2. El satılık ilanları hakkında..
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar, bazen boş vakitlerde malum sitedeki ilanlara bakıyorum. Başlık yada açıklama kısımlarında gördüğüm bir yazı var onun hakkında sormak istedim. ""Motor sadece uzun yolda kullanıldı"" cümlesi.. Şehir içinde kullanınca ne oluyormuş, daha çok mu eskiyor?? Birde sıfır motosiklet fiyatından daha pahalıya ilan açıp, """Sıfırdan daha iyi durumda"" cümlesi herhalde abartmanın Jüpiteri falan oluyor.. Bu tarz insanlara karşı ben gerçekten empati kuramıyorum ve anlayamıyorum.. İyi forumlar..
Reklamlar
-
Şehir içinde dur kalktan, genelde düşük viteslerin kullanımından falan daha çok yıprandığı rivayetine dayanır uzun yol motoru efsanesi.
Diğer konuya gelince, bazen öyle güzel aksesuarlandırılmış 2. el motorlar çıkıyor ki, evet sıfırından daha iyi diyorum. Ama çok nadir. Vir DL650 görmüştüm, muhteşem şekilde gerçekten ful bir motordu. 3lü çantası, ayarlanabilen uzun tur camı, ısıtmalı elcikler ve sele vb. bir dünya aksesuarı vardı. O aksesuarları kendin yapmaya kalkarsan bi on bin harcanır.
-
adam gibi kullanınca şehir içi dışı fark etmez bence... sıfırdan pahalı ikinci elini satmaya çalışanlar sığır avcısı...
-
Örnek uzun yolda 100 km yolu bir saatte alırsın. Motor bir saat çalışmış olur. Debriyaj,fren balataları daha geç eskimiş olur. Şehir içinde 100 km gitmek için belki iki belki üç saat çalışacak. Fren, debriyaj gaz kolu daha fazla kullanılacak motor daha fazla yıpranacak.
-
O da birsey mi sag grenaj, sag kuyruk grenaji, egzoz boydan boya çizilmiş adam park halinde devrilmesi sonucu yazmış. Bu gözler sıfırı 12 13k satılan motoru 17k fiyatla ilan açan adamlar gördü ekstradan hiç bir aksesuarda yoktu. Birde keyfe keder ilanı gördüğüm an bakmıyorum bile. Son olarak motorumu bir ara satma hevesiyle ilana koydum yemin ediyorum 10 dakika dayanabildim. Koyduğum fiyat 12500 e CBR 250r 2015 model kazası yok. Piyasanın çok altında satmama rağmen ne pazarlıklar ne pazarlıklar. Dayanamadım kaldırdım ilandan.
-
En başta sıfırından,daha pahalı fiyatları olan ilanlara bakma bile.Onları kendi haline bırak.Sıfırından daha yüksek fiyat çekmeyi ben şahsen psikolojik hastalık olarak görüyorum.
Şehir için kullanılan motosiklet sürekli dur-kalk yaptığı,sürekli devir değiştirdiği,hızlandığı,frenlediği için en başta debriyaj balatası ve fren balataları olmak üzere genel olarak biraz daha yıpranmış oluyor.
-
adam 96 model makinaya 40 bin istiyor... bide 2006 model 60 bin tl ye 7 yıldır satılmayan dragstar var
-
Sadece motorda değil araba da böyledir.
Örneğin İstanbul un dur kalk trafiğinde toplam da 100 bin km yapmış bir araba ile trafiğin az olduğu ya da olmadığı bir şehirde 100 bin km yapmış arabanın yıpranma payı aynı olmaz.
Motor Her zaman kalkarken zorlanır araçlarda bunu yüz binlerce kez yapmış bir araç şehir dışındaki araçla aynı değildir.
-
o bakdığın ilanlar yüksek hacim motorların ilanlarıdır doğru demişler yüksek hacim motorlar şehir içi trafikde düşük devir düşük hız dur kalk trafik için tasarlanmamışlardır. düşük yada midsize orta hacimli motorlar gibi değillerdir.. hararete daha çok el verirler ayrıca halk arasında motorun ciğeri söner dediğimiz motor zamanla verimdende düşer..
yüksek oranda şehir içinde sürülmüş yüksek hacimli bir motorla sadece uzun yolda yüksek devirlerde hakkını vererek kullanılmış iki aynı motoru kıyaslayın oturup ikisinide sürün aradaki farkı daha iyi anlarsınız..
-
Thracian adlı üyeden alıntı
En başta sıfırından,daha pahalı fiyatları olan ilanlara bakma bile.Onları kendi haline bırak.Sıfırından daha yüksek fiyat çekmeyi ben şahsen psikolojik hastalık olarak görüyorum.
Ama üstad, aksesuar varsa bu söylediğine katılmıyorum. Dediğim gibi, ülkemizde aksesuarlar çok pahalı. İşe yarar aksesuar varsa, (yani işte egzoz falan bana göre gerekli değil) bu aksesuarlar işimize yarayacaksa, bana makul geliyor. Adam 60 bin liralık motora 10 bin lira aksesuar takmış, 3-4 bin km binmiş, 62-63 bin liraya satılık. Eğer bu motoru sıfır aldığımda o aksesuarlara ben de para verme ihtiyacı hissedeceksem, bana mantıklı geliyor ikinci elde aksesuarlıya yönelmek. Ha ama rodajı yapılmış deyip sıfırından pahalı satmaya çalışanlar, üstüne sticker yapıştırıp sıfırından pahalı satmaya çalışanlar bu bahsedilen "sıfırından pahalı" kategorisinin %95'ini oluşturuyor o ayrı
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:55 ----------
natila adlı üyeden alıntı
adam 96 model makinaya 40 bin istiyor... bide 2006 model 60 bin tl ye 7 yıldır satılmayan dragstar var
Onlar keklik avcısı. Acaba düşer mi diyor. Bazen düştüğü de oluyor. Şöyle düşün hocam, satılık otomobil, satılık olduğu aracın camına sticker yapıştırarak ilan edilmiş. Satarızzzz... yazıyor camda, bir de telefon numarası. Gitmiş reklamcıda sticker yaptırıp yapıştırmış. Çoğunun satma amacı yok, binerden 3 liralık malıma 5 lira veren olursa satarız diyor adam açıkça.
Zaten bir taşıt, helikopterinden bisikletine, eğer uzun süredir satıştaysa, ya fiyatı afakidir, ya da aracın ilanda belirtilmeyen bir takım sorunları vardır, gidenler o sorunları fark edip almıyordur. Bir dönem bir tane motor ve bir tane otomobil gözüme çarpmıştı. Sürekli el değiştiriyor ve sürekli satılık. Motor hyosung'un 650'siydi, araç da Peugeot 406 Coupe. Fiyatları uygun. Satılıyor, bakıyorsun 1 ay geçmeden gene satışta. Çünkü fiyat ucuz, aracın sorunu var, alanın elinde kalıyor. Bunlara da dikkat etmek gerekli.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
natila adlı üyeden alıntı
adam 96 model makinaya 40 bin istiyor... bide 2006 model 60 bin tl ye 7 yıldır satılmayan dragstar var
7 yildir ilani acik tutmak icin para mi veriyor?
link var mi?
-
şoyle yazanlar da var 2014 model motosikletin 2019 modeli su kadar oldu bunu gozununde bulundurarak arayiniz diyor.biz millet olarak boyleyiz kolay para kazanma pesinde .insanlari keriz yerine koymaktan zevk aliriz kandirinca da zevk aliriz.
-
Değerli yorumlarınız için teşekkürler..
-
Merhaba hazirr konu açılmış iken.ankara da scooter kymco agality.125cc.1400 km sadece pırıl pırıl satılık)))).
-
7 yıldır ara ara ilana atıp atıp süresi doldum çıkartıyordur.. var öyle tonla ilan.. sınama yapıyorlar yokluyorlar sonra çekiyorlar belli bir süre unutturdukdan sonra tekrar ilana koyuyorlar..
-
Yine sonuç olarak su akıp yolunu buluyor.
Bir arkadaşım CB125F satıyor. Valla dedi 11 bin verene satacam. Dedim 11.300 sıfır fiyatı. Örtü, elcik koruma falan var dedi, onlar traş tabi.
9.500 liraya örtü ve elcik korumalarla verdi. Yani eninde sonunda çoğu satış, değerinde-ederinde oluyor.
Örneğin benim Nolan N86 kaskım var. XL beden. L beden AGV aldım. Bunu satacağım. 350 TL. Yani ederi bu. Sitenin en ucuz ilanı belki ama 400-500 zorlamak yersiz.https://www.sahibinden.com/ilan/yede...3947574/detay/
Yine aynı şekilde Revit Tarmac-Air yazlık fileli montum var. XL beden. Kilo verdim ve artık bol gelmeye başladı. Omuz korumaları falan aşağıda duruyor. Dainese L beden ful fileli montlardan arıyorum. Satış fiyatım 500 TL falan. Sitede 850 liraya kadar ilan var. Gereksiz. Alacak adam benimkini alacaktır. Yüksek fiyatlı ilan ancak kendini kandırmanı sağlar. Adam gibi malını satmak isteyen doğru düzgün ilan veriri. https://www.sahibinden.com/ilan/yede...4271932/detay/
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
-
Öz_Musti adlı üyeden alıntı
Yine sonuç olarak su akıp yolunu buluyor.
Bir arkadaşım CB125F satıyor. Valla dedi 11 bin verene satacam. Dedim 11.300 sıfır fiyatı. Örtü, elcik koruma falan var dedi, onlar traş tabi.
9.500 liraya örtü ve elcik korumalarla verdi. Yani eninde sonunda çoğu satış, değerinde-ederinde oluyor.
Bir ara bir Honda bayisi elcik koruma, motor koruma demiri, örtüyü sıfır CB125F alana hediye olarak veriyordu. Hala var mı bu kampanya bilmiyorum ama o dönem 2. el ilanların birkaç tanesinde onların da fiyatları eklenerek satılmaya çalışıldığına şahit oldum. Çıkış bayisi olarak isim vererek açmışlar ilanı. İlgili web sitesine girdiğinizde kampanyadan bahsediyordu oysa..
-
Sacma sapan tekliflerle gelmeyin; kalbinizi kirarim.
-
fkambay adlı üyeden alıntı
Sadece motorda değil araba da böyledir.
Örneğin İstanbul un dur kalk trafiğinde toplam da 100 bin km yapmış bir araba ile trafiğin az olduğu ya da olmadığı bir şehirde 100 bin km yapmış arabanın yıpranma payı aynı olmaz.
Motor Her zaman kalkarken zorlanır araçlarda bunu yüz binlerce kez yapmış bir araç şehir dışındaki araçla aynı değildir.
Buna katılmıyorum.
İstanbul trafiğinde kullanılmış araç balıkesirin sahil köyünde yatan araçtan daha toplu daha masrafsız daha sağlam olabilir. Yaşlı birinin sürekli düşük devirde kullanarak motoru öldürmesi ya da buharlaşan deniz suyu, güneş, toz ve kum gibi etkenler aracın daha çabuk çürümesine sebep olur. Ya da trafiği az olan şehirde sürekli bozuk yola maruz kalınmış ve buna bağlı olarak amortisörler fren diskleri vs zarar görmüş olabilir. İyi bakıldığı sürece otomobil için de motosiklet için de hangi iklim ve trafik koşullarında kullanıldığının bir önemi yoktur.
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
-
En sık karşılaştığım klişeler;
Kapalı garaj motoru
Km'nin %90'ı uzun yolda yapılmış
Sadece haftasonları kullanılmış
Rodajı özenle yapılmış
Yatması, devrilmesi olmayan
Lastikleri xxx km önce yyy marka lastikle değiştirildi
200x model, 200y trafik çıkışlı
Sıfırdan farksız
Full+full+gırtlak dolusu aksesuar
Bakımları zamanında, .... yetkili servisinde yapılmış
xxx motor yağı kullanıldı
Tarla, arsa takas teklif etmeyin
Pazarlık sünnettir
xx/xx/xxxx tarihine kadar satılmazsa fiyat xx'e çıkacaktır
Bonus: Doktordan, sigara içilmemiş.
Çoğunun haklılık payı var aslında
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)