su soğutma ve yağ soğutma farkını bilen atlasın içeri.
Reklamlar
-
su soğutma motosiklet sürdüğümde bacaklara aşırı derecede sıcak geliyor.
bunda hemfikiriz diye düşünüyorum.
yağ soğutmada böyle bir sıkıntı yok ama fan da yok.
su soğutma motoru soğutmak için fan vs uğraşırken motor 100 derecelerin üstüne çıktığında vs sıkıntı oluyor diyoruz ya
yağ soğutmada yazın ortasında duran trafikte ilerleyemezken motor alttan alttan sıcak verirken ne sıkıntı olur.
yağ mı çabuk biter sadece ?
Reklamlar
-
yağ soğutmalı eskiyüksek cc motorların çok daha iyi olduğunu duymuştum :D düşünsenize yağ sürekli serinleyerek dolanıyor, çok güzel ama , ani ısı değişmelerinde galiba antifreeze daha önemli , ben de merak ettim.
http://www.motorcutv.com/wp-content/...orlar.mp4?id=0
-
Su soğutmalı motorlar yağ soğutmalı motorlara göre daha verimli olur.devamli soğuyan suyun dolaşması blok içinde ki ısıyı transfer etmek de daha hızlı dir.buda verimi artırır.
-
Rahatsız eden sıcak hava, motorun başarılı şekilde fazla ısıyı uzaklaştırması. Uzaklaştıramamasi (yağ veya hava soğutma), verimin azalması, aşınmanın artması, yağın ömrümün azalması, motorun ömrünün azalması vs. demek.
Bu arada arada bazı motorlarda ikisi de vardır. Yağ soğutma için ayrı radyatör yoktur ama. Yağı da suyla soğutur, çok daha etkili olduğu için...
-
o yağı suyla soğutma bu yaz öldürdü bizi oringler sertleşmiş suya yağ karıştırmaya başladı 6 silindir motor arada bulasın
-
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
o yağı suyla soğutma bu yaz öldürdü bizi oringler sertleşmiş suya yağ karıştırmaya başladı 6 silindir motor arada bulasın
BMW mi? On karakter
-
hasmet adlı üyeden alıntı
BMW mi? On karakter
6 silindir iveco cursor 9
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
Yağ soğutmalı motorun ömrü daha kısa olur,su soğutmalı motora göre daha nazik kullanılmalı
Yamaha XJR 1300 su soğutmalı 4 silindir 98PS
Suzuki Gsf1200 Sa Bandit
Bmw 1200 gs 2014 modelin altında olan
Aklımıza gelmeyen bir çok model mevcut,yağı biraz daha erken biter,uzun yolda hava soğutmalı tercihimdir
Motosiklet Fuarına gidipte, fotoğraf çekecek fakir vardı,gören var mı?
-
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
6 silindir iveco cursor 9
Kotu olmus yahu... Kafa contasi ile ayni durum... Gerci koskoca kafa contasi problemsiz calisacak sekilde dizayn edilip uretilebiliyorsa, bunun da duzgun calisacak sekilde dizayn edilebilmesi lazim degil mi yahu?
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Kotu olmus yahu... Kafa contasi ile ayni durum... Gerci koskoca kafa contasi problemsiz calisacak sekilde dizayn edilip uretilebiliyorsa, bunun da duzgun calisacak sekilde dizayn edilebilmesi lazim degil mi yahu?
cursor 9 motorun kronik sorunuymuş oringler sertleşince sızdırmazlık gidiyor
parça bu içinden yağ dışından su dolaşıyor sızdırmazlığı 2 kıytırık oring sağlıyor bu parçada motorun içine giriyor
-
su soğutmalı sistemlerde motor ısısı soğuk çalıştırmadan itibaren en kısa sürede çalışma sıcaklığına ulaşır ve sabit sıcaklıkta(motorun en verimli çalıştığı sıcaklık) çalışmaya devam eder. bunun faydaları;
-düşük yakıt tüketimi
-uzun ömürlü motor yağı
-uzun ömürlü motor bloğu
yağ soğutmalı sistemlerde ise motor daha geç ısınır ve düzensiz sıcaklıklarda çalışmak zorundadır, örneğin sıkışık trafikte fazlasıyla ısınır. su soğutma ile dez avantaj yaşayacağı tek nokta da budur, belli süratlerde yol alırken yağ da kısmen sabit sıcaklıkta çalışır. avantajları;
-daha az yer kaplayan motor bloğu
-daha az mekanik parça ve daha az sorun
-daha az bakım maliyeti
çok ağır koşullarda kullanılmayacaksa yağ soğutma gayet iş görür.
-
Bu yağ soğutmalı motorlarda fan, hararet müşiri, termostat yok mu? Yoksa hava soğutmanın bir değişiği gibi birşey olmuş.
-
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
Bu yağ soğutmalı motorlarda fan, hararet müşiri, termostat yok mu? Yoksa hava soğutmanın bir değişiği gibi birşey olmuş.
yazdıklarınızın hiç biri yok, sadece günümüz yağ soğutma sistemlerinde motorda ısı müşürü var, yağ fazla ısınırsa motor kendini kapatır.
dediğiniz gibi hava soğutmanın biraz modifiye edilmiş halidir zaten. yağ radyatörünü söksen hava soğutmalı motora döner.
-
fz6_fazer adlı üyeden alıntı
Yağ soğutmalı motorun ömrü daha kısa olur,su soğutmalı motora göre daha nazik kullanılmalı
Yamaha XJR 1300 su soğutmalı 4 silindir 98PS
Suzuki Gsf1200 Sa Bandit
Bmw 1200 gs 2014 modelin altında olan
Aklımıza gelmeyen bir çok model mevcut,yağı biraz daha erken biter,uzun yolda hava soğutmalı tercihimdir
Motosiklet Fuarına gidipte, fotoğraf çekecek fakir vardı,gören var mı?
evet biliyorum o fakiri. o gün kar yağmışta evden çıkamamış diyolar :D
-
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
Bu yağ soğutmalı motorlarda fan, hararet müşiri, termostat yok mu? Yoksa hava soğutmanın bir değişiği gibi birşey olmuş.
Birkac istisna modeli bir kenara koyacak olursak, tek basina "yag sogutma" diye bir sey yoktur. Baslik hatali ve yaniltici. Cunku yag tek basina motoru sogutabilecek bir sistem degil. Yag sogutma = Hava sogutma.
Bu arada eski bir cok hava sogutmali Harley'de hararet müşiri vardir, motor cok isininca fan devreye girer...
-
Şahsen yağ soğutmalı kurcalayabileceğim bir motorum olsa bir yerden delip sıcaklık müşiri koyardım, üstüne de bir fan koyduk mu iş tamam.
-
soğuk havalarda ama gerçekten soğuk havalarda motor hararet göstergesi 2 yi geçmiyor
hele yağmur yağıyorsa gaza bastığım zaman 3 ten 2 ye de düşüyor
ama boş yolda olup gaza bassam da sıkışık trafikte olsamda hep 3 çizgi gösteriyor
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
soğuk havalarda ama gerçekten soğuk havalarda motor hararet göstergesi 2 yi geçmiyor
hele yağmur yağıyorsa gaza bastığım zaman 3 ten 2 ye de düşüyor
ama boş yolda olup gaza bassam da sıkışık trafikte olsamda hep 3 çizgi gösteriyor
Yağmur yağınca su soğutmaya geçmiş oluyorsun çünkü
Soğuk ve yağışlı havalarda motorun kendini yeterince ısıtamaması da sorun aslında. Su soğutmalı araçlarda motor kendini ısıtana kadar radyatör devir daime başlamaz. Motor ısındıktan sonra antifriz radyatörde dolaşmaya başlar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)