At kafasını kaska göre yaptırıp İstanbul’da dolaşsın bence
At kafasını kaska göre yaptırıp İstanbul’da dolaşsın bence
600 luk motor istese abs mevzu yapmicam , iyi daha yazmiyorum
600’lükte Abs’ye gerek yok mu diyorsun?
siz sanıyorsunuzki ben sizle dalga geçiyorum, geçen sene yaz başı arkadaş kuzenini getirdi abi motor alıcak ya vazgeçir ya düzgün birşey alsın dedi,
abi tam 40 dakika abs siz motor alma panik frende yerde bulursun kendini dedim 40 dakika çenemin bağları ağrıda abi ama cbr 125 çok şekil dedi
yarış motoru gibi dedi
kardeş gibi dedim... ss motor değil dengesiz bir paketçi motoru ss motor değil .....
Ne dedim ne ettim laf geçmedi 1 ay sonra sağ bacağını kırdı motor gitti.... sattı ailesi hurda olarak kırık bacağıyla kaldı?
hepiniz fren uzmanısınız bir ben salağım he ilgi çekmeye çalışıyorum....
anlamıyorsunuzki kimsenin canı yanmasın motosiklette ön fren sıktım düştüm duymaktan bıktım artık..... şekil cbr 125....
senin yazıları okuyunca abs yokken henüz motorlarda hatta arabalarda bile çok yaygın değilken 90 lılarda.. absiz iyi yaşamışız biz şükür ediyorum :D hatta türkiye insanlık iyi yaşamış .. :D
çocuk ön freni sıkınca kendimi yerde buldum gözümü hastanede açtım dedi..... şimdi sizin üstün zekanızla ben boy ölçüşemem diye evelden yazıyorum ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:34 ----------
Araba gene 4 teker ön fren diye birşey yok araba ile motoru kıyaslamak çok yanlış.... euro4 standardı bizden akıllıki abs siz 125 cc üstü motor olmayacak diyor, çünkü kazaların %80 i panik fren 100 kazanın 80 tanesi sadece frenleme kaynaklı üzücü değilmi
Bak sana sayayım kardeş,
Mondial vulture (abs yok)
BMW1100rt (abs var)
NS200 (abs yok)
CBR250R (abs yok)
Aralarda Honda TA, F650, RR 250 Daytona, RR 250 Classic, R25 (Hiçbirinde ABS yok)
Toplamda 6 yıl motor kullandım, bu 6 yılda 100 bin km yapmışımdır. Saydığım motorlardan en kısa süreli kullanıp en az yol yaptığım motor (aralarda kullandıklarımdan bile) 1100RT'dir. Yani 100 bin km'nin belki 98 bin km'sini abssi olmayan motorlar ile yaptım ve yaşıyorum hayret.
Motor dengesiz değildir, üzerindeki dengesizdir. CBR250 motorum durduğu yerde bile devrilmedi. En çok da o motorla yol yaptım. ABS'si olmayan motor seni üzerinden atmıyor yani.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
CBF 150 den cb125f geçmenin mantığı olmaz alırken ugraş zarar satar iken uğraş zarar ,en az Pulsar 200 Ns geç ki bir şey e degsin
Tamam o zaman dunya ortalamasi sensin simdi bacagi kirik platin takilmis arkadasi arayip hata sende dersin
Sonra avrupa birligi euro 4 standardini hazirlayan komisyon veya muhendislere gidip ben kaza yapmadim baskasida yapmayacaktir sokun abs leri diyorsun
Konu cok kolaymis tsk
çok kısa bir tur atmıştım cb125f ile,daha sonra cbf150'ye bindiğim zaman uçan halıda gidiyor gibi hissettim.
bir de kıvraklık demişsiniz iyi bir lastikle ve kullanıcı tecrübesi ile cbf150,cb125f kıvraklıgını yakalayabilir.
Algısal bir problem var sende anladık. Gerçekten bak. Yahu at gözlüğüyle bakma yazılanlara. Ben absleri sökün, abs işe yaramayan bir halttır falan yazmadım. Olsa iyi olur hatta olması tercih sebebidir ancak olmaması da ölümcül falan değildir.
Yahu adam nokta atışı iki motor sormuş, biri cbf diğeri cb125f, gelmişsin abs diyorsun. Öteki tarafta başka konuda adam vitesli naked motor sormuş, nmax diyorsun. Azıcık düşün. Cross motor soranlara bile nmax tavsiye edeceksin neredeyse. Bak abs tavsiye etmek başka şey, nmax tavsiye etmek başka şey. Bunu artık anla.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Arka freni disk, hadi onu da geçtim arkada tek amortisörlü bir commuter ne zaman yapacaklar...
Konu 125-150cc de daha az yakan bi motosiklet almaksa, masraf etmeden ikinci el ybr 125 alırdım.
Yeni motosiklete verilecek fiyat farkı ile muhtemelen bir kaç yıl yakıta para vermemiş olursunuz
Cbf150 den Cb125f e geçmenin bi gerekliliği yok geçebilecek maddi imkanda varsa geçmenin mantığı yok 53000 km cbf kullandım bu cc de uzun yol olmuyor motor gitmiyor rampada rüzgarda safhada duruyor kamyon rahat sollayamıyor uzun yol olacaksa 250 cc uygun fiyatlı inazuma alacaksınız cbf125f fiyatlarına var
Selamlar,
Kısa süre her ikisini de kullandım. CBF150 bana göre cidden hoş detaylara sahip bir motosikletti, kendimce elbette.
Lakin, akan zaman değişimleri de önümüze getirmekte. CB125F'deki yakıt tüketim avantajı (ki fark ciddi), kombine fren, arkadaki çift amortisörün sağladığı viraj emniyeti göz ardi edilemeyecek detaylar. Keşke bu özellikler CBF150 kasasında gerçekleşseydi diye düşünüyorum ama, anlaşılan Türkiye pazarı için dönemini kapattı. Konforu da çoktu, özlenecek bir unsur eminim.
CB125F'nin Avrupa satışları da hayli başarılı, bildiğim kadarı ile 2-3 yıl önce çıktı orada. Hani ABS'yi geçtik, bir de arkada disk olaydı, tadından yenmezdi. O da ileride olur umarım.
Bir nokta var ki, CBF150'nin yağ tüketimi, bu hep bahis konusu olur, güncel makineler bir miktar yağ tüketiyor, özellikle performanslı kullanımda. Kullanmakta olduğum Toyota otomobil de, eskiden kullandığım R1100GS de tüketirlerdi. Ha, benim Kiraz (YBR125) tüketmiyor, onu ayrı seviyorum Ancak bu bir arıza değil, tasarım detayı bence.
Sevgiler herkese...
Arkada çift amortisör olması tercih edilmeyen bir durumdur, eski teknolojidir. Tek amortisörler virajlarda daha dengelidir
Size katılıyorum, doğru. Ancak O amortisör ve helezon yayın kaliteli olması gerek, ne yazık ki CBF'deki yeterince kararlı değildi, veya bana öyle geldi. Yolcu da eklenince kontrolü zorlaşıyorydu, özellikle virajlarda. Sertlik ayarı yetmiyordu, tekerin çukura düşüşü sert oluyordu. Şayet rebound ayar vidası olsaydı, o zaman muhteşem olurdu. Tabii bunlar fiyatları arttıran unsurlar, commuter bike için gelin görün ki şartlar kısıtlı kalıyor, gaz basınçlı amortisör eklemiyor fabrika. Maşada 2 amortisör olduğunda, çok kaliteli olmasa da sertlik ayarları ile kurtarıyor.
Fakat görsel olarak, birde temizlik vs konuları da eklenince monoshock kesinlikle avantajlı ve güzel, elbette sürüş dinamikleri de.
Trafikte araçların yetenekleri artıyor, cbf150 on yıl önce çıktı ve ozamanki arabalar ve su andakiler arasında çok fark var. Haliyle CBF 150 den sonra cb125f daha iyi motor olsa da beklentileri karşılayamadı. Kuryelik yapmiyorsak CBF 150 den sonra ns200abs daha iyi seçim gibi geliyor. Ekonomi çok ön plandaysa cb125f veya ybr arasında tercih olacak mecburen.
bu 125 likler içinde bence en ideali Rx1 gibi her şeyi üstünde vizörü,koruma demiri, port çantaları, usb şarj çıkışı ıvırı zıvırı cbs var enjeksiyon var digital ekranı var fuarda bana 15 litreye yakın deposu var demişlerdiki bence çok iyi cb125f de bile 13 litre diye biliyorum.. fuarda 10 bin tl kampanyalı fiyatı vardı şimdi nedir bilmem..
birde fuarda bana rx1 in 125cc lik alt motor blokunun cbf ile aynı olduğu söylenmişdi.. ne kadar doğru onuda bilemem..
şuda var cb125f e sonradan koruma demiri ,güzel bir vizör, port çantalar falan flan ince ayar şeyler şarj çıkışı falan yaptırsanız gene motorun fiyatının üstüne ekstra bir herhalde nerden baksan minumum 2 bin tl falan gider..
sanırım türkiyede 125cc klasmanındaki tek adv..
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)