virajda yatmak değil her yerde yatmaya çalışmak
Reklamlar
-
virajda yatmaya aşık oldum resmen motoru almadan önce teker yapmak istiyordum böyle eşiyın falan (1 kere bile yapmadım denemedim de)
bir abimiz viraj olayında aydınlat ı beni 1. dönüşümde hafif yana yaslandım motor yattı biraz hoşuma gitti
sonra biraz daha yattım derken sürekli yatmaya çalışıyorum sola dönerken bile yatmaya çalışıyorum e kekoluk mu yapıyorum sizce
bide zararı olurmu sizce motora bana olur düşersem onu biliyorum ama bu eğlence için göze alabilirim ekipmanım tam mont eldiven ceket şimdide dizlik alıcam onun konusunda açarım bugun yarın
Reklamlar
-
Kontra tekniğini araştırıp, iyi bir kurumdan (hondasafety, rospa, motto vs) eğitim almanızı öneririm.
edit:
Gaziantepmiş pardon. Bunlar biraz fantezi olacak size.
-
şu virajdan keyif alan sscileri hiç anlamıcam. ne zaman virajlı yola denk gelsem ''bitsede gitsek'' edasıyla takılırım. halbuki topraklı köy yolları candır. virajda yatmayı sevenler sosyal hayatlarında da baba parası yiyip yatmayı severler,virajda yatan virüs kapar,bu gün virajda yatan yarın çolu çocuğun rıskını kumarda yer. bizim köyde virajda yatana kız vermezler.
-
melez adlı üyeden alıntı
şu virajdan keyif alan sscileri hiç anlamıcam. ne zaman virajlı yola denk gelsem ''bitsede gitsek'' edasıyla takılırım. halbuki topraklı köy yolları candır. virajda yatmayı sevenler sosyal hayatlarında da baba parası yiyip yatmayı severler,virajda yatan virüs kapar,bu gün virajda yatan yarın çolu çocuğun rıskını kumarda yer. bizim köyde virajda yatana kız vermezler.
Sadece ss ci ve endurocu die motorluları ikiye ayırmak. Bende virajları seviyorum. Daha ss motorum olmadı.
-
gerivites adlı üyeden alıntı
Kontra tekniğini araştırıp, iyi bir kurumdan (hondasafety, rospa, motto vs) eğitim almanızı öneririm.
edit:
Gaziantepmiş pardon. Bunlar biraz fantezi olacak size.
sen antepe diss atmışsan başına büyük bi bela almışsan geliyom oraya
-
Az kalmış biraz daha yatarsan başucunda dua edenleri göreceksin ama o virajın sonu yok işte kardeş
-
Her yerde yatmaya çalışmayın istatistik kurumundakilerin işleri çok iş çıkartmayın adamlara :D
-
teorik olarak motorun en hizli hali en dik hali,
bilinenin aksine ayni hizda giderken ne kadar dik donebiliyorsaniz o kadar basarilisiniz. yani uzerine calisacaginiz konu ayni hizla daha az yatarak donebilmek olmali.
yatmayi bilmek cok onemli, cunku ihtiyaciniz oldugunda yatabilmelisiniz ama hep bir guvenlik payi birakmali.
ornek veriyorum, motoru max 25 derece yatirabildiginizi varsayalim, guzel bir viraja girdiniz yolu da cok bilmiyorsunuz, 25 derece yattiniz ve hizli bir sekilde donuyorsunuz virajin icindeyken virajin cikisina dogru kapandigini fark ettiniz. 25 derece yatmisken 2 freni de kullanamazsiniz. max da o kadar yatabiliyordunuz zaten, artik yapacak hic bir sey kalmadi, dua etmeye basliyoruz.
ama max 25 derece yatabilecekken viraja 15 derece yatilacak hizda girelim, hala elimizin altinda 10 derece daha yatacak guvenlik payi var, viraj kapanirsa onu kullaniriz.
duz yolda, acik alanda, bol bol yatirmaya calisin , bu antreman cok keyiflidir, ama yolda kullanirken mutlaka gerektiginde biraz daha yatabilirim diyeceginiz kadar yer kalsin.
-
Asıl maharet,
Viraja girdigin gibi,çizgini bozmadan çikmakta.
Gerisi,atraksiyon,ful animasyon..
-
Honda sürüş eğt8mi. Virajla ilgili verilenn ilk ders.
Yavaş sürerken, motoru yatırıyoruz, ama kendimiz, dik duruyoruz. Yani, motoru ayaklarımızın arasında yatırıyoruz. Gidonu çevirerek yatırıyoruz. ^avaş hızdan dolayı merkezkaç bizi ters yöne savurmuyor. Her an ters yöne manevra yapabiliyoruz, sade motoru gidonla yatırarak.
Hız arttıkca, motoru yatırdıkca sürücüde yana yatıyor. Baş, sırt, sele teker aynı hizada. Gidonu kırmadan gövdeyle beraber motoru yarırıyoruz. Hızdan dolayı, merkezkaç ters yöne ittiğinden, ağırlığımızı içe doğrtu veriyoruz.
Üçuncü virsaj tekniği motosikkledi oldukca dik tutup, sade gövdemizi motorun döneceğimiz tarafına yatırıyoruz. Ama bunusürüş eğtim98nde uygulamayacağız, çünkü bu teknik sade pistlerde uygulanacak bir teknik. Neden? Ben söyleyeyim.
1. Gövde çok fazla yana sarkıyor ve dönerken şeridin dışinsa sarktığıindan tehlikeli. Bu pistlerde sorun olmuyor.
2. Butekniği kullanınca düzeltme payın yok denilec3k kadar az. Yani, pistin her virajını hangi hızla ve ne derecede girmen gerektiğini bilmen gerek. Normal yolda ne o anlık yoldurumunu biliyorsumn nede virajdan ne vçıkıp, nezaman ve nasıl bittiğini.
Bence bilmediğin yol ve virajdarda, yana fazla sarkma. Trafik yarış için hazır yollar değil. Tekerin düz bassın.
-
Bu nasıl bir Türkçe? Cevap verenler, başlığı açanın yazdıklarından ne anladılar da cevap verebildiler?
-
bezor1 adlı üyeden alıntı
virajda yatmaya aşık oldum resmen motoru almadan önce teker yapmak istiyordum böyle eşiyın falan (1 kere bile yapmadım denemedim de)
bir abimiz viraj olayında aydınlat ı beni 1. dönüşümde hafif yana yaslandım motor yattı biraz hoşuma gitti
sonra biraz daha yattım derken sürekli yatmaya çalışıyorum sola dönerken bile yatmaya çalışıyorum e kekoluk mu yapıyorum sizce
bide zararı olurmu sizce motora bana olur düşersem onu biliyorum ama bu eğlence için göze alabilirim ekipmanım tam mont eldiven ceket şimdide dizlik alıcam onun konusunda açarım bugun yarın
hocam yatma kısmını bilmem ama ekipmansız yapma sakın.
CrazyBullet adlı üyeden alıntı
Bu nasıl bir Türkçe? Cevap verenler, başlığı açanın yazdıklarından ne anladılar da cevap verebildiler?
bi bitmediniz arkadaş, her konuya gelip insanları taciz etmeyin.
Yazacak cevabın var ise cevabı yazıp türkçe uyarısında bulunursun ama sadece bunun için gelmek ayrı sacmalık.
-
o lastik ebatlarıyla çok yatma , belli bir açıdan sonra asfalt ve fizik kanunları affetmez , yanakları geniş hamuru iyi bir racing motorla daha güvenli yatabilirsin , yani daha iyi amortisörlerle :D , aldığın motorun lastikleri 1 sene sonra kemik gibi olur ,,sakın parlak asfaltta manevra yampa , ıslakta dikkat et, kum toz çakıl felan aman :D dikkat.
iyi viraj içinde bir adet göbek bul bol , böyle mal gibi dön sürekli ,,,, mal derken dışarıdan öyle gözükürsün bizde yaptık aslşdkals , ve bir yolda giderken şerit içinde sürekli zigzag çiz bi sağa yat bi sola bir süre sonra vucudun ezberler motorun haraketlerini,,,, daha güzel yatarsın , bir kere dahi olsa gereksiz fazla hızlı girersen viraja , virajda frenleme yapmayıda öğren düşmeden. zordur.
-
khaledome adlı üyeden alıntı
teorik olarak motorun en hizli hali en dik hali,
bilinenin aksine ayni hizda giderken ne kadar dik donebiliyorsaniz o kadar basarilisiniz. yani uzerine calisacaginiz konu ayni hizla daha az yatarak donebilmek olmali.
yatmayi bilmek cok onemli, cunku ihtiyaciniz oldugunda yatabilmelisiniz ama hep bir guvenlik payi birakmali.
ornek veriyorum, motoru max 25 derece yatirabildiginizi varsayalim, guzel bir viraja girdiniz yolu da cok bilmiyorsunuz, 25 derece yattiniz ve hizli bir sekilde donuyorsunuz virajin icindeyken virajin cikisina dogru kapandigini fark ettiniz. 25 derece yatmisken 2 freni de kullanamazsiniz. max da o kadar yatabiliyordunuz zaten, artik yapacak hic bir sey kalmadi, dua etmeye basliyoruz.
ama max 25 derece yatabilecekken viraja 15 derece yatilacak hizda girelim, hala elimizin altinda 10 derece daha yatacak guvenlik payi var, viraj kapanirsa onu kullaniriz.
duz yolda, acik alanda, bol bol yatirmaya calisin , bu antreman cok keyiflidir, ama yolda kullanirken mutlaka gerektiginde biraz daha yatabilirim diyeceginiz kadar yer kalsin.
Konudaki en güzel teorik bilgi, teşekkürler.
-
Dostum senin ilacın Keith Code,
Aha burada videosunu paylaşıyorum, tekrar tekrar izlediğim ve her izlediğimde kendimi yollara atmak istediğim bir video.
https://youtu.be/_EEfke1eyng
Herşeyin çözüldüğünü sandığın an yanılırsın.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
hocam yatma kısmını bilmem ama ekipmansız yapma sakın.
bi bitmediniz arkadaş, her konuya gelip insanları taciz etmeyin.
Yazacak cevabın var ise cevabı yazıp türkçe uyarısında bulunursun ama sadece bunun için gelmek ayrı sacmalık.
Türkçe kullanımı konusunda uyarı yapanı uyarmak nasıl bir hastalık?
-
Noktalama işaretlerinin gücüne inanmalısın kardeşim.
-
Bizim bir abide yatmayı çok severdi. Her gördüğü viraja yatardı birgün bir yattı bir daha kalkamadi.
Motosiklete yeni başlamışsın galiba hevesini kırmak gibi olmasın ama pistte değilsin kardeşim öyle her gördüğün viraja yatma.
-
Ne okudum lan ben az önce.
-
Hızınız ve yol çizginizin keskinligi (curvature) dikte eder yatış açınızı. Ne daha fazla yatabilirsiniz, ne de daha eksik (vücudunuzu sarkıtmadığınız müddetçe.)
Dolayısıyla "her yerde yatmaya çalışıyorum" çok mantıklı bir laf değil. Düz giderken yatamazsınız mesela. Yatıyorsanız dönüyorsunuzdur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)