Depoyu ikaz lambasi yanar yanmaz dolduranlardan misiniz yoksa depoyu son damlasina kadar bitirdikten sonra yakit alanlardan misiniz?
Son damlaya kadar bitmesini beklemenin olasi bir yolda kalma durumu haricinde motora zarari var midir?
Depoyu ikaz lambasi yanar yanmaz dolduranlardan misiniz yoksa depoyu son damlasina kadar bitirdikten sonra yakit alanlardan misiniz?
Son damlaya kadar bitmesini beklemenin olasi bir yolda kalma durumu haricinde motora zarari var midir?
Yakıt pompası için zararlı olduğu söyleniyor.
Yakıt pompası benzinle soğuduğu için 4lt benzin kalması iyi sonra depo dibindeki pisliklerenjektörü tıkar
Motorumda gösterge yok. Gözümle bakar bittikçe alırdım. Benim bitti diye düşündüğüm kısımda 20 litre civarı benzin varmış.
Bu sefer bitene kadar almayayım dedim iki hafta oldu bakalım. Süreklide biniyorum niye bitmedi diye düşünüp duruyorum.
Benimki plastik depo olduğu için yapıyorum. Demir olsa zararlı diye yapmazdım.
5 çubuk var. Aslında 6 yedeğe düştüğü zaman tek çubuk yanıp sönmeye başlıyor. 2 çubuğun altına düşürmemeye çalışırım. Acil bir durum olur vakit kaybetmeyeyim diye.
Low fuel der, 50 km icinde alirim genelde dibinde 3 lt civari varken almis olurum yani
Zaruri durum yoksa son diş-ikaz lambası degil, çeyrek deponun bile altına düşmem.
Yakıt pompası benzin ile soğuyor, dolayısı ile zarar görebilir.
Benzinin içindeki tortu deponun dibine çöküyor, dolayısı ile o tortuyu da yakmaya çalışmak (düzenli olarak o şekilde kullanılıyorsa sorun teşkil etmeyebilir) enjektörleri tıkayabilir.
Olası acil durumda zaman kaybına sebep olabilir.
LPG'li otomobilimde bile hep yarım deponun üzerinde tutuyorum benzini, motor kullanırken de aynıydı. Yarım deponun altına düşünce benzinlik yoluna düşerdim
Tek çizgiye düşer veya tek çizgi yanım söner F ibaresi çıkar ise alırım. Eşeğin aklına karpuz kabuğu düşürmeyin. Daha hiçbir motorumda yakıt pompası arızası yaşamadım. Çeyrek depoya düşerse almak nedir? Benim F'den F'e benzin almam zaten 200km. Günde en az 85km yapıyorum. Ortalama 2günde bir benzin alıyorum. Hergün mü alacağız?
bence yakıt pompasını yakmak için benzini bitirip bir süre marş falan yapmak gerek, benzin çekebilen yakıt pompası neden yansın? saçma bir söylenti sadece bu.
düşük seviyede yakıtla kullanmanın zararı olmaz, ben her zaman depoda 2 litre kalana kadar kullanırdım, arabada da 60 litrelik lpg tankında 3 litre lpg kaldığı bile oluyor, deponun kapasitesinden tamamen faydalanmak taraftarıyım, daha 150 kilometre yol gidebilecekken neden benzin almakla uğraşayımki
100km de bir 3.5 litre benzin alıyorum
Şimdi kitapçıktan baktım:
O tek diş yanıp sönmeye başladıktan sonra kalan benzin 1.9 litredir diyor.Sanırım yakıt deposunun yanması gibi olası bir tehlikeye olsaydı, kitapçıkta bunu da yazardı diye düşünüyorum.Şahsi fikrimdir tabi.
Anlaşılan odur ki buradaki birçok motorsever tek çubuğa düşmeden depoyu tazeliyor.Cevaplar için teşekkür ederim.
Teklemeye başladıktan sonra benzinliğe giderim :D En son 127 km önce 3 litre benzin aldım, benzinliğe kadar iterek gittim :D
Hocam zengin motorlarını bilmem ama fakir motorlarında göstergede sapmalar oluyor.
Benim gariban vulturenin göstergesinde %15 e yakın bir sapma var.
Bu nedenle yarım depo altı düşmemeye calısırım.
Yanıp sönmeye başlayınca alırım benzini
Ben de böyle soruları anlamam... ışık yanınca git benzin al yolda kalma işte. Neden son damlasına kadar gitmeye çalışıyoruz... Ayrıca dipten kirli benzin falan çekmez.. benzin filtresi diye bişey var... Depoda damla benzin kalmayıncaya kadar gezebilirsin. Pompana herhangi bir zararı olmaz.. benzin bitince hortumlar hava yapacağı için ilk çalıştırma ve sonrasında ki bir iki km de tekleme yapar hava boşluğu geldikçe, hepsi bu !
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
benim motorda 2buçuk litre kalınca benzin ışığı yanıyor
kalan benzinle ortalama 45 km gidebiliyor
uzun yolculukta isem benzin ışığı yandığında gördüğüm ilk benzinliğe dalıyorum
şehir içi işe gelip gidişte ise değişiyor
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)