cbr gibi racing model almanı tavsiye etmem.. eninde sonunda ilk 1-2 ay bacakların güçlenene kadar motoru düşürme ihtimalin var ve kolay hasar alabilecek parçaları olan bir motor pahalıya gelecektir acemilikte.. naked motorlar daha masrafsız olabilir bu konuda..
benelli tnt125 10 bin tl civarı 12" jantlı ve 76 cm sele yüksekliği ile başlangıç için iyi olabilir.. en yakın rakibi honda msx125 var.. kalite olarak bilemiyorum ama yedek parça, modifikasyon vb konularda honda benelliye fark atıyor malesef ve buda fiyatına yansıyor, 17 bin tl.. aralarındaki en büyük fark tnt125 de CBS (kombine fren sistemi) msx125 de 2018 ve sonraki yıllarda ABS firen olması.. ABS acemiler için daha iyi (herkes için daha iyi ama acemilerde daha bi önemli).. 14" lik jantlarıyla RKS rn180 bu arkadaşlardan bi tık daha büyük görünüyor.. sele yüksekliği de tnt 125 den çok farklı değil.. çok yakışıklı görünmesine rağmen kendisinin çinli olması akıllarda soru işareti yaratıyor.. ayrıca diğer iki rakibinden en büyük farkı da yakıt sisteminin efi yerine karbüratör olması.. ve kendisinde ABS bulunmuyor.. çinli olmasına rağmen KTM nin tasarımını yapan kiska nın imzasını taşıyan ve yakıt sisteminde bosch efi yakıt sistemi bulunan CF moto 150 nk'da listende olabilir belki.. sele yüksekliği 78.5 cm, sıfır fiyatı 13bin tl, ABS fren var.. aynı markaya ait 250 nk da olabilir ama onun sele yüksekliği 79.5 cm.. sıfır fiyatı 18 bin tl.. cf moto modelleri özellikle turkuaz renkli olanları gerçekten çok dikkat çekici ve güzel duruyor (50 metre öteden görüp yanına gitmiştim çok dikkat çekici olduğu için).. sele yüksekliği 78 cm olan, efi ve ABS bulunduran, çift silindirli 250 cc lik yamaha mt-25 benim kişisel hedefim.. sıfırı yaklaşık 25 bin tl malesef bütçenin çok üstünde.. ama eğer yeterince iyi bir eğitim alabilirsen mt-25 hem acemilikte hemde acemiliği atınca her ihtiyacına cevap verebilecek bi motor..
yukarıda belirttiğim modellerin hepsini 4 aydır inceleyip takip ediyorum.. bu konuda psikopata bağladığımı bile söyleyebiliriz =) ama herkes sana "ne gerek var" "bu boyla bu motoru kullanamazsın" "çocukça hayaller kurma" gibi cümleler kurma potansiyelindeyken ben bunun tam tersini söyleme niyetindeyim.. aşağıdaki videoyu izlediğinde kısa boyun (ki bana göre uzunsun) çok da engel olmadığını görebilirsin diye umuyorum
https://www.youtube.com/watch?v=uHkob7iTLnk
video ingilizce.. anlamasan bile adamın motor üstünde nasıl durduğunu gördüğünde herkesin söylediği gibi illa iki ayağının da yere deymesi gerekmediğini anlayacaksın.. ama bu demek değil ki gidip koca bi motor al.. önce ehliyetini al, kursta kullandırdıkları motorun marka modelini internetten araştırırsan sele yüksekliğini öğrenir ona göre daha kolay bi seçim yapabilirsin.. bende şu an ehliyet kursuna gidiyorum, kullandırdıkları motorun sele yüksekliği 79 cm.. benim boyum 148 (ayakkabıyla 150-152 arası bişey oluyor) iki ayağımı da parmak ucunda yere basabiliyorum.. bu durumda sen benden daha rahat olabilirsin.. MimTolga nın dediği gibi ekipman çok önemli ama sorun bu olmadığı için bu konudaki engin bilgi birikimimi kendime saklamayı düşünüyorum
şaka şaka , o kadar bilgim olsa buralarda yeni bişeyler öğrenmek için dört dönermiyim =)