Nc 750x mi tracer 700 mü ?
Reklamlar
-
Benim de gelecekteki hedefim de nc 750 DCT serisinden biri ancak şunu çok net söyleyebilirim " NC de his yok " , MT07 kullanmadım ama MT25 in verdiği motosiklet hissi bile NC den daha iyi, " his " mevzusu önemli ise Yamaha daha mantıklı.
İşletme maliyetleri, motosikletin olası ömrü devreye girince de " binici " adam için NC daha mantıklı ..
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Reklamlar
-
Tabii ki Tracer 700 ve NC 750 x sahipleri kadar bu motorları ayıntılı bilemem ama ikisini de test etmiş tarafsız birisi olarak izlenimlerimi yazayım.;
-NC 750 için gitmiyor ruhsuz diyorlar ama öyle abartıldığı kadar cansızlık ruhsuzluk yok.Ama 700 cc motor gibi gitmiyor.Performans olarak 250 cc ile 500 cc arasında bir yerlerde hissettiriyor.Bizzat ben görmedim ama 180-190 km gibi son hızlara çıktığı söyleniyor.NC 750 X te herkesin eksikliği hissetiği şey ise normal motosikletlerde olan esneklik,devirlenme bu motorda yok.Hızlanması ve ara hızlanmaları biraz isteksiz ama trafikte başınızı derde sokacak sizi zora sokacak bir isteksizlik yok.Bu hali ile bile trafikteki çoğu arabadan hızlanması çok daha iyi.Ama genel olarak hızlanma,ara hızlanma performans olarak Tracer 700 ile karşılaştırılamaz.
-Tracer'da ise sakin kullanımda abartıldığı kadar fazla bir yakıt tüketimi yok.Test sırasında anlım tüketimde 70-80 km sabit giderken 4 lt nin bile altına düşüyor.90-110 km (Trafik yüzünden bu hızlara çok kısa süreli çıkabildim)gibi seyir hızlarında 4-4,5 lt civarı dolaşıyor.Gazı köklerseniz 6 lt leri çok rahat görüyor.
-NC 750 X frenleri ve amortisörleri idare eder.Ama çok performanslı kullanıma gelecek bir amortisör ve fren sistemi yok.Frenler çok kötü değil ama sanki arka fren beni birazcık tedirgin etti.Amortisörler genel olarak biraz hissiz gibi.Tracer'ın frenleri canavar gibi durmaz kayar dediğim yerlerde zınk diye duruyor,ama ön amortisörleri konforlu touring yapalım diye biraz yumuşak yapmışlar ön frene çok asılınca hafif yığılma yapabiliyor.Genel olarak performanstan bağımsız Tracer'ın sürüş hissi daha iyi.Yolu daha iyi hisediyorsunuz,viraj kabiliyeti,yol tutuşu,yola verdiği tepkileri çok daha tatminkar.
-NC 750 x oldukça ağır ve kalıplı bir alet.Bu kimisinin hoşuna gidebilir kimisinin hoşuna gitmeyebilir.Hatta bazen insana iri bir cruiser kullanıyormuş gibi hissettiriyor.Bu genel iri yapısı itibari ile çanta ve aksesuar daha çok yakışıyor.Tracer ise beklediğimden çok daha hafif,700 cc bir touringe göre biraz küçük ve kalıpsız geldi.Hafifliği size kullanım rahatlığı,çeviklik,yol tutuşu olarak avantaj sağlıyor.Torklu motoru ve aşırı hafif yapısı ile şehir içinde küçük cc motor sürer gibi rahat sürülüyor insanı yormuyor.Gerçi bu hafifliği ile birlikte torklu motoru bazı deneyimsiz kullanıcıları tedirgin edebilir ve başını belaya sokabilir.
-Oturuş pozisyonu olarak ikisi de son derece rahat.NC 750 X selesi şekilde olarak rahat ve geniş ama sanki biracık sert.Çok uzun süre kullanmadım ama uzun sürüşlerde o sertlik biraz popoyu rahatsız edebilir.Tracer'ın selesi hem şekil hem yumuşaklık olarak uzun yola çıkmaya hazır.Esktradan bir şeyler almaya yada değiştirmeye gerek yok.İkisinin gidon yüksekliği tam rahat sürüş poziyonu sağlayacak seviyede.
-Herkes genel olarak Tracer'ın tasarımını daha çok seviyor ama bana NC 750 X in tasarımı daha hoş daha bütün gibi geliyor.Tracer'ın yarım grenajı gözümü tırmalıyor.Tasarımda NC 750 X'teki bütünlük yok gibi.Tracer'da çanta aksesuar koyacak bol bol yer var ama sanki takılan çantalar aksesuarlar üstünde sırıtıyor.Özellikle arka ve yan çanta takıldığında emanet gibi duruyor.NC 750 X'e hangi çantayı takarsanız takın kalıplı yapısı sayesinde güzel ve bütün duruyor.Bunlar tamamen kişisel gözlemlerimdir.
-İkisinin gösterge tablosunun hemen hemen ihtiyacınız olan her bilgi var.Ama NC serisinin gösterge tablosu yanlış bilmiyorsam 2016 yılından itibaren güzel tasarımlı renkli bir gösterge tablosu geldi.Tracer'ın ise renksiz zevksiz bir göstergesi var.Direk MT -07 den söküp bu arkadaşa takmışlar.Aslında kullanışlı rahat okunan bir gösterge ama görsel olarak bana pek hitap etmiyor.NC'nin gösterge tablosu daha çok hoşuma gidiyor.
-NC 750 X in ekstra bagajından ve yakıt tüketiminden sanırım söz etmeye gerek yok.Bu iki faktör bile çoğu kullanıcı için bu motosikleti seçme sebebi.
Sonuç olarak;
-Bana bol bol bagaj yeri lazım,bileği sahip çıkamasam bile her koşulda az yaksın,bana çok fazla performans lazım değil,benim heyacan ile gazlama ile işim olmaz ben efendi efendi sürerim diyorsanız NC 750 X sizin için doğru tercih.
-Bana hafif çevik bir motor lazım,uzun yol da gitsin,efendi gibi kullanınca makul bir yakıt tüketimi olsun ama ara sıra gaz açıp biraz heyacan yaşatsın diyorsanız Tracer derim.
Bende sizin gibi NC 750 X ile Tracer 700 arasında kalmıştım.Şimdilik Tracer düşünüyorum.Ama saçma sapan 2. el fiyatları yüzünden herhan ikisinden de vazgeçip daha ucuz modellere yönelebilirim.
-
Ne sen sormuş ol ne ben duymuş olayım tabikide Tracer 700
-
Tracer'ım 50.000'e geldi. Defalarca test ettim, 3.5 litreleri gördüğüm çok oldu.
Motor bakımlıysa ve motosiklet doğru kullanılıyorsa gayet tasarruflu olabiliyor.
-
süper topic olmuş.
MT25'ten sonra almayı düşündüğüm kısa listenin son iki rakibi...heyecanla takip ediyor, her yazılan kelimeyi adeta yutuyorum
yorumlarınızı aman eksik etmeyin.
yorum yapabilieğeim küçük bir husus var:
nvrmnd adlı üyeden alıntı
söz mclisten dısarı ama 40-50 bin lira motosiklete verip 1-2 litre hesabı yapmak bana nedense biraz sacma geliyor..
evet devir tasarruf devri ama ozaman da 250cc bir motosiklet alıp benzin dusunmeden surmekten yanayım...
kaba hesapla ayda 1 depo fazla yaksın ama zevk aldıgınız motosiklete binin derim..
katılıyorum.
az yakar çok yakar meselesi fazla abartılıyor. özellikle 250 cc'den geçen kişiler için söylüyorum. bu kısma takmayın.
bakın 250 cc'nin 2019 yılı mtv'si: 172 lira
şu iki motordan birinin ise: 914 lira
yani sen 250cc'den bu ikisinden birine geçeceksen, zaten vergiden ağır bir yumruk yiyeceksin, yetmedi, bakımları da çok pahalı bu ikisinin..bir de ordan ekle. yani yakıt masrafı farkı top10 bin km'de 500-600 lira civarı ediyor. hadi bin lira olsun. oysa nc'nin hem sıfır hem de ikinci el fiyat farkı bunu fazlasıyla karşılıyor.
resmi verilere göre, tracer 4.3 yakıyor bu arada. nc ise 3.8 deniyor ama göremedim.
birisi 75hp diğer 55hp
birinin arka lastik genişliği 18cm diğerinin 16cm
biri 196kg diğer 230kg
sele yükseklikleri ise aynı sayılır 83cm cviarı
-
NC750x Ruhsuz, Ruhu alınmış diyenler var. Ben anlam veremiyorum.
Önü kalkmayan, hızlı gitmeyen motor ruhsuz motor mu oluyor ?
-
buradaki yorumlara bakınca zaten çok net bir sonuç çıkıyor, sizin ne aradığınıza göre ikisinden birini seçebilirsiniz.
nc750 commuter, iş görme motoru,
bence ulaşım aracı olarak kullanılacaksa nc750
hobi amaçlı kullanıcaksa tracer 700
-
>=700cc bir motor için beklenen ivlemenmeyi sağlamıyor diye öyle deniyor, yoksa yavaş falan gitmiyor, azami 190km/s gidiyor motor.
İvmelenme konusuna gelince NC750x ile CB500F arasında kalkışta ivmelenme farkı yok; ikisi de 5,5sn civarında. (O yüzden ruhsuz diyorlar galiba, 500cc bir motorla aynı diye?) Beri yandan torku sayesinde ara hızlanmalarda CB500F'i yiyecektir...
-
Cyan adlı üyeden alıntı
>=700cc bir motor için beklenen ivlemenmeyi sağlamıyor diye öyle deniyor, yoksa yavaş falan gitmiyor, azami 190km/s gidiyor motor.
İvmelenme konusuna gelince NC750x ile CB500F arasında kalkışta ivmelenme farkı yok; ikisi de 5,5sn civarında. (O yüzden ruhsuz diyorlar galiba, 500cc bir motorla aynı diye?) Beri yandan torku sayesinde ara hızlanmalarda CB500F'i yiyecektir...
İşin ilginci CB500 F / Cbr 500 v.s. 500 cc bile değil, 471 cc. Aralarında + 20 tork / + 10 beygir oynamasına rağmen eşitse ( ben test etmedim ) bunlara çanta takıp yola devam etmek daha makul gibi ..
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
-
Ben NC ile uzun yol yaptım, sele sertliğinden biraz toto ağrıması hariç gayet konforlu ve rahattı, CB500F ile hayatta uzun yol yapmam. Rüzgâr ve NC'nin ben gidiyor muyum dediği hızlardaki yüksek frekanslı titreşimi adamı çok yorar. CB500F 110-120'ye kadar konforlu, NC 140-150'ye kadar. Arada ciddi fark var.
-
Bu klasmanda bu motorların hepsini denedim ve sonunda kararımı versys ten yana kullandım. Tracer'ın konfor selesi bile versysin selesinin rahatlığında değildi. Nc zaten ktm klasmanında sele konusunda. Bu seçeneklerde versys hepsinden iyi seçenek olacaktır tahminimce. Yakıt ortalamam 4,5 ila 5,5 arası değişiyor.
-
https://youtu.be/oPMgH1f4OJs
Analitik hiyerarşi yöntemiyle orta sınıf seyahat endurosu seçimi, ilginç çalışma..
Kriterlerin ağırlıklarını beklentilerinize göre değiştirip daha kişisel bir sonuç elde edebilirsiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:39 ----------
Bu arada 100 km hıza 5,5/6 sn.de çıkan bir motosikletin ivmelenmesi yetersiz denemez bence. Devir 6500 lere kadar çıkabildiğinden, 10-12 bin devirlere çıkan bir motorun verdiği duyguyu veremiyor+ağırlık dezavantajı da bu duygusuzluğu artırıyor..
-
Yukarıda birisi yazmıştı; tam binici motoru. Amaç değil araç olarak kullananlar için...
-
Nc sahibi olamadım ancak 3-5 kez sürmüşlüğüm var. Detaylı inceledim. Aynı ikilemi ben de yaşadım ve sonuç olarak tracer tercih ettim.
Neden tracer aldım?
• Araştırmalarım sonucunda Nc de er ya da geç o arka amortisör sorunu ile karşılaşacağımı hissettim. Genelde arka amortisör patlıyor
• Nc nin üzerindeki lastikler daha kötüydü. Tracerin lastikler çok başarılı
• Tracerin Arka lastik 180 lik bana çok güven veriyor o kocaman lastik.
• Tracerin çift ön disk kullanması çok cazip geldi. Frenleri çok iyi. Ama nc kullandiğimda ne zaman duracağız dedim.
• Mustang marka bir araca arkadan bindirecektim ki tracerin hafifliği ve frenleri ile Muazzam bir kurtulma yaşadım ve o gün iyi ki tracer var altımda dedim. Abartmıyorum 2-3 cm ler ile kurtuldum. Nc daha ağır olduğu için ve frenleri dolayısıyle muhtemelen Mustang ın arkasına yapışırdım. (Not:önümden hızla giden mustang ani duruş yaptı)
• tracer ile eşimle Manisa’dan yola çıktık, Sivas’a gittik 1 günde, konaklama yapmadan. Yola çıkmadan yakıt göstergesini sıfırladım. Onca dur kalk, çantalarımız vs derken 100-180 arası kullandım. Konya’nın uçsuz bucaksız düzlüğünde 180 ile gittim. 1000 km yol yaptık 100 km yakıt ortalamam 4lt oldu. İstesem 3.5 - 3.8 de yaktırabilirdim ben yakıtı düşünmedim.
• görsellik kişiye göre değişmekle birlikte çift far her motorda güzel duruyor bence.
• işçilik , estetik tracerde çok daha üst düzeyde.
Gelelim NC yi neden düşündüğüme
• ön bagajı ufak tefek şeyleri içine koymak için çok avantajliydı
• yakıt az diyorlar ama trafikten bir abinin nc sini incelerken yakıt ortalamasına baktım 5.8 gösteriyordu. Abi sen nc ye ne yaptın böyle dedim. Sonra düşündüm demekki basınca nc de yakıyor. Yakıt pek etken olmadı sonra.
• Ben ekşın ı pek seven biri değilim. Sakin kullanmak 6. Viteste 80 -100 ile motorun su gibi sessizce akması bana daha çok keyif verdiği için nc yeter bana diye düşündüm
• nc düşük devirli olduğu için motor yıpranması daha az olur çok uzun km ler görebilirim diye düşünmüştüm. Çünkü 700 cc segmenti ile motosiklet al sat işini tamamen bitirip ömürlük kullanmak istiyordum.
• nc nin plastikleri daha bi tok geldi bana
Ama sonuç olarak eşimin de nc nin görselliğini hiç beğenmemesi üzerine bayiye gidip tracer siparişimizi vermiştik.
Mümkün olduğunca tarafsız izah etmeye çalıştım. Ben şu an nc de almış olsam mutlu olurdum. Ama tracer beni bi tık daha mutlu ediyor. Hangi motor kalbinizin ritmini değiştiriyorsa onu alın
Keyifli , sağlıklı sürüşler dilerim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:13 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:28 ----------
-
emre xt125 adlı üyeden alıntı
Nc sahibi olamadım ancak 3-5 kez sürmüşlüğüm var. Detaylı inceledim. Aynı ikilemi ben de yaşadım ve sonuç olarak tracer tercih ettim.
Neden tracer aldım?
Merhaba hocam. Gayet bilgilendirici bir yazı olmuş.
Bir sorum vardı, Özelden soracaktım da buradan sorayım dedim ki, millet görür cevabınızı.
Artçı konforu nasıldı?
Yani, 1000 km hiç az değil. Sürücü olarak bizler idare ediyoruz her şekilde. Belki de çok sevdiğimizden katlanıyoruz da.
Artçınızın şikayeti oldu mu. Konfor sele yok görünüyor fotoğraflarda ama, airhawk benzeri birşeyler kullandınız mı. Veya direkt sele'yi mi kullandınız. Artçı için yeterlimiydi arka selenin genişliği.
Bu gibi yorumlar yapabilirseniz çok sevineceğim.
Teşekkürler.
-
sey_47 adlı üyeden alıntı
Merhaba hocam. Gayet bilgilendirici bir yazı olmuş.
Bir sorum vardı, Özelden soracaktım da buradan sorayım dedim ki, millet görür cevabınızı.
Artçı konforu nasıldı?
Yani, 1000 km hiç az değil. Sürücü olarak bizler idare ediyoruz her şekilde. Belki de çok sevdiğimizden katlanıyoruz da.
Artçınızın şikayeti oldu mu. Konfor sele yok görünüyor fotoğraflarda ama, airhawk benzeri birşeyler kullandınız mı. Veya direkt sele'yi mi kullandınız. Artçı için yeterlimiydi arka selenin genişliği.
Bu gibi yorumlar yapabilirseniz çok sevineceğim.
Teşekkürler.
Merhabalar.
Ani bir karar değişikliği ile nakliyeci ile göndermeyi düşündüğüm motosikletimi, eşimle gezerek gitme kararı aldığımız için sürerek götürdüm.
Bu, başlarda benim için öyle heyecan verici bir şeydi ki, seleyi başlangıçta hiç düşünmeden yola çıktık. Yan çantalarımız henüz olmadığı için de kocaman sırt çantaları sırtımızda, motosiklete o şekilde bindik. Çantaların da etkisi vardır elbet; ancak 400 km sonrasında sele artık rahatsız etmeye başlıyor. Kısa mesafeler için böyle bir şikayet aklınızın ucundan geçmezken, uzun mesafe için bize de bir tecrübe oldu. Yolun sonlarına doğru artık epey zorladı. Kayseri’ye gelince durup bir yemek molası verdik o mola iyi geldi.
Özet olarak; şu an tracer ile artçı ile yola çıkacak olsam 400 km den fazlasını kolay kolay düşünmem. He illa çıkmam gerekirse de 1 gece uygun bir yerde konaklar yoluma ertesi gün devam etmeyi tercih ederim.
Şunu da eklemeden edemeyeceğim, 1000 km rüzgarla boğuşarak pamuk üzerinde bile yolculuk etseniz bir süre sonra illa rahatsızlık başlar. Bu nedenle motosikletimin genel olarak her şeyinden şimdilik memnunum.
-
ben de bunu hiç anlamıyorum arkadaş 35-40 bin tl verip 1 litre fazla yakıt yakıyor diye öfleyip püflemek.
siz daha almadan motosikletin yakıtını hesap ediyorsanız almayın arkadaşım ciddi ciddi almayın.
bakın basit bir hesap yapayım size
sigorta en düşük: 500 tl
yıllık mtv :860 tl
en düşük bakım :250 tl
lastikler : 1250 tl ile 1500 tl arası
ki arıza ve yedek parça fiyatlarını saymıyorum.
hiç bir şey yapmazsanız dahi bu motosiklet ayda sizden 150 ila 300 tl arası para çıkartacak
halen benzin hesaplıyorsanız gidip hero hunk veya herhangi bir cup motosiklet alın
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
otopsici adlı üyeden alıntı
ben de bunu hiç anlamıyorum arkadaş 35-40 bin tl verip 1 litre fazla yakıt yakıyor diye öfleyip püflemek.
siz daha almadan motosikletin yakıtını hesap ediyorsanız almayın arkadaşım ciddi ciddi almayın.
bakın basit bir hesap yapayım size
sigorta en düşük: 500 tl
yıllık mtv :860 tl
en düşük bakım :250 tl
lastikler : 1250 tl ile 1500 tl arası
ki arıza ve yedek parça fiyatlarını saymıyorum.
hiç bir şey yapmazsanız dahi bu motosiklet ayda sizden 150 ila 300 tl arası para çıkartacak
halen benzin hesaplıyorsanız gidip hero hunk veya herhangi bir cup motosiklet alın
Katılıyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)