Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Yıl 2019 0 km karbüratörlü motor alınır mı?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    SağdaÇalışma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2015
    Şehir
    Lanet olası istanbul
    Motosikleti
    Hero Dash VX
    Ben yakıttan daha çok ayarla uğraşmamak soğuk havada rahat çalıştırmak için istiyorum.
    ozansntrk bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Bende şu an mükuni karbüratörlü motor var hiç bi artısını görmüyorum enjeksiyonluya göre 😀
    Ama hangi enjeksiyonluya göre ?
    Japon enjeksiyonluya göre hiç bi artısı yok ama çinli enjeksiyonluya göre 5 adım önde .

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------

    edit : mikuni

  3. #23
    anılbel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2010
    Şehir
    İzmir - Kuşadası
    Motosikleti
    Wolf 125/ VSTAR
    Hele bir de bunun çift weber olanı vardır ki tadindan yenmez ...abov.

  4. #24
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Bilgine, otomekanik lise ve italyan ustamın dediğine göre, mantık olarakda, karbiratör ve enjektörlü motor arasındaki fark şöyle. Çalışma prensibinden hariç, -Enjektör her devirde en iyi uygun benzinmiktarınï püskürtür, buda düşük devirde kullanıp tassaruf etmeni engeller, ama yüksek devirde, gereğinden fazla benzin püskürtmeyerek, tassaruf sağlar. Motoun bir limiti vardır.
    Karbiratörlü motor, düşük devirde ve zamanında vites değiştirmekle, motora minimum benzin soğurtarak, tassaruf edebilirsin. Ama, tam gazda kelbek tam açılıp yüksek devirlere ulaştımı, emme manifoldu, direk benzin deposundan benzini soğurarcasına karbiratördeki bütün gazï çeker. Buda yüksek devirde, karbiratörlü motorun daha hazla benzin yaktığı anlamına gelir.
    Yani, düşûk devirde enjektörlü çok, karbiratörlü az yakıyor.
    yüksek devirde, enjektörlü az, karbiratörlü çok benzin yakıyor.
    Selamlarla...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:41 ----------

    Alıntı anılbel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hele bir de bunun çift weber olanı vardır ki tadindan yenmez ...abov.
    Motorblok patlatıcımı, muhahahaa. Yetmedi, dörtlü tak, o motoru kesin havaya uçurur.

  5. #25

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Volkan76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgine, otomekanik lise ve italyan ustamın dediğine göre, mantık olarakda, karbiratör ve enjektörlü motor arasındaki fark şöyle. Çalışma prensibinden hariç, -Enjektör her devirde en iyi uygun benzinmiktarınï püskürtür, buda düşük devirde kullanıp tassaruf etmeni engeller, ama yüksek devirde, gereğinden fazla benzin püskürtmeyerek, tassaruf sağlar. Motoun bir limiti vardır.
    Karbiratörlü motor, düşük devirde ve zamanında vites değiştirmekle, motora minimum benzin soğurtarak, tassaruf edebilirsin. Ama, tam gazda kelbek tam açılıp yüksek devirlere ulaştımı, emme manifoldu, direk benzin deposundan benzini soğurarcasına karbiratördeki bütün gazï çeker. Buda yüksek devirde, karbiratörlü motorun daha hazla benzin yaktığı anlamına gelir.
    Yani, düşûk devirde enjektörlü çok, karbiratörlü az yakıyor.
    yüksek devirde, enjektörlü az, karbiratörlü çok benzin yakıyor.
    Selamlarla...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:41 ----------



    Motorblok patlatıcımı, muhahahaa. Yetmedi, dörtlü tak, o motoru kesin havaya uçurur.
    Karburatörlü moturun,

    Gaz koluna abandinmiydi,emişircesine benzini depodan yiyor diyorsun yani..

  6. #26
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Heh, arada benzin filitresi ve b3nzin pompası olmasa, vollgazda, depoden direk benzini çekebilir, hele çift veya dörtlü veber filan.
    Benim motosiklet'de 50cc için şanzıman, 100cc'lik silindir bloğu ve 150cc'ye kadar kullanılabilinen karbirstör var. Firma çıkışı böyle. Kafama göre takılıyorum. 2 litreyle 100km gidiyor veya 3,8 litre full depo ile 60-70 km'de 100-120 km/h ile bitirebiliyorum.. Şanziman dağıtme hariç her türlü kullanıyorum.
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karburatörlü moturun,

    Gaz koluna abandinmiydi,emişircesine benzini depodan yiyor diyorsun yani..

  7. #27

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Volkan76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Heh, arada benzin filitresi ve b3nzin pompası olmasa, vollgazda, depoden direk benzini çekebilir, hele çift veya dörtlü veber filan.
    Benim motosiklet'de 50cc için şanzıman, 100cc'lik silindir bloğu ve 150cc'ye kadar kullanılabilinen karbirstör var. Firma çıkışı böyle. Kafama göre takılıyorum. 2 litreyle 100km gidiyor veya 3,8 litre full depo ile 60-70 km'de 100-120 km/h ile bitirebiliyorum.. Şanziman dağıtme hariç her türlü kullanıyorum.
    Şanzimani dağinik kup motur yine az benzin yir,asılsan enjektörlü moturda çok yir benzini,ne kadar ekmek o kadar kokoreç.

  8. #28
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    mesajları okuyunca dedimki kullandığım motorlar keşke karbüratörlü olsaymış :( hatta disk fren yerine kampana , elektrikli marş yerine ayak marşı , şamrelli lastiklere de hayır demem , ha bide iridyum buji tam sentetik yağ ne gereksiz şeyler , abs fren mi haha yahu Türk erkeğine yakışır mı , biz daha iyisini yaparız
    ozansntrk bunu beğendi.

  9. #29
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    ECU mecu edip limitleri kaldırıp, pilot enjektörler hep full püskürtürse, yiy yir. Hemde durduk yerde yir.
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şanzimani dağinik kup motur yine az benzin yir,asılsan enjektörlü moturda çok yir benzini,ne kadar ekmek o kadar kokoreç.

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Belki de şu şekilde yaklaşırsak daha bilgilendirici olabilir:

    Karburatör: amelelik, fakirlik, mağara devri
    Enjeksiyon: kalite, medeniyet, güncellik

    Aynısı hava soğutma ile su soğutma, ride by wire ile telli sistem, elektronik destek olması ile eksikliği için falan da geçerli.

    ozansntrk bunu beğendi.

  11. #31

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Düşük cc de aman aman etkilemez ama yüksek CC de enjeksiyon candır .

    Oran aslında logaritmik olarak artar ama de ki dogrusal artsın.

    Düşük cc de 2 litre ile 2,5 litre 100 km de fark olur .
    Yüksek CC de ise aynı oranı koyduğumuz da 4 e 5 oluyor 100 km de ,de motor ise 8 litreye 10 litre okuyor hepsi de ,%20 ama fark artıyor . Bir de buna ayar bozukluğu vs der iken bu fark çoklu karbüratör lü sistemlerde oran %20 den %30 lara çıkıyor . 8 oluyor sana 12 litre alanda diyor ki da motor karbüratör lü mü Allah belasını versin . Çift silindir li olan 4-5 yakan endruo oluyor sana 6-7 litre oda karbüratör mü Allah belesaını versin diyor .

    Bir de bunun içinine silindir sayısı tek bile olsa hızlı yakıt hava karışımı motor bloguna gitsin diye iki karbüratör koymak zorundasın . Yüksek CC de bunların sekron ayarı vs .

    Sonuç 250 CC ye kadar tek silindir ise karbüratör lütfen motor alırım ama üzerine almam. Çünkü alır iken Arda ciddi fiyat farkı var ve bunu yakıta çok çok uzun vadede geri dönüşü yok. 2 olcak 2,5 veya 3 olan sana 3,5 litre olacak .
    Çift silindir ise yine almam. Tek silindir tek karbüratör lü düşük cc alınabilir .

  12. #32
    erhn42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2018
    Motosikleti
    Mt-07
    Alıntı Volkan76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgine, otomekanik lise ve italyan ustamın dediğine göre, mantık olarakda, karbiratör ve enjektörlü motor arasındaki fark şöyle. Çalışma prensibinden hariç, -Enjektör her devirde en iyi uygun benzinmiktarınï püskürtür, buda düşük devirde kullanıp tassaruf etmeni engeller, ama yüksek devirde, gereğinden fazla benzin püskürtmeyerek, tassaruf sağlar. Motoun bir limiti vardır.
    Karbiratörlü motor, düşük devirde ve zamanında vites değiştirmekle, motora minimum benzin soğurtarak, tassaruf edebilirsin. Ama, tam gazda kelbek tam açılıp yüksek devirlere ulaştımı, emme manifoldu, direk benzin deposundan benzini soğurarcasına karbiratördeki bütün gazï çeker. Buda yüksek devirde, karbiratörlü motorun daha hazla benzin yaktığı anlamına gelir.
    Yani, düşûk devirde enjektörlü çok, karbiratörlü az yakıyor.
    yüksek devirde, enjektörlü az, karbiratörlü çok benzin yakıyor.
    Selamlarla...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:41 ----------



    Motorblok patlatıcımı, muhahahaa. Yetmedi, dörtlü tak, o motoru kesin havaya uçurur.
    Volkan bey katılmadığım-anlayamadığım kısım düsük devir-sakin kullanım kısmı, mesela 1300kg agirliginda,150hp, 17 janta sahip 90-100km sabit hız yani düşük devir-sakin kullanimda 4.5lt yakabilecek bir karbüratörlü araç varmıdır? En basitinden gazı kapatirsin enjeksiyon cut-off yaparken karbüratör çok az da olsa yakıt gönderir mesela...

  13. #33
    Fr.Sante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Jet X
    Forumda karbüratör fetişistleri var.
    yürekçe bunu beğendi.

  14. #34
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Şu cut-off injectöre eklenmiş yeni bir patça olabilirmi. EFI'nin bir elemamı.?Gaz Alt veya üst devirlerde, birden gaz vermeyi bırakınca, motor rölantiye düşene kadar injektionun silidire benzin vermesini kesip, rölantide, tekrar ideal miktarda benzin püskürtüp motoru rölantide tutması veya sabir hızlarda düşük devirde devir ve hız yükseltilmiycekse, sade motoru o devir ve hızda tutmak için benzin püskürtmesi, modern digital injektion sistemi, olabilirmi?
    Tabi, gelişmiş karbiratörlerdede, yakıt tassarufu için bazı geliştirmeler var, ama son model digital sistemler kadar yakıt tassarufu sağlayamıyorlar. Zaten karbiratörden vaz geçiliyor. Dahada gelişmez bence. Karbiratör karbda kaldı, ECuU Mecu Efi mefi aldı başınï gelişiyor.
    Alıntı erhn42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Volkan bey katılmadığım-anlayamadığım kısım düsük devir-sakin kullanım kısmı, mesela 1300kg agirliginda,150hp, 17 janta sahip 90-100km sabit hız yani düşük devir-sakin kullanimda 4.5lt yakabilecek bir karbüratörlü araç varmıdır? En basitinden gazı kapatirsin enjeksiyon cut-off yaparken karbüratör çok az da olsa yakıt gönderir mesela...

  15. #35
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Volkan76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu cut-off injectöre eklenmiş yeni bir patça olabilirmi. EFI'nin bir elemamı.?Gaz Alt veya üst devirlerde, birden gaz vermeyi bırakınca, motor rölantiye düşene kadar injektionun silidire benzin vermesini kesip, rölantide, tekrar ideal miktarda benzin püskürtüp motoru rölantide tutması veya sabir hızlarda düşük devirde devir ve hız yükseltilmiycekse, sade motoru o devir ve hızda tutmak için benzin püskürtmesi, modern digital injektion sistemi, olabilirmi?
    Tabi, gelişmiş karbiratörlerdede, yakıt tassarufu için bazı geliştirmeler var, ama son model digital sistemler kadar yakıt tassarufu sağlayamıyorlar. Zaten karbiratörden vaz geçiliyor. Dahada gelişmez bence. Karbiratör karbda kaldı, ECuU Mecu Efi mefi aldı başınï gelişiyor.
    90 larin sonunda üretilen en son karbüratörlerde de cutoff denen sistem mevcuttu , mesela Renault 9 larda ki Solex marka karbüratörlerde vardı , Fiat Tempra nin Weber marka karbüratöründe de vardı , lakin sistem mekanik olduğu için yeterince verimli değildi , elektronik enjeksiyonlu sistem iyidir arkadaşlar , burda karbüratör candır diyenler enjeksiyonlu motor kullansınlar bakalım fikirleri ne olacak , karbüratör candır diyen adam uzmanlaşmıştır herşeyini kendi söker takar ayar çeker , mekanikden anlamayan acemi adam için karbüratör eziyettir.net

  16. #36

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı Fr.Sante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumda karbüratör fetişistleri var.
    @Nikkfurie nin dediği gibi. Kendin söker takarsın, ayarını çekebilirsen o zaman en iyisi karbüratör. Direk kara düzen. Sıkıntı çekmezsin hiçbir zaman. Lakin benim gibi biri için enjeksiyon candır. Ben marşa basarım o rolantide kendi kendine motorun hava-benzin karışımını ayarlar, ben dalgama bakarım...


    Hatta bizim Abs fetişi içinde Abs candır. Eleman Abs vursun die harş die halen fren sıkıyor...

  17. #37
    eray123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2017
    Motosikleti
    KAWASAKİ ZX-6R NİNJA
    sacmalamayın yaz kış ne ayarı hiç bir ayar yaptırmadım aldıyım gibi duruyor 4 silindirli hemde 98 model kışın karda jikleyi çek bas marşa alır

    sabahları jikle ile çalıştırıyorum deponun içi pas dolu ne öksürme var ne aksırma filtreyi elinin altında çek yenisini tak yıllarca işe gidip

    geliyorum karbüratorun ayar isteği falan yok bilinçli kullanıcı var


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)