Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

DERİN KONU İÇERİR !! : )MOTOSİKLET LASTİKLERİNİ NE ZAMAN DEĞİŞTİRMELİ ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    KARŞIYAKA -İZMİR
    Motosikleti
    HONDA VARADERO
    Motosiklet lastiklerinizi ne zaman değiştiriyorsunuz ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Şubat 2019
    Motosikleti
    KTM EXC 250 TPI
    Sıfır aldığım zaman
    Archidraw ve espresso bunu beğendiler.

  3. #3
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    lastikte teller gözüktüğü zaman

  4. #4
    oznkrçm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RAMZEY 100-YBR 250-CBR 250-CBF 600-VFR 800
    Değiştirmiyorum.

  5. #5
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Mevsimine göre yaptığım yaz-kış lastiği değişiminden farklı olarak 15-17.000 km aralığında lastikleri atıp yeni lastik alıyorum.
    ERTOBİ bunu beğendi.

  6. #6
    ayro26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul-Eskişehir
    Arabada bir lastik vardı, dişleri mükemmel. Ölçüyoruz falan, neredeyse yeni gibi. Fakat su gördüğünde araba buzdaymış gibi oluyordu. Tabi işi sonradan çözdük, lastik 6-7 yıllık. Araç sahibi kullanmasa da lastikler arça üzerinde, haliyle bize söyledikleri "kimyasalı biter" sözcüğü oldu. Yani lastik, yola yapışıyor. Bu nedenle sadece diş şu bu değil; lastiğin maruz kaldığı hava şartları, kullanılış biçimi vs gibi şeyler değişebiliyor.

    Michelin'in şuradaki yazısında lastiğin ne zaman değiştirileceği anlatılmış örneğin.

    Üstteki arkadaşlar değiştirmiyorum, teller çıkınca vs şeklinde konuyu şakaya vursalar da; lastik, motosiklet söz konusu olduğunda arabadan daha önemli hale geliyor. Bu yüzden dikkatle seçilmelidir ve dikkat edilmelidir.

    Motosiklette farklı olabileceğini düşünerek ecnebi sitelere baktığımda şunları diyorlar [1][2]
    **

    Lastiğin ömrü 5 yıldır. 5 yılı aşmışsa, "dişlerine bakmaksızın" değiştiriniz.
    Lastikte yıpranma varsa (kaydırma ve lastik yakma nedeniyle bir bölümü düz hale geldiyse),
    Teknik tabir kullanmışlar; fakat yumruluk olursa diye mi değiştirilir? Lastiğin yükseltisi merkezde fakat sağa sola kayarsa (sanıyorum viraj alma ile ilgili sıkıntılarda yaşanıyor) değiştirilmeli diyor,
    Yırtılmalar, çatlaklar varsa,
    Yanaklardan patlak varsa,
    Deforme varsa,
    Kimyasal vs'den kaynaklanan bir aşındırma varsa,
    değiştirin diyor.

    Tabi ki alta gelip "yanaklarda patlak varsa tamir edilir gerek yok" diyen veya "yahu onlar bilmiyor" diyenler olacak. Fakat lastik üreticileri böyle söylüyor. Tabi bizim millet "her konu uzmanı" olduğu için, farklı görüşler gelecek.

    Benim bu konuda tecrübem yok, bilgi girilmediği için çevirileri yazmaya çalıştım. Uzun yıllardır motosiklet kullanan tecrübeli insanlar mutlaka yazacaktır.

    Siz siz olun, lastik işini önemseyin. Çünkü 150-200km ile giderken, veya yavaş gitseniz bile viraja girerken; sadece 2 lastik ile dünyaya bağlanıyorsunuz.
    tommygun, ogzcngdk, Kural [ Z ] ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Para oldukça.
    Erenk34 ve Crixa bunu beğendiler.

  8. #8
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    patladığı zaman

  9. #9
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Lastik kilometreden bağımsız olarak 1-1,5 yıl sonra ben yoruldum demeye başlıyor. Gerisi imkan meselesi

  10. #10
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    5 yıl olmuş üretileli hala conevor :D virajlarda salmıyor :D bu sene sonuna doğru değiştiririm :D millet iyice paraya sıkışsın :D

  11. #11
    siyanoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2019
    Ustam artık değiş deyince
    ERTOBİ bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Bir arıza çıkarmadıkça 15-18.000km veya 2-2,5 yılda bir...
    ERTOBİ bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    1 Aralık - 1 Nisan arası kışlık, 1 Nisan - 1 Aralık arası yazlık. Bu genelde sabit.

    Orta kısımlar kemen hemen bitmeye, kenarlardaki dişlerle belirgin farklılıklar olana kadar da lastiği kullanıyorum. O da 20-30 bin arası değişiyor.

    Yazlık-kışlık 2 takım lastiğim olduğu için daha ekonomik oluyor. Bir motoru 60 binden daha fazla kullanmadığım için bugüne kadar aynı motora 1 yaz + 1 kışlık setten başka lastik almadım.

    Fabrika çıkış yazlık lastikleri 40 bin kullanmışlığım oldu.
    ERTOBİ bunu beğendi.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  14. #14
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    geçen hafta lastiğe çivi girdi. hem de hem alttan hem yanaktan. mecbur değiştirmek zorunda kaldım.

  15. #15
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Bu mu derin konu?
    Lastiklerin üzerindeki harflerin anlamı gibi sorular sorsanız hadi neyse..
    Ayrıca, bu konuyla ilgili en az 10 konu başlığı anımsıyorum..
    Doğru soru, doğru cevabı ve bilgiyi getirir.
    efendy06 bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial mash -Hero dash- Hero Thriller- Cbr 250
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastikte teller gözüktüğü zaman
    Ahaha cihan abi adamsın

  17. #17
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Bir çok etken var. Örneğin sıfır km aldığım bir motorun lastiğini hiç kullanmadan değiştirdiğim de oldu, 2. el aldığım motoru üzerindeki lastiklerle keyifle uzun km'ler kullandığım da oldu.

    Lastiğin markası, modeli, imal tarihi, kullanım süresi, diş derinliği, kaç km yol yaptığı benim için önemli.

    Çin malı, güven vermeyen bir markaysa sıfır da olsa anında değiştiririm.

    Yepyeni hiç kullanılmamış ve çok kaliteli bir markanın lastiği dahi olsa üretim tarihinin üzerinden 5 yıl geçmişse değiştiririm.

    Lastiği taktıktan sonra 25- 30bin km kullandıysam değiştiririm.

    Hamurunda sertleşme ve hafiften kendini bırakmalar başladıysa, değiştiririm.

    Ama en önemlisi; bütçeyi ayarlayıp lastik parasını denkleştirebildiysem değiştiririm


    Herkese keyifli sürüşler
    ERTOBİ ve efendy06 bunu beğendiler.

  18. #18
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    2 yıl veya 15.000 km
    ERTOBİ ve leons bunu beğendiler.

  19. #19

    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    KARŞIYAKA -İZMİR
    Motosikleti
    HONDA VARADERO
    Şu an ki lastiğim Metzeller next tourance , 2 yıllık ve 25000 km de ama lastikte hiçbir deformasyon yok , yol tutuşu da problemsiz o açıdan danıştım .Karar :İlk mayışta lastik değişecek .Teşekkürler arkadaşlar.

  20. #20
    Mehmet_SIRLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1290SDGT
    25.000 - 30.000 km de bir.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)