Buji Kaç binde değişir ? Gerekli midir ? R25 Bakım sorunsalı!?
Reklamlar
-
Yamaha R25 servisleri 20.000 de buji değişimini zorunlu kılmış. Aslında bence değişse iyi olur diyorum ama bilemedim şimdi . Bi kaç tane özel servise sordum çoğunun dediği şey "Abicim yarışa mı katılıyorsun ne bu s1000rr mı yirmibinde buji değişsin" yorumunu aldım .
20.000 bakımı baya mataralı bir hal aldı
Reklamlar
-
Bilmediğim ya da emin olamadığım bir konuda usta musta iplemeyip servis manueline bakıyorum. Adamlar 20000 yazmışsa değiştirmek mantıklı. Bizimki 6000'de bir, külliyen masraf
-
R25 ve MT25 için her 20 binde bir bujiler ve hava filtresi, her 10 binde bir yağ filtresi, her 5 binde de bir yağ değişiyor.
Kullanım kitapçığında aynen böyle yazıyor gerisi veya kimin ne dediği fasa fiso..
-
Orjinal ve kaliteli buji kullanıyorsan. bijiyi sök, kıvılcım olan tarafa bir bak. Orda görünen peyaz seramik kararmışsa, hava gaz karışımı çok zengin, zifli yağlıysa segmanlar yağ kaçırıyordur veya silindir başlığından yağ sızıp sübaplardan silindire ulaşıyor olabilir. O beyaz seramik beyaz ise, hava gaz çok fakir, yağ sızma yoktur, eğer sade açık kahverengi ise hava gaz ideyaldir, olması gibi.
Kıvılcım atan iki meteal uc oksitlenmişse, o ucları oksitten temizlemek için hafifce zımparalayıp, aralarındaki mesafe arttıysa mesafeyi olması kadar bükerek düzelt. Al sana yeni gibi, buji. Kablonin takıldığı ucadada oksitlenme olabilir, orayıda oksitten temizle. Bufi kablosundada kırık çatlak yoksa kullanabilirsin. Havaya ve ısıya maruz kalan kablo kaplaması, kuruyup çatlaklar oluşabilir. Islandımı kablanmamış elektrik kablosı hiçde iyi olmaz. Kolay gelsin.
-
iridyum bujiler min. 50.000 km kullanılabilir , standart buji takılı ise 20.000 km de değişmek gerekir.. iridyum bujiler uzun kilometre kullanilabilsede 25.000 de bir söküp tırnak ayarını düzenlemek gerekiyor , benim vstrom 2013 model 86.000 km de ve üzerinde fabrikanın taktığı orj. Nippon iridyum bujiler duruyor (şaka yazmıyorum) ama her 20-25 bin de söküp genişleyen tırnak aralığını katalog verisine getirdim..şimdi bizim ustalar bujiyi söktüğünde yerine yenisini takmazsa keyfi kaçar , saglam bujiyi ayar yapıp tekrar takmayı pek sevmezler ;)
-
Buji önemli bir ateşleme unsuru ve sürekli belli bir ısı ve gerilim altında çalışıyor. Yakıtın yanma verimini direkt etkiliyor bu da güç, tork ve yakıt tüketimine kadar giden bir etki demek aslında. Önerilen km.de kesinlikle değişimi gerekli
tommygun adlı üyeden alıntı
Bilmediğim ya da emin olamadığım bir konuda usta musta iplemeyip servis manueline bakıyorum. Adamlar 20000 yazmışsa değiştirmek mantıklı. Bizimki 6000'de bir, külliyen masraf
Kaan mod.um bizim gurtta 12 bin buji 6 bin yağ filtresi diye biliyorum ben ama🤔
-
mondial driftte bosch marka çift tırnak bujiyi 30 bin km kullandım hala yedek buji olarak duruyor
-
Memcoş48 adlı üyeden alıntı
Buji önemli bir ateşleme unsuru ve sürekli belli bir ısı ve gerilim altında çalışıyor. Yakıtın yanma verimini direkt etkiliyor bu da güç, tork ve yakıt tüketimine kadar giden bir etki demek aslında. Önerilen km.de kesinlikle değişimi gerekli
Kaan mod.um bizim gurtta 12 bin buji 6 bin yağ filtresi diye biliyorum ben ama
Benim servis de 12000 diyor hatta benden tecrübeli arkadaşların da bazıları 12000 de değiştiriyor. Servis kitapçığında 6 ayda bir ya da 6000'de bir yazıyor ama ben de bazen 9000'de bir değiştiriyorum. Yağ filtresi de 6000'de bir. Üstadım sen bana bakma, ben abartıyorum bu değişimleri bazen
-
Sanırım, bakım çizelgesinde I= inspection= kontrol, c=clean-temizleme. R=replacement= değiştirmek gerek anlamına geliyor.
tommygun adlı üyeden alıntı
Benim servis de 12000 diyor hatta benden tecrübeli arkadaşların da bazıları 12000 de değiştiriyor. Servis kitapçığında 6 ayda bir ya da 6000'de bir yazıyor ama ben de bazen 9000'de bir değiştiriyorum. Yağ filtresi de 6000'de bir. Üstadım sen bana bakma, ben abartıyorum bu değişimleri bazen
https://i.hizliresim.com/zjz7vY.jpg
-
Volkan76 adlı üyeden alıntı
Sanırım, bakım çizelgesinde I= inspection= kontrol, c=clean-temizleme. R=replacement= değiştirmek gerek anlamına geliyor.
Doğrudur üstadım ama bakım kitapçığımız bizim biraz tırt, Sym Scooterlerle aynı kitapçığı kulanıyoruz. Hatta paylaştığım resimde dikkat etmişseniz her 5000 km.de bir şanzuman yağının da değişmesi gerektiği yazıyor ki Wolf.lerde ayrı bir şanzuman yağı yok
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Benim servis de 12000 diyor hatta benden tecrübeli arkadaşların da bazıları 12000 de değiştiriyor. Servis kitapçığında 6 ayda bir ya da 6000'de bir yazıyor ama ben de bazen 9000'de bir değiştiriyorum. Yağ filtresi de 6000'de bir. Üstadım sen bana bakma, ben abartıyorum bu değişimleri bazen
https://i.hizliresim.com/zjz7vY.jpg
Abartma değil de titizlik ve yaptığı işi en doğru şekilde yapma kararlılığı diyelim biz ona sevgili dostum👍
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Benim servis de 12000 diyor hatta benden tecrübeli arkadaşların da bazıları 12000 de değiştiriyor. Servis kitapçığında 6 ayda bir ya da 6000'de bir yazıyor ama ben de bazen 9000'de bir değiştiriyorum. Yağ filtresi de 6000'de bir. Üstadım sen bana bakma, ben abartıyorum bu değişimleri bazen
https://i.hizliresim.com/zjz7vY.jpg
Tvs nin bujisini 13binde degiştirdim,elektrot araligi ve yuzeyi hala temizdi,kiyamadim amma yinede degiştirdim..
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Tvs nin bujisini 13binde degiştirdim,elektrot araligi ve yuzeyi hala temizdi,kiyamadim amma yinede degiştirdim..
Başkan o değil de ne zaman geliyorsun Tvs ile buralara?
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Başkan o değil de ne zaman geliyorsun Tvs ile buralara?
Abi mayis gibi vuracam kirbacı istanbula..oradan edirne yapar duble ciger yer,keşan uzerinden saroz,gelibolu,feribotla lapseki,oradan izmir,manisa,uşak,afyon,eskişehir yapar rahatlarim..sabah 8den akşam 8e kadar 4 molayla surebilirim..veya günde max.700km yapabilirim
Arabada para verseler 500km ustunu yapmam.. amma motura binince baska ilaç gibi geliyor..yaşam felsefesi gibi birşey..
-
Hey maşallah. Benim gözüm yemez walla. Edirne'ye çıkıp, Keşan'a inmek neymiş? Ayrıca Gelibolu-Lapseki olmaz. Eceabat-Kilibahir'den geçilir Çanakkale'ye
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Hey maşallah. Benim gözüm yemez walla. Edirne'ye çıkıp, Keşan'a inmek neymiş? Ayrıca Gelibolu-Lapseki olmaz. Eceabat-Kilibahir'den geçilir Çanakkale'ye
Ohhhoo olur aga..geliboludan lapsekiye direk feribot var..
Eceabattan ise kilitbahira..
4 tekerde 300bin km civari tecrubem var hacim..
70vilayet 800ilçe
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Abi mayis gibi vuracam kirbacı istanbula..oradan edirne yapar duble ciger yer,keşan uzerinden saroz,gelibolu,feribotla lapseki,oradan izmir,manisa,uşak,afyon,eskişehir yapar rahatlarim..sabah 8den akşam 8e kadar 4 molayla surebilirim..veya günde max.700km yapabilirim
Arabada para verseler 500km ustunu yapmam.. amma motura binince baska ilaç gibi geliyor..yaşam felsefesi gibi birşey..
Maşallah güzel tur olur
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Ohhhoo olur aga..geliboludan lapsekiye direk feribot var..
Eceabattan ise kilitbahira..
4 tekerde 300bin km civari tecrubem var hacim..
70vilayet 800ilçe
https://i.hizliresim.com/NnQQpQ.png
Gelibolu-Lapseki hattını biliyorum ama diğer yol bana daha güzel geliyor. Deniz kenarından virajlarla kıvrıla kıvrıla gitmek daha hoş gözüküyor gözüme. Ben sırf İzmir'e deniz manzarası olsun die Çanakkale'den geçiyorum
-
Özel servislerde iyice zırvalamaya başlamışlar öyle cahilce cevap veriyorlarsa.20 binde değişecek yani bu kadar basit, bu işin bmwsi hondası yarışı bin ararı yok.Boklaşmış hava filtresine hava tutmakla aynı ayarda cevap vermişler...
-
mt07 nin bujilerini 35 binde değiştirmiştim tırnak aralığında veya temizliğinde bi sıkıntı yoktu. R25 daha fazla devir çeviriyor bişey fark eder mi bilmem. Maddi durum iyiyse aklında duracağına değiştir geç.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)