Karbüratör sorunu olabilir mi
Reklamlar
-
merhaba, karbüratörüm ayar tutmuyor özellikle sabahları motor çok zor çalışıyor. bir yandan hava ayar vidasını çevirirken bir yandan el marşına basılı tutup gaz vererek çalıştırıyorum bu esnada jiklede yarımdan biraz fazla çekili oluyor ama ısındığı zaman problem yok ama tek marşta alıyor daha sonra 2-3 saat çalıştırmadığımda tekrar çalıştırmak istediğimde gene çalışmıyor ve yine hava ayarıyla oynayarak çalıştırıyorum.Ayrıca jikle çubuğunu yavaş yavaş kaldırdığımda devir yükselmiyor ama tamamen kaldırdığımda yani hava tam kapalı konumda motor stop ediyor bu durumda jikle bozuk diye düşünmelimiyim. Şimdiden teşekkürler
Reklamlar
-
-
Karbüratör temizliği sübap ayarı ve karbüratör ayarı yapılması lazım hatta yapılmışken buji ve benzin filtresini değiştirin kafanızda soru işareti kalmasın
-
UğurDankı adlı üyeden alıntı
Karbüratör temizliği sübap ayarı ve karbüratör ayarı yapılması lazım hatta yapılmışken buji ve benzin filtresini değiştirin kafanızda soru işareti kalmasın
karbüratör temizliği tamam, buji değişti , bahsettiğin ayar karbüratör ayarı hava ayarıysa onu devamlı yapıyorum geriye benzin filtresi kalıyor ozaman
-
havalar soğukken , karbüratörlü motoru zor çalıştırman normal , delirtir adamı , tabi bu bazı motorlarda olmuyor ,
arada bujiyi çıkartıp tel fırça ile temizle , karbüratör ayarıyla fazla oynama , hava ayarını çok açarsan motor gereksiz çok yakar , depoyu az doldurup gezme ,
buji yenide olsa takarken buji ateşleme aralığı düzgün ayarlanmazsada sorun yaşarsın , illet bir durum ,sat gitsin enjeksiyonlu al.
-
ozansntrk adlı üyeden alıntı
havalar soğukken , karbüratörlü motoru zor çalıştırman normal , delirtir adamı , tabi bu bazı motorlarda olmuyor ,
arada bujiyi çıkartıp tel fırça ile temizle , karbüratör ayarıyla fazla oynama , hava ayarını çok açarsan motor gereksiz çok yakar , depoyu az doldurup gezme ,
buji yenide olsa takarken buji ateşleme aralığı düzgün ayarlanmazsada sorun yaşarsın , illet bir durum ,sat gitsin enjeksiyonlu al.
işin garibi ısınınca tek marş alıyorda soğukta sabahları kanırtıyor işte bazende şöyle oluyor sabah tek marş alıyor mesela ama motor soğuk olduğu için gaz vermeyince stop ediyor sonra yine zorlanıyor çalışmakta ama ilk çalıştığında ısıtmak için gazı devamlı versem ısınınca ondada sorun olmuyor sonradan stop etmiyor yani şaşırdım vesselam nasıl bir iş bu diye...
-
MotoLed adlı üyeden alıntı
işin garibi ısınınca tek marş alıyorda soğukta sabahları kanırtıyor işte bazende şöyle oluyor sabah tek marş alıyor mesela ama motor soğuk olduğu için gaz vermeyince stop ediyor sonra yine zorlanıyor çalışmakta ama ilk aldığında ısıtmak için gazı devamlı versem ısınınca ondada sorun olmuyor şaşırdım vesselam nasıl bir iş bu diye...
vallahi aynılarını yaşıyorum , motorum taze cb125e , önceki motorumdada oluyordu , soğuklarda böyle ,yağ iyice ısınacak ,sonrasında karbüratör ısınınca motorun sıcaklığından düzeliyor,
inan banada aynısı oluyor 3-4 gün çalıştırmayayım , 2-3 kere gaz veriyorum kapalı iken , sonrasınca jikleyi iyice çekip basıyorum marşa ,
sonra bi süre çalışıyor eğer başında beklemezsem stop ediyor, rölantiyi yükseltip ısınmasını bekliyorum , elle gaz vermem gerekiyor ama rölanti normal çalışıyor.
iyice ısınınca rölanti yükseliyor, aynı sorunu yaşıyoruz ve bu normal , enjeksiyonlu motorda böyle değil işte ,
çalıştır kendi yükseltiyor gazı , ısınınca kısıyor. hani daha önce yaşamasan sonrasında yaşasan bu bir sorun.
ama soğuk aylarda böyle , yazın direkt çalışıyor. bujiyi ara sıra temizliyorum daha kolay çalışıyor.
sorun motorun karbüratörlü olması :D ekonomik motor diyede satmıyorum , jant kırma olayını duymasaydım satıp cb125f almıştım.
-
Bende şöyle oluyor. Karbüratör hava ayarı ile hiç oynamıyorum. Jikleyi hava çok soğuk değilse ortaya alıyorum tek marş çalışıyo. Bazen çalışmıyor aküyü bitiriyo. Sonra 2 ye alıp vurduruyorum sorunsuz çalışıyo. Yani bazen jikle ile direk çalışıyo marşta bazen çalışmıyor. Hava sıcaksa jiklede gerekmiyor ama belli bi süre ısıtmam için gaz vermem gerekiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:49 ----------
Bu arada genelde vurdurmak motoru direk çalıştırır jikle doğru konumdaysa. Hatta doğru konumda olmasa bile çalıştırır ama gazı yüksek tutman gerekir.
-
muhtemelen sübap ayarı senin sorunun
-
dün denedim , başında 1 dk durdum az bekledim çalıştı , bugün sabah çok soğuk jikleyi epey bi çektim bastım marşa çalıştı zorlandı dönmekte çok yavaş dönüyordu , biraz sabrettim azda elle gaz verdim , çok az ısındı normale döndü çalıştı ,
benzin çok az olduğunda bende yokuş yukarı çıkınca yaşıyorum bu stop etme gaz yememe olayını , benzin fullken olmuyor.
hele bazı günlerde , epey bi çalışmayınca biraz ısınsa bile gaz yerken zor yiyor , epey bi normale dönmüyor , hareket edince biraz düzeliyor.
satıp enjeksiyonlu mu alsak
-
bugün elle çalışmadı, jikleyi çekincede çalışmadı hava ayarıylada çalışmadı bende ayak marşıyla çalıştırdım birkaç dakika çalıştı sonrasıyla el marşıyla tekte almaya başladı neyse yapacak bişey yok böyle kullancaz artık , birde subab ayarı yaptırırım en son o kaldı zaten
-
sorun subab ayarıymış ayarlayınca düzeldi ayrıca soğukken stop etme sorunuda kalmadı herkese teşekkürler
-
arkadaşlar, abiler, ablalar, kardeşler motorun çalışması ve soğukken stop etme sorunu ortadan kalktı ama şöyle bir durum var mesela motoru stop ettim marşa bastığımda ilk çalışmada devir 3000 - 3500 e kadar çıkıyor sonra ben gaz verdiğimde ayarlamış olduğum değer olan 2000 e sabitleniyor bunu neden yapıyor olabilir ? bu bir sorunmudur? ilerisi için bir problem oluşturur mu? ayrıca giderken gazı açtığımda biraz geç hızlanıyor gazı geç yiyor sanki şimdiden teşekkür ederim
-
Motorun yağ seviyesinede bakın fazla yağ konulmuşsada öyle ilk çalıştırmada çalışmama yapar.
-
bassturbin adlı üyeden alıntı
Motorun yağ seviyesinede bakın fazla yağ konulmuşsada öyle ilk çalıştırmada çalışmama yapar.
yok onu çözdümde bi üst mesajda başka sorun oluştu ondan bahsetmiştim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)