Motosiklet üreticilerinin güvenlik konusunda hiç bir şey yapmaması
Reklamlar
-
Geçen gün ciddi bir şekilde aklıma takıldı, bilgisi olan varsa aydınlatırsa sevinirim. Üreticilerin (bildiğim kadarıyla) hiç biri güvenlik için gidon kilidi haricinde bir şey yapmıyor. Oysa ki otomobillerde böyle mi? Yeni aldığınız bir range rover için acaba çalınır mı korkusu yaşamıyorsunuz. Ama ben şahsen bir GS sahibi olsam, sürekli gözümün önünde tutardım.
Tamam ne yapılırsa yapılsın motosiklet hacim olarak küçük, ne kadar ağır olursa olsun insan gücüyle yerden kaldırılıp bir araca konabilir vs. ama gidon kilidini kırılmayacak bir şekilde yapmak, diskleri kitleyecek iç bir mekanizma oluşturmak, alarm takmak gibi şeyler bu kadar zor değil. Neden hiç bir üretici bu konuda bir şey yapmıyor?
Bir motosiklet sahibi olarak ben neden onca para verip aldığım aracımı korumak için binbir türlü ekipman almak zorundayım?
Çalınan bir 1200GS 2012 model sanırım.
Reklamlar
-
Yenilerde immobilizer oluyor galiba.
-
biraz kanunlarla alakali, örnek olarak ab arabalarda cipli anahtarlari 99 yili itibariyle mecbur kilinca, duz kontak ile araba calma nerdeyse bitti.
ureticiler bunu yapmak zorunda kaldilar. ama kanun mecbur etmeyince hicbir uretici fazla masrafa girmek istemez.
motosiklet alicisi hedef kitlede henuz kucuk bir bölum bu nedenle sorunlari görulmuyor görmezden geliniyor.
pahali bir gs1200 icin uretici bircok guvenlik ekipmani uretebilir ama basit bir scooter icin bunu istemek zor.
o nedenle is yine idarecilerde bitiyor.
alarm, daha saglam kilitler, takip cihazlari ve caydirici cezalar...
-
Öncelikle maliyet.
Motosiklet pahalı bir araç değil, ülkemizde pahalı. bizim aldıgımız çin malı motor parasından daha ucuza harley alıyor adamlar. (araştırabilirsiniz)
Zaten ucuz sattıkları bir alete ekstra özellik katarlarsa fiyat yükselir ve talep azalabilir.
Diğer bir açıdan motosikletin kendi gövdesinde ne kadar kilit koyarsak koyalım kaldırıp arabaya yüklemesi 30 saniye.
-
otomobillerin direksiyon kilidi çokmu sağlam hem immobilizer yıllardır motosikletlerde de var , otomobilide çekiciye yukleyip götürürsün motoruda , adamlar baska ne yapabilir , hmm düşündümde orta ayağın ucundan park edince otomatik matkap çıkarıp yere sabitleyebilirler :D
-
anahtarsız sistem yapsınlar. 5 metre yakınında anahtar algılamazsa seleye oturana iğne batırıp elektrik akımı versin
-
Seleye şöyle bir sistem yapilabilir.
https://youtu.be/TAHXB5IZu-g
-
fırlatma koltuğu da etkili bir çözüm..
-
Japon ve Avrupa motosikletlerde en az 15 senedir var immobilizer. Doğal olarak üst sınıf motosikletlerde var. Ancak daha fazlasını beklememek lazım. Çünkü belli seviyenin üzerindeki alet ya garajda, ya da zevk için gidilen eli yüzü düzgün yerlerde duruyor genelde.
Bir de iyi aletlerin çok satıldığı yerler genelde güvenli yerler. Senelerdir Arai kaskı, Dainese eldiveni ve file montu öylece motosikletin üzerine bırakırım, daha bir şey olmadı.
-
motosiklet sürüş ve kullanım dinamiği açısından çalınmaya daha müsait bir makina.
En fazla kontağı kapattığında frenleri kilitleyen bir mekanizma daha olabilir.
Fakat çözülemez bir şey değil buda. Sonuçta motosikletin çoğu mekanizması dışarıda.
bir diğer taraftan arabalarda olduğu gibi motosikletlerde olabildiğince hafif üretilmeye çalışıyor ve ufacık alanlarda bir çok şey yapan bir sürü mekanizma oluyor. Bazen yeterli alan olmuyor bazende güvenli olmuyor. yapılmama sebepleri bunlar başlıca
bir diğer taraftan çalınsınki yenileri satılabilsin tabii.
Bu arada immobilizer'da olsa araba yürütülmek istedikten sonra çalınabiliyor. Rusyada bir adamın videosuydu sanırım land cruiser veya land rover çalıyordu çalıştırarak hemde son kasa arabayı.
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
Yönetici deyince, "Alırken bana mı sordunuz?" şeklinde karşı cevap gelebilir onlardan.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Japon ve Avrupa motosikletlerde en az 15 senedir var immobilizer. Doğal olarak üst sınıf motosikletlerde var. Ancak daha fazlasını beklememek lazım. Çünkü belli seviyenin üzerindeki alet ya garajda, ya da zevk için gidilen eli yüzü düzgün yerlerde duruyor genelde.
Bir de iyi aletlerin çok satıldığı yerler genelde güvenli yerler. Senelerdir Arai kaskı, Dainese eldiveni ve file montu öylece motosikletin üzerine bırakırım, daha bir şey olmadı.
Lanet olsun adamım Amerika harika bi yer
-
her konuda motosiklet arabadan çok geride zaten gerekde yok fazla alternatif ve rekabet yok bugün bir motor alıcağında 4-5 tane seçeneğim var
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Japon ve Avrupa motosikletlerde en az 15 senedir var immobilizer. Doğal olarak üst sınıf motosikletlerde var. Ancak daha fazlasını beklememek lazım. Çünkü belli seviyenin üzerindeki alet ya garajda, ya da zevk için gidilen eli yüzü düzgün yerlerde duruyor genelde.
Bir de iyi aletlerin çok satıldığı yerler genelde güvenli yerler. Senelerdir Arai kaskı, Dainese eldiveni ve file montu öylece motosikletin üzerine bırakırım, daha bir şey olmadı.
Ortam mühim, nitekim benim çalınan motosiklette de immobilizer vardı ama güzel güzel çaldılar yani. Ortam da Teksas(!) değil; 4. Levent. (Gerçi 4. Levent İstanbul'da İstanbul da Türkiye'de...) Şahsen immobilizer'lara hiç güvenmiyorum artık; bazı modellerde çok kolay bypass edildiğini gördüm sonradan yaptığım aramalarda...
-
immobilizer belli bir ölçüde güvenlik sağlasa da çalmak isteyen adamın biraz teknoloji bilgisi var ise kırılabilir bir sistem.
Sonucta artık çoğu araçta var; çalınıyor bir şekilde araçlar.
-
zekeriyaimam adlı üyeden alıntı
Lanet olsun adamım Amerika harika bi yer
Her yeri degil malesef. DC'de bi zenci mahallesine denk geldim bir kac sene once. Subway diye bir sandavic dukkani var ya, oradaki gibisini daha gormedim hayatimda. Iceri girince demirler ve koruma cami var. Uzerinde sadece sandavicin gecebilecegi kadar bir delik var. Oradan parayi uzatiyosun, karsidan da sandavic geliyo... Iceride hic bir sey gozukmuyor. Artik kac kez soyulduysa... ilginc.
-
Üreticilerin neden hiç bir şey yapmadığını anladım ben arkadaşlar sayenizde, sağolun.
-
Üreticilere sorsanız? Sorunun bir cevabı varsa eğer, burada değildir...
Şu tahmin edilebilir: Üreticiler "Motosikletin maliyetini artırarak eklenecek tüm ek güvenlik önlemleri onun satışlarını bu yatırımın maliyetini çıkaracak + ek kar getirecek şekilde etkiler mi etkilemez mi?" sorusuna, yaptıkları araştırmalar sonucunda "Etkilemez" cevabını buldukları için böyle yatırımlar yapmıyor olabilirler... Sonuçta ne eklerseniz ekleyin isteyenin çalamamasını asla garantileyemiyorsunuz.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Üreticilere sorsanız?
Sorunun bir cevabı varsa eğer, burada değildir...
Şu tahmin edilebilir: Üreticiler "Motosikletin maliyetini artırarak eklenecek tüm ek güvenlik önlemleri onun satışlarını bu yatırımın maliyetini çıkaracak + ek kar getirecek şekilde etkiler mi etkilemez mi?" sorusuna, yaptıkları araştırmalar sonucunda "Etkilemez" cevabını buldukları için böyle yatırımlar yapmıyor olabilirler... Sonuçta ne eklerseniz ekleyin isteyenin çalamamasını asla garantileyemiyorsunuz.
Aynı şekilde arabaların da çekici bir araçla vs. ne kadar kilitlerseniz kitleyin çalınma riski var, ama otomobillerde alarm, immobilizet gibi sistemler mevcut. Kısacası mesele sadece gelir/gider değil. Motosiklet kullanıcıları bu konuyu sorgulamıyor, üreticileri bu konuda eleştirmiyor, bir şey yapılmasını istemiyor. Hiç bir üretici durduk yere maliyeti 1 birim para bile olsa ek bir şey yapmaz. Konuya gelen cevaplardan gördüğüm kadarıyla da bu böyle devam edecek.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)