masraflı, ne karad verimli ve süreklilik konusunda değermi bilmem. Başda gün içinde elde ettiği enerjiyi, yol üstü istasyonlarda akü şarz ederek, gece pili bitenin 5 dakikada pilini değiştirme gibi planları olabilir. Ama zamanla, asfaltın deformasyonu, ve kirlenmesi açısından süreklilik sağlana bilinirmi ve buna karşı onarım çabaları neye mal olur, başka bir soru.
Bence bunlar zamanla başka bir hurda yığınlarına dönüşecek atılımlar.
Doğamızı ya yanlış kullanıyoruz veya hiç kullanamıyoruz. Misal, dünyadaki bütün barajları toplasan, denizlerdeki büyük ve sürekli hatekette olan bir Akıntı kadar güçlü değil. Denizaltı barajlar bir, nuklear yerinede, Lav yataklarında, suyu kaynatıp, buharla jeneratör çalıştırmak iki. diyorum.
onlarcs senedir aklımdaki fikirler, ama bir iki senedir, sade lav yataklarıyla ilgili bir bilimadamının çalışmasını gördüm.
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Bende otoyolların altına cep telefonlarındaki gibi temassız şarj sistemi kurup bunu da güneş enerjisiyle destekleyecek bir sistem daha mantıklı geliyor.
Bununla ilgili çalışmaların olduğunu da biliyorum.
İstanbul dan Antalya ya giderken otoyolda şarj harcamayacaksın otoyol çıkışı zaten şarjın full olacak.Hızlı şarj teknolojisi gelişirse belki yolun tamamını şarjlı sistem yapmaya bile gerek kalmaz 10km şarjlı bölgeden gidip 10 km normal olabilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)