İlk Ciddi Kazamı Geçirdim ve Bırakma Aşamasındayım?
Reklamlar
-
Geçmiş olsun, 2007 senesinde motosiklet sürmeye ilk başladığımda senin kazana benzer bir kaza yaptım, evimin dibindeydi kask dışında bir korumam yoktu ve bayağı acısını çektim! Fakat motoru bırakmadım, hatta ilk göz ağrımı perte bile çıkarmadım, bindim. Sattım başka aldım bindim, velhasıl 4.motora kadar geldik. 1,5 senedir ona da binemiyorum kenarda çürüyor. Artık bir süre ara vermeyi düşünüyorum. En azından memlekete yaşayabileceğim zamana kadar. Yani diyeceğim o ki; fazla büyütülecek birşey yok, sen bırak yeterki o seni bırakmasın!
Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
Mustafa Kemal ATATÜRK
Reklamlar
-
Trafiktesiniz bu araçları kullananlar insan unutur,dalar,akşam eşiyle cima edememiştir asabı bozuktur; makina değil nihayetinde her şartta aynı davransın.O yüzden siz başkalarının yerine de araç kullanacaksınız unutmayın ehliyet kursu hocasının bile akıllı kavşağı nasıl kullanacağını bilmediği bir memlekette yaşıyorsunuz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:38 ----------
2 kaza yaptınız diye motor bırakılmaz bisiklet kullanmayı nasıl öğrendiniz siz :D
-
Adam kaza yapmış senin söylediklerine bak. Bütçesi ona yetmiş onu almış Allah daha iyilerini nasip eder inşallah. Bende kara jawada öğrendim ilk sürmeyi malesef her şey istediğimiz gibi olmuyor en iyi motor imkanının yettiği motor. Neyse sana anında duran xmax inle iyi sürüşler.
-
büyük geçmiş olsun,
ciddi bir sağlık sorunu yaşamaman sevindirici,
bazılarımız bu kadar şanslı olmadı.
travma sonrası stres, konsantrasyon bozukluğu ve varoluş kaygısı normal karşılanması gereken durumlardır,
sonrasında amigdala devreye girer ve yine senden büyüğü olmaz ve sana hiç bir şey olmayacağını sana telkin eder.
bu meret öyle bir şeydir ki;
kana karışınca tedavisi zordur.
motosikletin toparlanana kadar ya konu çözülünceye kadar vereceğin arada bunların muhasebesini yapacağın vaktin olacaktır,
maalesef memleketimiz insanının araç kullanımı da hayatı yaşamasına benzer,
adam sendeci, lakayt, dikkatsiz, nadan, uzman, bencil ... liste uzar gider,
çoğunca da sevgisizliği görürsün.
birey olarak bu vahşi orman isteklerimizi kısıtlamaya çalışsa da,
esas kısıtların yani boydan boya uzanan çin seddinin ergimizde olduğunu kabul ederiz,
zira insanı zincirleyecek pranganın henüz icat edilmediği bilinir.
buradaki önemli nokta bu vahşiliğe uyum sağlayabilme yeteneğini kazanmaktır,
mevcut dünyada gördüğümüz her canlı ve nesne uyum sağlayabildiği için oradadır.
bunun ayırdına vardığımızda, yaşadığın gibi bir durumda ne yapabileceğini seçebilirsin.
bir fırtınanın ortasında dik durmaya çalışan ağaç eğilmeyi seçebilir,
bunun için olmadığı bir şeye dönüşmesi gerekebilir ya da eğilmeden fırtınadan çıkmayı ümit edecektir.
gövdesinin bir yerinden fırtınanın kendisini bastıracak bir çığlık ile çatırdayabileceğini de bilir.
ya böyle yaşayacaktır ya da böyle.
motosiklet kavramında ise birlikteliğinin süresi bu seçimi en çok etkileyen konu olacaktır,
henüz yolun başında isen zor yoldan da olsa başına neler gelebileceğini deneyimlemişsin,
hepimiz kontağı çevirdiğimizde bu deneyimi yaşama imkanımız olduğunu bilir ve buna rağmen motoru çalıştırırız.
hayatın kendisi budur, tehlikelerden kaçamayız, korkarız, kaygılanırız, çekiniriz ama kaçamayız.
düşeriz, kalkarız, sendeleriz, bazen kalkmanın anlamsız olduğunu düşünürüz,
eninde sonunda geriye dönüp baktığımızda bunların hepsine güler geçeriz.
vamos bien .
unutulmamalıdır ki 50. kattan düşen adam da her kata geldiğinde kendisine aynı sözü söylemişti " buraya kadar her şey yolunda".
-
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
Fren diye birsey olmayan sirf goruntu olsun diye 5 para etmez motoru alirsan ....
Basit bir frenin kurtaracagi yerde bodoslama arabaya giriyorsun
Abs li motor evet oda duramayip capabilir ama insan ustu bir guc ilesaniyede 30 kez fren yapar...
Cıbırı sırf görüntüsünden dolayı aldığım doğru ama 50 km/sa hızla giderken karşımdaki araba çok ani dönüş yaparak benim yolumu kapattı ve aramızdaki mesafe 3 metreden fazla değildi. Orada frenlerin yapabileceği bir şeyin olduğunu düşünmüyorum, kendime gelecek olan hasarı azaltmak için de dimdik şekilde girdim arabaya.
Rhombeuz adlı üyeden alıntı
Araba ile kaza yapsaydınız da bu kez sizi görmeyen bir kamyon olabilir ve her şey daha kötü olabilirdi o zaman kamyon yada bir tır almalıyım der miydiniz ? Sorun büyük olmak- kapartoya sahip olmak değil sorun mantık aramak.
Dediğiniz gibi tankla bile trafiğe çıksak ölme riskimiz var ama ülkemizde özellikle de Ankara'da kimsenin bizi insan yerine koymadığını düşünüyorum. Bizi gördüklerinde bile "nasıl olsa bu motorcu bir yerlerden geçer" diyerek hatalarında ısrarcı oluyorlar. Kazadan sonra gelen esnaflar çarptığım yerleri sallayarak acıyor mu diye soruyorlardı Kısacası yayasından sürücüsüne kimse buna hazır değil gibi.
mavzer-i adlı üyeden alıntı
yanına çentik atılanları mı yaptırıyor sadece anlamadım
Honda servisi kazada hasarlanan parçaları çıkartıyor(hepsi o listede yok). Karşı tarafın sigortası(Sompo Japan) eksper yolluyor ve bu parçalardan bazılarını kafasına göre çıkartıyor. Orada da çıkarttığı parçalar:gösterge, fren pedali ve basamak tutucu. Çıkarttığı birçok parça daha var ama onları listeye yazmamışlar anlamadım, herkes kafasına göre iş yapıyor.
schumacher__ adlı üyeden alıntı
Karşımdan gelen araba sağımda bulunan mekana dönmek istedi, böyle bir kavşak yoktu. Beni görmeden çok ani dönüş yaptığı için de bu kadar fren mesafesi yoktu. Onun dışında bu videodakine benziyor tabii.
-
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
Fren diye birsey olmayan sirf goruntu olsun diye 5 para etmez motoru alirsan ....
Basit bir frenin kurtaracagi yerde bodoslama arabaya giriyorsun
Abs li motor evet oda duramayip capabilir ama insan ustu bir guc ilesaniyede 30 kez fren yapar...
Motor kullanmayi birakma xmax gibi yolu genisce gorebilecegin iki elin frende olacagi yolu iyice suzebilecegin bir motor almalisin
Sirf cbr goruntu icin aldin abs umrunda bile degil
..... korkun gececektir lutfen bu dandik motoru bi daha alma abs olann naked tarzi scooter tarzi bir motor al bu seni daha guven surus saglayacak
Korkun gececek benzer seyi ben pcx de cbr 125 de sym hd2 de yasadim
Xmax a hic yasamadim motor her seferinde durdu
Gecmis olsun en buyuk kazan bu olsun
Anlattığın kişi, bu arkadaşın otomobil kullanıyor hali olsa gerek....
Saygılarımla
Büyük geçmiş olsun. Canını sıkma bu yaz güzel geçecek.
-
ben sen hatalısın demedim , abs olsa kaza yapmazsın da demedim , kötü sürüyorsun da demedim
atlındaki motorun dengesiz ve yola hakim olmayacağın bir motor olduğunu söyledim ss oturuş tipinde tünel görüşüne geçersin buda senin görüş açını her zaman daraltır , naked scooter tipi motorlarda yolu maksimum seviyede göreceksin , hızın 30 km olsa gene çarpacaktık çünkü o panikte frene zaten basamazsın
Ben sana süre süre neler geldi başıma anlatayım
14 saniye hızım hayli yüksek yolun hakkı 50 km ben en az 80 km gidiyorum oturuş açısından görünmüyor hızım
19 kamyonu gördüğmde hızımı düşürmüştüm aracın fabrikadan bir evrak beklediğini düşünüyorum sağdan yaya bekliyorum ne bileyim anadolu çomarı tam 90 derece dönüş yapacak
20 saniye araç dönüşe başladı paçalarımdan dökülüyor kanım çekiliyor arka frenı dibine kadar sıkıp bırakıyorum kitlenme olacağını hisettiğimde çok az ön frene dokunuyorum ama manevra gerekiyor .... frenler hiçbir işe yaramıyor sıktığım at güm diye araca vurucam.....
22 saniye sürekli kornaya basıyorum adam beni aynadan tabiki görmedi bakmadıki mal... bilmiyorsunuz saydırıyorum adam sen yola bak sinyal veriyorum diyor videoda sinyal gören varmı? ben görmedim....
kaç saniye sürüyor 7 saniye içinde araca girecektim işte frenleme mesafesi bu kadar önemli aynı durumda aynı hızda altımda xmax olsa zank diye dururdu o motor kamyonun tahminen 4 metre olduğunu düşünürseniz ben gaz açıp adamın dönüş yaptığını fark ettiğim anda aslında fren mesafesi vardı hemde güvenle duracak ama cbr 125 gibi arka fren diski kücücük 200 cc bir scooter için yetersiz frenler ile korna ile uyarmasam o araç dönecekti ve ben girecektim artık kolummu kırılır boynummu araç altınamı alır
şimdi aynı duruma hiç düşmüyorum araç da dengesiz bir sürüş varsa muhakkak beni görene kadar sellektör veya korna ile uyarıyorum araç beni fark ettiği anda ben sollamamı veya geçişimi sağlıyorum..
Üzülerek söylüyorum biz çok küçük bir azınlığız insanların gözünde üstüneki motorun canı yok motor geliyor bize acımıyorlar .... çünkü altındaki araba 200 bin tl motor 10 bin tl görüyorlar .... böyle empati yapın kedinin gözünde fare ne kadar kolay ise bizi öyle görüyorlar
ana yolda bizi sıkıştrııyor mahalle içi sıkıştrımıyor çünkü yumruğu çarpabiliriz ana yolda içimizden geçmeye çalışıyorlar...
küçük motoru sıkıştırıyorlar 1000 cc motoru sıkıştırmıyorlar çünkü ondan kaçamaz....
yeterli seviyede empati yaptığınızda emin olun trafiği daha iyi tanıyacak ve öngörünüzü buna göre geliştireceksiniz
Saygı ve sevgilerimle AT kafalı adam
-
aslaner adlı üyeden alıntı
Cıbırı sırf görüntüsünden dolayı aldığım doğru ama 50 km/sa hızla giderken karşımdaki araba çok ani dönüş yaparak benim yolumu kapattı ve aramızdaki mesafe 3 metreden fazla değildi. Orada frenlerin yapabileceği bir şeyin olduğunu düşünmüyorum, kendime gelecek olan hasarı azaltmak için de dimdik şekilde girdim arabaya.
Dediğiniz gibi tankla bile trafiğe çıksak ölme riskimiz var ama ülkemizde özellikle de Ankara'da kimsenin bizi insan yerine koymadığını düşünüyorum. Bizi gördüklerinde bile "nasıl olsa bu motorcu bir yerlerden geçer" diyerek hatalarında ısrarcı oluyorlar. Kazadan sonra gelen esnaflar çarptığım yerleri sallayarak acıyor mu diye soruyorlardı
Kısacası yayasından sürücüsüne kimse buna hazır değil gibi.
Honda servisi kazada hasarlanan parçaları çıkartıyor(hepsi o listede yok). Karşı tarafın sigortası(Sompo Japan) eksper yolluyor ve bu parçalardan bazılarını kafasına göre çıkartıyor. Orada da çıkarttığı parçalar:gösterge, fren pedali ve basamak tutucu. Çıkarttığı birçok parça daha var ama onları listeye yazmamışlar anlamadım, herkes kafasına göre iş yapıyor.
Karşımdan gelen araba sağımda bulunan mekana dönmek istedi, böyle bir kavşak yoktu. Beni görmeden çok ani dönüş yaptığı için de bu kadar fren mesafesi yoktu. Onun dışında bu videodakine benziyor tabii.
Sampo japon rezalet bir firma exper kendi arkadaşına bile kazık atıyor bu firmada gerisini siz düşünün.
-
Tereddüttün varsa ara ver bence. Sağlıktan önemlisi yok, psikolojik olarak rahat kullanamazsın bir süre diye düşünmekteyim.
-
aslaner adlı üyeden alıntı
Motoru iyi sürdüğümü düşündüğüm için karşımdakiler hata yapsa bile ben her türlü kurtarırım diye düşünüyordum
Bu cümle aslında bana göre bir özet, motoru ne kadar iyi sürersen sür yol kontrolünü, trafiği okumayı bilmiyorsan kaza ihtimali o kadar yüksek olur, sakın ola ki sizi itham ettiğimi düşünmeyin, ben sadece genel olarak söylüyorum. Biz motor üstünde kendimize ne kadar çok güvenirsek, korkumuz ne kadar azalırsa motosiklet sürmek de aslında o kadar riskli oluyor, aradan kaçarım, viraja hızla girerim, hemen makas atarım diyorsunuz bu güvenle ancak karşınızdaki araçların ne yapacağını ne kadar deneyimli de olsanız asla tahmin edemezsiniz.
14 senedir motor üstündeyim, yüzbin km den fazla motor kullandım bir o kadar da araba, kaza ihtimali her araçta her zaman mevcut, önemli olan sağlık, sağlık da sorun yoksa da maddi açıdan minimum zararla kazayı atlatmak, bunun içinde en başta hızınızı en uygun şekilde ayarlamak ve risklerden kaçmak, sabırsız davranmamak, sadece yola odaklanmak gerekiyor.
Motoru iyi sürdüğünüzü düşündüğünüz halde motoru bırakma isteği gelmişse bence iyi yapıyorsunuz çünkü yanlış şekilde kendinize güveniniz fazla ve tahmin edemeyeceğiniz riskleri gözardı ediyorsunuz demektir, benim de sizin gibi yaşadığım kazam oldu, hem de ben de gayet dikkatliydim ve ufak tefek eziklerle atlattım şanslıydım ama asla motoru iyi kullandığımı düşünmedim sadece dikkatli kullanıyorum sanıyordum ama o günden sonra hem daha dikkatli olmaya hem de eğitim almaya başladım, halen de imkanım oldukça eğitim alıyorum, deneyim bir yere kadar görmediğiniz şeyleri size gösterecek eğitimleri de almak gerekiyor, umarım sizin için en iyisi olur, motosiklet her şey değil, en önemli şey sağlık.
-
Konuyu görünce aklıma geldi yazmak istedim.
2 ay kadar önce kuzenim bir kaza yaşadı. Biraz motorun büyüsüne kapılıp hafif yokuş çıkarken biraz hızlandı ve kavşaktan çıkan arabaya (ve ne hikmetse kocaman bir araç kavşağın tam dönüş noktasına konumlanmış ve bütün görüşü kısıtlıyordu) yandan vurdu. Aslında yol bizim zannediyorduk fakat kavşaktan çıkan araca öncelik vermek gerekiyormuş (bunu da ordan geçen kime sorsanız çoğu kişi bilmiyor idi). Her neyse motor cbr 250 idi 14 model repsol rengi, ve 3-4 milyar bir masraf çıktı çünkü kafadan direk vurduğu için maşa, amartisör ve kafayı falan dağıttı.
Olayın asıl garip olan kısmı ise çarptığı arabadan inen kişi ben savcıyım diyerek indi. Ve kaza anında sigortası yok imiş fakat hiç bir şekilde arabası bağlanmadı, polisler geldiği zaman. Bize yapılan muamele ile savcı kadına yapılan muamelenin kesinlikle çok farklı olduğunu biliyorum. Bu da bir hayli bizim sinirlerimizi zıplattı. O hızla pat diye vurunca sağ el bileği sanırım o kaza anı sıkıca gidonu tuttuğu zaman incindi (Meğersem kırılmış) . Kısacası olan kuzenime oldu, hastaneye gittiğimiz zaman el bileğinde kırık çıkık vesaire yok denildi ve öyle yollandı. Burada da hastanenin acil vakada ne kadar vurdumduymaz olduğunu gördük. Şanssızlık üstüne şanssızlıktı yaşadığımız olay. Kırık olduğunu 1 ay sonra anladık çünkü hala geçmemişti ve acısı duruyordu her ne kadar ilk günkü kadar olmasada. Çeşitli hastenelere gidilip görüşüldü ameliyat falan filan derken. Şans eseri başka bir hastene bulunup gidildi ve şükür ameliyatsız kök hücre iğnesi olarak düzeltildi.
Bu olaydan sonrada biz asfaltta yolda basıyoruz gidiyoruz bazen gaza geliyoruz ama bunun sonu yok. Motoru büyütmek istiyoruz, çünkü insanoğlu nankör sürekli daha fazlasını daha güzelini istiyor. Bu fikirlerden tamamen arınıp madem biz bu kadar risk alıyoruz her yola çıktığımız da ve böyle saçma sapan olaylara karşılaşma riskimiz hep var. Biz de dedik kamp ve dağ olaylarını çok sevdiğimizden satalım motorları crf tarzı enduro hem yolda hem arazide gidebilen bir motor alalım. Şu anda motor satışta ve biz doğru bir şey yaptığımızı düşünüyoruz. En azından gerçekten zevk alıcaz ve insanlarla salak saçma şeylerle uğraşmak zorunda kalmayacağız.
Eğer dağ, arazi gibi şeyleri seviyor isen yoldan uzaklaşıp al kendine bir bu tarzda bir motosiklet ve gerçekten keyif için bin ve keyfini al. Bir diğer seçenek ise devam etmeyi düşünüyor isen diğer alacağın motordan önce eğer eksik bir ekipmanın varsa tamamla, güzel bir eğitim al ve alacağın motor teknolojik açıdan biraz daha yüksek olsun en basitinden ABS gibi.
Yada bırak ve hayatının keyfine bak
İyi forumlar.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Hayatınızın en güzel döneminde 4. derece kanser hastası olduğunuzu öğrenerek,
İş yerinde gömleğinizin bir parçası torna miline takılması ile çekilerek,
Dışarıda yediğiniz yemek yüzünden evde uyku esnasında belirtilerini göstermeye başlayan gıda zehirlenmesi veya
Ani bir kalp krizi veya kanınızdaki bir yağ embolisi oluşumuyla ani bir beyin felci geçirmenizle de olabilir.
Tercih sizin. Hayatı korkarak veya istediğiniz şekilde yaşama imkanına sahipsiniz
Şahsen böyle düşünmüyorum. Bunları engellemeniz mümkün değil. Motosiklet kullananların da başına gelebilir. Ancak motosiklet binmeyi bıraktığınız anda çok ciddi bir çok riskten kendinizi alıkoymuş oluyorsunuz. Riskler belli seviyenin üzerindeyken "istediğim şekilde yaşarım" demek te çok makul bir yaklaşım olmayabilir.
-
Kaza yapan arkadaşa geçmiş olsun. Bence bırakmak ağır basıyorsa hiç tereddüt etmeden bırak, ileride binmene kimse engel değil neticede, ara ver en azından, emin ol çok faydası oluyor.
Yalnız bu istanbul gezgini at kafası takan arkadaşa da bir şey sormadan edemeyecem, iki farklı mesajında da dikkatimi çekti, sanki motosiklette ön fren kullanılamaz ve motosikleti esasen ön fren durdurmazmış gibi yazmış: At kafası takan kardeşim, siz hiç motosiklette kombine frenaj diye bir şey duydunuz mu? Ben yokuşlar hariç arka freni tek başına hiç kullanmadım 12 senedir. Bilhassa abs'siz motosiklette bu kombine fren yapma işine çalışılması lazım ki bu tip durumlarda sıkıntılar azalsın. Videoları da var sadece arka, sadece ön ve her iki frene aynı anda basınca motor hangi mesafede duruyor diye, eğitimlerde de ilk gösterilen şeylerden biridir. Arka freni tek başına kullanmayı alışkanlık haline getirip, motoru asıl durduran ön frene basarsam kilitlerim düşerim derseniz, başınız çokça ağrıyacak demektir.
Attığın videoda da ısrarla geçmeye çalışıyorsun, dua et kamyon altına almamış seni. Normalde o kamyon kafayı çıkarttığı anda kombine fren yapsan muntemelen durmuş olacaktın ama sen inadına sürüyorsun, ölümden dönmüşsün bilmem farkında mısın? Ön fren sıkmaya yemedi yazmışsın,o ön freni (arka ile birlikte tabii ki) burada sıkmazsan ne zaman sıkmayı düşünüyorsun. Ayrıca abs ve skutır olsa böyle sürdüğünde durup duramayacağının garantisi yok söyleyeyim. Kamyon sağdan çıkıyor işin başında, hiç yavaşlamıyorsun, sonra frene basıyor kamyon orada bir şeyler olacak belli hala sürüyorsun hız kesmeden. ABS ile olacak iş değil sürüşünü geliştirecen, yolu okuyacan, önlemi baştan alacan....
Bu kafadaki genç ve bilhassa acemi arkadaşlara tavsiyem, boş alanlarda ön, arka ve kombine fren çalışmalarıdır, hele hele abs'siz motosikletleri varsa, ki abs varsa da geçerli bu durum. Hatta bu gibi idmanları her yeni motosiklette tekrarlamakta da fayda var.
Hepsinden önemlisi ise yolu okumayı öğrenmek şart. Bunlara rağmen yine de kaza olur mu olur, ama riskleri azaltma şansınız var, durabilecekken kamyonun altına girmeye çalışmak olacak iş mi?
-
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
Fren diye birsey olmayan sirf goruntu olsun diye 5 para etmez motoru alirsan ....
Basit bir frenin kurtaracagi yerde bodoslama arabaya giriyorsun
Abs li motor evet oda duramayip capabilir ama insan ustu bir guc ilesaniyede 30 kez fren yapar...
Motor kullanmayi birakma xmax gibi yolu genisce gorebilecegin iki elin frende olacagi yolu iyice suzebilecegin bir motor almalisin
Sirf cbr goruntu icin aldin abs umrunda bile degil
..... korkun gececektir lutfen bu dandik motoru bi daha alma abs olann naked tarzi scooter tarzi bir motor al bu seni daha guven surus saglayacak
Korkun gececek benzer seyi ben pcx de cbr 125 de sym hd2 de yasadim
Xmax a hic yasamadim motor her seferinde durdu
Gecmis olsun en buyuk kazan bu olsun
Seni bi banlasalarda kurtulsak ya.
-
-
malesef incir çekirdeğini dolduramayacak bilgisi ile anca bana çamur atmaya çalışan arkadaşlar, kıskanmayın çalışın sizinde xmax olur :D
havalar az ısınsın motor sürme güvenli sürüş bilgileri üzerine videolar hazırlayıp sizin şu bilmediğiniz frenleme konusunda insanları biraz bilgilendireceğim
-
-
Ben de bir ay önce xmax ile kaza yaptım.
Köprücük kemiği kırığı ve bir miktar ezikle atlattım ekipmanlarım tam olması sayesinde ama bu kadar hafif atlatmış olmama rağmen ilk 3 hafta boyunca rüyürken zorluk çektim, öksürürken bile kaburgalarım ağrıdı, yani fazlasıyla acı çektim.
Şimdi eşim motoru sat diyor ama ben satmak istemiyorum. Daha hala omzum tam iyileşmedi, sanırım bir süre daha kolum askıda gezicem ve tam iyileşmem biraz zaman alacak. Ama iyileşince yeni bir kask alıp motora binmeye başlamadan önce düzgün bir kurumdan eğitim almak istiyorum. Geçen yaz yeni başlarken hakimiyet eğitimi almıştım. Sonra bir kaç bin km tecrübeden sonra bu baharda güvenli sürüş eğitimi alırım diye planlıyordum. Şimdi düşünüyorum da, eğitim almış olsaydım o kazayı yapacak duruma düşmezdim, kaçabilirdim belki.
-
Arkadaşlar 2013'den beri 2 kazam geçti ama bu kazalar bana motorsikletin ne olduğunu ona saygı gösterilmesi gerektiğini ve dikkatsizliğe,hataya tolerans tanımadığını öğretti o kazalar olmasaydı bugün aranızda olamazdım belkide.Ama kaza yapsamda hala müptelasıyım motorsikletin.
Hatalar doğrulara götüren bir yol,bir süreçtir önemli olan bunu motorsiklet üzerinde yapmamak.
Daha yazacak çok şey var ama aklım bulanık bu aralar iş bulamam sebebinden dolayı...
-
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
malesef incir çekirdeğini dolduramayacak bilgisi ile anca bana çamur atmaya çalışan arkadaşlar, kıskanmayın çalışın sizinde xmax olur :D
havalar az ısınsın motor sürme güvenli sürüş bilgileri üzerine videolar hazırlayıp sizin şu bilmediğiniz frenleme konusunda insanları biraz bilgilendireceğim
Sanki hayabusa ya biniyorsun havalara bak. Şuan yaptığım küçümsemek değil ama çalışınca sizinde olur falan hoş değil bunlar bence. Allah sana daha iyilerini nasip etsin. Neyse sana xmax inle kazasız sürüşler diliyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler