Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Nerde kaldı bu elektrikli motorlar!

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Ağustos 2018
    Arkadaşlar yıl oldu 2020 hala ortada elektrikli motor yok ya, boyle bir birşey olabilir mi ???

    Honda Yamaha Suzuki Kawasaki abi sizler ne iş yaparsanız ? Sizler nasıl japonsunuz ya ?

    Ulan şu sektorde Renault un eksikliğini çok çekiyoruz.Ben mecbur muyum gidip döküntü çinli yuki muki elektrikli motor almaya ?

    Lanet olsun 6.99 TL ödedim benzine..Rica ediyorum Honda yaparsan sen yaparsın,elektrikli motorlarını çıkart artık,ben bu kan emicilere daha fazla para kaptırmak istemiyorum..
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    böyle bir teknolojinin yakın zamanda motorlara geleceğini düşünmüyorum. Hadi motor yapılır o sorun değil sorun bataryayı nereye koyacaksın :D
    espresso ve yayan1 bunu beğendiler.

  3. #3
    MeNGuC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    KYMCO SÜPER 8 Kara Şimşek :)
    Alıntı liquem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    böyle bir teknolojinin yakın zamanda motorlara geleceğini düşünmüyorum. Hadi motor yapılır o sorun değil sorun bataryayı nereye koyacaksın :D

    Bu üye sizi

    CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..

  4. #4
    Fr.Sante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Jet X
    Hybrid PCX var ama Honda Türkiye getirmiyor.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Akrapovic ve Yoshimura egzoz lobisi engelliyor elektrikli motorları
    espresso ve gunesonur bunu beğendiler.

  6. #6
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    KTM nin var elektrikli dirt bike ı. Çokda güzel torkuda bol oh miss
    MotoRR bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    bu konu araçlarda bile çözülmemişken motosikletlerde çözülmesine ömrümüz yetmez

    en büyük sorun menzil,sonrasında bataryanın anormal pahalı olması ve bir müddet sonra yenilenmek istemesi,,hal böyle olunca benzin kullanmak daha avantajlıya geliyor

    bildiğim kadarıyla,araçlarda bataryanın çok pahalı olması sebebiyle,firma bataryayı eskidiği zaman kendi değişiyor ancak her ay sizden batarya kirası adı altında ücret alıyordu,sanırım aylık 100-200 euro gibi bir ücreti vardı,bu konu çok tartışılmıştı zamanında,o yüzden akaryakıt daha mantıklıya geliyor

    ayrıca dünyayı yöneten malum aile,ve bunların lobileri petrol bitmeden elektriklinin gelişip ucuzlamasına pek müsade edeceklerini sanmam,resmen para muslukları onlara akıyor
    Guts bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 696 / Yamaha MT-07
    Geçen sene markalar arasında e-bike furyası başladı bile! Hatta yurt dışı fuarlarda bu sene sergiledikleri modeller bile oldu. Benim için en ilgi çekici olanı ise aşağıda resmini paylaştığım LiveWire kod adlı elektrikli Harley-Davidson, şahsen yollarda görmek bir hayli ilgi çekici olur diye düşünüyorum.

    banno1957 bunu beğendi.

  9. #9
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Elektrikli motorlar yolda, geliyolarmış, ama şarjları yarı yolda bittiğinden gelememişler

    Aman diyeyim elektrikli motor, araba demeyin azizim, maazallah gelirde yaygınlaşırsa elektriğe bir gecede x2 zammı dayarlar, evde bile kullanamaz oluruz, mum ışığında hayata döneriz sonra, düşman başına...

    Bu arada benzini 7,15 den aldım dün, yok böyle bir duygu. Böyle lüks bir şeyi almanın gururu, ama ne gerek vardı şimdi bu kadar lüks bir şeye diye hayıflanma, olsun değer diye teselli ararken ki buruk sevinç, ama çok para verdik be diye düşününce gelen üzüntü...

    Kelimeler yetmiyor, tarifsiz bir his.

    Dile kolay 7,15 tl...
    bursalıali bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    25 Ocak 2017
    Bataryalar yetersiz ve büyük olabilir ama ilk bilgisayar bir oda büyüklüğündeydi. Zamanı gelince küçük hacimli yüksek kapasiteli bataryalar üretilir. Tabi biz görür müyüz bilmem.

    Ayrıca Zero Elektrikli motoru yeni görüyorum bayıldım detaylı araştıracağım.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Ağustos 2018
    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu konu araçlarda bile çözülmemişken motosikletlerde çözülmesine ömrümüz yetmez

    en büyük sorun menzil
    alla alla asıl elektrik işi en çok motosikletlere yaraması lazım bence.Neden ? Yaklaşık 150 kg siz cunku.Motosiklet şasinin ağırlığından ne olacak.

    Menzil 200 km olsun hiç önemli değil,kaldiki 300 km i aşan menzile sahip zero lar varmış.Burada Japonlardan beklentim ucuz olsun (30-40 bin tl)
    şehir içi ihtiyaçlarını karşılaşın ve japon kalitesinde olsun.

    Benzin 7 TL ya,doviz böyle giderse ne yapacaz bilmiyorum.

    10.000 TL lik cb125F kullanan adam da 7 tl ye benzin alıyo ,200+ bin ustu araba kullananda,böyle saçma sey olmaz.

    Acilen 250 cc altına benzin %40 - %50 indirimli verilmeli.(yılda 10.000 km ye kadar mesela) Yıl sonunda adam ilgili yerlere yakıt fişlerini görütüp indirimini almalı.İyice .oku çıktı olayın arkadaşlar.


    New Zero SR/F specs
    200-mile range potential
    One-hour charge to 95%
    Develops 110bhp / 140lbft
    Two models available in May
    Weight is 226kg
    £19,990 / £17,990 (minus £1500 grant)

    Bu Zero motosikletin Tesla'sı olmuş.Geniş kitlere hitap edecek hesaplı ama kaliteli motorları bekliyoruz.

  12. #12
    hattoi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir
    Kaçınılmaz gelecek için devrim çoktan başladı.

    Fakat büyük motosiklet firmalarından çok azının değişime ayak uydurabileceğini düşünüyorum. Kalanı zamanla batacak.

    Maksimum 10 yıl sonra elektrikli motosikletlerin yaygınlaşmasını bekliyorum fakat bizim gibi her konuda dışa bağımlı ülkelerde biraz daha geç olabilir. Bir an önce özel sektörün bu işe uyanıp yerli elektrikli araçlara yatırım yapması lazım. Yani parçalar yurt dışından olabilir ama mühendislik ve marka bize ait olmalı. Geçiş döneminde bir marka yaratılamazsa bir daha çok zor.

    Vestelin bildiğim kadarıyla pil teknolojileri üzerine ar-ge bölümü mevcut ama ne kadar önem veriyorlar bilmiyorum. Ben olsam gelecekte çok çok kritik olacak pil teknolojilerine gerçekten önem verirdim.

    Birde devlet tarafında içten yanmalı motorlara uygulanan absürt vergilerin elektrikli araçlara uygulanmaması lazım ki teşvik edilsin. Bunlar olmazsa biz 7TL'ya da alırız akaryakıtı 10TL'ya da...

  13. #13

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    çinlilerin kaliteli üretenlerini tenzih ederim ama çoğu laf olsun diye üretiyor millet 30km falan gidiyor aküler 6 ay sonra yarıya iniyor ömrü bir sene sonra bitiyor yeni akü almak zorunda kalıyorlar.. arkadaşım yazlığına aldı ordan iyi biliyorum bir sene sonra aküleri tırt oldu.. aküyede bir dünya para istediler.. japonlar niye müşterilerini böyle bir sıkıntıya soksunlarki..

    Araba sektöründe oturdumuki pure elektrik .. motorsiklette otursun .. hybrid demiyorum pure %100 saf elektrik.. birde şarj olayı var kaç tane şarj istasyonu var nerelerde var türkiyede.. sadece büyük şehirlerde olması yetmez zaten büyükşehirlerdede üç beş yerde var o kadar.. uzun yolda ne yapıcak insanlar.. yanında jenaratörlemi gezicek.

    Birde tabii şarj süresi var bu işin. benzin alır gibi 5 dakkada alıp gidemiyorsun.. ortalama yarım saat ile 45 dakika arası falan beklemen lazım. düşün işte burdan antalyaya gitsen 1100 km ortalama 3 saat şarj için sadece bekliyceksin normal molaların dışında.. birde gidiceğin istikametleri önceden belirlemen şarj istasyonu varmı onları öğrenmen hatta burası türkiye arayıp onay alıp çalışıyormu diye sorman lazım.. gidersin birde şarjmakinesi arızalı çıkar yeri vardır ama henüz takmamışlardır falan.. şarjında bitmiş ne yapıcaksın.. normal prize taksan bu sefer yanına kablolarıda getirmen gerekir hadi onuda getirdin normal şehir elektriğinde saatlarce oturup beklemen gerekir belki 3saat belki 5saat..

    ortalama piyasadaki pure elektirkli araçların menzili 180 ile 220-240km arası.. En kral teslanın model s 442km en pahalı P100d adlı bir donanımlısı var onu alırsan 540km .. birde long range uzunyol versiyonu gibi bir şey vardı onunda menzili 613 km falandı lonrangelerin avrupa fiyatı 98 bin euro idi.. türkiye fiyatını varsın sen hesap et.. hesap etmenede yardımcı olıyım direk yorma kendini hiç üç ile çarp..


    Türkiyede 100d ler var onlarda en son sıfırları 1 trilyon 900 milyardı..

    japon kralını üretirde alt yapın yoksa aşırı pahalıya gelicekse menzili kısa olucaksa ,batarya ömrü büyük sıkıntı olucaksa ki bence ya bundan girmiyorlar yada maliyetler inanılmaz yüksek rakamlara çıkıyor ondan girmiyorlar.. birde güvenlik unsurları var tabi poponun altında bir sürü batarya ile geziceksin.. mazallah youtube da yüzünde ceptelefonu patlayan adamlar gibi poponun altında batarya patlarsa fena çanak çömlek takım taklavat gelecek gitti.. menzili çözerler 200-350km arası gene bence yaparlar gibime geliyor.. tabii bataryanın şarjı zaman içinde düşdükçe o menzilde düşücektir.. diğer türlü müşteriyede firmayada büyük sıkıntı olur.

    bu elektrik işi en rahat scooter tipi motorlarda olur bence... scooterların kapalı bir kasaları ve kasa içinde istenirse bolcana bataryalar için yer açılabilinir mantıken scooter o iş için daha verimli olabilir düşüncesindeyim..

    vespa elektrikka yı çıkarttı zaten güzel bir şey yapmış 100km menzili vardı yanılmıyorsam bir ara özelliklerine bakmışdım. 50 bin tl de fiyat koymuşlar .. 50 bin tl ye kim alır bilmem.. Hondada yapsa yamahada yapsa basit bir elektrikli scooter bile yapsa onlarınkide 30-40 bin tl den aşağı kalmıycakdır.. birde çok üst sınıf kaliteli performanslı bir şey yaparlarsa fiyatlar rahat 100-150 bin tl leri bulabilir.
    harley davidson livewire 30 bin dolardan başlangıç paketi olucakmış.. türkiye fiyatı rahat 80-90 bin dolar olur.. yamaha honda kawa suzuki hadi bu fiyatlara satmasın yarısına satsın 40 bin dolara satsın hadi yarısından düşüğe satsın 30 bin dolara satsın 30 in dolar bugün 6 tl düz rakam çek 180 bin tl para eder..

    180 bin tl hatta 150 bin tl de istersen bugün elektrikli bir motora o paraları ancak türkiyede ultra zenginler alabilir.


    Türkiyede o işler biraz zor bence .. 1 trilyon 900 milyara insanlar gider 550km yol yapan arabayımı alır üstelik heryerdede şarjda edemiycek.. 70-80 bin tl ye gider 1600km menzili olan 1800km menzili olan dizel arabamı alır. bizim şirkette skoda rapid var 1.6 dizel bir depoyla 1600km yapıyor, sandero var easy r 6 ileri otomatik bir depoyla çok rahat 1400km yol yapıyorsun.. benzinlilerde öyle çoğu artık 1100km -1200km bir depoyla gidebiliyorsun belki dahada artmışdır yeni nesil araçların ben baya uzak kaldım çünkü yeninesil araba motorlarına..

    Türkiyede de elektrikle yeni tanışmıyrouz 2006-2007 den beri pyriuslar,civic hbyritler,crz ler,panemera hybritler falan varda tutmuyor işte .. onlar bile hybrit olmasına rağmen tutmuyor.

    inşallah ihtiyaçlarına isteklerine hitap eden bir motor getirirler.


    elektrik projesi öyle geleceğin projesi falan değil elektrikçi araç araştırın benzinli içden yanmalı patlamalı otto motordan önce icat edilmişdir. ilk trenler elektrikli yapılmışdır verimsiz olunca kömüre buharlı trenlere geçilmiş .. ilk arabalar elekrikli icat edildi ferdinand porsche yani bugünkü porsche araçlarının kurucusu ilk yaptığı araçlar elektrikli ama menzilden ve sorunlardan ötürü benzine geçiyro oda.. hitlere yaptığı savaş bitimine yakın hybrit tanklar var elektrikli ve dizel motorla beraber çalışan bugünkü hybrit araba mantığında çalışan tanklar.. 3-4 tane prototipi yapılabiliniyor ancak sonra savaş bitiyor zaten.. gene tarih boyunca otomobil firmaları onlarca kez elektrikli araba işine giriyor gm in ev projesi var misal 4.nesil idi en son elektrikli araba projesi.. 90 lılarda renault clio ların elektriklilerini üretmişdi hiç unutmam 50km menzili falan vardı pegeout 106 ların elektriklilerini üretmişdi onlar türkieye yollanmadı.. hatta o yıllarda elektrikli 106lar fransız posta teşkilatına verilmiş kullanılsın diye.. velhasıl elektrikli araba yeni bir şey değil benzinli arabadan bile daha eski.. bazı arkadaşlar demiyormu gelecein teknolojisi falan .. tabiki teknoloji gelişiyor ama elektrikli araç sanki dün yumurtadan çıkmış mucizevi ibr buluş değil.. araştırın 1850 li yıllara kadar tarihçesi gider..

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Ağustos 2018
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    elektrik projesi öyle geleceğin projesi falan değil elektrikçi araç araştırın benzinli içden yanmalı patlamalı otto motordan önce icat edilmişdir. ilk trenler elektrikli yapılmışdır verimsiz olunca kömüre buharlı trenlere geçilmiş .. ilk arabalar elekrikli icat edildi ferdinand porsche yani bugünkü porsche araçlarının kurucusu ilk yaptığı araçlar elektrikli ama menzilden ve sorunlardan ötürü benzine geçiyro oda.. hitlere yaptığı savaş bitimine yakın hybrit tanklar var elektrikli ve dizel motorla beraber çalışan bugünkü hybrit araba mantığında çalışan tanklar.. 3-4 tane prototipi yapılabiliniyor ancak sonra savaş bitiyor zaten.. gene tarih boyunca otomobil firmaları onlarca kez elektrikli araba işine giriyor gm in ev projesi var misal 4.nesil idi en son elektrikli araba projesi.. 90 lılarda renault clio ların elektriklilerini üretmişdi hiç unutmam 50km menzili falan vardı pegeout 106 ların elektriklilerini üretmişdi onlar türkieye yollanmadı.. hatta o yıllarda elektrikli 106lar fransız posta teşkilatına verilmiş kullanılsın diye.. velhasıl elektrikli araba yeni bir şey değil benzinli arabadan bile daha eski.. bazı arkadaşlar demiyormu gelecein teknolojisi falan .. tabiki teknoloji gelişiyor ama elektrikli araç sanki dün yumurtadan çıkmış mucizevi ibr buluş değil.. araştırın 1850 li yıllara kadar tarihçesi gider..
    elektrk motoru yeni icat edildi diyen biri mi oldu ? Gelecek tabiki elektrikli araçların olacak.100 yıldır içten yanmalı motolların geliştirilmesi için kaç yuz milyar dolar harcanmıştır kimbilir.Bu işler oyle ha diyince olmuyor..

    https://www.log.com.tr/honda-e-proto...i-oldu-galeri/

    İşte motosiklet içinde boyle birşeyler gelmeli.

  15. #15

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Gelecek mevcut şu anki araçları bir şekilde alternatif bir yakıt türüne yada elektrikliye çevirebilen firmaların olucak.. kimse senin o dediğin 100 yıldır yollarda olan araba,motorsiklet,moped,kamyonkamyonet,tır,yat,tek ne,gemi benzin yada dizelle çalışan her tür makineyi ha deyince elektrikliye çeviremez.. çeviremez derken elindekini atıp gidip sıfırdan elektrikli araç vasıta alamaz.. dünyada insanların öyle bir maddi imkanı yok..

    fiyatları yukarda verdim tesla almaa kalk en ucuzu dandirik olanı 600 bin tl lerden başlıyor..

    dünyada bütün ülkelerin maddi durumu insanların gelirleri bu tip araçlara geçmeye el vermez onu bırak bu araçların yaygın olabilmesi için yukarda kocaman yazımda atlamışsın altyapı çalışması gerekir bugün tıpkı benzinlikler olduğu gibi her yerde a dan z e şarj istasyonları olması gerekir.. bunlarda öyle az buz değil büyük yatırım.. sadece oraya şarj makinasını koymakla bitmiyor ona uygun elektrik altyapısınıda hazırlamaları gerekiyor..

    şahsen ben geleceğin artık yerde giden değil gökde gidicek olan araçlarda olduğuna inanıyorum drone teknolojisi ile buna giriş yaptılar , araba firmalarının çoğunun uçan insanlı drone taşımacılığı üstünde testleri var bmw en başda bunu çekiyor, audi ile airbus beraber uçan araba projeler var.. tesla drone araçlar üstünde testleri var, über bell helikoper firması ile drone taksi olayını geliştiriyorlar adıda uber air olucak.. gene nasa dan ayrılan bir ekipin vtol kişisel drone projesi var.. bunlarında hepsi elektrikli olucak ama elektrik burda tam verimli olucak.

    kısaca gelecek bana göre göklerde yerlerde değil.. hatta gelecek nesiller dede siz yerlerde nasıl gidiyordunuz öyle ne kadar ilkelmiş ıyy diyicekler

    bu arada hondanında uçan araba çalışması var onunkide drone merkezli ben çizimleri görmüşdüm henüz konsepti ama honda yapar konseptte bırakmaz o işi.. diğerleri yapıyor hondada boş durmaz .. tutumuydu futu muydu öyle bir ismi vardı..

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Ağustos 2018
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gelecek mevcut şu anki araçları bir şekilde alternatif bir yakıt türüne yada elektrikliye çevirebilen firmaların olucak.. kimse senin o dediğin 100 yıldır yollarda olan araba,motorsiklet,moped,kamyonkamyonet,tır,yat,tek ne,gemi benzin yada dizelle çalışan her tür makineyi ha deyince elektrikliye çeviremez.. çeviremez derken elindekini atıp gidip sıfırdan elektrikli araç vasıta alamaz.. dünyada insanların öyle bir maddi imkanı yok..

    fiyatları yukarda verdim tesla almaa kalk en ucuzu dandirik olanı 600 bin tl lerden başlıyor..

    dünyada bütün ülkelerin maddi durumu insanların gelirleri bu tip araçlara geçmeye el vermez onu bırak bu araçların yaygın olabilmesi için yukarda kocaman yazımda atlamışsın altyapı çalışması gerekir bugün tıpkı benzinlikler olduğu gibi her yerde a dan z e şarj istasyonları olması gerekir.. bunlarda öyle az buz değil büyük yatırım.. sadece oraya şarj makinasını koymakla bitmiyor ona uygun elektrik altyapısınıda hazırlamaları gerekiyor..

    şahsen ben geleceğin artık yerde giden değil gökde gidicek olan araçlarda olduğuna inanıyorum drone teknolojisi ile buna giriş yaptılar , araba firmalarının çoğunun uçan insanlı drone taşımacılığı üstünde testleri var bmw en başda bunu çekiyor, audi ile airbus beraber uçan araba projeler var.. tesla drone araçlar üstünde testleri var, über bell helikoper firması ile drone taksi olayını geliştiriyorlar adıda uber air olucak.. gene nasa dan ayrılan bir ekipin vtol kişisel drone projesi var.. bunlarında hepsi elektrikli olucak ama elektrik burda tam verimli olucak.

    kısaca gelecek bana göre göklerde yerlerde değil.. hatta gelecek nesiller dede siz yerlerde nasıl gidiyordunuz öyle ne kadar ilkelmiş ıyy diyicekler

    bu arada hondanında uçan araba çalışması var onunkide drone merkezli ben çizimleri görmüşdüm henüz konsepti ama honda yapar konseptte bırakmaz o işi.. diğerleri yapıyor hondada boş durmaz .. tutumuydu futu muydu öyle bir ismi vardı..
    logaritma sen uçmuşun gece gece


    bana harley ile tesla ile gelme.

    İstediğimiz ve ihtiyacımız olan sey cok acık.Pcx,Forza veya cb125 gibi motorların elektriklisini istiyoruz.Bu kadar basit..

    Zero'nun ki gibi 110 hp lik 320 km menzili olması gerekmiyor.

  17. #17

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akrapovic ve Yoshimura egzoz lobisi engelliyor elektrikli motorları
    Yaw sanki 600-1000 CC elektrikli motor istiyoruz. 100 lük cg lere akrapoviçmi takıyoruz 🙃

  18. #18

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    yukarda yazdım onuda işte vespa nın elektriklisi çıktı electiricca diye 50 bin tl fiyatı var.. rdan ibr hesap kitap yapabilirsin az çok fiyat olarak..

    vespa da 50 bin tl ise pcx de 30 bin tl den aşağı olmıycakdır.. vespa nın 150 liği abs li 30 bin tl ,pcx 125 lik 15 bin tl.. aradaki malzeme farkı abs falan filan klassmanları bile farklı ona rağmen aradaki fark 15 bin tl.. elektrikliside biri 50 ise diğeri en iyi ihtimal 30 olur..

    forza zaten 40-50 bin tl den aşağı olmıycakdır.. 30 bin tl pcx e kaç kişi verir 100km -150km menzil için... ordan hesap kitap yap işte.. hondanın 10 bin liralık çin malı kalitesinde bir motor üreticeğini düşünmüyorsun herhalde..

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı dsdasdasd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    logaritma sen uçmuşun gece gece


    bana harley ile tesla ile gelme.

    İstediğimiz ve ihtiyacımız olan sey cok acık.Pcx,Forza veya cb125 gibi motorların elektriklisini istiyoruz.Bu kadar basit..

    Zero'nun ki gibi 110 hp lik 320 km menzili olması gerekmiyor.
    Yaparlar da almazsiniz. Daha dogrusu alabilecek olsaniz yaparlardi zaten. Bak Vespa yapmis. Tepkiler mukemmel.

    Problem motor teknolojisi degil, pil fiyati. Piller pahali. (ucuz Cinlilerin kullandigi omru sinirli akulerden bahsetmiyorum tabii ki)

    Bilim ve teknoloji ha deyince ilerlemiyor. Halbuki senelerdir deli gibi AR-GE yapiliyor. Simyaci degil adamlar kursunu altina donustursunler...

  20. #20
    hattoi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir
    Daha yeni çıkmış mucizevi buluş kim dedi bilmiyorum ama daha önce de girişim olmuş olması geleceğin ona gitmediğini göstermez. Keşke sınırsız enerji kaynakları ve güçlü bir ülkemiz olsada bizde pata pata gezmeye devam etsek.

    Yukarıda paylaşılan zero sr modeli power tank olmayan haliyle 60 km/s ortalamayla 200 dk. civarı gidebiliyor. O benzin deposu gibi gözüken alanın içi boş, oraya ek hücre ve hızlı şarj ünitesi takılabiliyor. Bu da şarj süresini 1,7 saat gibi bir süreye indirebiliyor ve 110v veya 220v düz prize takıp şarj ediliyor, yani illaki istasyona ihtiyaç yok. Petrol şirketleri saatlik priz kiralasalar bile yeter ki çoğu kafenin bahçesinde laptop ya da telefon takmak için priz var, ihtiyaç olması durumunda uygun bir kafede bir şeyler atıştırırken şarj edilebilir.

    Zero bildiğim kadarıyla herhangi bir dev firma desteği olmadan bu halde bir son ürün üretmiş durumda. Az para değil tabi ama bayağı bir insan içinde fazla sayılmaz. Tesla işin magazin kısmı bence. Elle tutulur ürün üretebilen Zero uzaya motosikletini gönderebilecek güçte bir firma mı? Bilmiyorum bir bakmak lazım ama zannetmiyorum. Yani bu adamlar bu kadarını yaptıysa Honda istese neler yapar acaba..?

    Zamanında 3-5 erken başarısız denemeden dolayı hemen vazgeçilse idi bu dünyada hiç bir şey yapılamazdı. Güncel olay diye ondan örnek vereyim event horizon da netice alınan kara delik izleme ve görüntüleme ile ilgili ilk girişimlere 30 yıl önce başlandı deniyor. Belli ki o zamanki teknolojinin el vermediği imkanlar bugün yavaş yavaş el vermeye başlamış. Benzer durumlar Plazma ya da LED teknolojileri gibi bir çok yenilikte de yaşandı.

    Zaten bütün teknolojik gelişmeler adım adım gerçekleşiyor. Böyle olması piyasaların denge halinde seyretmesi açısından da faydalı zaten.

    Ek: Bu kadar yazınca tekrar bir bakayım dedim; Zero motorcycles eski bir Nasa mühendisinin start up'ı imiş. Bataryaları in-house. Yani kendi üretimleri. Wikide bir kaç rakipte listelemişler; Evoke, Lightning, Energica, Harley Davidson ve Yamaha. Evoke, Energica ve Yamaha modelleri hakkında en ufak bilgim yok ama kesin bakarım, Lightning ise hatırlarsınız bir ara dünyanın en hızlı elektrikli motoru falan diye haberlerde dönmüştü, yeni motorları da yoldaymış yarım saatte şarj 150 mil yol alacak, maks. hızı da 150 mph ve giriş seçeneği 13000$ olacak demişler ama pek inanamadım. Umarım yakın zamanda bir de Türk alternatifini görürüz.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)