Lastik Ebatını 1 cm büyütmek.
-
Motosikletim Pulsar 200 NS..
Orjinal Ebat Ön:100-80/17 Arka:130-70/17
Son hız kaygım yok.. Viraj yapma derdim yok, yapamam da zaten. Ekstra fren, yol tutuşu ve birazda görselliğe ihtiyacım var.
1-) 100-80/17 130-70/17 Michelin Pilot Street
2-) 110-70/17 140-70/17 Michelin Pilot Street
Bu iki lastikten birinin seçip sipariş vereceğim Sizin tercihiniz ne olurdu? Kullanıp test eden var mı?
Reklamlar
-
Ben bu lastiği kullanıyorum 1.ebatlardakileri. Motorda takılan 5 senelik lastik var kışın viraj ve yol tutuşu hala çok iyi frenleme yinede iyi ama sıcak havada ve sıcak asfaltta frenlemede sıkıntı var kaydırıyor virajlarda yine sorun yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:18 ----------
Ben har zaman orijinal ebatları kullanmaktan yanayım.
-
Önceki motorum cbr 250 de ön arka 110/140 lastik vardı sıcak havalarda iyi fakat hafif soguklarda ve asfalttaki suda hiç tutmuyor. Memnun değildim. O motorumu satıp tekrar cbr 250 aldım ön lastiğim anlas arka ırc. Arkayı anlas ile değiştirmeyi düşünüyorum. Ön lastik çok iyi tutunuyor. Önceki Michelin pilot street lastikten daha iyi. Tavsiyem Anlas marka lastik almadır.
-
-
arkadaşın pulsara benim r25 in üstündeki ırc setini takmıştık.fark ettiğini söyledi zaten duke200 110 150 kullanıyor o yüzden 110 140 sıkıntı olmadı yere daha iyi basıyor dedi.tabi üstündeki set artık bitmişti 2500km de ırc takmıştık.ben alsam açıkçası 110 140 takardım daha ötesi fantezi olur
-
06Serhat adlı üyeden alıntı
Önceki motorum cbr 250 de ön arka 110/140 lastik vardı sıcak havalarda iyi fakat hafif soguklarda ve asfalttaki suda hiç tutmuyor. Memnun değildim. O motorumu satıp tekrar cbr 250 aldım ön lastiğim anlas arka ırc. Arkayı anlas ile değiştirmeyi düşünüyorum. Ön lastik çok iyi tutunuyor. Önceki Michelin pilot street lastikten daha iyi. Tavsiyem Anlas marka lastik almadır.
Serhat bil diye söylüyorum, motorun ön freni arkadan daha iyi tutar her zaman. Ağırlık meselesi.
Michelinden iyi yol tutmasını da lastiğin kullanım ömrü ile alakalıdır diye düşünüyorum. Arabaya yazlıkları taktırdım, yol tutuş kendine geldi. Kışlıklar michelin alpin, yazlıklar dunlop. Dunloplar daha iyi yol tutuyor, çünkü 6 aylık lastik, michelinin 5. yılı Eh tutmasın artık.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
06Serhat adlı üyeden alıntı
Önceki motorum cbr 250 de ön arka 110/140 lastik vardı sıcak havalarda iyi fakat hafif soguklarda ve asfalttaki suda hiç tutmuyor. Memnun değildim. O motorumu satıp tekrar cbr 250 aldım ön lastiğim anlas arka ırc. Arkayı anlas ile değiştirmeyi düşünüyorum. Ön lastik çok iyi tutunuyor. Önceki Michelin pilot street lastikten daha iyi. Tavsiyem Anlas marka lastik almadır.
Aslında anlaş winter grip2 de hoşuma gidiyor.. alıp yaz kış kullanabilirim ama bu lastik meselesi çok karışık her markanın memnun olanı da var, memnuniyetsiz olanı da.. tek tek deneme şansım da yok maalesef.. kafam çok karışık..
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:43 ----------
burak burk adlı üyeden alıntı
arkadaşın pulsara benim r25 in üstündeki ırc setini takmıştık.fark ettiğini söyledi zaten duke200 110 150 kullanıyor o yüzden 110 140 sıkıntı olmadı yere daha iyi basıyor dedi.tabi üstündeki set artık bitmişti 2500km de ırc takmıştık.ben alsam açıkçası 110 140 takardım daha ötesi fantezi olur
110-140 yeter bana ama marka konusu hala belli değil gibi.. paraya kıyıp Michelin alayım diyorum.. çok kişi değmez diyor.. uygun fiyatlı olanı alayım diyorum.. bu seferde ona kötü diyenler ortaya çıkıyor.. inşallah yanlış bir tercih yapmam.. gerçi yapacağım tercih ne olursa olsun üstündeki 3 yıllık orijinal lastikten iyi olacağı konusunda herkes hemfikir...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:49 ----------
efendy06 adlı üyeden alıntı
Serhat bil diye söylüyorum, motorun ön freni arkadan daha iyi tutar her zaman. Ağırlık meselesi.
Michelinden iyi yol tutmasını da lastiğin kullanım ömrü ile alakalıdır diye düşünüyorum. Arabaya yazlıkları taktırdım, yol tutuş kendine geldi. Kışlıklar michelin alpin, yazlıklar dunlop. Dunloplar daha iyi yol tutuyor, çünkü 6 aylık lastik, michelinin 5. yılı
Eh tutmasın artık.
Sıfır alınacak lastik için yol tutuş ve frenleme için hangi markayı tavsiye edersin, anlaş, mitas, Michelin, metzeller...
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Serhat bil diye söylüyorum, motorun ön freni arkadan daha iyi tutar her zaman. Ağırlık meselesi.
Michelinden iyi yol tutmasını da lastiğin kullanım ömrü ile alakalıdır diye düşünüyorum. Arabaya yazlıkları taktırdım, yol tutuş kendine geldi. Kışlıklar michelin alpin, yazlıklar dunlop. Dunloplar daha iyi yol tutuyor, çünkü 6 aylık lastik, michelinin 5. yılı
Eh tutmasın artık.
Abi dediğin gibi motorun ön freni daha iyi tutuyor. Fakat önceki motorumda da bu motorda da lastikler daha 1 yıllıktı. Acaba Anlasın daha yumuşak hamura sahip olduğu için yolu daha iyi tutmasın? Ben olsam Anlasa bir sans verirdim
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:57 ----------
@ Salih_T
https://youtu.be/GIE0Gwey_Ac
https://youtu.be/TYQEpAXUtaI
Bu videoları izlemiştim yayınlanır yayınlanmaz. Buradaki kullanıcı yorumlarını okuduğumda belli serilerde memnun kalan var kalmayan var. Videoda bahsediyorlar zaten. Şuan için on lastiğimden memnunum. En kısa zamanda arkayada Anlas lastik alacağım.
-
Michelin lastikler takılıydı benim NS200'de. Arka çok hissizdi, ön iyiydi. Ama virajlarda hiç kayma eğilimi görmemiştim o lastiklerle.
CBR250'de Rosso'lar vardı, oldukça iyi virajlıyordu, ama arka fren NS200'den iyi olmakla beraber, yine çok iyiydi diyemem. Ön fren iyiydi ama.
Motosikletin karakteristiğidir zaten arka frenin ön frenden az tutması. Fren yaptıkça ön amortisör kapanır, ağırlık merkezi öne kayar.
Serhat, ben Anlas falan bilmem güzel kardeşim. Benim lastik konusunda takıntılarım var zira kobay ben olunca test etmek işime gelmiyor. Çok iyi şöyle iyi böyle iyi dedikleri yerli malı yurdun malı petlas lastiklerle yol tutuşun ne kadar kötü olduğunu benim arabamın aynından olan bir arkadaşımın aracını kullanınca anladım bizim millet lastikten ne anlıyor.
Bence heyecan aramaya gerek yok, zira bir virajda lastiğin yapacağı tek bir hata büyük kazalara sebep olabilir. Eh kurye değilim, senede 1 takım lastik değiştirmiyorum, değmez bence riske girmeye.
-
Salih_T adlı üyeden alıntı
Ekstra fren, yol tutuşu ve birazda görselliğe ihtiyacım var.
Görsellik icin makul, ancak ekstra fren ve yol tutusu icinse hic tavsiye etmem. Eger bir fark olursa da muhtemelen negatif yonde olur. Sonucta daha agir lastik kullanmis olacaksiniz.
Sanildiginin aksine daha kalin lastik kullaninca lastigin yolla temas yuzeyi artmaz. Tekerin yola temas eden yuzey alani, lastigin basinci ve motosikletin o teker uzerine dusen agirligiyla ilgilidir. Dolayisiyla lastik boyutunun degisimi, temas yuzeyini arttirmaz, sadece temas yuzeyinin seklini degistirir, o degisim de iyi yonde olmaz genelde. Zaten lastik boyutu belirlenirken tum bunlar hesaba katiliyor.
-
Salih_T adlı üyeden alıntı
Motosikletim
Pulsar 200 NS..
Orjinal Ebat Ön:100-80/17
Arka:130-70/17
Son hız kaygım yok.. Viraj yapma derdim yok, yapamam da zaten.
Ekstra fren, yol tutuşu ve birazda görselliğe ihtiyacım var.
1-)
100-80/17 130-70/17 Michelin Pilot Street
2-)
110-70/17 140-70/17 Michelin Pilot Street
Bu iki lastikten birinin seçip sipariş vereceğim Sizin tercihiniz ne olurdu? Kullanıp test eden var mı?
1. seçenek daha mutlu eder.
2.si yalnızca kalın görünür
Yere iyi basıyor abiiiğ olayı yeni lastik etkisiyle alakalı. Markadan bağımsız yeni takılan her lastik kişide ''vaay bu iyiymiş'' etkisi yaratıyor. Olan şey, eski sertleşen lastiğin gidip yerine tazesinin gelmesinden başka bir şey değil aslında
Az silindir, çok iş
-
https://youtu.be/cGjTvotb9Xo video halinde eklemeyi beceremedim
-
Lastik faktörü çok, ama asfaltın durumu'da büyük bir faktör.
Bugün asfaltta ilerlerken, sola dönmek için frenleyince arka teker toprak seminmiş gibi kaydı gitti, önfrene asılmakdan çekindim, dönüşü es geçme zorunda kaldım. Normalda arka tekerim asfaltds kitledimi cak cak diye ötüp tutuyor. Bugün, o temiz görünen asfaltta fuğğğ diye kaydı.
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
1. seçenek daha mutlu eder.
2.si yalnızca kalın görünür
Yere iyi basıyor abiiiğ olayı yeni lastik etkisiyle alakalı. Markadan bağımsız yeni takılan her lastik kişide ''vaay bu iyiymiş'' etkisi yaratıyor. Olan şey, eski sertleşen lastiğin gidip yerine tazesinin gelmesinden başka bir şey değil aslında
Çok kişi yere fazla temas yüzeyi olacağı için tutuş artar ama hız azalır diyor.. hız azalsın sorun değil. Yere sağlam basıp frenleme iyi olsun istiyorum. Alacağım her lastiğin başlangıç olarak güzel tutuyor hissi yaratacağına eminim ama 1 sene sonrada aynı durumda olacak mı bilemiyorum..orijinal lastikler yeni gibi duruyor hala ama sertleşti en ufak frende kaymaya başladı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:29 ----------
Volkan76 adlı üyeden alıntı
Lastik faktörü çok, ama asfaltın durumu'da büyük bir faktör.
Bugün asfaltta ilerlerken, sola dönmek için frenleyince arka teker toprak seminmiş gibi kaydı gitti, önfrene asılmakdan çekindim, dönüşü es geçme zorunda kaldım. Normalda arka tekerim asfaltds kitledimi cak cak diye ötüp tutuyor. Bugün, o temiz görünen asfaltta fuğğğ diye kaydı.
Asfalt kalitesinde hemfikiriz. Bizim asfaltımıza uygun lastik hangisi onu seçemiyorum. Marka ve ebat işi tam bir muamma.
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
-
Lastik kalınlaştığında yere daha çok temas etmeyebilir. Ezbere konuşamam o konuda.
Ama şunu söyleyebilirim; daha hızlı-iyi durmak için lastiğin temas alamını arttırmaktansa, varolan frenleme kabiliyetini arttırmak ÇOK daha etkili olur. Bunun için en ucuz başlangıç iyi kalite fren balatası kullanmak.
Pulsar için sinterli balatalar var. Alıp kullandığınız takdirde sizi şaşırtacak kadar fark yaratacağına eminin
Az silindir, çok iş
-
Faktörler, faktörler, faktörler.
Lastik çeşitleri ve durumu, Fren balata çeşitleri, durumları ve kullanımı, yol zemin çeşitleri ve durumu veya rüzgarlı havalardan sonra yola konan pek görünmeyen pudra gibi toz, hatta sıcak soğuk asfalt bile bir faktör. Hadi tekerin düz bassın, taş değmesin.
Sanki, rüzgalı havalardan sonra, birçok lastik iyileştirme konuları açılıyor. Yoksa banamı öyle geliyor. Yorumlarımda hep tozlu asfaltdsn bahsediyorum, sanki. Sanki.
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Lastik kalınlaştığında yere daha çok temas etmeyebilir. Ezbere konuşamam o konuda.
Ama şunu söyleyebilirim; daha hızlı-iyi durmak için lastiğin temas alamını arttırmaktansa, varolan frenleme kabiliyetini arttırmak ÇOK daha etkili olur. Bunun için en ucuz başlangıç iyi kalite fren balatası kullanmak.
Pulsar için sinterli balatalar var. Alıp kullandığınız takdirde sizi şaşırtacak kadar fark yaratacağına eminin
Arka teker için sinterli balataları aldım bile.. yeni sezonda onlarıda değiştireceğim.. ��
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:20 ----------
Volkan76 adlı üyeden alıntı
Faktörler, faktörler, faktörler.
Lastik çeşitleri ve durumu, Fren balata çeşitleri, durumları ve kullanımı, yol zemin çeşitleri ve durumu veya rüzgarlı havalardan sonra yola konan pek görünmeyen pudra gibi toz, hatta sıcak soğuk asfalt bile bir faktör. Hadi tekerin düz bassın, taş değmesin.
Sanki, rüzgalı havalardan sonra, birçok lastik iyileştirme konuları açılıyor. Yoksa banamı öyle geliyor. Yorumlarımda hep tozlu asfaltdsn bahsediyorum, sanki. Sanki.
Dediğin doğru bir çok değişken faktörün olduğu bir yerde tek bir faktör sonuca tek başına etki edemez. Yada etkisi beklenenin çok azı olarak gerçekleşir.
-
geniş lastik kuru asfaltta daha iyi tutunur.
yağmurlu havada ise, su birikintilerini yarıp altındaki asfalta tutunma gereği ve suyun yüzdürme etkisi (aquaplaning) sebebiyle ince lastik daha avantajlıdır.
bu durumda ne yapmak gerek derseniz, orijinal lastik ölçülerinden şaşmamak en doğrusu olur.
-
Salih_T adlı üyeden alıntı
Çok kişi yere fazla temas yüzeyi olacağı için tutuş artar ama hız azalır diyor.
Çok kişi her zaman olduğu gibi kafasına göre hatalı mantık yürütüp boş konuşuyor yine
Yazdığımı okuyun. Araştırın, doğru olduğunu göreceksiniz. İnternette farklı lastiklerin yolla temas yüzeylerinin resimleri mevcut.
Aynısı araba için de geçerli. Daha geniş lastik "contact patch"i (yolla temas yüzeyi) arttırmaz, şeklini değiştirir sadece. Enine artar, boyuna azalır.
Aslına bakarsanız yol tutuşunun ve fren performansının lastik boyutuyla ilgisi çok az. Gaz verin, arka lastik temas alanı anında büyür. Progresif ön fren yapın, ön lastiğin yolla temas yüzeyi iki katına kadar artabilir. Arabada durum bu kadar dramatik değil, düzgün spor arabalar istisna...
Yani yol tutuşu, lastikten çok sizin kullanımınıza bakar. Ustaca fren ve gaz kontrolü ile deneyimli sürücü motosiklete yolu tutturur.
-
Rahmetlinin videosu bizi dinlemeyin bu adamı dinleyin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)