Motosiklet lastiklerinizi ne zaman değiştiriyorsunuz ?
Motosiklet lastiklerinizi ne zaman değiştiriyorsunuz ?
Sıfır aldığım zaman
lastikte teller gözüktüğü zaman
Değiştirmiyorum.
Mevsimine göre yaptığım yaz-kış lastiği değişiminden farklı olarak 15-17.000 km aralığında lastikleri atıp yeni lastik alıyorum.
Arabada bir lastik vardı, dişleri mükemmel. Ölçüyoruz falan, neredeyse yeni gibi. Fakat su gördüğünde araba buzdaymış gibi oluyordu. Tabi işi sonradan çözdük, lastik 6-7 yıllık. Araç sahibi kullanmasa da lastikler arça üzerinde, haliyle bize söyledikleri "kimyasalı biter" sözcüğü oldu. Yani lastik, yola yapışıyor. Bu nedenle sadece diş şu bu değil; lastiğin maruz kaldığı hava şartları, kullanılış biçimi vs gibi şeyler değişebiliyor.
Michelin'in şuradaki yazısında lastiğin ne zaman değiştirileceği anlatılmış örneğin.
Üstteki arkadaşlar değiştirmiyorum, teller çıkınca vs şeklinde konuyu şakaya vursalar da; lastik, motosiklet söz konusu olduğunda arabadan daha önemli hale geliyor. Bu yüzden dikkatle seçilmelidir ve dikkat edilmelidir.
Motosiklette farklı olabileceğini düşünerek ecnebi sitelere baktığımda şunları diyorlar [1][2]
**
Lastiğin ömrü 5 yıldır. 5 yılı aşmışsa, "dişlerine bakmaksızın" değiştiriniz.
Lastikte yıpranma varsa (kaydırma ve lastik yakma nedeniyle bir bölümü düz hale geldiyse),
Teknik tabir kullanmışlar; fakat yumruluk olursa diye mi değiştirilir? Lastiğin yükseltisi merkezde fakat sağa sola kayarsa (sanıyorum viraj alma ile ilgili sıkıntılarda yaşanıyor) değiştirilmeli diyor,
Yırtılmalar, çatlaklar varsa,
Yanaklardan patlak varsa,
Deforme varsa,
Kimyasal vs'den kaynaklanan bir aşındırma varsa,
değiştirin diyor.
Tabi ki alta gelip "yanaklarda patlak varsa tamir edilir gerek yok" diyen veya "yahu onlar bilmiyor" diyenler olacak. Fakat lastik üreticileri böyle söylüyor. Tabi bizim millet "her konu uzmanı" olduğu için, farklı görüşler gelecek.
Benim bu konuda tecrübem yok, bilgi girilmediği için çevirileri yazmaya çalıştım. Uzun yıllardır motosiklet kullanan tecrübeli insanlar mutlaka yazacaktır.
Siz siz olun, lastik işini önemseyin. Çünkü 150-200km ile giderken, veya yavaş gitseniz bile viraja girerken; sadece 2 lastik ile dünyaya bağlanıyorsunuz.
patladığı zaman
Lastik kilometreden bağımsız olarak 1-1,5 yıl sonra ben yoruldum demeye başlıyor. Gerisi imkan meselesi
5 yıl olmuş üretileli hala conevor :D virajlarda salmıyor :D bu sene sonuna doğru değiştiririm :D millet iyice paraya sıkışsın :D
Bir arıza çıkarmadıkça 15-18.000km veya 2-2,5 yılda bir...
1 Aralık - 1 Nisan arası kışlık, 1 Nisan - 1 Aralık arası yazlık. Bu genelde sabit.
Orta kısımlar kemen hemen bitmeye, kenarlardaki dişlerle belirgin farklılıklar olana kadar da lastiği kullanıyorum. O da 20-30 bin arası değişiyor.
Yazlık-kışlık 2 takım lastiğim olduğu için daha ekonomik oluyor. Bir motoru 60 binden daha fazla kullanmadığım için bugüne kadar aynı motora 1 yaz + 1 kışlık setten başka lastik almadım.
Fabrika çıkış yazlık lastikleri 40 bin kullanmışlığım oldu.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
geçen hafta lastiğe çivi girdi. hem de hem alttan hem yanaktan. mecbur değiştirmek zorunda kaldım.
Bu mu derin konu?
Lastiklerin üzerindeki harflerin anlamı gibi sorular sorsanız hadi neyse..
Ayrıca, bu konuyla ilgili en az 10 konu başlığı anımsıyorum..
Doğru soru, doğru cevabı ve bilgiyi getirir.
Bir çok etken var. Örneğin sıfır km aldığım bir motorun lastiğini hiç kullanmadan değiştirdiğim de oldu, 2. el aldığım motoru üzerindeki lastiklerle keyifle uzun km'ler kullandığım da oldu.
Lastiğin markası, modeli, imal tarihi, kullanım süresi, diş derinliği, kaç km yol yaptığı benim için önemli.
Çin malı, güven vermeyen bir markaysa sıfır da olsa anında değiştiririm.
Yepyeni hiç kullanılmamış ve çok kaliteli bir markanın lastiği dahi olsa üretim tarihinin üzerinden 5 yıl geçmişse değiştiririm.
Lastiği taktıktan sonra 25- 30bin km kullandıysam değiştiririm.
Hamurunda sertleşme ve hafiften kendini bırakmalar başladıysa, değiştiririm.
Ama en önemlisi; bütçeyi ayarlayıp lastik parasını denkleştirebildiysem değiştiririm
Herkese keyifli sürüşler
2 yıl veya 15.000 km
Şu an ki lastiğim Metzeller next tourance , 2 yıllık ve 25000 km de ama lastikte hiçbir deformasyon yok , yol tutuşu da problemsiz o açıdan danıştım .Karar :İlk mayışta lastik değişecek .Teşekkürler arkadaşlar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)