Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

makina yağıyla zincir yağlanır mı?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    tanermavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    trk 502 nasıl abi kaç kmdir sende internette 2 3 major sorunu var ama başka sorunu çıktı mı yakıtı nasıl ?
    Güzel makina, 11 bin km oldu sorunsuz biniyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    90 numara veya 140 numara şanzıman yağı tavsiye ederim. Honda'ların kullanım kılavuzunda hep dikkatimi çekiyor "SAE80-90 dişli yağı" diye belirtiliyor.

  3. #23
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı tanermavi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel makina, 11 bin km oldu sorunsuz biniyorum.
    Allah hata kaza vermesin ciddi bir şekilde niyetim var nc750 yerine

  4. #24
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    ya niye kimse bana inanmıyor anlamadim ha. yemin ederim makina yağı ile yağladim la. allah belami versin ki boca ettim yağı.

    neyse.

    140 numara dişli yağı önerisini bi incelemek istiyorum. tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.

  5. #25
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya niye kimse bana inanmıyor anlamadim ha. yemin ederim makina yağı ile yağladim la. allah belami versin ki boca ettim yağı.

    neyse.

    140 numara dişli yağı önerisini bi incelemek istiyorum. tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.
    Lityum sabunlu gres yağlar var onlarıda kullanabilirsin yanılmıyorsam ybr de zincir yağı olarak öneriliyordu

  6. #26
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Lityum sabun esaslı gresler pahalıdır, hiç gerek yok.

    Zincire asla ama asla gres sürmeyin, zincir yağlı görünür yağsız çalışır.

    İnce makine yağı kullanabilirsiniz ama sık yağlamanız gerekir. Otomatik yağlama sistemi kullanıyorsanız uygun olabilir.

    90-140 numara aralığında dişli yağı doğru seçim olabilir. Ekonomik ve verimlidir, zincir için idealdir.

    Jant v.s. kirlenmesin diyenlerdenseniz kuru yağlamayı da deneyebilirsiniz. Lakin benim gözümde gereksiz harcamadır.

    Sprey zincir yağlarını kullanabilirsiniz. Doğru miktarda uygulandığında sıçrama yapmayacağı gibi yağlama konusunda da oldukça başarılı ürünlerdir. Motul, ipone, würt, loctite, 404 ve daha onlarca marka bulabilirsiniz. Kaliteli ürünü seçmekte yarar vardır.

    Uzun uzun lafın kısası; kullandığınız yağ sık yağlamanız durumunda sorun çıkaracak bir yağ değil. Ancak zinciriniz "O"Ringli ise "O"Ringlerin şişmesine ve deforme olmasına neden olabilen asitler içerir. Gerçi benzer durum standart dişli yağları için de geçerlidir. Dişli yağlarının fazla bilinmeyen kötü taraflarından birisi; uzun vadeli teması halinde boyanın içinden geçerek metalle arasına girmesi ve boya sökücü gibi davranarak boyanın yüzeyden ayrılmasına sebep olmasıdır. Yeri geldi diye söyleyeyim dedim
    maktama bunu beğendi.

  7. #27
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lityum sabun esaslı gresler pahalıdır, hiç gerek yok.

    Zincire asla ama asla gres sürmeyin, zincir yağlı görünür yağsız çalışır.

    İnce makine yağı kullanabilirsiniz ama sık yağlamanız gerekir. Otomatik yağlama sistemi kullanıyorsanız uygun olabilir.

    90-140 numara aralığında dişli yağı doğru seçim olabilir. Ekonomik ve verimlidir, zincir için idealdir.

    Jant v.s. kirlenmesin diyenlerdenseniz kuru yağlamayı da deneyebilirsiniz. Lakin benim gözümde gereksiz harcamadır.

    Sprey zincir yağlarını kullanabilirsiniz. Doğru miktarda uygulandığında sıçrama yapmayacağı gibi yağlama konusunda da oldukça başarılı ürünlerdir. Motul, ipone, würt, loctite, 404 ve daha onlarca marka bulabilirsiniz. Kaliteli ürünü seçmekte yarar vardır.

    Uzun uzun lafın kısası; kullandığınız yağ sık yağlamanız durumunda sorun çıkaracak bir yağ değil. Ancak zinciriniz "O"Ringli ise "O"Ringlerin şişmesine ve deforme olmasına neden olabilen asitler içerir. Gerçi benzer durum standart dişli yağları için de geçerlidir. Dişli yağlarının fazla bilinmeyen kötü taraflarından birisi; uzun vadeli teması halinde boyanın içinden geçerek metalle arasına girmesi ve boya sökücü gibi davranarak boyanın yüzeyden ayrılmasına sebep olmasıdır. Yeri geldi diye söyleyeyim dedim
    eyvallah üstat. bu makina yağı sık sık kullanımda sorun çıkarmayacaksa yağlarım ben sorun yok.

    hatta bende bu yağın sprey olanı var ama sprey olduğu için kıyamadım, normal yağı ver ettim.

  8. #28
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekür ederim. peki atık motor yağıyla yağlasam nasıl olur? simsiyah ediyor o da her yeri.
    Ben onu kullanırım. Zararını görmedim faydasını gördüm. Bozuk zincir dahi düzeldi karayağ ile.

    İnce yağ kullanmanda iyi olmuş aralara iyi girer. Tutunan yağlar aralara girmiyor. Ben zincir yağı kullandım memnun kalmadım. Şimdi karayağ yada 10 numara kullanıyorum.

  9. #29

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben onu kullanırım. Zararını görmedim faydasını gördüm. Bozuk zincir dahi düzeldi karayağ ile.

    İnce yağ kullanmanda iyi olmuş aralara iyi girer. Tutunan yağlar aralara girmiyor. Ben zincir yağı kullandım memnun kalmadım. Şimdi karayağ yada 10 numara kullanıyorum.
    Hocam 140 numara yağ sürüyorum onu da azıcık azıcık döküyorum, zincir muhafazasını da hasarlı olup ses yaptığı için söktüm. Motorum da düz yolda 90ı zar zor geçiyor üstüne eğilmek falan lazım. Ama yine de 500km olmadan jant kapkara oluyor. Eski motor yağı koysam ne olacak acaba.

  10. #30
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Vaybe, nekadar farklı yağ kullanılıyormuş. Sanırım, asfaltda herkesin kendi yağ iziyle, apaçiler gibi iz sürülür. Bugün simsiyah asfaltda arkafirene asıldım, sola dönecektim, CAaak diye ötecek sandım, ama onun yerine yağ gibi kayarak virsjı es geçtim.

  11. #31
    freewill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400 Youtube: Sucuk Ekmek MotoVlog
    ben müsriflik olmasın diye 3 defa kızartma için kullandığım yağı veriyorum arkadaşlara. Maksat zebil olmasın

  12. #32

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Yahu sen boş ver onları geç zincirin karşısına hanimiş benim güzel zincirim, güzel zincir, cici zincir, kurban olurum ben onun baklalarına gibi iki laf yap devam et. Ne uğraşacaksın o yağ bu yağ.

  13. #33

    Üyelik
    31 Temmuz 2018
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kuba Superlight200
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lityum sabun esaslı gresler pahalıdır, hiç gerek yok.

    Zincire asla ama asla gres sürmeyin, zincir yağlı görünür yağsız çalışır.

    İnce makine yağı kullanabilirsiniz ama sık yağlamanız gerekir. Otomatik yağlama sistemi kullanıyorsanız uygun olabilir.

    90-140 numara aralığında dişli yağı doğru seçim olabilir. Ekonomik ve verimlidir, zincir için idealdir.

    Jant v.s. kirlenmesin diyenlerdenseniz kuru yağlamayı da deneyebilirsiniz. Lakin benim gözümde gereksiz harcamadır.

    Sprey zincir yağlarını kullanabilirsiniz. Doğru miktarda uygulandığında sıçrama yapmayacağı gibi yağlama konusunda da oldukça başarılı ürünlerdir. Motul, ipone, würt, loctite, 404 ve daha onlarca marka bulabilirsiniz. Kaliteli ürünü seçmekte yarar vardır.

    Uzun uzun lafın kısası; kullandığınız yağ sık yağlamanız durumunda sorun çıkaracak bir yağ değil. Ancak zinciriniz "O"Ringli ise "O"Ringlerin şişmesine ve deforme olmasına neden olabilen asitler içerir. Gerçi benzer durum standart dişli yağları için de geçerlidir. Dişli yağlarının fazla bilinmeyen kötü taraflarından birisi; uzun vadeli teması halinde boyanın içinden geçerek metalle arasına girmesi ve boya sökücü gibi davranarak boyanın yüzeyden ayrılmasına sebep olmasıdır. Yeri geldi diye söyleyeyim dedim
    Ben sprey gres yağ ile yağlarken -iki adet diş fırçasını birbirine bakacak şekilde bantlamıştım- diş fırçalarını kullanarak oringlere iyice sızmasını sağlıyorum. Şu an gördüğüm kadarıyla oringlerim pırıl pırıl üstünden 200-300km falan geçti hala yağlı ve zincir temiz.

  14. #34
    PAPAZ_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    GV650
    Çörek otu yağ kuranda geçiyor dertlilere deva , hastalara şifa😀

    Şaka bir yana , benim uygulama şu şekilde.

    Besmele çekilir , önce gaz yağı sprey bir şişeye doldurulup komple zincire püskürtülüp fırçalanır.

    Sonra gaz yağı uçana kadar 10 dakka beklenir.

    90 numara şanzıman yağı yumurta fırçasıyla zincire çok abartılı olmayacak şekilde sürülür.

    Mecbur kalmadıkça motosiklete o gün binilmez. Yağ iyice süzülür , fazlası damlar ertesi gün kullanmaya devam.

    Not: 1 gün kullanmadan beklerseniz sıçrama yarı yarıya azalacaktır.👍

  15. #35

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı Kutluay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben sprey gres yağ ile yağlarken -iki adet diş fırçasını birbirine bakacak şekilde bantlamıştım- diş fırçalarını kullanarak oringlere iyice sızmasını sağlıyorum. Şu an gördüğüm kadarıyla oringlerim pırıl pırıl üstünden 200-300km falan geçti hala yağlı ve zincir temiz.
    İlk başlarda ben de çok özeniyordum motora, altı üstü cub ama sanırsın MT-07 :D Sonra şımarıyo başıma dertler açıyo itoluit :D Şimdi sadece ihtiyaçlarını karşılıyorum, jantlarım beyaz ama 1 aydır falan yıkamıyorum yağdan dolayı siyaha döndü. Motorun alt kısımlarında komple LED ışık var çamurdan dolayı LEDler belli olmuyor artık :D

  16. #36
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam 140 numara yağ sürüyorum onu da azıcık azıcık döküyorum, zincir muhafazasını da hasarlı olup ses yaptığı için söktüm. Motorum da düz yolda 90ı zar zor geçiyor üstüne eğilmek falan lazım. Ama yine de 500km olmadan jant kapkara oluyor. Eski motor yağı koysam ne olacak acaba.
    140 çok kalın. Diferansiyele bile 90 numara kullanılır. Ötme vs varsa 140 kullanılır oda çok nadir. Gres gibi olur iyi olmaz 140. Motordan çıkan 10 40 yada 20 50 gibi daha ince yağ olduğu için 140dan iyi olur.

  17. #37

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    140 çok kalın. Diferansiyele bile 90 numara kullanılır. Ötme vs varsa 140 kullanılır oda çok nadir. Gres gibi olur iyi olmaz 140. Motordan çıkan 10 40 yada 20 50 gibi daha ince yağ olduğu için 140dan iyi olur.
    Ben önce yıkamaya gidiyorum, orda janta, zincire ve yağlı gördüğüm heryere gazyağı sıkıyorum bir süre bekliyorum. Su tutuyorum köpükledikten sonra zincire ve arka janta yine gazyağı sıkıyorum zincir temizleme fırçasıyla güzelce gazyağını yayıyorum bütün yağlar sökülüyor. Motoru kuruluyorum o sürede gazyağı uçuyor. Basıyorum 140 numarayı ince bir fırçayla tüm zincire yayıyorum. Tekeri 15-20 tur çevirip yağın fazlasını siliyorum. 140 numarayla sentetik Castrol 2T yağla karıştırayım bir miktar diye düşünüyorum. Hem yağ kırmızı olur(şekil olur) hem bir miktar incelir.

  18. #38
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Şu yağı tavsiye ederim, suyun zincire temasına engel oluyor, özellikle yağışlı havalarda kullananlar için çok mantıklı.
    https://urun.n11.com/bakim-ve-koruma...agi-P293294467

  19. #39
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya niye kimse bana inanmıyor anlamadim ha. yemin ederim makina yağı ile yağladim la. allah belami versin ki boca ettim yağı.

    neyse.

    140 numara dişli yağı önerisini bi incelemek istiyorum. tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.
    Başkan sıkıntı yok, yağ yağdır ver bolca kulunçlarına doğru iyice rahatlasın zincir

    Ama ince yağ sağa sola çok sıçrıyor aman dikkat. Geçen gün eski motor yağıyla yağladım zinciri, az fazla sürmüşüm, lastiğin yanağı bile yağ içinde kalmış, daha da hayatta bol bol sürmem ince yağları.

  20. #40

    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM 790 ADVENTURE
    selam,
    şunu anlamıyorum; motul yada herhangi bir marka 400 ml zincir yağı 55 -70 tl arasındna, bir kutu yağ ortalama 3 kez yağlatıyor, 500 km de yağladığınızı düşünsek 1500 km de 60 tl , yani 1500 km yide 2 ayda yaptığınızı düşünsek aylık 30 tl? sigara içiyomusunuz bilmem kaç pakete denk geliyor? yada yani onunla yağlasam olur mu bununla yağlasam olur mu, anlamıyorum?


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)