Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Resmi Açıklama : Honda Türkiye Üretim Yapmayacak..

    REKLAM ALANI
  1. #1
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500


    Honda, Türkiye fabrikasında üretime devam etmeme kararını açıkladı. Honda Türkiye A.Ş, 2021 yılında mevcut Civic Sedan modelinin üretiminin tamamlanmasını takiben Türkiye’deki otomobil üretim operasyonunu sonlandırma kararı aldı. Söz konusu karar, küresel otomotiv endüstrisindeki elektrifikasyon alanında yaşanan gelişmeler ve bu gelişmelere bağlı olarak uygun üretim kapasitesinin sağlanması gerekliliği nedeniyle alındı.

    Honda Türkiye çalışanları ne olacak?Çalışanlar
    Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura alınan karar sonrası çalışanların ne olacağı konusunda bir açıklama yaparak, şunları ifade etti:

    “Hızla değişen piyasa dinamikleri ve teknolojik gelişmelere öncülük etme ihtiyacının farkındayız. Bu durum, Türkiye’deki otomobil üretim operasyonumuzu da kaçınılmaz olarak etkiliyor. Çalışma arkadaşlarımızın mutluluğu Honda’nın birincil önceliğidir. Bu küresel kararı mümkün olan en makul şekilde uygulamak adına, beceri geliştirme eğitimleri ve yeniden istihdam yardımı da dâhil olmak üzere, karardan etkilenen çalışanlarımızın ihtiyaç duydukları tüm desteği sağlayacağız. Bu kararın sonuçlarını çalışanlarımız, bayilerimiz ve paydaşlarımızla yakın işbirliği içinde değerlendirmeye devam edeceğiz”.



    Türkiye’de üretilen Honda sayısı 300 bin adeti geçti
    Türkiye’deki otomobil üretim faaliyetlerini 22 yıldır başarıyla sürdüren Honda Türkiye, bu dönemde tüm hedeflerine ulaştığını bildirdi. Japon devin Türkiye’de son birkaç yılda ortaya koyduğu yüksek performans, şirketin Türkiye piyasasına duyduğu büyük güvenin en önemli kanıtı olarak gösterildi. Buna karşılık kapatma kararı bu yaklaşımla çelişti.

    2021 yılında ne olacak? Honda Türkiye’den gidecek mi?
    Türkiye’de yüzbinlerce Honda otomobil ve motosiklet dolaşıyor. Bunların akıbeti ne olacak derseniz. Honda Türkiye faaliyetlerine son vermiyor. Yeni döneme ilişkin organizasyonunu tamamlayacak.

    Bu nedenle Honda Türkiye, satış ve satış sonrası operasyonlarını kaliteli hizmetle 2021 yılından sonraki dönemde de sürdürecek.

    Bu doğrultuda, Türkiye’de araç ithalatı ve dağıtımını içeren otomobil operasyonları kesintisiz olarak devam edecek.

    Honda Motosiklet operasyonları bu karardan etkilenmeyecek. Önümüzdeki 3 yıllık sürece dair ayrıntılar ilerleyen zamanda kamuoyu ile paylaşılmaya devam edecek. Son açıklama bu şekilde kayıtlara geçti: Resmen açıklandı: Honda Türkiye üretim yapmayacak.

    Honda Türkiye hakkında:
    Nisan 1992 tarihinde Türkiye’de kurulan Honda Türkiye A.Ş., Kocaeli sınırları içinde Şekerpınar’daki tesislerinde üretim yapıyor. Bugüne kadar Türkiye’de 300 bin adetin üzerinde Honda Civic Sedan ve Honda City modeli otomobil üretti. Sermayesi 280 milyon TL olan şirketin sahibi Honda Motor Europe ltd. Başkanlığı 1 yılı aşkın süredir Takuya Tsumura yürütüyor. 1100 çalışanı bulunan şirket 1997 yılından bu yana üretim yapıyor.

    Otoajanda


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Şair burada üretim hattında calısan insanları yok sayıp beyaz yakanın bir kısını bir şekilde değerlendireceğiz diyor

    Ancak kapanacak bir fabrika işçi konusunda sıkıntı yaşayacaktır; bu nedenle yüksek ücret verip dönemsel işçi çalıştıracağını düşünüyorum.

  3. #3
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Honda Türkiye otomobil üretimini durdurup motosiklet üretimine girecekmiş. (dermişiiimmmm )
    Thesinner83 bunu beğendi.

  4. #4
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    İşciden kime ne artık. Zaten tamamını robotlara devretmek üzeriler. AGözü beyazyakalarda özürlümü emanet edilmişler, firma kapanınca kendilerine bakamayacaklar, sözde ve sade bir belgede yüksek lisancılar. Kesin başdan beri firmadadırlar ve 30 senede yine bir s... yaramıyorlar. Torpille girmişler,özürlü gibi çıkıyorlar, sanki. Kalsın, aman kalsın, öylesini ülkemde değerlendirmesinler. Zaten yiyip yiyip sade atık yaratmışlar, gibi bir tablo oluşuyor.
    19 sene evvel ülkeme temelli geldim, Honda Türkiye'de üretim yaptığını şimdi duyuyorum. Evde 16 saat tevevisiyon kapanmıyor.
    Yani, mevzu konu, beyazyakalılar Japonlarla gizlice pastayı bitirdi, işcıyı atıyor, beyazyakalılar hala biz doymadık, gitmeden, sırtından kazandığïmız işciye ver3c3ğin değeri bize ver diyorlar, he? Ülkenin haline şaşmamak gerek. Honda eksideyken, bir eksi puan daha benden. Sen bitmişin desene.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:58 ----------

    Üklemizde devlete bakanlar milyarlara çerez parası dedikten sonra, işadamı olmak pek karlı bir iş olmaktan çıkıyor.
    Ben olsam, bende işi gücü bırakıp siyasete girer, milyarlara çerez parası demek isterdim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:21 ----------

    30 sene adam geliyor, en fazla para harcanan ürünü üretiyor. Alem çağ atlatıyor. Bizimkilerin bize sağladığı ilerleme ve fayda ise Enflasyon ve Taşdevrinde taşın sanat haliii!

  5. #5
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Birkaç ay önce Honda'nın "Türkiye pazarından çekilmeyeceğiz" lafını, Honda Türkiye'de üretimi durdurmayacak diye anlayan kimdi?
    Neyse, Honda gider, yerli otomobil gelir. 2004'e az kaldı şunun şurasında.

  6. #6

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    bu açıklama geçen sene yapıldı zaten fabrika kapanıcak bunun nedenide türkiyedeki ekonomik daralma değil. ab nin japonya ile anlaşıp artık gümrük vergilerini kaldırması .. kısaca eskiden japonyada üretilen araca gümrük vergisi konulduğu için honda avrupada mecburi üretim yapıyordu artık gerek kalmadığı için dünyadaki türkiye ingiltere gibi fabrikalarını kapama kararı kaldı..

    birde endüstri 4 faktörü var.. hondanın japonyadaki fabrikaları kesin endüstri 4 standartlarındadır yani çok çok az işçi bol yazılım digital sistemle akıllı ünitelerle yönetilen fabrika ve robotlar..

    bu endüstri 4 işini bilen üreticiye fabrikatöre ilaç gibi geldi.. bir abimiz gıda sektöründe şöyle dedi endürsti 3 standartlarında bir çikolata fabrikasında 300 işçi çalışıyorsa endüstri 4 standartlarında bu sayı sadece 40-50 kişi...

  7. #7

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Çikolata fabrikasında sanki maliyetin %90'ı işçi Kakao'nun fiyatını bilen var mı?

  8. #8

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    her ay 250 işçinin sigortası kişisel masrafları yol masrafları yemeleri içmeleride az buz değildir ona emin olabilirsin.. fabrikatöre bir fabrika daha yaptırır 250 kişinin masrafı cebinde kalırsa.

  9. #9

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Valla dışarısını bilmem ama içeride işçi maaşına takılmaya başladı isen fabrikan batıyor demektir. İnnovasyon yapamıyosundur, satamıyorsundur vs. vs.

  10. #10

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    innavasyon arge endüstri4 zaten.. teknolojinin gerisinde kalırsan rakibin o teknolojiye terfi eder ve seni ezer geçer.. zamanın gerisinde kalamaz eğerki bir fabrika ayakda durmak istiyorsa.

  11. #11

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Yok ürünlerde innovasyon diyorum; üretim sürecindeki değil.

  12. #12

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    aynen eskisi gibi karemelli top kek yapamıyorlar

  13. #13

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    demek ki artık karamelli top kek değil başka bir şey yapmaları lazım...

    Neyse uğraşmayayım, anlayacak gibi değilsin, yaşamamışsın anlatmak istediklerimi.

  14. #14
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Yemişim Honda'yı. Çeksin gitsin ülkesine.

    https://shiftdelete.net/yerli-otomob...-yeni-aciklama

  15. #15

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    yok çok iyi anladımda konuyla ilgisi olmadığı için geyiğe vurdum..

  16. #16
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    otomasyon arttıkça çalışan işçi sayısı azalıyor. peki bu kadar insanı kim, nasıl doyuracak? imal ettiğin ürünleri kime, hangi paraya satacaksın?

    naçizane çözüm önerimi sunayım:

    her insana bağlarsın 5'er 6'şar bin papel maaş, al kardeşim bunu bir ay içinde harca dersin, olur biter.

    iban numaram: TR0000592474929284728374
    Volkan76 bunu beğendi.

  17. #17
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Yani, kapitalistlerin en düştükleri en trajikomoik hali. Gelirsiz bıraktığı tûketiciye, otomasyonla ürettiği ürünüu satmaya kalkmak. Bizim milketinn eğtim seviyesi ortalamada düşükse, onlara diyecek kelime bulamıyorum. Dengei bozukmu desem, yoksa döngüsü bozukmu desem?
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    otomasyon arttıkça çalışan işçi sayısı azalıyor. peki bu kadar insanı kim, nasıl doyuracak? imal ettiğin ürünleri kime, hangi paraya satacaksın?

    naçizane çözüm önerimi sunayım:

    her insana bağlarsın 5'er 6'şar bin papel maaş, al kardeşim bunu bir ay içinde harca dersin, olur biter.

    iban numaram: TR0000592474929284728374


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)