Soğukkanlılıkla atlattığım bir kaza anını aktarıyorum
Reklamlar
-
Henüz 45 günlük bir motosiklet sürücüsüyüm 1700KM yol katettim motorla, hadımköyden okuldan çıktım. Bilen bilir beykente varana kadar yol dümdüzdür, fakat sanayi bölgesi olduğu için tırı kamyonu bol olur onlar da genelde kimseyi rahatsız etmeden sağdan sağdan ilerler. Öğlen 1 civarı çıkmıştım okuldan hava da 13-14 derece civarı, montum eldivenim kaskım takılı. Yol bomboş önüm düzlük yapıştırdım gidiyorum. 135-150 Arası hızlardayım, daha da hızlanıcam kapanmışım. Tam o sırada baktım ki bir adet dondurmacı kamyonu diye tabir ettiğimiz toptancı kamyonu sinyalsiz bişeysiz önüme atladı önüme. 40-45 civarı bir hızla boş yolda şeridini değiştirmesinin sebebini çözebilmiş değilim halen. Mesafeyi çok hatırlamıyorum ama hesaplarıma göre, en az 80 ile vuracaktım. Bu arada hiçbir zaman fren yaparken lastikleri kilitlemem. Sakin sakin frene dokunmaya başladım ama tabii almışım ivmeyi motor duracak gibi değil banko vuracaz. Ben de o sırada her tarafı kesiyorum asla panik yapmadan. Sol tarafta bir boşluk gördüm ve yavaşça kontraya alarak sol boşluğa girip frenimi yaptım ve durdum. Vizörü açtım, soğukkanlılıkla abicim napıyosun sinyalini vericeksin dönerken dedim. Adamın verdiği tepki buydu: "Yauv dönüyorum gardaşım görmüyor musun" oldu. Hızımın 145 olması dışında ve sinyal vermemesi bir sıkıntı yok. Bu sırada yol biraz virajlıydı yani yatar pozisyondaydım; frenlere çok asılıp kendimi yerden yere vurmak istemedim. Konu hakkında görüşlerinizi alabilir miyim abilerim?
Reklamlar
-
dayıya lafım yok alıştık artık, hızın 145 bu yüksek bi rakam bence bu rakamlara cıkarken ülkemizin sürücülerini akılda bulundurmak gerekebilir. geçmiş olsun yine de
-
brkkrtt adlı üyeden alıntı
dayıya lafım yok alıştık artık, hızın 145 bu yüksek bi rakam bence bu rakamlara cıkarken ülkemizin sürücülerini akılda bulundurmak gerekebilir. geçmiş olsun yine de
Çok teşekkürler ustam
-
Geçmiş olsun, biraz fazla özgüven gördüm sadece. Bence sen yine de kendine o kadar güvenme, herkes hata yapar.
-
Bak kendin ne demişsin, “frenlesem 80’le çarpardim” hızın 150ymiş. 70 km hız düşürdün. Eğer limitlerde değilde hız sınırına uygun veya yakın gitsen (80-90) muhtemelen zaten duracaktın.
-
Şehir içinde 145 yapmak. Umarım motorsiklet hayatın kısa sürmez
-
-
Hocam çok yakında ağır bir kaza ile ölüm haberlerini buradan alabiliriz.
45 günlük emekleme aşamasında bir kardeşimizsin. 1.700 km lik yok hükmünde bir tecrüben var. Hadımköy TEM bağlantı yolunu iyi bilirim. Dediğin gibi her daim kamyonu tırı, mavi minibüsleri, trafik ışığı eksik olmaz. Hiçbir zamanda senin dediğin gibi tırlar sağdan falan gitmez. Devamlı kelleler biçilir o yolda. Yanlış tespitinin ilkini burada yapmışsın.
Her 500 metrede ışık olan bir yolda 145 yaparak neden intihar etmek istedin. Derdini söylemeyen derman bulamaz. Yaşayacak uzun ve güzel yılların var. Hayat yaşamaya değer. İntihar düşüncenden vazgeç. Ki o ışıklarda aslında bir gizli yeşil dalga vardır. Hep 80-90 gibi bir hızla gidersen, Beykent'e kadar hep sana yeşil yanar.
"Sinyalsiz birşeysiz önüme atladı" lafı duruma son derece hazırlıksız olduğunu gösteriyor. Tünel görüşü moduna girmiş, etrafındaki hiçbirşeyi aşırı hızından dolayı tarayıp analiz edemez duruma gelmişsin. Yavaş olsaydın adamın döneceğini önceden algılayabilirdin.
Son yanlışını durup adama laf anlatmaya çalışarak yapmışsın. Adam "sığır" akıl yok. Senin dediklerini idrak edemez. Muhakeme yapamaz. Gözüyle gördüğü olayları beyin süzgecinden geçirip yorumlayamaz. Tıpkı sen, ben ve tanıdığımız 2-3 kişi haricinde tüm trafikte olanlar gibi. Sürücülerimizde "beyin" olduğunu varsayman çok yanlış.
Amacım seni aşağılamak değil. Belki o yolda seninle karşılaşmak, selamlaşmak için bunları yazdım ki hayatta kal. Kendine fazla güveniyorsun ve trafik hakkında pek bilgin yok gibime geldi. Birgün yanına gelip selamlaşmak umuduyla.
Sadece şansa hayatta kalmışsın.
Saygılar
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
-
Dostum gaz koluna fazla abanma,
Makinaya iyice kapandim demişsin,o arada gidon manevra kabiliyetin azalir,sakata gelme.her zaman şans yaver gitmeyebilir.
Aileni,dostlarini düşün.
-
150 km gibi hızlara çıktığın yol @Öz_Musti nin anlattığı gibi trafik ışıklarının olduğu,ara yolların olduğu bir yol ise yanlış anlama ama hatanın büyük kısmı sende.O tarz yollarda 150 km ye çıkmayı bırak en fazla 80-90 km hızla her yerden her şey çıkabilir gibi hafif paranoyak sürmek lazım.Motosiklete devam edecek edeceksen şu iki gerçeği kabullenmen gerekir;
-Türkiye'de motor sürüyoruz,burada iki teker sürücülerinin de 4 teker sürücülerinin de büyük çoğunluğu öküz,ve büyük ihtimal ters bir hareket yapacaklar.Kenarda gördüğüm kamyon yol senin olduğu halde yola çıkacak,dikiz aynasından gördüğün motosiklet arada mesafe bırakmadan sana silme geçecek,ileri de gördüğüm beyaz araba sinyalsiz gereksiz yere şerit değiştirecek vb....
-Ve biz de bu öküzlerin hatalarını telafi edecek şekilde sürmeliyiz.Bir durumda %100 haklı olsak bile ölü olmamak motosiklet sürmeye devam etmek için öküzlerin hatalarını telafi etmek zorundayız.
Bunun yanında 1700 km deneyim ile bu hız gerçekten çok riskli.Bu tarz bir yolda bu hız ekstra riskli.
-
Arkadaşlar hepinize değerli yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum, fakat yol bomboştu ve @Oz_musti'nin dediği gibi 500er metre olmak üzere 5-6 tane ışık var o yolda. Bana yeşil yanarken diğer 3 tarafa kırmızı yandığı için sağdan soldan araç gelmesine olanak vermedim. Aksine en güvendiğim yerden vuruldum. Yani karşıya bakıyorum kimseler yok öğle vaktı, ve basayım dedim sadece. Yorumlarınız önerileriniz için gerçekten minnettarım. @Oz_musti bir gün denk gelirsin belki Beyaz gd250r haftanın 3 günü sabah ve öğlen vakitlerinde ordan geçerim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:51 ----------
Osm@n adlı üyeden alıntı
Bundan çıkarım ne olabilir ki yalan söyleyeyim?
-
Panik insanın arabada da motosiklette de düşmanı. Hatta hayatın birçok yerinde.
Motosiklet ile duramayacak gibiysen diğer yapman gereken kaçmak. Onu yapmışsın ama yol otoban filan olmadığı sürece 110 üstüne çıkma. Hatta trafik ışıklarindan bahsediyorsun gitmen gereken hız 80 fazlası risk karar senin
-
Yukarıda arkadaşlar da söz etmişler ama ben de aynı şeyleri tekrar etmeden duramadım..
Beykent - Hadımköy yolunu çok iyi bilirim. Defalarca geçtiğim bir yol..
O yol için bu hız çok yanlış.
Önüne çıkan kamyon olayda küçük bir ayrıntı.
Kendini bu konuda bir çek etmen iyi olur.
Kazasız sürüşler temennisiyle,sağlıcakla kal..
-
Bir şeyler yazacaktım ki, 20km hızla giderken ufak bir kız çocuğuna duramayıp, çocuğun motosiklete kafasını vurması sonucu 1 metre sürüklenen (20km'de duramayan 150km'de nasıl duracak?) ve ufacık bir kız çocuğu için "ben ne uğraşcam, devlet uğraşsın, yol var ışık var" diyerek haklı olduğu için ufacık bir canı hiçe sayan üye olduğunu gördüm.
Lütfen dikkatli ol, 1.700km tecrübe için 140km hız yapan bir motosiklete binmek çok iyi bir seçenek değil. Hele hele 20km hızla giderken 1 metre sürüklenebiliyorsan.
-
arkadaş ben de yeni motorcuyum, tesadüfler silsilesi ile ilk motorum 750 cc oldu.. yani bahsettiğin sürate çok çok kolay ve hızlıca çıkabilen bir makine kullanıyorum. benim de tecrübem ortalama 2 bin km şimdilik.. bir defa hız denemesi yapayım dedim sadece bugüne kadar o da 3. köprü bağlantı yolu trafik saati olmayan bir saatte 4 şeritli dümdüz bir otoban ve cillop asfaltta ısınmış lastiklerle.. tek bir araç bile yoktu o kadar net söyleyeyim. dümdüz ve önümdeki 4 km yi net bir şekilde görebildiğim bir noktada. 160 ı gördüm bir anlığına.. ama o anda dahi korku sardı içimi şimdi olsa yapmam en az 10 15 bin km sonra deneyeceğim bir şeyi denedim.. lastik patlayabilir zincir atabilir bir hayvan otobana atlayabilir her şey olabilir.. 160 a çıktığım anda bile her an her türlü senaryoyu aklımdan geçiriyordum şuradan bir şey çıksa nasıl dururum nasıl kaçarım diye.. sen hem ışıklı hem kamyonlu arabalı vs. bir yolda o hızlara çıkmayı nasıl düşünebildin hayretler içerisindeyim.. bir daha o hızlara çıkman gerekirse lütfen bir otoyolda başına gelebilecek tek şeyin bir aracın önüne kırması olduğunu düşünme.. çok çok farklı şeyler gelebilir başına.. her şeyden önemlisi evinde senin yolunu gözleyen sevdiklerin gelsin gözünün önüne..
-
Hangimiz ilk 2000 kilometrelik yol tecrübemizle,135-150 basıp tehlike atlatmadık ki. Olur öyle şeyler, çok da şeyeeetmemek lazım.
Süper soğukkanlıymışsın, ben olsam kesin yapışmıştık kamyona. Usta bir sürücü olacağın şimdiden belli. Tebrikler, ne güzel kaçmışsın.
Bravo,helâl.
-
Motosiklet sürmek için sadece gaz kolunu çevirip camın arkasına kapanmak yetmez. Motosiklete tamamen hakim olup aynı zamanda etraftaki bütün nesneleri analiz ederek tedbir almak gerekir.
Mesela yolda gidiyorsun yolun kenarına düşen bir top gördün. Hemen arkasından bir çocuğun yola fırlayabilme ihtimalini öngörüp tedbir alacaksın. Veya sıkışık trafikte aralardan ilerlerken bir arabanın önü boş olmasına rağmen yavaşlayıp durduğunu gördün. O arabanın kapısının açılacağını öngörüp tedbir alacaksın. Ancak bunları yapacak seviyeye ulaştığında güvenli bir şekilde motosiklet kullanıyor olursun.
Tabi bu seviyeye ulaşınca bambaşka bir sorun ortaya çıkıyor. İkarus sendromu. Motosiklet sürmekte ustalaştıkça bu sefer özgüven gittikçe artıyor ve sürücü giderek daha fazla risk alıyor. En sonunda işin sonu ölümlü-sakat kalmalı kazayla bitiyor.
-
Diğer kazayı sıcakkanlılıkla mı yaptın?
-
Daha 45 gündür sürüyosun, bi kazan var, tüm bunları unutup, şehiriçinde öyle bir yolda topspeed dener gibi basıyosun ve motorun o hızlarda yavaşlaması daha zor olmasına rağmen bunu yapıyosun, ayriyetten diğer 3 ışıkta kırmızı yanıyorduya güvenip deği 140, 90 bile basmam, o kırmızıda ne mallar yola fırlıyo zamanla görürsün, tabi o kadar görecek zamanın kalırsa
-
150 km hızla gelirken araç sürücüsü seni nasıl görebilir, belki 100 metre gerideydin ve adamın o mesafeyi aynadan net görmesi bile imkan dahilinde değil bence. Söylediğin yol saçma sapan bir yol zaten ne virajı bitiyor ne ışıkları
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)