R 25 için BALATA sorunsalı
Reklamlar
-
20.000 bakımı gelmiş balataları bitmiş bir r25 sahibiyim. Bakım falan neyse de balatanın tanesine 230 TL biçti orjinal servisim. Şöyle de bir mevzu var acaba orjinalini söylemesem de EBC/BRENTA gibi markalardan mı söylesem diye düşünüyorum. Bir sıkıntımız daha var oda marka.
Sizce marka olarak ne bakmalıyım ? Yarı sinterli alma Organik balata al diyor bir ustamız . Kendisi de ekliyor "Yarı sinterli makinalar fren diskinden yer " . Sizce doğru mudur ? Napmalıym ?
BRENTA markasını da önerdiler . Ses yapacak bi şeyler de istemiyorum.
Reklamlar
-
yani sinterli balatanın temas edeceği disk te farklı alaşımdan olması lazım , yoksa diskin daha çabuk aşınır. Organik balata daha mantıklı standart diskte. Ebc nin organiklerinin fiytı da orjinal balatalarından ucuz kalmaz tahmin ediyorum.
-
Sinterli balatalar, organiklere göre daha uzun ömürlüdür. 1 sinterli balata ömrü, 2-3 organik balata ömrü kadardır. Fren diskinin de 2 günde incelmeyeceği düşünülürse sinterli balatalardan çok korkmaya gerek yok.
Organiklerden sonra nihayet fren yaptığınızı anlarsınız
-
R25'te önde 200 tlye GALFER sinterli kullanıyorum
arkada 180 tlye EBC sinterli kullanıyorum
frenleme kalitesi arttı ve uzun ömrü sayesinde tasarruf yapabiliyorsun
ve sinterlide balatalar son aşamasına kadar aynı kararda tutuyor en güzel özelliği bu bence
-
bence sinterli ebc al yada gafler.normalde r25 frenleri aslında fena değil balata sıkıntı ama ilk ısırma anınıda zayıf kalıyorlar.sinterli kullanırsan çok daha iyi performans alırsın bence.zaten diskinde 20bnde bence orijinal hariç bunları düşün derim.7000km yaklaştı benim anca 5000km den sonra ısırma hissi ve performansı anca arttı.
-
organik balata hızlı biter diskini bitirmez ve fren gücü daha iyi olur
sinterli balata çoook uzun süre bitmez diskinden yer ve fren gücü organik balataya göre daha az olur
diskini yer derken 10 tane sinterli balata bitirdiğinde belki değiştirmek ister. diyeyim ben onun gibi biter yani öyle hızlı bitmez.
-
Onu bilmem de bu sorunsal sorunsalı çok önemli bir sorunsal.
-
Wokiie adlı üyeden alıntı
20.000 bakımı gelmiş balataları bitmiş bir r25 sahibiyim. Bakım falan neyse de balatanın tanesine 230 TL biçti orjinal servisim. Şöyle de bir mevzu var acaba orjinalini söylemesem de EBC/BRENTA gibi markalardan mı söylesem diye düşünüyorum. Bir sıkıntımız daha var oda marka.
Sizce marka olarak ne bakmalıyım ? Yarı sinterli alma Organik balata al diyor bir ustamız . Kendisi de ekliyor "Yarı sinterli makinalar fren diskinden yer " . Sizce doğru mudur ? Napmalıym ?
BRENTA markasını da önerdiler . Ses yapacak bi şeyler de istemiyorum.
Kardeşim öncelikle R 25 sahibi olup yetkili servisle haşır neşir olmuş birisi olarak söylüyorum.
Sinterli balata alırsan frenlerin daha iyi tutacak ama diski yiyeceksin buna kendini hazırla bi kere.
Eğer organik alırsan diskini yemiyeceksin ama fren kalitende artma olmayacak.
2.Si kesinlikle orjinal değil EBC al hem daha iyi olur hemde daha uygun olur.
Çünkü üretim esnasında fabrikalar en ucuzunu almaya bakıyorlar üretim maliyetini düşürebilmek için buda demek oluyor ki en kalitelisi değil.
Örneğin 4 kuruşluk malı 1 kuruşa alıyor toptan ve sana 10 kuruşa satıyor yani EBC hem daha ucuz hem daha iyi olur. Hemde yetkili servis bedeli ve işçilik parası ödemezsin eğer kendi ustana veya yetkili bir bayiye yaptırmazsan.
Saygılarımla...
-
watercolours adlı üyeden alıntı
Onu bilmem de bu sorunsal sorunsalı çok önemli bir sorunsal.
Eğitim sisteminin içler acısı halinin dışa vurumu diyelim
-
Maliyeti düşürmek için YARI SİNTERLİ almak istiyorum sizce yinede çok yer mi diskten ? Ses yapmasın istemiyorum şu anda bi ses yok balatalarda ve hissetmiyorum hiç te ses gibi bir sorunsalım olmadı.
Yarı sinterli alsam disk hemen biter mi ? Yani 10-15 bin km sonra falan bana masraf çıkarır mı ? Orjinalindeki gibi fren tutsa yeter diye düşünüyorum.
-
wokiie, sorunsal kelimesinin bu kadar çok yanlış kullanılması fazlaca göze batıyor ve açıkçası rahatsız da ediyor. Türkçeyi doğru kullanmalıyız. Bu tür durumlar için “Sorun” kelimesini kulanıyorz ve doğrusu bu.
10-15 bin km de sinterli kullansan da disk bitmez. Sana disk biter diyen kişiye sor hayatında hiç sinterli balata kullanıp disk bitirmiş mi. Yoksa ezbere mi konuşuyor...organik balatalarla şu anda fren yaptığını sanıyorsun. Zaten r25in fren kaliperleri zayıf, üstüne bir de balata olunca frenleme hissiz ve rezalet.
Yarı sinterli Veya sinterlü balata sesi senin düşündüğün anlamda bir ses yapmaz. Muhtemelen aklına o kulağı rahatsız eden tiz sesler geliyordur. Öyle değil. Sert frende hışırtı şeklinde duyarsın. Organikte o hışırtı daha “yumuşaktır”.
Fren diski konusuna gelirsek, balata için de aynı şey geçerli; şu km de değişmesi gerekir diyemeyiz.
Çünkü nasıl fren yaptığın bu konuda en büyük değişken.
Benim önerim o konuya kafanı takıp, “aman diskler eriyecek bitecek!” korkusundan kurtul. Sinterli ya da en azından yarı sinterli bi balata takıp doğru düzgün fren yap
-
Fren diskini görünür ve dokununca hissedilir şekilde aşındırmak için sinterli balatalardan belki 10 sene kullanmanız gerekir. Belki daha uzun süreler. 20 yaşında motorların bile fren diskleri hiç değişmemiş halde az bir aşınmayla kullanılıyor. Sırf sinterli diye 1 senede disk bitmez sanıyorum. Tabi ki bu sadece varsayim ama öyle korkuyla anlatılmış ki sanki taktiktan 3 ay sonra disk eriyip gidecek
-
yıllardır bütün motorlarımda Brenta kullanıyorum çok memnunum , modele göre takımı 70 ile 100 TL arası , sinterliside var ama sinterli balataların performansı daha iyi iken fren disklerini kısa sürede deforme ediyorlar..
-
organik balata= çöp, az biraz performanslı kullanmak isterseniz diski de çöpe çevirir.
brenta = komple çöp
usta/özel servis tayfası (%99) kısa vadede neyden para kazanırsa en iyi o der
uzun vadede (disikini yemesi vb) motorunu bozcak parçaya en iyisi o der
brakingten 25 tl kazanıyorsa ve brentadan 35 tl kazanıyorsa dünyanın en iyi freni brentadır en kötüsü brakingtir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)