Motul 10w40 3000 mineral yag
Reklamlar
-
Hepinize merhabalar arkadaşlar öncelikle (: 2012 tvs apache rtr 150 im var bugün yağ değişimi için ustaya gittim (: ben aslında yarı sentetik 5100 motul yag ile değişim yapmak istiyordum ama usta 5100 yüksek cc li motosiketler için geçerli oldugunu söyledi 3000 iyidir dedi doğru mu yanlış mı 3000 motul 10w40 yağ koydu motora
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:49 ----------
Yani 3000 5000 farkı nedir iyi mi ettim kötü kü mü ? Castrol mu motul mu bu arada ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:50 ----------
Bide 5100 de yag yakma gibi bir sıkıntının ortaya çıkacagını söyled düşünceleriniz nelerdir
Reklamlar
-
https://ekilavuz.com/tvs-tvs-apache-...1346b56a3abe-1
motulun 3000 mineral, 5000 yarı mineral yarı sentetik, 7000ler tam sentetik yağlar.
Kullanım kılsavuzunda tavsiye edilen yağı idealdir.
Kullanım kılavuzu yoksa, ya bir bayiden, ya kendi websitesind3n, ordada yoksa bu linkde birçok motosikletler için kullanım kılavuzu var.
-
At yalanı, severim inananı. Ustanız makatından sallamış kanaatindeyim. 3000 günlük kullanım için uygun, ama bir 5100 değildir diye düşünüyorum. Benim viteslerimi çok sertleştirmişti, titreşim için bir nebze fazlaydı ama ısınınca düzeliyordu. Biraz kullanıp değiştim.
-
Ustanız maalesef sallamış. Zannedersem yeni nesil yağlar ve teknolojileri hakkında pek bilgi sahibi değil. Motul 5100 yarı-sentetik ester katkılı bir yağdır ve Motul 3000 mineral serisine göre kesinlikle çok daha uzun ömürlü ve ısıya dayanıklı bir yağdır. Ester katkısı sayesinde vites geçişleri daha yumuşaktır.
Bende de 2012 apache vardı 2,5 yıl yaklaşık 13 bin km boyunca hep motul 5100 ester kullandım. Eksilme, viteslerde sertleşme veya debriyaj kaçırma gibi hiçbir problem yaşamadım. Ve çevremdeki motosiklet sahibi arkadaşlarımın hemen hemen hepsi 5100 kullanıyor şikayet edeni duymadım.
-
Motorsiklet için olanını kullanırsan Castrol, Motul, Liqui Molly, Iphone vs. çok fazla fark etmez 10w40 yağda.Markanın biri der bizde şu var öteki der bizde bu var ama gel gelelim içeriğinin pekde bi farkı yoktur.(Motul 300v 10w40 hariç)
Bu arada ben senelerdir castrol actevo 4t 20w40 kullanırım her 3 binde değiştiririm memlunum bi sıkıntı yaşamadım.
-
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
At yalanı, severim inananı.
+1
Mineral yağ mı kaldı...
Az silindir, çok iş
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
+1
Mineral yağ mı kaldı...
Hayır abi mineral yağı ucuz diye koyarsın da yarı-sentetiği veya sentetiği b.klamak neyin kafası onu anlamadım.
-
motul 3000 mineral yağ, oldukça düşük kalitede bir yağdır.
bir sonraki yağ değişimine kadar kullanabilirsiniz fakat bir daha kullanmayın, ömrü çok kısadır ve özelliğiniz sentetik yağlar gibi kullanamaz.
sentetik yağlar motorun modeli, kilometresi, tipi fark etmeksizin her zaman tercih edilebilir.
-
ufak motorlar için ,yağ takıntısı yapmayın , benzinliklerden 4t bir yağ al koy , ne kadar ucuzsa o kadar erken değiştir.
yağ takıntısı yapacağınız motorlar yüksekcc yüksek devir çeviren motorlar olsun lütfen ve küçük cc motorları yüksek devirli kullanmayın...
motul çok seviliyor ama almıyorum koymuyorum , fiyatına oranlar motoruna castrol daha iyidir. motul kalitesine göre gereksiz pahalı ve böyle cahil bir söylem yayılmış (piyasada çok sahtesi var diye ) markayı kullanmamakta fayda var yada bayilerden birebir almakta , yağı asla netten gittigidiyor n11 gibi sitelerden almayın. bayisi olan yerlerden raftan alın.
-
Sentetik yağïn viskositesi daha yüksek, yani iki parça arasında ezildimi incelir ve hem,men kopmaz. Buda iki parçanın birbirine direk sürtünmesini engeller. Yağlama devam eder. Yani lastik gibi gerilir incelir, ama ip gibi gerilince hemen kopmaz. Tam sentetiğin en önemli yœnlerinden bir. Dayanıklılık.
Ama bozuldukca, motor ve şanzımanın içinde tortular oluşur ve kalır.
Mineral yağlaer, o kadar viskoziteye sahip değiller, zorlayınca kopar ve çok dayanıklı değil. Ama motor ve şanzımanda tortu oluşturmaz. Ya buharlaşıyor veya gaz haline gelip (tam hatırlamıyorum) silindirde yakılıp eksozdan dışarı atılıyor. Eskiden mineral yağ çoken, motorlar çok yağ yakardı, hatırladığım kadarıyla.
-
Motul 3000 10W-40 motosikletiniz için uygun bir motor yağı değil. Mümkün olan en kısa zamanda 5100 Yarı sentetik 10W-30 veya 10W-40 ile değiştirmenizi öneririm. Bu değişimi yapana kadar da motor yağ seviyenizi sık sık kontrol edin. Yanlış yağ koyulmuş durumda ve motosikletiniz normalde yağ eksiltmediği halde eksiltmeye başlayacaktır (kısa süre içerisinde değiştirirseniz kalıcı hasar ihtimali düşük, sadece yağ yakarak eksiltecektir). Kısa sürede doğru yağ ile değiştirin ve bahsettiğiniz usta geçinen çırak bozmasına da bir daha gitmeyin derim. Tabi ki yine de sizin tercihiniz.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Motul 3000 10W-40 motosikletiniz için uygun bir motor yağı değil. Mümkün olan en kısa zamanda 5100 Yarı sentetik 10W-30 veya 10W-40 ile değiştirmenizi öneririm. Bu değişimi yapana kadar da motor yağ seviyenizi sık sık kontrol edin. Yanlış yağ koyulmuş durumda ve motosikletiniz normalde yağ eksiltmediği halde eksiltmeye başlayacaktır (kısa süre içerisinde değiştirirseniz kalıcı hasar ihtimali düşük, sadece yağ yakarak eksiltecektir). Kısa sürede doğru yağ ile değiştirin ve bahsettiğiniz usta geçinen çırak bozmasına da bir daha gitmeyin derim. Tabi ki yine de sizin tercihiniz.
Emin misiniz? 2012 tvs apache rtr 150 modeli icin uretici firma gercekten de yari veya tam sentetik yag zorunlulugu mu dile getiriyor?
Sahip oldugum 4 silindir 900cc-1000cc Honda'larin hepsi normal (sentetik olmayan) yagi kabul ediyordu kendi kitapcigina gore.
-
Bu tip ustalar, pardon yağ satıcısı pardon yoldan geçen herhangi bir insan bu konuda bilgisizler biraz. Bu tip yerlere gitmeyerek böyle insanların piyasadan silinmesini sağlayabiliriz.
CC ile yağ kalitesinin bir ilgisi yok.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
-
22 Aralık 2021, 18:25
#14
Selamlar merhaba eskiden Honda titanlarda 20w-50 Castrol mineral yağ kullanılırdı ozaman 4t yağlar yoktu hatırlıyorum 200000
km de bile motorunda tık yoktu o yüzden ufak motorlarda mineral yağ emin olun motoru koruyor sentetik yaga gerek yok zaten düşük km lerde değişim yapılıyor Ankara'da Ruhi usta var Honda Suzuki motorsiklet servisi açıp sorabilirsiniz Motul 3000 10w-40 mineral yağı Honda pcx 125 scooter motorunda aldığı günden beri kullanıyor motor 130000 bin km yi geçmiş halen tık yok motorunda artık siz düşünün sentetik yağı büyük ve racing makinalarda kullanma kılavuzunda yazıyorsa kullanabilirsiniz bişey demem fakat ufak motorlarda mineral yağ emin olun motoru fazlasıyla korur...
-
23 Aralık 2021, 07:46
#15
Tatlı keyfinizi bilir. Neyi istiyorsanız onu koyarsınız. Sonra burası ağlama duvarına dönüyor, cevap yazılmayınca veya parça fiyatlarını görünce de yaygara başlıyor. Çok isteyen merak eden kendisi okusun her modelin kullanım klavuzunu.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)