Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

4 vitesli motoru 5 vites yapmak

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Mart 2019
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Falcon Crown 150
    Motorum en aşağıda 1. vites, onun üstü boş, sonra 2-3-4 diye gidiyor ve ben motoru 4 vites sanıyordum. Daha sonra boş olan arada ki vitesin aslında tam arada olmadığını, 1-2 arasında yarım vites olduğunu keşfettim ve ben ışıklarda 1 ile kalkıp sonra 2 yukarıya alınca ( bir yukarı boş, ikinci yukarı 2) motorun zorlandığını hissetmeme rağmen acemi olduğum için çok fazla şüphelenmemiştim. Bu gün keşfettiğime göre 1 den sonra bir yukarıya alınca direk boşa geçmiyormuş direk 2 ye geçiyormuş ben ise 2 yukarıya aldığım için 1 den sonra direk 3'e atıp kullanıyormuşum. Motorum meğerse 5 vitesmiş ve 2. vitesi neredeyse hiç kullanmamışım Yolun ortasında farkına vardım ve gülerken düşmemek için kenara çektim Buda böyle bir anımdır paylaşmak istedim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Anladığım kadarı ile dünyanın en kolay vites yükseltimini siz yapmışsınız

  3. #3
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Sahibinden hiç kullanılmamış 2. vitesli motor
    Crixa ve UzunYolAdami bunu beğendiler.

  4. #4
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Falcon Crown 150

    Motor Tipi Tek Silindir - 4 Zamanlı, Hava Soğutmalı
    Hacim 149.5 cc
    Max. Güç 7500 d/d - 13 kw - 17 Hp
    Max. Hız 140 Km/h
    Vites 5 Vites Manuel
    Ateşleme CDI / Elektrikli Marş / Kick-Start
    Akü 12V - 7 Ah
    Yakıt Tankı 12.5 Litre
    Yakıt Sarfiyatı 2.5 L / 100 Km
    Ağırlık 118 Kg
    Max. Yük 160 Kg
    Uzunluk 2245 mm
    Genişlik 830 mm
    Yükseklik 1190 mm
    Frenler Ön Disk, ABS • Arka Kampana
    Lastik Ölçüleri Ön, 90 - 90 -18 • Arka 110 - 90 - 16

  5. #5

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Sirali sanzimanda 1 den 3 e nasil gecti ben onu anlayamadim enteresan adamsiniz

  6. #6

    Üyelik
    17 Ağustos 2017
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    cbr 250r
    yılda 31.03.19 şaşırtıcı

  7. #7

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Başlığı görüp makara yapmaya gelenler, konuyu okuyup geri dönenler. Yalnız değilsiniz

  8. #8

    Üyelik
    02 Mart 2019
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Falcon Crown 150
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladığım kadarı ile dünyanın en kolay vites yükseltimini siz yapmışsınız
    Sanırım öyle oldu 😄

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 05:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:42 ----------

    Alıntı mfBulut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sahibinden hiç kullanılmamış 2. vitesli motor

    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladığım kadarı ile dünyanın en kolay vites yükseltimini siz yapmışsınız
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Falcon Crown 150

    Motor Tipi Tek Silindir - 4 Zamanlı, Hava Soğutmalı
    Hacim 149.5 cc
    Max. Güç 7500 d/d - 13 kw - 17 Hp
    Max. Hız 140 Km/h
    Vites 5 Vites Manuel
    Ateşleme CDI / Elektrikli Marş / Kick-Start
    Akü 12V - 7 Ah
    Yakıt Tankı 12.5 Litre
    Yakıt Sarfiyatı 2.5 L / 100 Km
    Ağırlık 118 Kg
    Max. Yük 160 Kg
    Uzunluk 2245 mm
    Genişlik 830 mm
    Yükseklik 1190 mm
    Frenler Ön Disk, ABS • Arka Kampana
    Lastik Ölçüleri Ön, 90 - 90 -18 • Arka 110 - 90 - 16
    Alıntı okaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sirali sanzimanda 1 den 3 e nasil gecti ben onu anlayamadim enteresan adamsiniz
    1 den sonra 2 yukarı alıyordum ard arda her seferinde önce boş sonra 2 ye geçiyor sanıyordum önce 2 sonra 3 e geçiyormuş acemilikten öte dikkatsizlik işte hocam

  9. #9
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Zamanında şirkete araç olarak Ford Focus saldılar. Ben ve bir arkadaşıma verdiler. Bilen bilir dizel Focus.lar manuel 6 vitestir. Birkaç ay sonra şehirdışına çıkmamız gerekti. Arabayı arkadaş kullanıyor. Gidiyoruz gitmesine ama arabanın gidişinde sesinde bir tuhaflık var. Vitese baktım, 5. de olduğunu gördüm. Dedim ki "hafız sen niye 6. vitesi hiç kullanmıyorsun?". Arkadaş şok olarak "hangi 6. vites?" dedi. Kaç aydır kullandığı arabanın 6 vites olduğunu farketmemişti.
    burakrak bunu beğendi.

  10. #10
    burakrak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2018
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Xtreme max 200
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zamanında şirkete araç olarak Ford Focus saldılar. Ben ve bir arkadaşıma verdiler. Bilen bilir dizel Focus.lar manuel 6 vitestir. Birkaç ay sonra şehirdışına çıkmamız gerekti. Arabayı arkadaş kullanıyor. Gidiyoruz gitmesine ama arabanın gidişinde sesinde bir tuhaflık var. Vitese baktım, 5. de olduğunu gördüm. Dedim ki "hafız sen niye 6. vitesi hiç kullanmıyorsun?". Arkadaş şok olarak "hangi 6. vites?" dedi. Kaç aydır kullandığı arabanın 6 vites olduğunu farketmemişti.
    Bir de bilip te atmayanlar oluyor, beni kanser ediyorlar. İçim içimi yiyor artık 6ya atsın diye ama...
    tommygun bunu beğendi.
    ABONE OLMAK İÇİN >>> youtube.com/channel/UC2pNC9t3HM5t01YezVcCwzw

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Benim motosiklet te 6 vites sözde ama 6'yı kullanabilene aşk olsun. Dün 5 saatlik bir dağ yolu gezintisinde 140'la yokuş aşağı gidiyorken bir heves "yer herhalde gazı artık" diye attım 5'ten 6'ya, başladı titremeye yine...

  12. #12

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motosiklet te 6 vites sözde ama 6'yı kullanabilene aşk olsun. Dün 5 saatlik bir dağ yolu gezintisinde 140'la yokuş aşağı gidiyorken bir heves "yer herhalde gazı artık" diye attım 5'ten 6'ya, başladı titremeye yine...
    Sen o 6. vites dişlisini sök aga
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen o 6. vites dişlisini sök aga
    Ki bu da ön disliyi 17'den 16'ya indirdigim haldeki durum. Dediklerine gore 220'den sonra yiyormus gazi

  14. #14
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Ben şirket arabasıyla 1nci viteste kökleyip 3e atıyordum ama motosiklette yanlışlıkla da olsa hiç denemedim

  15. #15

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ki bu da ön disliyi 17'den 16'ya indirdigim haldeki durum. Dediklerine gore 220'den sonra yiyormus gazi
    Hmm, 220'den sonra, sen 6. vites dişlisini cidden söktür, hem boşa yer kaplamaz, hem ağırlık azalır
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  16. #16
    siyahus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul - Bahçelievler
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN - RR DD250- GV 250 - Yamaha MT-25
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motosiklet te 6 vites sözde ama 6'yı kullanabilene aşk olsun. Dün 5 saatlik bir dağ yolu gezintisinde 140'la yokuş aşağı gidiyorken bir heves "yer herhalde gazı artık" diye attım 5'ten 6'ya, başladı titremeye yine...
    Ya ne biçim motorlara biniyosunuz kardeşim . 220 den sonra 6. vites istiyo nedir yahu , oturup ağlayasım geldi.
    Kendine yapılmasını istemediği başkasına yapma...

  17. #17
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Yarı otomatik quickshifter N>1>2>3>4. Pedal basılıyken her vitesden boşa. Sınıfında tork kralı. Hep ikincui vitesle kalkıyorum. Ön dişli büyütmeme rahmen, Torkuin çoksa ön dişli büyültür veya arka küçültülür. Aksine nedir. Nekadar yüksek devire hıza çıkarsan çıkar, son vitesde 100hp bile olsa tork 0'a yakın ise dırrrrt. Birinin iyiliği için olabilirmi, motor çok yaksın, ama uçmasın son hızlarda fırlamasın.
    Zinciri saracaksan, ilk önce çekmen gerek. Çekemediğin zinciri saramazsın.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)