Motorsiklet egsoz pas ve genel temizliği
Reklamlar
-
İyi forumlar arkadaşlar..
Bende RKS 150-S var, 3500km oldu haliyle çok AŞIRI pislendi egzozda paslandı..
Bende motulun zincir yağlama ve temizleme spreyleri var ayrıca wd-40 ve mikrofiber bez alacağım..
Pazar günü motorun rüzgarlıgını kaldıracagım sonra bu malzemelerle benzinlige gidip once temızlıcem sonra wd-40la pas temızlıcem ardından zıncırı spreyle temızleyıp ardından yaglıcam.. bu adımlar doğrumu sizce? yani önce temizlik ardından egzoz pası temizleme ardında wd-40lama ardından zincir yağlama?
Birde videoda gördüğünüz gibi (7.saniyeden itibaren) özellikle yokuş aşağı giderken ve düz yolda gaz bıraktıktan hemen sonra(yani yavaşlarken) bir nevi ağırlık ön tekere gidince arka tekerden gıcırdama tarzı sesler çıkıyor nedeni nedir ?
Son olarak wd-40 pasları sökermi?
https://www.youtube.com/watch?v=E-gQhkd3OGY
Reklamlar
-
Bende de RKS Titanic 150-S varken 1. seneye doğru benim de egzozum paslanmaya başlamıştı. Egzoz korumayı söktükten sonra önce bulaşık süngerinin yeşil kısmıyla temizlemiş, ardından tel fırça ve ince zımparayla paslanan yerlere yavaşça girişmiştim. Hepsi bittikten sonra da önceden aldığım Motip ısıya dayanıklı mat siyah boyayla boyamıştım, yeni gibi olmuştu. 6 ay sonra sattığımda hala iyi görünüyordu. Videonu izledim ama gıcırdama sesi neden çıkıyor anlayamadım. Servise götürdün mü?
-
Wd40 pas engelleyici pas sökücü değil. Ben pas için markette satılan kolayla alüminyum folyo kullanmıştım.
-
https://www.harmanlikimya.com/shop/q...as-sokucu-jel/
Şu tarz asidik jeller çok iyi çözüyor pası. Sürüp bekliyorsunuz sonra yıkıyosunuz ayna gibi oluyor.
-
cok saolun cevaplarınız için.. hocam kola bıraz sıkıntı ya :D ... ozaman önce motoru temizliyim güzeelce sonra ok-151 pas sökücüyle pasları sökeyim sonra motiple boyayım ardından wd-40lıyım kuruyunca tabi bu arada egsozu cıkarmam gerekıyormu cıkarmadan boyayabılırım degıl mı ? yok abi daha götürmedim
-
xabdullah42 adlı üyeden alıntı
cok saolun cevaplarınız için.. hocam kola bıraz sıkıntı ya :D ... ozaman önce motoru temizliyim güzeelce sonra ok-151 pas sökücüyle pasları sökeyim sonra motiple boyayım ardından wd-40lıyım kuruyunca tabi
bu arada egsozu cıkarmam gerekıyormu cıkarmadan boyayabılırım degıl mı ? yok abi daha götürmedim
Bu işlemlerde wd40'a gerek yok, wd40'ı hareket eden ayaklık gibi parçaların eklem yerlerine sürmen daha faydalı. Egzozu söküp takabiliyorsan süper ama benim gibi söküp takamıyorsan sprey sıkarken motosikletin diğer parçalarına boya gelmesin diye ben heryeri gazete kağıdıyla kaplayıp bantlamıştım ki gazeteler rüzgarda açılmasın diye. Motip'i öylesine söyledim farklı bir marka da kullanabilirsin, yeter ki mat siyah ve 600 derece ısıya dayanıklı olsun. (600 derece rakamı aklımda yanlış kalmış olabilir)
-
baksanıza çok paslandı inşallah OK-151 geçirir
-
Açık konuşmak gerekirse benim kırmızı RKS'nin en paslı hali bile seninki gibi değildi
-
ben R25 in egzozu komple söküp
disk dremel zımpara ile kiri pası söküp iyice temizledikten sonra 400 kum zımpara atıp sora motip mat yanmaz boya ile halledeceğim zaten bunun için konu açacağım
ve gerekli malzemeleri aldım yakında başlıyorum
dremel disk zımpara 18 tl
400 kum zımpara 7 tl
motip yanmaz mat boya 28
işçilik 0 tl (ben yapıcam 😁)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler