Honda hayat onda
Honda hayat onda
Kimse kusura bakmasın amacı karalamak olan az ötede oynasın...5 yıl sonra bile geri çağırmak çok güven verici bir olay...2 yıllık garantim bitmiş isterse patlasın banane diyebilirlerdi... Bazılarının mt25 e alternatif olarak gördüğü ismi lazım değil bir markanın 200 lük modeli var....Hani abs siz mt25 alacağına bu al denen bol bol... En son Face grubunda 0 km olarak diski yamuk satılan makinelerden bahsediliyordu ben gruptan ayrılmadan önce. Bi tarafta 5 sene sonra geri çağırma, diğer tarafta daha fabrikadan 0km olarak çıkarken diski yamuk olarak "OK" alan makina. Siz sorunsuz olup geri çağırılmayanı seçebilirsiniz....
Yamaha müşteri hizmetlerini aradım bizim bilgimiz yok dediler. Ama araştırıp geri dönüş yapacaklar.
Yahu ne b.k atma heveslisi adam varmış. Beğenmiyorsan zorla satsan mı var sana. Ben etrafımda hiç bu değişecek parçalar ile ilgili sıkıntı yaşayan Yamaha kullanıcısı duymadım. Adamlar buna rağmen ulan belki çıkar diye geri çağırıyorlar, ne güzel, daha uzun yıllar sorunsuz bin diye.
Misal benim motorda, hiç azımsanmayacak sayıda kişi, stop etme, vites kolu dibinden yağ kaçırma, silindir contasından yağ sızdırma gibi problemler yaşadı. Ne zaman geri çağırıp bir tanesini düzelttiler, Hadi geri çağırmayı bırakın, servise gidip durumu anlatınca bile biz yapalım dediler.
Not: Soğutma sıvı parası saçma ama.
Benim sase numarasi MH3RG106 ile basliyor. Ben 2 servisten ayri ayri sorgulattim, benim motorda problem olmadığını, degisim gozukmedigini soylediler. Iyi midir kotu mudur bilemedim
Bunun için para verecek miyiz vermeyecek miyiz? Vermememiz gerekmiyor mu?
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
Şaseden sorgulattım benimkinde sadece radyatör hortumu görünüyor. Herhangi bir ücret talep edemez servis bu iş için dedi. Radyatör sıvısı da dahil ücretsiz dedi.
İşte marka iyi olunca malının arkasında durur, bu durum da ispatı.
Ama yağ pompası için geri cagirdiklarinda bir arkadaşım yağ ve filtre parası ödemişti. Bu da kişisel görüşüm: tam bir fiyasko. Benim motorumun yağ değişim vakti gelmemiş. Sen geri çağırmışsın ama benden yağ parası filtre parası istiyorsun. Gerçi bu konuda da devletimizin pasifligini görüyorum ben sebep olarak. Tüketiciyi koruma sistemi halen tam olarak oturmadı. Malesef bazı durumlar satıcının, servisin yahut distribütörün insafına bırakılmış. Motor almışsın disk yamuk, servis işine gelirse değiştiriyor. Araba alıyorsun sıfır araba boyalı işlemli falan çıkıyor, kanunda bu duruma esas madde olmadığı için hakem heyeti tüketici mahkemesi falan geziyorsun. Emsal karar yoksa sıkılıp vazgeçiyorsun.
Yazık diyorum ben.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:30 ----------
Serhat var forumda. Bir sor istersen cbf150 konusunda honda ile arasında neler geçmiş.
bende sorgulattım radyatör hortumu çıktı
sipariş verdiler parça gelince ücretsiz değişecekler
sadece raydatör soğutma sıvısı için ücret talep ettiler bende önceden satin almıştım yamalube coolant onu verip güzelce çıkacaz servisten
Aklıma şöyle bir şey geldi
“İlk yapılan yanlışa kaza, ikincisine hata, üçüncüsüne ise tercih denir.” Fyodor Dostoyevski
Hocam sonuna kadar haklısın zaten olması gereken de senin söylediğin. Ben telefonda muhabbet uzamasın diye ücret ile ilgili bir şey demedim. Gittiğimde soracağım antifiriz ücreti istenmesinin mantıklı bir izahı olup olmadığını. Gittiğim zaman da gerekirse parayı ödeyip ondan sonra merkez ile irtibata geçeceğim. Para vermedik diye yamuk iş yapmasınlar
Sizin ki kac model?
Büyük marka olmanın bir bedeli vardır.. ürünlerinin arkasında durmak zorundasındır.. durmassan kurtlar sofrası hemen indirirler seni rakiplerin..
Bunda tuhaf bir şey yok.. uzaylı görmüş gibi yada dünyanın en mucizevi şeyiymiş gibi anlatmaya gerekde yok. işte budur ,işte böyle ,büyük marka böyle olunur. kimse çamur atmasın falan filan.. bunu yazanlar genelde hayatlarında pek çok defa aldıkları tv ,telefon v.b gibi ürünlerde garanti işinden mağdur olmuş büyük marka alınca garantinin keyfine varmış insanlar çoğunlukda..
Avrupalı için bu çok normal ve olması gereken.. Zaten olmassa o markanın vay haline avrupada bu konuda kuralları sert tüketicilerini koruyorlar.. türkiyede bir halay çekmediğimiz eksik kalıyor bu tip şeylerde.. birde aynı hacim 250cc lik 15 bin liralık motorla 25-30 bin liralara satılan markayı aynı kefeye koyupda kıyaslama yapanlarda ayrı bir dünya..
son olarak ger çağırmak ayrı bir şey , geri çağırma genelde dünyada çok satan modellerde yapıyor markalar.. r25,mt25 aynı motorlar zaten ve genelde apaçinin göz bebeği dünyadada türkiyedede peynir ekmek gibi satan motorlar , haliyle servislerden geri gelen feedback lere bakarak yani geri bildirimlere bakarak misal brezilya,almanya,türkiye,italya v.b satılan motorlarda 2016-2017 yılları arasında üretilmiş toplam 3000 tanesinin hortumu yırtılmışsa burda parçada bir kusur var deyip geri çağırabilirler.. önemli olan bu veriyi toplayıp değerlendirebilmek ..
her markada bu tip şeylerin çok olmamasının nedeni bu kadar çok satmaması ve bu kadar çok düzenli geri bildirimlerin servislerden gelmemesidir.. çinli markaları bilmem onları dışarda tutuyorum..
Mesela bmw de eski 2000 lilerde ürettiği dakar serilerinde 2 sene önce benzin deposundaki ufak bir contamı parçamı ne değişimi için recall geri çağırmışdı.. 17 sene sonra..
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)