Başlarken Virago XV 595 ya da Freedom 250 ?
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Bana göre chopper tarzı motor ile sürmeye başlanmamalıdır, bilmeyenler için sürüşü daha kolay gibi görünse de, tam tersi tekniği biraz daha zordur (yeni başlayanlar için). Hele başlangıç için 535 cc'lik chopper hiç düşünülmemelidir. Hayırlısı olsun.
Not: Ben çok yeniyim, tecrübeli arkadaşlar çok daha iyi bilir. Onlardan gelecek yorumları dikkate almanızı tavsiye ederim. Ben 125 cc commuter ile başladım, bir yıl kullanmayı düşünüyorum.
-
Hocam hangi tarz motosiklet sürmekten keyif alıyorsan onunla başla.
Sorularına gelince;
- "İkinci olarak japon modellere baktım ve ikinci elde en rahat bulunan Yamaha Virago xv 535'e karar verdim."
Hiç düşündün mü neden ikinci elde bu kadar rahat bulunuyor diye? Yamaha'nın 90'ları elektrik konusunda pek hayırlı yıllar değildi, yanlış bilmiyorsam 535'de statör vs. yakmasıyla biraz ünlü. Motosikletin iyisini bulursan sorun yok ancak çok el değiştirmiş, geçici çözümlerle yürütülen motorlar oldukça fazla, işin biraz piyango olabilir. Gerçekten olaydan haberi olan biriyle bak veya mutlaka bir servise göster.
Şahsi fikrime gelince; o bütçeye nispeten kendini ispatlamış bir Çin, Kore vb. malı(bkz. Hyosung GV250) alır, kalan parayla da çıkaracağı ufak sorunları hiç zorlanmadan çözer ve yaza gezi planı hazırlardım.
-
kaanklky adlı üyeden alıntı
Hocam hangi tarz motosiklet sürmekten keyif alıyorsan onunla başla.
Sorularına gelince;
- "İkinci olarak japon modellere baktım ve ikinci elde en rahat bulunan Yamaha Virago xv 535'e karar verdim."
Hiç düşündün mü neden ikinci elde bu kadar rahat bulunuyor diye?
Yamaha'nın 90'ları elektrik konusunda pek hayırlı yıllar değildi, yanlış bilmiyorsam 535'de statör vs. yakmasıyla biraz ünlü. Motosikletin iyisini bulursan sorun yok ancak çok el değiştirmiş, geçici çözümlerle yürütülen motorlar oldukça fazla, işin biraz piyango olabilir. Gerçekten olaydan haberi olan biriyle bak veya mutlaka bir servise göster.
Şahsi fikrime gelince; o bütçeye nispeten kendini ispatlamış bir Çin, Kore vb. malı(bkz. Hyosung GV250) alır, kalan parayla da çıkaracağı ufak sorunları hiç zorlanmadan çözer ve yaza gezi planı hazırlardım.
yorumunuz için teşekkürler gv250'ye de baktım fakat o koltuğundaki gereksiz kahverengi detay direk soğutmuştu beni motordon aşılamayacak bir sorun değil gerçi bu. Sahibinden'de baktığımda 2016'dan yukarısını göremiyorum. Türkiye pazarından falan mı çekildi acaba bunlar bilginiz var mı ?
-
ozank90 adlı üyeden alıntı
yorumunuz için teşekkürler
gv250'ye de baktım fakat o koltuğundaki gereksiz kahverengi detay direk soğutmuştu beni motordon
aşılamayacak bir sorun değil gerçi bu. Sahibinden'de baktığımda 2016'dan yukarısını göremiyorum. Türkiye pazarından falan mı çekildi acaba bunlar bilginiz var mı ?
Sanırım evet, gelmedi.
15K bütçe varken neler düşünürsünüz bilmem ama Virago 250 kopyası olan farklı görünüşte de bir sürü Çinli model de var; parça sorunları yok. Ben RKS Cruiser 250 kullanmıştım, Lifan LF250B'ye de hastaydım.
-
http://www.regalraptor.com.tr/allcat.asp?CatID=118
Merhaba,san>r>m freedom gündüğündende hantaldır. Chopperden fazla askeri motosikletlere benziyor. 20 senelik viragoyu beğendiysen, Regal raptorlar var. Tipik chopper,. Hatta bobber tarzı var. Bobberi 23k olssada klassik chopper 250 18k. Sıfırı. Bir bak istersen. Link yukarıda. Hayırlı alış verişler.
Piyasası daha iyi sanırım. Parça servis vsr.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:12 ----------
Pardon 19.300 TL. Pazarlıkla birşeyler olabilir. Kolay gelsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:16 ----------
Çift silindir, balansörlü. Titremez. çift disk, su soğutmalı. Koruma demirleri falan. Alemi gezersin. Selede sele yani.
-
Lifanın yahut rksnin 250cc v-twin virago250 kopyası motorlarından alabilirsin hocam. İşini görür, pek sıkıntı yapmaz. Falconu canlı canlı çok inceledim, malzeme kalitesi konusunda bariz sınıfta kalmış bir motor. 595 ağır gelir sana. Yanlış anlaşılmasın, hem başlangıç motoru olarak cc'den dolayı ağır gelir, hem de biraz motorun dilinden anlamak, elinin anahtar tutması gerekir o tarz motorlara binmek için. Yoksa tamirciden çıkamazsın.
İllede japon olsun dersen, intruder 250'ye bir göz at.
-
arkadaşlar yorumlarınız doğrultusunda önerdiğiniz motorları inceledim teşekkürler hepinize.
regal raptor'u öneren arkadaşıma teşekkür ediyorum, regal ile alakalı kafamda büyğk önyargılar var o yüzden çok yanaşmak istemiyorum o markaya
Lifan LF250-B harika bir motor ama sıfırı yok sanırım onun da. Varsa bilgilendirir misiniz ?
Rks Cruiser 250 ve Blackster 250i ikisi de harika motorlar ama internet sitelerine baktığımda bunlarında sıfırı yok yerine başka bir motor getirmişler. Yedek parça sorunu olmaz sanırım bu markada çünkü aktif bir web siteleri vardı.
-
20 yıl önce üretilmiş virago250 kopyası hepsi. Parça sıkıntın olmaz.
Dostane tavsiye, V-twin olsun alacağın motor, sonra keşke dersin.
Regale pek yanaşma, 250 ccde hem daytona hem klasik modellerini kullanmış bir kişi olarak, tamamen görüntü. Çok memnun olanlar da var, çok pişman olanlar da. Madalyonun iki yüzü çok keskin ise, mantıklı değil. Birde paralel çift silindir yakışmıyor cruiser motora. RKS'nin bahsettiğin modelleri iyidir. Lifandan da çok çekinme, tamam şuan satışı yok ama parça sıkıntısı da yaşanmaz. Piyasa o motor bloğunu kullanan çinli cruiser dolu neticede.
-
Regal Raptor'u ben de önermem. efendy06'da ben de hep 0'ı olmayan motosikletlerden bahsettik, boşuna 0'ı yok galiba diye arama.
-
-
İkisi de değil, Lifan lf250b, daelim daystar veya hyosung gv250 ye bak veya rks blackster, cruiser ve superlight 200 de olur
-
Buda bana kapak olsun. Chopoer alcak olsam, görüntüden ziade çift silindir, balansörlü, su soğutma çift disk diye, uygun fiyata kanıp alırmışım. Demekki, öyle daha iyi olsun diye değil, olsun diye geçen özelliklermiş. İyi forumlar.
-
En 500 bakabirsin aynı motor kle 500 ,er-5 de kullanılıyor mekanik olarak 92 den 2006 ya kadar üretilmiş motor sağlamdır ,kendini ispat etmiştir. 14 yıl aynı motor kullanılmıştır.
Klasik sorunları hız göstergesi , zincirden ses gelir ama sorun değildir .
Sıralı iki silindir oldugu için cholper cıların V motor fetişhisti oldugu için sevmezler diye biliyorum. Bu fetishistlikleri nedendir bilmiyorum ses olabilir .
Not : choper motor tarzım degıl sadece öneri bakman için söyledim.
Edit 676401543 bu elemanı tanımıyorum ama satıcı güven veriyor gibi duruyor .
-
Volkan76 adlı üyeden alıntı
Buda bana kapak olsun. Chopoer alcak olsam, görüntüden ziade çift silindir, balansörlü, su soğutma çift disk diye, uygun fiyata kanıp alırmışım. Demekki, öyle daha iyi olsun diye değil, olsun diye geçen özelliklermiş. İyi forumlar.
Hocam illaki memnun kalanı da vardır da yani savunduğun özellikler de 250cc'lik cruiserlarda olmazsa olmaz olsa tamam diyeceğim.
- Çift silindir; önerilen tüm motosikletler de çift silindir hem de paralel değil -bkz. cruiser- V motor.
- Balansör; bahsi geçen Virago 250 kopyası motorları bir denemenizi öneririm.
- Su soğutma; 1.2L HD'lar, R1100 GS'ler hava soğutmayla dünyayı geziyorsa kıçı kırık 250cc de pek güzel sorunsuz gezer.
- Ön çift disk; pek tabii 2 > 1 ama taş çatlasın 140km/h yapan motosikleti tek disk de durduruyor.
Benim burada savunduğum her şeyin aksini siz de kolaylıkla savunabilirsiniz, hak veririm ama böyle fanatikliğe gerek yok.
-
Hocam ben 3 yıldır virago 535 kullanıyorum ve çok memnunum. Benim de ilk motorum. Senin kaldığın ikilemin aynısında ben de kaldım.
Neden çinli sıfır tercih etmedim dersen, işçilik ve malzeme kaliteleri beni pek tatmin etmedi. Gv 250yi çok beğendim (o kore malı gerçi) ama onun da derdi tasası servis parça sıkıntısı bitmiyor forumda yazana göre. Bu sebeple hem japon hem kendini kanıtlamış bir motor bloğu olduğu için virago yu tercih ettim.
Şehir içi şehirler arası ben hiç sıkıntı yaşamadım. D-915 ölüm yolu dahil geçtim bu motorla.
Dikkat etmen gereken nokta oynanmamış bir motor bulman. Benim ki orjinal ama bakımsızdı aldığımda. Manifoldlar değişti, buji kablolar vs vs. Parça konusunda hiç sıkıntı yaşamadım.
-
xv535 cok benzin yakar, cidt karburator oldugu icin, ayarlari biraz zor olabilir. Tamirat islerini seviyorsaniz, eski model japon alinir. Ama parca bulmak biraz zor ve pahali. Benim onerim de Buccaneer 250. Virago 250 kopyasi, fiyatlari da iyiydi.
-
fazil adlı üyeden alıntı
xv535 cok benzin yakar, cidt karburator oldugu icin, ayarlari biraz zor olabilir. Tamirat islerini seviyorsaniz, eski model japon alinir. Ama parca bulmak biraz zor ve pahali. Benim onerim de Buccaneer 250. Virago 250 kopyasi, fiyatlari da iyiydi.
Parça bulma konusunda katılmıyorum hocam sana her parçası rahatlıkla bulunuyor. Fazla yakma konusun da haklısın yeni teknoloji motorlara göre fazla yakıyor ama öyle ocağa incir ağacı dikecek cinsten değil. Zincir bakımı derdi olmaması da ayrı bir rahatlık.
-
kaanklky adlı üyeden alıntı
Hocam illaki memnun kalanı da vardır da yani savunduğun özellikler de 250cc'lik cruiserlarda olmazsa olmaz olsa tamam diyeceğim.
- Çift silindir; önerilen tüm motosikletler de çift silindir hem de paralel değil -bkz. cruiser- V motor.
- Balansör; bahsi geçen Virago 250 kopyası motorları bir denemenizi öneririm.
- Su soğutma; 1.2L HD'lar, R1100 GS'ler hava soğutmayla dünyayı geziyorsa kıçı kırık 250cc de pek güzel sorunsuz gezer.
- Ön çift disk; pek tabii 2 > 1 ama taş çatlasın 140km/h yapan motosikleti tek disk de durduruyor.
Benim burada savunduğum her şeyin aksini siz de kolaylıkla savunabilirsiniz, hak veririm ama böyle fanatikliğe gerek yok.
Estafullah dostum. Regalı savunma amçlı yazmamıştım. Aksine, kullanmayıp kullananıda tanımadığım bir motosikleet. Sade etrafda birkaç kez ve ilanlardan bildiğim bir marka. Ben şekil ve özelliklerine bakarak olabilir diye düşünüyordum. Fakar, kullanan ve markayı bilen arkadaşların paylaştığı yorumlardan sonra, kediyi çuvalda almaya benzediğini anladım. Yani, kutudaki motoru kullanabilene kadar, insanı parça parça parçalar.
İyi araştırmalar, hayırlı forumlar, her şey gönlünüzce olsun, tekerinize taş değmesin.
-
lifan ya da RKS arasında bir tercih yapacağım gibi görrünüyor şimdilik bakalım 3 aydır bakmadığım model kalmadı artık birini alıp bu keşmekeşe son vermek istiyorum gerçekten ne olacaksa olsun artık :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)