Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

motorda boy, kilo önemli mi?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    BtlZg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2019
    Şehir
    Sinop
    cbr gibi racing model almanı tavsiye etmem.. eninde sonunda ilk 1-2 ay bacakların güçlenene kadar motoru düşürme ihtimalin var ve kolay hasar alabilecek parçaları olan bir motor pahalıya gelecektir acemilikte.. naked motorlar daha masrafsız olabilir bu konuda..
    benelli tnt125 10 bin tl civarı 12" jantlı ve 76 cm sele yüksekliği ile başlangıç için iyi olabilir.. en yakın rakibi honda msx125 var.. kalite olarak bilemiyorum ama yedek parça, modifikasyon vb konularda honda benelliye fark atıyor malesef ve buda fiyatına yansıyor, 17 bin tl.. aralarındaki en büyük fark tnt125 de CBS (kombine fren sistemi) msx125 de 2018 ve sonraki yıllarda ABS firen olması.. ABS acemiler için daha iyi (herkes için daha iyi ama acemilerde daha bi önemli).. 14" lik jantlarıyla RKS rn180 bu arkadaşlardan bi tık daha büyük görünüyor.. sele yüksekliği de tnt 125 den çok farklı değil.. çok yakışıklı görünmesine rağmen kendisinin çinli olması akıllarda soru işareti yaratıyor.. ayrıca diğer iki rakibinden en büyük farkı da yakıt sisteminin efi yerine karbüratör olması.. ve kendisinde ABS bulunmuyor.. çinli olmasına rağmen KTM nin tasarımını yapan kiska nın imzasını taşıyan ve yakıt sisteminde bosch efi yakıt sistemi bulunan CF moto 150 nk'da listende olabilir belki.. sele yüksekliği 78.5 cm, sıfır fiyatı 13bin tl, ABS fren var.. aynı markaya ait 250 nk da olabilir ama onun sele yüksekliği 79.5 cm.. sıfır fiyatı 18 bin tl.. cf moto modelleri özellikle turkuaz renkli olanları gerçekten çok dikkat çekici ve güzel duruyor (50 metre öteden görüp yanına gitmiştim çok dikkat çekici olduğu için).. sele yüksekliği 78 cm olan, efi ve ABS bulunduran, çift silindirli 250 cc lik yamaha mt-25 benim kişisel hedefim.. sıfırı yaklaşık 25 bin tl malesef bütçenin çok üstünde.. ama eğer yeterince iyi bir eğitim alabilirsen mt-25 hem acemilikte hemde acemiliği atınca her ihtiyacına cevap verebilecek bi motor..
    yukarıda belirttiğim modellerin hepsini 4 aydır inceleyip takip ediyorum.. bu konuda psikopata bağladığımı bile söyleyebiliriz =) ama herkes sana "ne gerek var" "bu boyla bu motoru kullanamazsın" "çocukça hayaller kurma" gibi cümleler kurma potansiyelindeyken ben bunun tam tersini söyleme niyetindeyim.. aşağıdaki videoyu izlediğinde kısa boyun (ki bana göre uzunsun) çok da engel olmadığını görebilirsin diye umuyorum

    video ingilizce.. anlamasan bile adamın motor üstünde nasıl durduğunu gördüğünde herkesin söylediği gibi illa iki ayağının da yere deymesi gerekmediğini anlayacaksın.. ama bu demek değil ki gidip koca bi motor al.. önce ehliyetini al, kursta kullandırdıkları motorun marka modelini internetten araştırırsan sele yüksekliğini öğrenir ona göre daha kolay bi seçim yapabilirsin.. bende şu an ehliyet kursuna gidiyorum, kullandırdıkları motorun sele yüksekliği 79 cm.. benim boyum 148 (ayakkabıyla 150-152 arası bişey oluyor) iki ayağımı da parmak ucunda yere basabiliyorum.. bu durumda sen benden daha rahat olabilirsin.. MimTolga nın dediği gibi ekipman çok önemli ama sorun bu olmadığı için bu konudaki engin bilgi birikimimi kendime saklamayı düşünüyorum şaka şaka , o kadar bilgim olsa buralarda yeni bişeyler öğrenmek için dört dönermiyim =)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    12 Nisan 2019
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru hareket ettirdikten sonra sizin kuvvetinizin ya da motorun ağırlığının bir önemi kalmaz. Sözünü ettiğiniz motorlar da öyle tombik motorlar değil. Hangi modeli seçerseniz seçin ilk başta trafiğe kapalı bir alanda motorun soluna geçin, sol eliniz gidonun solunda ve debriyajı tam sıkar halde olsun, sağ eliniz de motorun kuyruğundaki tutamaçta olsun. Bu şekilde motoru ileri geri götürün, sağa sola gidin. Emniyetiniz için (Zemin meyilli değilse) motorun sol ayaklığı açık olabilir, motorun sağında da kuvvetli bir arkadaşınız olursa sizin de içiniz rahat olur. Bu antrenmanları ara ara tekrarlayın. Motorun üzerindeyken de durmanız gerektiğinde sağ ayağınız arka frende, sol ayağınız da zeminde olsun, boyunuz yetişmiyorsa da motoru çok hafif sola yatırarak da ayağınızla yere basabilirsiniz. 2 ayağınızı da yere koyma gibi bir fikriniz varsa da vazgeçin.
    kesinlikle deneyeceğim teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:16 ----------

    Alıntı AliR25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ahahah bunu gördükten sonra bi endişem kalmadı :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:18 ----------

    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gönül isterdi ki enduro önerebileyim ama 1.61 boyla tabure kullansan binip inerken yine yuvarlanırsın, sağlık olsun...

    Pocket dirt bike'lar var düşünmezmisin ?


    Not: Forum yöneticilerine, şikayet edilen yorumlara verdiği ışık hızı tepkilerden dolayı teşekkür ederim, parti kurun.
    çok iyi hevesimi kırdınız teşekkürler :D tatlıymış ama bana hitap etmiyor o da :(

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:54 ----------

    Alıntı banno1957 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    168 cm boy ve o zamanlar 70 civarı olan kilom ile 250 cc Cross motosiklet kullanıyordum (ayak uçlarım yere zor değiyordu) o söylediğin motorları kullanmak çok daha kolay , hiç problem yaşamazsın , alışına kadar kim olursa olsun zorluk çeker.
    Baktın sele yüksekliği çok problem oluyor , amortisörlerden biraz alçaltırsın motoru.
    En iyisi bayiye git motorlara otur dene , ve en önemlisi kendine güven
    alçaltıldığını bilmiyordum öyleyse sıkıntı yok :D daha önce cbf150ye binmiştim ayaklarım parmak ucunda yere değiyordu, alçalttığımda daha rahat olabilir sanırım sele yükseklikleri aşağı yukarı aynı. teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:56 ----------

    Alıntı sharkspeedr2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    boyun ve kilon cbr125 pulsar ns150 için uygun
    madem merakın var bu zevkten uzak kalmada işe koyul 👍

    bu önerim biraz sayko olucak ama
    yamaha WR125X e bir bakabilirsin
    boyun ve kilon ile alakası yok (selesi çok yüksek) ama alternatif bir öneri olsun diye bu motoru sundum fiyatı senin söylediğin çerçevede olduğu için.
    sınava hazırlandığım için yazın başlayacağım öyle ya da böyle öğrenmem gerek çok istiyorum :D önerdiğiniz motoru beğendim düşüneceğim teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:59 ----------

    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motto Akademi, Yamaha riding akademi, honda gs eğitim merkezi gibi oturdugunuz yazmıyor ama İstanbulda değilseniz de aklı başında eğitim verecek birilerini bulun önce. Motora nasıl binilir, motordan nasıl inilir, devrilen motor nasıl yerden kaldırılır gibi daha motoru kullanmaya başlamadan önceki temel bilgileri öğrenin. Sonra vitesli motorda ne nerede onu öğrenin ki vitesli motor kullanmak zordur çünkü tüm uzuvlarınız meşgul olur kullanırken, sol elde debriyaj sol ayakta vites sağ elde ön fren/gaz sağ ayakta arka fren.
    Eğitiminizi aldıktan sonra zaten hangi motoru alacağınıza karar verebilirsiniz amaaaa öncelik ekipmanda!
    Kask— full face oldugunu söylememe bile gerek yok, eldiven, mont ve montta sırt koruması, bot ve korumalı pantolon olmazsa olmazlarımız. Bunların hepsini tam tekmil giyinmeden markete bile gitmeyi düşünmeyin ! Yazın 40 derece havada bile. Bu arada skuterleri de hiç yabana atmayın başlangıçta trafik hakimiyeti ve konumlanmayı çözmek için idealdirler.
    istanbuldayım, ehliyeti hallettikten sonra hondadan eğitim almayı düşünüyorum. kendimi biliyorum scootera alışırsam vitesli kullanamam, o yüzden düşünmüyorum. ekipmanlar ne kadar tutar en fazla bir bilgi verebilir misiniz? bu bütçeyle her şeyi tamam edebilir miyim acaba

  3. #23
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Önce eğitim al, sonra Cbr 125 iyidir. Cesaretlendirmek için söylüyorum Eğitim alan bi kız arkadaşım ( 160cm boy 48 kg) ktm duke 200 kullanıyor , ama EĞİTİM ALDI!....Bakın burası önemli :D ... CBR125 hafif ve kontrol edebileceğin bir motor.
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı yukirunner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu saydığın motorları kontrol edemezsin,boy kilo önemli.Ben 1.93 boyunda 125 kiloyum,50cc Arora Toros scooter ı bile bazen zor kontrol ediyorum.Scooter sadece 85 kilo.
    Siz yine cesaretliymissiniz. Ben hala bisikletteyim. Ama gecen haftasonu ilk kez arkadaki kucuk iki tekeri cikarttim... Bisiklette 3 sene tecrubeden sonra elektrikli skuter, onu 3 sene kullandiktan sonra 50cc, onu 5 sene kullandiktan sonra 100cc, onu 5 sene kullandiktan sonra 150cc, derken eninde sonunda insanlarin kalkista kosarak gecemeyecegi bir motosiklete binmeyi umuyorum... de o zaman kalbim buna el verecek mi emin degilim.
    tarikcapar ve RoofRoof bunu beğendiler.

  5. #25
    drejj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Nmax
    Alıntı tarikcapar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önce eğitim al, sonra Cbr 125 iyidir. Cesaretlendirmek için söylüyorum Eğitim alan bi kız arkadaşım ( 160cm boy 48 kg) ktm duke 200 kullanıyor , ama EĞİTİM ALDI!....Bakın burası önemli :D ... CBR125 hafif ve kontrol edebileceğin bir motor.
    ne yani eğitim almasa duke 200 süremezmiydi? şu ülke de kaç kişi motosiklet sürmeden önce gidip eğitim almıştır sence? sıfır bilgi ile altyapı için gidip eğitim denilen ezbere anlatıma harcanan paraya yazık.Çevreniz de sürüşünü beğendiğiniz insanlar ile konuşarak nelere dikkat etmesi gerektiğini öğrenebilir altyapını oluşturabilirsin."Motto Akademi, Yamaha riding akademi, honda gs eğitim vs vs" bu gibi yerlere altyapı için verilen eğitime vereceğin para ile git kask,ekipman ya da kaliteli lastik alırsın.Haa altyapını oluşturduktan sonra ileri sürüş eğitimi için eğitim dersen şu an için bu ülke de öyle bir eğitim veren yer yok ama gidip sertifika alıp psikolojik olarak rahatlatabilir.

  6. #26
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Alıntı drejj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne yani eğitim almasa duke 200 süremezmiydi? şu ülke de kaç kişi motosiklet sürmeden önce gidip eğitim almıştır sence? sıfır bilgi ile altyapı için gidip eğitim denilen ezbere anlatıma harcanan paraya yazık.Çevreniz de sürüşünü beğendiğiniz insanlar ile konuşarak nelere dikkat etmesi gerektiğini öğrenebilir altyapını oluşturabilirsin."Motto Akademi, Yamaha riding akademi, honda gs eğitim vs vs" bu gibi yerlere altyapı için verilen eğitime vereceğin para ile git kask,ekipman ya da kaliteli lastik alırsın.Haa altyapını oluşturduktan sonra ileri sürüş eğitimi için eğitim dersen şu an için bu ülke de öyle bir eğitim veren yer yok ama gidip sertifika alıp psikolojik olarak rahatlatabilir.
    Eğitim hem teknik hemde psikolojik olarak şahsı güçlendirir. Arkadaşın da kendine güveni yok, o yüzden eğitim al diyorum.Kendine olan güveni ve inancı gelişsin, teknik öğrensin. Bunu kullanmayı gerçekten bilen birinden de alabilir bu eğitimi .. Eğitim illa ki kurumlarda sertifika verilerek mi yapılır?... Anne - Babanızda sizi eğitiyor, ben sertifika ( ör: hayırlı evlat sertifikası) verenini görmedim.
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  7. #27

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Ride2world Tuğçenin boyu 1.65 falan o boyla ybr ile dünya turu yaptılar. Eğitim alırsan olur istediğin motoru kullanırsın. Ama benim tavsiyem bir bayan için en iyi başlangıç motoru yamaha delight gibi bir scooter olur. Hiç zorlanmadan kullanırsın rahat rahat, vitesli ile ne uğraşıcan düştü kalktı stop etti derdi yok gaz var fren var, scooter al geç.

  8. #28

    Üyelik
    13 Mart 2012
    Şehir
    İst/Kadıköy
    Motosikleti
    Yamaha NMax 155 ABS
    Daha önce tecrübeniz çok yoksa boy kilo gerçekten önemli. Ben 10-12 yıldır bindiğim için 1.62 boyumla xmax250 yi çok rahat kullandım. Ama artçıyı bindirirken sıkıntı yaşıyordum bindikten sonra Problem olmuyordu 😊

  9. #29
    karaca3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    pulsar 200 ns
    Alıntı AliR25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu veledin motor kullanmasına hasta oluyorum
    ben şahsen beceremem,denemedimde.

  10. #30
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    honda msx 125 uygun mu?
    tam boyunuza göre

  11. #31
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer GT+ GT Plus
    msx 125 diyorum başka bir şey demiyorum, hem çok sevimli bir havası var, az yakar, parçaları ucuz, aksesuarı bol, ön fren abs li(2017 ve sonrası) hem de sizin boyunuza kilonuza çok iyi gider, ben 2 seneye yakın 182 by 80 kilo ile kullandım herhalde hayatımdaki en eğlenceli motor diyebilirim, ileride benim büyüğün yanına tekrar bir tane almayı çok istiyorum, ben başka bir motor tavsiye etmeyi hiç düşünmüyorum, birkaç sene kullanın hakimiyetiniz güveniniz iyice yerine gelsin sonrasında düşünmek isterseniz o zaman mesela cbr 250 gibi bir şey düşünürsünüz, emin olun msx 125 her yönü ile çok keyifli bir motor, belki satmak bile istemeyeceksiniz.

    Eklemeyi unutmuşum, bütçenizde motordan daha önemli nokta sizi koruyacak ekipman, onun bütçesi ayrı olarak hazır mı?

    Size tavsiyem iyi bir markanın kaskı, bana göre minumum kalite nolan gibi kasklar olmalı, adı sanı bilinen bir mont eldiven ve pantalon, koruması minumum düzeyde mesela yazlık bir yds bot, bunlar motordan her şeyden önemli, önce güvenlik!
    hasmet bunu beğendi.

  12. #32
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    GB
    Motosikleti
    misonXD
    bence onemi yok (kalbini kırmak istemem ama var)

    boy:2.10
    kilo:110

    cbr 125 kullanıyorum foruma sordum almadan önce çok absürd dursun dediler hayalimdi arkadaş da vardı denedim güzel durdu
    aldım deneyebilceğin arkadaşın varsa dene yoksa bayilerde dene :D

  13. #33

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı mirela adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kesinlikle deneyeceğim teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:16 ----------



    ahahah bunu gördükten sonra bi endişem kalmadı :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:18 ----------



    çok iyi hevesimi kırdınız teşekkürler :D tatlıymış ama bana hitap etmiyor o da :(

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:54 ----------



    alçaltıldığını bilmiyordum öyleyse sıkıntı yok :D daha önce cbf150ye binmiştim ayaklarım parmak ucunda yere değiyordu, alçalttığımda daha rahat olabilir sanırım sele yükseklikleri aşağı yukarı aynı. teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:56 ----------



    sınava hazırlandığım için yazın başlayacağım öyle ya da böyle öğrenmem gerek çok istiyorum :D önerdiğiniz motoru beğendim düşüneceğim teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:59 ----------



    istanbuldayım, ehliyeti hallettikten sonra hondadan eğitim almayı düşünüyorum. kendimi biliyorum scootera alışırsam vitesli kullanamam, o yüzden düşünmüyorum. ekipmanlar ne kadar tutar en fazla bir bilgi verebilir misiniz? bu bütçeyle her şeyi tamam edebilir miyim acaba
    Ehliyeti ve güvenli sürüş eğitimlerini Motto Akademinin sürücü kursundan halledebilirsiniz.Daha hesaplı olacaktır. Ekipman icin marka model araştırırsınız ancak fiyat baremi yazabilirim.Bunu da yazmadan önce basit bir matematik yapalım. Alacağınız ekipmanı 5 sene kullanacağınızı düşünerek alın ve ucuza kaçmayın lütfen. Diyelimki fiber bir kask aldınız ve 1500 TL verdiniz. 1500/5yıl/12ay = Aylık kask masrafınız 25 tl olur. 25 tl ye Starbucks ta bir seferde latte ve kek yiyemezsiniz... ��

    Şimdi fiyat aralıklarını yazıyorum fikir vermesi açısından zira forumda da zilyon tane şu kadar param varcne ekipman alayım topic i var.

    Kask- Full Face fiber compozit kabuk Double D bağlantı - 1500-2000 TL Sharp Testinde 4/5* almış modellere yönelin
    Yazlık Mont - 750-1250 TL + level2 sırt koruması 150-200 tl
    Eldiven - Buna iyi para harcamalı zira yere düşünce ilk ellerimiz asfaltla temas ediyor- bileklik olan deri bir model öneriyorum 500-1000 tl
    Kevlarlı Kot- 250-500 tl
    Çizme-bot değil ! 300-1000 tl

  14. #34
    bindiregandi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2015
    10 santim topuklu ve bir kaç kum torbası ağırlıkla bu iş olur.

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Grom (msx 125) oyuncak gibi duruyor ama iyi motosiklet. Burada pistte yarislarini yapiyorlar. Bi bayan arkadasin Panigale'si var. Ustune grom aldi, "acaip zevkli" diyor. Panigale asiri stabil, Grom'la sinirina kadar zorlamak cok zevkli diyo. Ona bir suru de masraf yapti... Bir ton yan sanayi parcasi ve modifiyesi var. Acaip populer. O yuzden Kawasaki dayanamayip aynisindan bir de o yapti

    Acikcasi uzerine oturdugumda bana bile uyuyor ergonomisi (1.85 boy). Gerci arkadas ta benim kadar uzun nerdeyse...

  16. #36

    Üyelik
    12 Nisan 2019
    Alıntı tarikcapar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önce eğitim al, sonra Cbr 125 iyidir. Cesaretlendirmek için söylüyorum Eğitim alan bi kız arkadaşım ( 160cm boy 48 kg) ktm duke 200 kullanıyor , ama EĞİTİM ALDI!....Bakın burası önemli :D ... CBR125 hafif ve kontrol edebileceğin bir motor.
    bunu söylediğiniz iyi oldu, böyle örnekler beni cesaretlendiriyor gerçekten. eğitim alacağım kesinlikle. teşekkürler yorumunuz için :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:53 ----------

    Alıntı BtlZg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbr gibi racing model almanı tavsiye etmem.. eninde sonunda ilk 1-2 ay bacakların güçlenene kadar motoru düşürme ihtimalin var ve kolay hasar alabilecek parçaları olan bir motor pahalıya gelecektir acemilikte.. naked motorlar daha masrafsız olabilir bu konuda..
    benelli tnt125 10 bin tl civarı 12" jantlı ve 76 cm sele yüksekliği ile başlangıç için iyi olabilir.. en yakın rakibi honda msx125 var.. kalite olarak bilemiyorum ama yedek parça, modifikasyon vb konularda honda benelliye fark atıyor malesef ve buda fiyatına yansıyor, 17 bin tl.. aralarındaki en büyük fark tnt125 de CBS (kombine fren sistemi) msx125 de 2018 ve sonraki yıllarda ABS firen olması.. ABS acemiler için daha iyi (herkes için daha iyi ama acemilerde daha bi önemli).. 14" lik jantlarıyla RKS rn180 bu arkadaşlardan bi tık daha büyük görünüyor.. sele yüksekliği de tnt 125 den çok farklı değil.. çok yakışıklı görünmesine rağmen kendisinin çinli olması akıllarda soru işareti yaratıyor.. ayrıca diğer iki rakibinden en büyük farkı da yakıt sisteminin efi yerine karbüratör olması.. ve kendisinde ABS bulunmuyor.. çinli olmasına rağmen KTM nin tasarımını yapan kiska nın imzasını taşıyan ve yakıt sisteminde bosch efi yakıt sistemi bulunan CF moto 150 nk'da listende olabilir belki.. sele yüksekliği 78.5 cm, sıfır fiyatı 13bin tl, ABS fren var.. aynı markaya ait 250 nk da olabilir ama onun sele yüksekliği 79.5 cm.. sıfır fiyatı 18 bin tl.. cf moto modelleri özellikle turkuaz renkli olanları gerçekten çok dikkat çekici ve güzel duruyor (50 metre öteden görüp yanına gitmiştim çok dikkat çekici olduğu için).. sele yüksekliği 78 cm olan, efi ve ABS bulunduran, çift silindirli 250 cc lik yamaha mt-25 benim kişisel hedefim.. sıfırı yaklaşık 25 bin tl malesef bütçenin çok üstünde.. ama eğer yeterince iyi bir eğitim alabilirsen mt-25 hem acemilikte hemde acemiliği atınca her ihtiyacına cevap verebilecek bi motor..
    yukarıda belirttiğim modellerin hepsini 4 aydır inceleyip takip ediyorum.. bu konuda psikopata bağladığımı bile söyleyebiliriz =) ama herkes sana "ne gerek var" "bu boyla bu motoru kullanamazsın" "çocukça hayaller kurma" gibi cümleler kurma potansiyelindeyken ben bunun tam tersini söyleme niyetindeyim.. aşağıdaki videoyu izlediğinde kısa boyun (ki bana göre uzunsun) çok da engel olmadığını görebilirsin diye umuyorum
    https://www.youtube.com/watch?v=uHkob7iTLnk
    video ingilizce.. anlamasan bile adamın motor üstünde nasıl durduğunu gördüğünde herkesin söylediği gibi illa iki ayağının da yere deymesi gerekmediğini anlayacaksın.. ama bu demek değil ki gidip koca bi motor al.. önce ehliyetini al, kursta kullandırdıkları motorun marka modelini internetten araştırırsan sele yüksekliğini öğrenir ona göre daha kolay bi seçim yapabilirsin.. bende şu an ehliyet kursuna gidiyorum, kullandırdıkları motorun sele yüksekliği 79 cm.. benim boyum 148 (ayakkabıyla 150-152 arası bişey oluyor) iki ayağımı da parmak ucunda yere basabiliyorum.. bu durumda sen benden daha rahat olabilirsin.. MimTolga nın dediği gibi ekipman çok önemli ama sorun bu olmadığı için bu konudaki engin bilgi birikimimi kendime saklamayı düşünüyorum şaka şaka , o kadar bilgim olsa buralarda yeni bişeyler öğrenmek için dört dönermiyim =)
    rksnin renkleri bana hitap etmiyor, hayalimde hep simsiyah bir motor olduğundan dolayı. videoyu izledim ve hayran kaldım gerçekten :D cesaretleniyorum. çok yardımcı oldunuz hepsinden detaylıca bahsetmişsiniz teşekkürler yorumunuz için. dikkate alacağım :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:57 ----------

    Alıntı drejj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne yani eğitim almasa duke 200 süremezmiydi? şu ülke de kaç kişi motosiklet sürmeden önce gidip eğitim almıştır sence? sıfır bilgi ile altyapı için gidip eğitim denilen ezbere anlatıma harcanan paraya yazık.Çevreniz de sürüşünü beğendiğiniz insanlar ile konuşarak nelere dikkat etmesi gerektiğini öğrenebilir altyapını oluşturabilirsin."Motto Akademi, Yamaha riding akademi, honda gs eğitim vs vs" bu gibi yerlere altyapı için verilen eğitime vereceğin para ile git kask,ekipman ya da kaliteli lastik alırsın.Haa altyapını oluşturduktan sonra ileri sürüş eğitimi için eğitim dersen şu an için bu ülke de öyle bir eğitim veren yer yok ama gidip sertifika alıp psikolojik olarak rahatlatabilir.
    haydaa, eğitim almayayım mı şimdi ben? :D parayı da zor kazanıyoruz sonuçta, değmeyecekse gitmeyeyim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:00 ----------

    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ride2world Tuğçenin boyu 1.65 falan o boyla ybr ile dünya turu yaptılar. Eğitim alırsan olur istediğin motoru kullanırsın. Ama benim tavsiyem bir bayan için en iyi başlangıç motoru yamaha delight gibi bir scooter olur. Hiç zorlanmadan kullanırsın rahat rahat, vitesli ile ne uğraşıcan düştü kalktı stop etti derdi yok gaz var fren var, scooter al geç.
    kursta vitesli öğreneceğim, sonrasında scooterla devam edersem unutacağıma eminim. çok fazla erteledim, direkt hayalimdekiyle başlamak istiyorum :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:05 ----------

    Alıntı Metela adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    msx 125 diyorum başka bir şey demiyorum, hem çok sevimli bir havası var, az yakar, parçaları ucuz, aksesuarı bol, ön fren abs li(2017 ve sonrası) hem de sizin boyunuza kilonuza çok iyi gider, ben 2 seneye yakın 182 by 80 kilo ile kullandım herhalde hayatımdaki en eğlenceli motor diyebilirim, ileride benim büyüğün yanına tekrar bir tane almayı çok istiyorum, ben başka bir motor tavsiye etmeyi hiç düşünmüyorum, birkaç sene kullanın hakimiyetiniz güveniniz iyice yerine gelsin sonrasında düşünmek isterseniz o zaman mesela cbr 250 gibi bir şey düşünürsünüz, emin olun msx 125 her yönü ile çok keyifli bir motor, belki satmak bile istemeyeceksiniz.

    Eklemeyi unutmuşum, bütçenizde motordan daha önemli nokta sizi koruyacak ekipman, onun bütçesi ayrı olarak hazır mı?

    Size tavsiyem iyi bir markanın kaskı, bana göre minumum kalite nolan gibi kasklar olmalı, adı sanı bilinen bir mont eldiven ve pantalon, koruması minumum düzeyde mesela yazlık bir yds bot, bunlar motordan her şeyden önemli, önce güvenlik!
    aslında msx çok mantıklı, ama pulsarı daha ucuza gördüğüm için onu alırım daha iyi gibi bir düşünceye kapılıyorum. belki de yanlış düşünüyorum :D hiç kullanmadım, aslında kursa gittiğim zaman kafamda daha net şekillenecek ne istediğim, belki dediğiniz gibi msx de alabilirim. ama o da çok ufak yahu, cbr ve pulsarın asiliğine tutuldum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------

    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ehliyeti ve güvenli sürüş eğitimlerini Motto Akademinin sürücü kursundan halledebilirsiniz.Daha hesaplı olacaktır. Ekipman icin marka model araştırırsınız ancak fiyat baremi yazabilirim.Bunu da yazmadan önce basit bir matematik yapalım. Alacağınız ekipmanı 5 sene kullanacağınızı düşünerek alın ve ucuza kaçmayın lütfen. Diyelimki fiber bir kask aldınız ve 1500 TL verdiniz. 1500/5yıl/12ay = Aylık kask masrafınız 25 tl olur. 25 tl ye Starbucks ta bir seferde latte ve kek yiyemezsiniz... ��

    Şimdi fiyat aralıklarını yazıyorum fikir vermesi açısından zira forumda da zilyon tane şu kadar param varcne ekipman alayım topic i var.

    Kask- Full Face fiber compozit kabuk Double D bağlantı - 1500-2000 TL Sharp Testinde 4/5* almış modellere yönelin
    Yazlık Mont - 750-1250 TL + level2 sırt koruması 150-200 tl
    Eldiven - Buna iyi para harcamalı zira yere düşünce ilk ellerimiz asfaltla temas ediyor- bileklik olan deri bir model öneriyorum 500-1000 tl
    Kevlarlı Kot- 250-500 tl
    Çizme-bot değil ! 300-1000 tl
    ekipmana acımam önce güvenlik tabiki. ben daha pahalı olacağını düşünüyordum bunları karşılayabilirim. yalnız aklıma takılan bir şey var, motoru okula gidip gelirken kullanacağım her gün giyemeyeceğim, bunları illa almam gerekir mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:21 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Grom (msx 125) oyuncak gibi duruyor ama iyi motosiklet. Burada pistte yarislarini yapiyorlar. Bi bayan arkadasin Panigale'si var. Ustune grom aldi, "acaip zevkli" diyor. Panigale asiri stabil, Grom'la sinirina kadar zorlamak cok zevkli diyo. Ona bir suru de masraf yapti... Bir ton yan sanayi parcasi ve modifiyesi var. Acaip populer. O yuzden Kawasaki dayanamayip aynisindan bir de o yapti

    Acikcasi uzerine oturdugumda bana bile uyuyor ergonomisi (1.85 boy). Gerci arkadas ta benim kadar uzun nerdeyse...
    bahsedildiği kadar varsa msx alacağım sanırım :D aklım hala diğerlerinde ama bana en uygun olanını almam gerekiyor tabi. ehliyet kursundan sonra net bi karara varacağım artık, teşekkür ederim :D

  17. #37

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı mirela adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunu söylediğiniz iyi oldu, böyle örnekler beni cesaretlendiriyor gerçekten. eğitim alacağım kesinlikle. teşekkürler yorumunuz için :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:53 ----------



    rksnin renkleri bana hitap etmiyor, hayalimde hep simsiyah bir motor olduğundan dolayı. videoyu izledim ve hayran kaldım gerçekten :D cesaretleniyorum. çok yardımcı oldunuz hepsinden detaylıca bahsetmişsiniz teşekkürler yorumunuz için. dikkate alacağım :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:57 ----------



    haydaa, eğitim almayayım mı şimdi ben? :D parayı da zor kazanıyoruz sonuçta, değmeyecekse gitmeyeyim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:00 ----------



    kursta vitesli öğreneceğim, sonrasında scooterla devam edersem unutacağıma eminim. çok fazla erteledim, direkt hayalimdekiyle başlamak istiyorum :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:05 ----------



    aslında msx çok mantıklı, ama pulsarı daha ucuza gördüğüm için onu alırım daha iyi gibi bir düşünceye kapılıyorum. belki de yanlış düşünüyorum :D hiç kullanmadım, aslında kursa gittiğim zaman kafamda daha net şekillenecek ne istediğim, belki dediğiniz gibi msx de alabilirim. ama o da çok ufak yahu, cbr ve pulsarın asiliğine tutuldum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------



    ekipmana acımam önce güvenlik tabiki. ben daha pahalı olacağını düşünüyordum bunları karşılayabilirim. yalnız aklıma takılan bir şey var, motoru okula gidip gelirken kullanacağım her gün giyemeyeceğim, bunları illa almam gerekir mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:21 ----------



    bahsedildiği kadar varsa msx alacağım sanırım :D aklım hala diğerlerinde ama bana en uygun olanını almam gerekiyor tabi. ehliyet kursundan sonra net bi karara varacağım artık, teşekkür ederim :D
    Hergün giyinemeyeceğim ?! Bakkala giderken bile full ekipman giyilmeli !

    https://youtu.be/ZuB1cKgWEDY

  18. #38
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    Bence hiç ama hiç önemli değil.
    Sadece eğitim ve o ruh önemli. Aşk önemli. Gerisi gelir.

    Kazasız belasız binin inşallah

  19. #39

    Üyelik
    12 Nisan 2019
    Alıntı Garip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence hiç ama hiç önemli değil.
    Sadece eğitim ve o ruh önemli. Aşk önemli. Gerisi gelir.

    Kazasız belasız binin inşallah
    teşekkür ederim artık sorun etmiyorum kendime güveniyorum :D

  20. #40

    Üyelik
    12 Ocak 2018
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Dominar 400
    başlıklarda kadın olunca forumda hep bi bahar esintileri oluyor (bahardayız sonuçta. nezaket önemli evet. evet.)


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)