Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

vites hakkında 1-2 sorum var

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    GB
    Motosikleti
    misonXD
    boştayken park edip 1. vitese alıyorum
    ardından garajdan debriyajı sıkarak geri geri çıkartıyorum
    sonra 1. viteste çalışmıyor benim motor debriyajı sıksam bile
    boşta çalışılıyor boşa geçmiyor sonradan fark ettim debriyajı sıkmadan öne itiyorum biraz gidiyor 1-0.5 metre falan ardından duruyor debriyajı sıkmak gerekiyor o andan itibaren boşa geçebiliyor bu bir hata veya bir şeyin bozukluğu mu yoksa her motorda mı var


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Benim motorda öyle bir durum yok.

    Ancak başka bir konuda motosiklet park ederken boşta olmasının daha sağlıklı olacağını okumuştum.

    Araba mantığı.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    GB
    Motosikleti
    misonXD
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorda öyle bir durum yok.

    Ancak başka bir konuda motosiklet park ederken boşta olmasının daha sağlıklı olacağını okumuştum.

    Araba mantığı.
    bende 1 de olması daha sağlıklı diye duydum kayma ve hareket etmesini engelliyormuş sanırım
    babam abim dayılarım da park edince 1 e alıyor

  4. #4

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Ben düz zeminde boşta bırakıyorum. Eğimli zeminde viteste. Çok fark eden bir sıkıntı yok. Çalıştırırken debriyaj basılı çalıştırmak yerine boşta çalıştır. Yazık günah, debriyaj balatalarını boşu boşuna yeme...

  5. #5
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Bende deryajda emniyet var.. debriyaja basmadan motor çalışmıyor zaten... ama boşa alarak çalıştırırsan motor daha rahat çalışır.. çünkü debriyaj her zaman biraz temas eder.. Debriyaja değilde marş motoruna fazla yük biner boş yere.. akünden fazla güç çekersin... marş basarken debriyaja binen yük ne ki ? :D
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  6. #6
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Kanka nokta, virgül falan bir şey kullan. Yazdıklarını anlamak çok zor.
    Motor vitesteyken mi 0.5-1 metre hareket ediyor? En fazla bi kaç santim oynaması lazım
    bezor1 bunu beğendi.

  7. #7
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Ayaklık ne durumda bu aşamada ? ayaklık açıkken sadece boşta çalışır motor 1.vitese alırsanda hemen stop eder

  8. #8

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    O bende de oluyor. Hatta şu ana kadar kullandığım tüm motorlarda olmuştu.

    Debriyaja basınca birinci vitesteyken (özellikle soğukken) motor 30-40cm gidip duruyor. Aslında biraz daha zorlasan gitmeye devam eder. Büyük ihtimalle düz zeminde deniyorsun. Yokuş aşağı denesen gider.

    Çalıştırırken motorunu boşa al öyle çalıştır dostum. Daha rahat çalışır. Sonra debriyaja basınca vitesteyken de ilerleyebiliyor.

    Büyük ihtimal debriyajdan yağ süzüldüğü için sabaha kadar debriyaj yapışıyor. Ben öyle tahmin ediyorum yani.

  9. #9
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O bende de oluyor. Hatta şu ana kadar kullandığım tüm motorlarda olmuştu.

    Debriyaja basınca birinci vitesteyken (özellikle soğukken) motor 30-40cm gidip duruyor. Aslında biraz daha zorlasan gitmeye devam eder. Büyük ihtimalle düz zeminde deniyorsun. Yokuş aşağı denesen gider.

    Çalıştırırken motorunu boşa al öyle çalıştır dostum. Daha rahat çalışır. Sonra debriyaja basınca vitesteyken de ilerleyebiliyor.

    Büyük ihtimal debriyajdan yağ süzüldüğü için sabaha kadar debriyaj yapışıyor. Ben öyle tahmin ediyorum yani.
    Doğrudur sabahları ilk çalıştırılacağı zaman boşa geçirmek için motoru ileri geri biraz hareket ettirmek gerekebiliyor. Ama ben bu 30-40 cm mevzusuna takıldım. Fazla mı güçlü ittiriyorsunuz acaba?
    *Debriyaja basınca yazmışsınız pardon dikkatimden kaçmış

  10. #10

    Üyelik
    28 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hero Karizma R
    Bende de farklı bir sorun var sanırım.
    Orta sehpadayken vitesi 1e veya 2 ye alıyorum. (Kontak açık, motor çalışmıyorken.)
    Debraja dokunmadan arka tekeri çeviriyorum. (Çeviremem gerekiyor galiba) vites boşa geçiyor.
    Bu normal mi?

  11. #11
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Gayet normal. Hatta iyi bile.
    Bir süre duran motorda yağ kartere sızar. Dişlilerde pek yağ kalmadığından, motor ve şanzıman harakek edip, yağ hertarafa savurmadan, ilk başda vites zor geçer.
    Vites dişlileri, yani vitesi grçiren köşeli dişli kısmı, kare köşeli. Motor çalışmandan kare çıkıntıları birbirine denk gelirse, vites geçmez. Veya yağsız olduğundan kaydırıp burbirinden kolay ayrılmaz. Motoru biraz karaket ettirerek, geçer. Hatta vites ilerilemeyi engelliyorsa debriyajı, çekip, itip, debriyajı bırakınca vitesden çıkar veya girer. Tabi, motor çalıştırmadan.
    Motoru çalıştıracaksansa ve bu boşa almak için ileri geri otmeyle uğraşmak istemiyorsansa, o zaman park ederken, vitesi boşada bırakmalısın. Eğimli zeminde vitede bırakılınır, araba gibi el freni olmadığından bu gerekebilir. Vitesde kalması hiç bir sorun olmaz. Sade çalıştırmak için boşa almak gerekiyorsa, vitesden çıkmıyorsa debriyajı çekip bırakarak bir iki karış ileri geri itmen gerekebilir. Çalıştırdıktan sonrada başda vites zorlanabikir. Şanzımanda dışlilerin hala heryerine yağ ulaşmadığı için başda normal. Çalıştımı boşda debriyajı bırakıp bir iki saniye en azından bütün dişlilerin yağlanmasına fırsat tanımak gerek. Tabi birde eskimiş yağ, zif gibi olup veya tortulaşmışsa sorun olabilir. Yağ kontrolünü yapmanı tavsiye ederim. Bazen oluşan tortu dibde kıyor ve yağ kontrol çubuğunda fark edilmiyor. Misal, yağ eskiyse azalmışsa ve seviyesi tamanlansın diye yeni yağ ekliyorsun ve bir bakıyorsun yağın yarısı tortu yarısı hala iyi yağ. Selamlarla, kolay gelsin.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)