Merhabalar ilk motorumun arka fren diski değişecek yada tornaya gidecek sizce hangisi mantıklı? Adam tornaya gitse 100lira diyor,sıfır disk 330 lira
Merhabalar ilk motorumun arka fren diski değişecek yada tornaya gidecek sizce hangisi mantıklı? Adam tornaya gitse 100lira diyor,sıfır disk 330 lira
Torna ucuza gelir ancak diskin kalınlığı ne durumda bilmek gerek. Kişisel kanaatim, değiştirmek daha güvenli bir seçim olacaktır.
Motor kaç bin km’de?
Arada çok yüksek de bir fiyat farkı yok, biri 100 biri 1000TL felan olsa tamam denilir de bu durumda bence macera aramaya gerek yok.
21binde yzfr 125 12model abi
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------
Valla abi orji disk almadim,ng marka.model için üretilmiş.Motorumun üç masrafı vardı,debriyaj balatası arka fren balatası ve arka fren diski.Satici bunlari soyledi,ustamda bunlar disinda bir şey soylemedi bana,birini ebc birini brenta birinide ng aldım.inşallah pişman etmez
Torno yapılamıyor. Yaptım diyenden de verim alınamıyor. Ya yenisini almalısın ya da öyle kalsın
Motor aksamini ustaya gosterdik,acip bakmadi ama motordan ne farkli bir ses geliyor nede performansi kötü.yani 125cc bir motorun performansina gore orta şekerli ama cbr kadar atik oldugynu dusunmuyorum,yokuşta iki kişi 40dan yukari cikamadik ama duz yolda 80 90a cok cabuk ivmeleniyor,usta 15dakika tur attı.Kafa grenajını sıkmak gerek,arka fren balatasi disk ve debriyaj balatasi degisecek,iç aksam cok iyi dedi.Motor 22.100de,20.400de muayeneye girmiş. 4kusur var hepsi far ayarı,usta bizim ustamızdı satıcı ustaya gitmeden 3kusur söyledi,usta bu kusurlar disinda kafa grenajı sıkılacak dedi sadece abi
Tornada randıman alınamıyor ,daha önce eski motosikletimin ön diskini tornada düzeltmişlerdi frene bastığımda kafa sallıyordu motor
motor diskinin tornalandığını ilk defa duyuyorum, motosiklet diskinin et kalınlığı az olduğundan tornalanması zaten tavsiye edilmez ayrıca tornanın aynasına düzgün bağlamakta ayrı bir dert olacaktır. yani arkadaşların dediği gibi verim alınmama ihtimali yüksek.
Disk üzerinde min.kalınlık değerinin ne olması gerektiği yazıyor olması lazım. İlk önce dijital bir kumpas ile en derin oyuk kısmı tespit edilmelidir, zira stabil bir düzlem için torna derinliği bu olacaktır. O derinlik min.değere yakın ise torna işi olmaz. Diğer yandan diskin her iki yüzünün de işleme tabi olacağını unutmamak gerekir. Tornada ayna hizalaması arkafaşın dediği gibi çok zor bir konu. Diskin tornalama esnasında incelmesi ve oluşan ısı nedeni ile formunu kaybedip yamulmasıda söz komusudur. Ehil ellere ve yeterli et kalınlığı sahip disk varsa olmayacak iş değil. Ancak alacağın riske değmez derim. Arka diskte oluşan titreşim arka sistemde ne varsa arızaya kapı açar, sürüş güvenliğini tehlikeye sokar.
Plakalik bile titriyor... gerci acilir kapanir modifiyelemişler o sebeple olabilir,orjinal söyleyemedim ama 350tl gibi bi fiyata soyledim inşallah iyidir
Diski takmadan önce balata spreyi ile iyice temizle, deliklerinde gerekirse kulak çubuğu bile kullan. Aldığın gibi drek takma. Elinle fark edemediğin koruyucu yağ tabakası, zerrecikler, yağlı toz partükülleri vs. başına iş açar. Mümkün ise balatanıda değiştir, eski disk yüzeyine alışan balata yeni diske tam temas etmez.
21 binde motorun nasıl debriyajlı biter , nasıl diski yamulur almışsın kılçık atmayın ama benim motor 25 de daha disk balataları yarılanmadı ki daha büyük ve ağır motor en az iki katı .
Neyse güle güle kazasız belasız kullan.
Kullanım tarzı olamazmi abi,vize giriş kmleri uyuyor,bunu soruyorum bilmediğimden yanlis anlama
Nasıl kullanmış sürekli yarım depriyaj mı 21 bin km de debriyaj balatası bitirmiş .
Diskte öyle kolay kolay yamulmaz .
Çok sıkıntı edilecek konular değil kafana da takma , iyi bakım yaptır , kullanmana bak .. düzgünce kullanma na bak.
Tamamdir abi cok teşekkürler,acemiyim daha motorun yururunde sorun olmayinca aldim ama hayirlisi bakalim nasil olacak cok sagolun
Cruiser tarzi dahil bazi motosikletlerde arka fren harbiden guclu. Ancak modern bir cok SS ve agresif naked'te ise arka fren yuksek hizda giden motosikleti yavaslatmak icin dizayn edilmiyor. Bircok buyuk motosiklette onde 4'er pistonlu kocaman iki tane on disk varken, arkada incecik tek diski iki piston tutuyor. Ona ragmen kimileri arka freni daha guvenli bulup cok kullaniyor. Durum oyleyse cabuk yipranmasi dogal.
Peki eksik civataları servisten satin alabilir miyim? Ve grenaj kusurlarini boya ile kapatmak mumkun mu ? Kaplama veya biyaya ortalama ne isterler abiler? Ayri konu acmak istemedkm
Eğer fren diskini tornalatmak 100 lira ama yenisi 300 lira ise 200 lira için riske girmeyin. zaten tornalanan disk de kısa bir süre sonra tekrar değişim isteyecek. direkt değiştirin gitsin sonrsında bir daha masraf çıkartmasın. Fren önemli bir konu.
Motorda fren diski henüz değiştirtmedim ama arabamda ön frenlerin disklerini bir önceki bakımda tornalatmıştım. Sonrasında 12bin km falan gitti, geçen ay fren yapınca önden bir titreme gelince hemen ustaya çektim, fren disklerinden geliyor değiştirelim dedi. Bir çift toyota orjinal fren diski 700 liraya geldi. Motorda tek bir disk 300 lira dedilerse iyi fiyat vermişler, arabada da aynı fiyatlar çok daha iri parça.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)