Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

İlk çalıştırmada Vites 1'e alırken motorun ileriye atılması

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Mart 2019
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Falcon Crown 150
    Sabah ilk çalıştırdığımda 1-1,5 dakika motoru ısıttıktan sonra debriyaja basıp vitesi 1'e attığımda dişlilerden TAK ! diye ses geliyor ve motor ileri atılıyor istop felanda etmiyor. Sanki viteste çalıştırmış gibi oluyor. Bu sorun bu ilk çalıştırmadan sonra ortadan kalkıyor ve o gün aynı sorunu yaşamıyorum. Dişli kırılacak gibi olduğu içinde gözardı edemiyorum. Motoru ikinci el aldım henüz 400 km yi yeni devirdim yağıda yeni. Ne gibi bir sorun olabilir acaba.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    melez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    RKS WİNNER 200
    çinlilerde genetik sanırım. bende de aynı olay var. debriyajı sonradan kavrıyor.

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    motor soğukken vitese takmadan önce debriyaj manetini 4-5 defa çek bırak çek o tak sesi çok daha az gelir , en sağlıklısı çalıştırmadan önce vitese takın maneti çekip çalıştırın ;)

  4. #4

    Üyelik
    28 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Şimdilik bir kundial
    Benimkindede var o hatta o kadar yeteneklili ısındıkça debriyaj ayarı değişiyor

  5. #5

    Üyelik
    20 Ocak 2019
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    BMW K1300S
    Debreyaj ayirmiyor olabilir

  6. #6

    Üyelik
    31 Temmuz 2014
    vitese takmadan önce debriyajı 5-6 defa bas sal ve biraz daha ısıt motoru.
    Weak are prey

  7. #7

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Debraj tutamaği(maneti),gerginliği ne durumda,tutamakta 10-20 mm arasi boşluk olacah.

    Veya,moturun sağ böğründeki levye boşluguna barmağinla bah,ileri geri rahat gayiyor mu?

  8. #8
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    İki tane MT 07 sürmüştüm. İkisinde de durum böyleydi. Sanki güç fazla geliyor da sal beni gideyim diyor gibi geliyordu motor İlk kez vitesi bire attığımda korkutmuştu beni.

  9. #9

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    debriyaj telinin bitiminde bir yay vardır o deforme olmuş olabilir ,telide kontrol ettir..

  10. #10

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    "TAK diye ses gelmesi" mt07'de de var, nc750x'de de var, dominarda da var, diğer bir çok motorda bu durum böyle.
    Kısacası normal.

    Bunun yanında "motorun ileriye atılması"ndan kasıt çok hafif bir ileri sallanma ise o da normal, ama bahsettiğiniz gibi "motor vitesteyken çalıştırırcasına" ileri atılma varsa debriyaj tam ayırmıyor olabilir, kontrol edin.
    hasmet bunu beğendi.

  11. #11
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Tatlı bi gaz vererek 1 e almayı denesene... Vites düşerkende öyle yapıyorum... ben pek çatır çutur ses almıyorum
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    "First gear klunk" diye gecer ecnebi sitelerinde. Ses, ufak bir sarsinti normaldir; ama belirli bir ileri hareket normal degildir. Sizin durum normal degil yani. Debriyaj ayarlanmali.

  13. #13
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "First gear klunk" diye gecer ecnebi sitelerinde. Ses, ufak bir sarsinti normaldir; ama belirli bir ileri hareket normal degildir. Sizin durum normal degil yani. Debriyaj ayarlanmali.
    ecnebi klunk mı demiş , burda "tak" sesi deniyor ve daha güzel tarif ediyor sanki esasen bu sesin nedeni sıralı şanzımanların dişlilerinin düz kesim olmasıdır , ralli otomobillerinde de sıralı şanzıman kullanılır aynı ses onlarda da gelir , lakin ses ile beraber aşırı derecede ileri atlama yapıyorsa yazdığınız gibi debriyaj ayarına göz atmak gerekiyor..
    hasmet bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    02 Mart 2019
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Falcon Crown 150
    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "TAK diye ses gelmesi" mt07'de de var, nc750x'de de var, dominarda da var, diğer bir çok motorda bu durum böyle.
    Kısacası normal.

    Bunun yanında "motorun ileriye atılması"ndan kasıt çok hafif bir ileri sallanma ise o da normal, ama bahsettiğiniz gibi "motor vitesteyken çalıştırırcasına" ileri atılma varsa debriyaj tam ayırmıyor olabilir, kontrol edin.
    İleriye hafif salınma ya örnek olarak biraz fazla gelebilir vites , sanki arkadan birisi hafif itmiş gibi. Genel bir durumsa o kadarda korkulacak bir şey yok demek ki. Çok ciddiye almıştım ben bu durumu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------

    Alıntı melez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çinlilerde genetik sanırım. bende de aynı olay var. debriyajı sonradan kavrıyor.
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor soğukken vitese takmadan önce debriyaj manetini 4-5 defa çek bırak çek o tak sesi çok daha az gelir , en sağlıklısı çalıştırmadan önce vitese takın maneti çekip çalıştırın ;)
    Alıntı CloudyFa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benimkindede var o hatta o kadar yeteneklili ısındıkça debriyaj ayarı değişiyor
    Alıntı Mu_rat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debreyaj ayirmiyor olabilir
    Alıntı SlimShady1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vitese takmadan önce debriyajı 5-6 defa bas sal ve biraz daha ısıt motoru.
    Alıntı mfBulut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki tane MT 07 sürmüştüm. İkisinde de durum böyleydi. Sanki güç fazla geliyor da sal beni gideyim diyor gibi geliyordu motor İlk kez vitesi bire attığımda korkutmuştu beni.
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyaj telinin bitiminde bir yay vardır o deforme olmuş olabilir ,telide kontrol ettir..
    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "TAK diye ses gelmesi" mt07'de de var, nc750x'de de var, dominarda da var, diğer bir çok motorda bu durum böyle.
    Kısacası normal.

    Bunun yanında "motorun ileriye atılması"ndan kasıt çok hafif bir ileri sallanma ise o da normal, ama bahsettiğiniz gibi "motor vitesteyken çalıştırırcasına" ileri atılma varsa debriyaj tam ayırmıyor olabilir, kontrol edin.
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ecnebi klunk mı demiş , burda "tak" sesi deniyor ve daha güzel tarif ediyor sanki esasen bu sesin nedeni sıralı şanzımanların dişlilerinin düz kesim olmasıdır , ralli otomobillerinde de sıralı şanzıman kullanılır aynı ses onlarda da gelir , lakin ses ile beraber aşırı derecede ileri atlama yapıyorsa yazdığınız gibi debriyaj ayarına göz atmak gerekiyor..
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "First gear klunk" diye gecer ecnebi sitelerinde. Ses, ufak bir sarsinti normaldir; ama belirli bir ileri hareket normal degildir. Sizin durum normal degil yani. Debriyaj ayarlanmali.
    Alıntı tarikcapar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tatlı bi gaz vererek 1 e almayı denesene... Vites düşerkende öyle yapıyorum... ben pek çatır çutur ses almıyorum
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debraj tutamaği(maneti),gerginliği ne durumda,tutamakta 10-20 mm arasi boşluk olacah.

    Veya,moturun sağ böğründeki levye boşluguna barmağinla bah,ileri geri rahat gayiyor mu?
    Bu gün hepsini tek tek deneyeceğim mutlaka birisi çare olmalı dişliyi kıracağım yoksa Çok teşekkürler tavsiyeleriniz için

  15. #15

    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB125F
    problemin tamamen debriyajın gerginliğiyle alakalı kardeşim manetin olduğu yerden veya sağ ayağının orda ki vidalardan ayarlayabilirsin. aynı problem bende de vardı hatta benimki öne doğru atılıp stop ediyordu. o şekilde tamirci ayarladı ve düzeldi.
    Erendiz bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    31 Temmuz 2018
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kuba Superlight200
    Sabahları ilk çalıştırmada normal, ben debriyajı önce alıştırıp sonra vitesi 1e atıyorum o ses neredeyse gidiyor hafiften sarsıntı yapıyor.
    Erendiz bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    O kadar motora bindim, tak yapmayanına hafifçe ileri gitmek istemeyenini görmedim. Belki henüz kullanmadığım bazı markalar yapmıyordur.

    Yani motor başını alıp gitmiyorsa sıkma canını

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ecnebi klunk mı demiş , burda "tak" sesi deniyor ve daha güzel tarif ediyor sanki esasen bu sesin nedeni sıralı şanzımanların dişlilerinin düz kesim olmasıdır , ralli otomobillerinde de sıralı şanzıman kullanılır aynı ses onlarda da gelir , lakin ses ile beraber aşırı derecede ileri atlama yapıyorsa yazdığınız gibi debriyaj ayarına göz atmak gerekiyor..
    Vites gecerkenki sesin sebebi dislilerin duz veya helical kesim olmasi degil ama degil mi? Cunku o disliler her zaman birbirleriyle temas halinde zaten. Gecen "dog" dislileri.

    Duz disli sesi daha cok seyehat halinde geliyor... de duyamiyoruz motorun diger seslerinden. Ancak genelde arabalarin geri vitesleri duz kesim oluyor. Geri giderken duyulan o farkli "vinnn" ses duz kesim disli sesi olmasi lazim.

  19. #19
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Dur bi dur hele, ayar filan değiştirme.
    Motoru boşda ilk çalıştırıp, sonra debriyajda ilk vites değişiminde etme ve ses geriyor, demişin. Sonradanda sorun yok diyorsun.
    Siz ikinci el ve yağı yeni dediniz. Km kaç yazmamışınız. Sizden önceki kullanıcı yağı geç değiştirdiyse veya yanlış yağ kullandıysa, motor bir süre durup yağ soğudumu, balata ve plaka aralarïnda tortu veya ziflenmeden yapışıyor olabilir.
    Boşda veya debriyajda ilk çalıştırmada, debriyaj ayırıyordur, ama balata ve plaka aradaki katmandan dolayı basınç olmadanda beraber dönüyordur, buda şanzıman milini birnevi döndürdüğünden, ilk vites girişinde, debriyazsız vites değiştirmiş gibi ileri atılıp ses çıkarabilir.Sonrada o yapışma sürtünmeden koptumu, çalışırken birdaha yapışmıyordur. Taki, motor birsüre durup balata plaka arasındaki yağ soğuyup yine yapışmaya başlayana kadar.
    Tavsiyem, yağı boşalttır, şanzımanı debriyajı ve dışlileri kerozinle yıkat. Sıfır gibi olur. Sonra temiz bir yağ koydur. ;) Kolay gelsin.
    Erendiz bunu beğendi.

  20. #20
    freewill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400 Youtube: Sucuk Ekmek MotoVlog
    Skutere geçin tak tuk sorununuz olmasın
    54RR bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)