Motosikletin Avantajları ve Dezavantajları ( Sunum için yardım)
Reklamlar
-
arndiol adlı üyeden alıntı
Park yeri bulma kolaylığı
Çalınma kolaylığı
Bakım maliyeti düşüklüğü
Alandan tasarruf
Trafiğe takılma ihtimalinin azlığı.
Düşük bütçe ile elde edilebilirliği (arabadan pahalı motorları saymazska)
Benzin (içenlerde var tabi)
Teşekkür ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:34 ----------
Hepinize ayrı ayrı teşekkür etmek isterdim fakat süre sınırı var bu yüzde bu da benim çok fazla vaktimi alır . Hepinize verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim.
Bu arada İngilizce düzeltmeler olmuş onlar içinde teşekkür ederim. İngilizce kısmı kafamdan direk geçen şekliyle söyledim o yüzden hatalı olmuş. Bugün hazırladığım taslakta buraya bakmadan önce düzeltmiştim. Tekrar teşekkürler.
@hasmet Abi, dediğin gibi olur fakat sunumda argument'in olması gerekiyor. Bunu destekleyecek 2 support ve buna karşılık olarak zıt bir argument'in olması gerekiyor. O yüzden bu şekilde konu başlığı seçtim. Ethos, Pathos ve Logos kullanmamda gerekiyor..
@Garip Abi, yazığında çok haklısın sanırım direk bu cümleni ingilizceye çevirerek yazımda kullancağım. Çok teşekkür ederim.
Hepinize tekrardan verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim, sağolun.
Reklamlar
-
Esas mesele..
Avantajın,dezavantaja oranıdır..
10 birim avantaj
12 birim dezavantaj
Var ise.
Yanliş anlaşılmasın her (-)durum ölüm ile yaşam arasindaki farktır.
Kimse avantajli diyemez,derse ancak kendini kandirir..
Hee,alinan adrenalin ve riziko diyebiliriz.
-
Faydası olursa, kendi fikirlerimi belirttiğim 2 yazı yazmıştım:
Motosiklet Hakkında Yeni ve Terso Düşünceler 1
http://mymotorcycleexperience.blogsp...-ve-terso.html
Motosiklet Hakkında Yeni ve Terso Düşünceler 2
http://mymotorcycleexperience.blogsp...-her-seyi.html
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Esas mesele..
Avantajın,dezavantaja oranıdır..
10 birim avantaj
12 birim dezavantaj
Var ise.
Yanliş anlaşılmasın her (-)durum ölüm ile yaşam arasindaki farktır.
Kimse avantajli diyemez,derse ancak kendini kandirir..
Hee,alinan adrenalin ve riziko diyebiliriz.
İsmail (Beckett) Abi gibi "yaşam doğumla başlayan bir yokoluş sürecidir" kafasındaysanız sıkıntı yok, arada keyifli birşeyler yapalım yani...
-
RideForLife. adlı üyeden alıntı
@hasmet Abi, dediğin gibi olur fakat sunumda argument'in olması gerekiyor. Bunu destekleyecek 2 support ve buna karşılık olarak zıt bir argument'in olması gerekiyor. O yüzden bu şekilde konu başlığı seçtim. Ethos, Pathos ve Logos kullanmamda gerekiyor..
O zaman şu şekilde düzeltmeni tavsiye edeyim:
Riding a motorcycle is more advantageous than driving a car
ya da
Motorcycle riders are in a more advantageous position than car drivers
-
Cyan adlı üyeden alıntı
İsmail (Beckett) Abi gibi "yaşam doğumla başlayan bir yokoluş sürecidir" kafasındaysanız sıkıntı yok, arada keyifli birşeyler yapalım yani...
Mutlaka,keyfi ve hazzı tartişilmaz,
Min 70-80 hp güç üreten bir motosikletin verdiği sürüş dinamiğini,ancak 200-250hp lik bir spor otomobilden alabilirsiniz.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
O zaman şu şekilde düzeltmeni tavsiye edeyim:
Riding a motorcycle is more advantageous than driving a car
ya da
Motorcycle riders are in a more advantageous position than car drivers
Eyvallah abi teşekkür ederim tavsiyelerin için
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Mutlaka,keyfi ve hazzı tartişilmaz,
Min 70-80 hp güç üreten bir motosikletin verdiği sürüş dinamiğini,ancak 200-250hp lik bir spor otomobilden alabilirsiniz.
250hp çok yavaş kalır. 350hp'den aşağı kurtarmaz.
-
Sürekli sunum hazırladığım için belirtmek isterim;
Görsellere ağırlık verin ve görselleriniz güncel, canlı ve açık renk ağırlıklı .jpg ve .gif formatında olsun. Gerekirse videolardan ilgili kısımları kırpıp .gif formatına çevirerek kullanın.
Konuyu kişinin duygusal olarak hassas olduğu noktalar ile maddi noktaların birleştiği kısımlara odaklayın. Örnek vermek gerekirse;
Özellikle mesai giriş ve çıkış saatlerinde yoğun olan bir aralık belirterek: X noktasından Y noktasına (Örneğin: Yenibosna' dan Dudullu' ya) sabah mesai saatlerinde otomobil ile gitmek ortalama X1 saat (örneğin 2 saat), gelmek ise Y1 saat (örneğin 2,5 saat) sürmektedir. Yakıt maliyeti ise ortalama Z lt olmaktadır. Aynı aralıkta toplu taşıma ile seyahat etmek isterse toplam süre ve maliyet ..... şeklinde değişmekte ve özellikle süre artmaktadır.
Bu esnada işe giderken ister istemez trafik nedeni ile stres yüklenen kişinin iş yerindeki performansı da ciddi şekilde olumsuz etkilenmekte ve diğer alternatiflerin bilincinde olmadığından, bu alternatifleri kullanmadığından gerçek performansının farkına dahi varamamakta, haliyle işteki başarısını ve gerçek performansını ortaya serememektedir. Bu durum mesleğinde yükselişini de yavaşlatarak potansiyel başarılarını gölgelemektedir.
Oysa aynı mesafeyi düşük hacimli, basit, kullanımı kolay, en yüksek hızı 95km/h olan bir motosikletle dahi yaptığında trafikteki zaman kaybı en aza inerek ortalama işe gidiş geliş süresi X1a saate (örneğin 45 dk), gidiş süresi Y1a saate (örneğin 50dk) kadar düşebilmektedir. Günde fazladan kazanılan yaklaşık 2 saatlik zaman farkı, kişinin daha fazla kendisine zaman ayırabilmesine imkan tanır.
Kendinize günde 2 saat fazladan zaman ayırdığınızı hayal edin.
Mesela eşinize fazladan 2 saat zaman ayırabildiğinizi,
Hobilerinize 2 saat daha zaman ayırabileceğinizi,
Hiçbirşey yapmıyorsanız dahi günde iki saat fazladan uyuyabildiğinizi bir düşünün.
Bunların her birini kenara bıraksak dahi aynı yolu otomobilden ve hatta toplu taşımadan dahi çok daha ucuza ve çok çok daha hızlı kat edebildiğinizi hayal edin.
Bütçenize böylelikle ekstra bir yük getirmeyeceğini ve hatta birçok durumda daha az gideri olduğunu göreceksiniz.
Bir çok motosiklet kullanıcısı motosikletin kullanımının keyif ve hatta zevk verdiğini belirtmektedir. Ve hatta motosikletin bağımlılık yaptığından bahsedilir. Bilimsel olarak doğruluğu kanıtlanmış denebilir, sonuçta adrenalin bağımlılık yapmaktadır ve motosiklet kullanıcısının da beyin fonksiyonları incelendiğinde ciddi miktarlarda adrenalin salgılanmasına neden olabildiği ve beyindeki zevk merkezinin motosiklet kullanımında aktif olduğu da tespit edilmiştir. Diğer bir değişle motosiklet kullanmak kişiye stres değil zevk ve heyecan verir, keyiflidir.
Bunun da etkisiyle işten eve / evden işe motosiklet ile seyahat eden kişi hedef noktasına vardığında stres kazanmaktansa kaybetmiştir. Açıkçası işe gitmek için heyecan duyabileceğinizi hiç düşünmemiş olsanız da sabah motosiklete bineceğinizi bilmek sizi işe gitmek için teşvik edecek ve bu, psikolojik olarak durumunuzu iyi etkileyerek hem evde hem de iş yerinizdeki ruh halinizi ve veriminizi arttıracaktır. Çevrenizdeki insanlara daha nazik ve kibar davranmanıza neden olabilecektir.
Bisiklet kullanan hemen herkes eğitim sonrasında motosiklet kullanabilir ve trafiğe çıkabilir. Bu konuda eğitimin önemi ....... (derin konu, buna odaklanabilirsiniz...)
Motosiklet ehliyeti sahibi olabilmek için yapmanız gereken ilk şey....... (detayları ile belirtebilirsiniz, özellikle yaş sınırı ile sınıflarına odaklanabilirsiniz....)
Ve elbette ki motosiklet sınıfları ve seçimi çok önemlidir. Yanlış seçim sizi motosikletten soğutabilirken doğru seçim daha da bağlayacaktır. Ve unutmayın ki motosiklet sadece asfaltta gidebilen bir taşıt değildir.... (diyerek motosiklet sınıflarından bahsederek seçim yapmalarına yardımcı olabilirsiniz...)
Herşey tamam... mı acaba? Tabi ki kendimizi motosiklet üzerinde korumak için ihtiyacımız olan ekipmanlar var. Bunların başında kask, mont, bellik, dizlik, eldiven......... (gibi güvenlik ekipmanları ile doğru ekipman seçimine değinebilirsiniz.....)
Şimdiden kolay gelsin diyeyim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)