NC750S DCT —– 29.700 TL
NC750S DCT --- 55.000 TL
Şu konu içimde yaradır, satıcı da haklı tabii 30.000 e aldığı motosikleti 35.000 e satmak istiyor, açıklamasına da " sıfırının bla bla bla olduğunu hatırlatmak isterim " diyor ..
Yahu sen kaça aldın ?
Senden sonra kasa değişti, haberin var mı ?
Sıfırı ile aranda 3 - 4 sene var, hani yıpranma payı v.s ...
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Tek nedeni kur farkından dolayi arkadaşlar,2017 nin ocak ayinda Tracer700 aldim 1 dkk-54 kuruştu,simdi 1 dkk-84 kuruş.Gecen yaz aylarinda 1 dkk 1 lirayi bile geçtiği olmuştu...
Sıfır alsan fiyatlar malum saçmalık. İkinci el alsan dediğiniz gibi 2016 da 27 ye almış şimdi 38 - 40 lira arası fiyat çekiyor , sırf sevinmesin, arkamızdan sağlam soktum ( uyanık satıcı ) diyemesin diye oda alınmaz :D En iyisi alıcaksın ufak cc bi japon scooter nefsini körelticeksin :D Başka seçenek yok.
Boşa konuşuyorsunuz arkadaşlar. 50 bin liralık motor 130 bin lira olmuş diyosunuz,230 bin lira olsa yinede kimsenin sesi çıkmaz. Millet memnun. Neden mi ? İşyerinde beraber çalıştığım arkadaşıma : yoldan geçen bir araba gösterdim. Bu arabanın sıfırı 2 -3 sene önce 35 bin liraydı şimdi neredeyse 100 bin lira oldu diyorum, olsun kardeş o para sonuçta devlete gidiyor feda olsun diyor tamam feda olsunda ; işte dedim senin bu yüzden araban yok
Asıl sebebi kimse yazmamış sanırım korkmuş herkes. Fiyatların artmasının tek sebebi CEHAPE liler Amariga ve Fetönün de %3-5 arasında fiyatlara etki ettiğini kendim tespit ettim. Azıcık cesur olun.
Doların Artışı, ÖTV, Gümrük vergisi, Euro 4 standartları (ABS'nin zorunlu olması) gibi nedenlerden dolayı bu fiyat farkı gerçekleşti.
Buda 2006 yılı satış fıyatları,üzülürsünüz
Komedi...
Enflasyon ve kur artışı direk paranın değerinin uçup gitmesi, yok olması demek. Kimseye gitmiyor. Kimseye.
İlle de gittiği bir yer bulmak istiyorsanız, aldığımız dış borcun fahiş faizine gidiyor.
Bu arada "devlete feda olsun" nedir yahu? Devlet denen yapının amacının vatandaşa hizmet olduğunu, ve denetlenmediğinde herkesi b3c3r3c3ğinin ne zaman farkına varacağız?
Fiyatlar yüzünden bu sene tercihimi 2. elden yana kullandım.
3 yıl önce olsa 5 bin TL ye sıfır motosikletler her yerde vardı. Sym hero yamaha ve honda nın ucuz modelleri bu fiyatlara satılabiliyordu.
TCMB enflasyon hesaplama aracına göre; 2006'da 9800YTL eden CBF500 bugünkü değeri 31500TL ediyormuş. Sonradan gelen ek %20 ÖTV ile hesaplayınca 37800TL'na geliyor. 0 2018 CB500F'ler sanırım 37000TL'na bulunabiliyor. Dolayısıyla, Honda tarafında enflasyonla ters düşen bir artış yok, olay paramızın değerinin düşmesi ve vergi yükünün artması... Yani fakirleşmişiz.
Bununla birlikte, o zaman CBF500 almak ne kadar zor idiyse bugün de CB500F almak (o ek %20 ÖTV hariç) o kadar zor, sonuçta her ikisinin de bugünkü değerleri (ek ÖTV hariç) eşit gibi...
Arkadaşa katılıyorum mesela bir dominar 400 30.000 tl yi görmüşken şu anda geri indirdiler 19900 tl ye var sıfırı. RS 200 17-18 bin tl iken birden 25.500 tl oldu şu anda eski fiyatına geri döndü. Yamaha bayi 400 tane mt 25 in tükendiğini söylüyor. Bişeyler dönüyor. Dolar yükselebilir ama herşeyi nasıl bir anda ikiye katlar.
Vergiler neden düşsün ki? Motosiklet üretmeden 4-5 tane satıp üretmiş gibi para geliyor. Arabada durum daha da vahim. Üretimimiz malesef yok, hiçbir noktada..
dış güçleasdasdqwd dicemde bi gülme tutuyo
bir yandan dolar bin yandan ağzı salyalı esnaf bir yandan ağzı salyalı devlet biri arkaya biri sakso biri de elimizi ikiyor
Sorunun cevabı enflasyondur. Döviz artışı enflasyonun içindedir.
Döviz zaman zaman düşse dahi enflasyon dövizin düştüğü oranda gerilemez. Çünkü piyasa gergindir. Hepimiz biliriz: 5 liradan 4 liraya inen dolar kısa vadede 6 lirayı görecektir. Bu sebeple enflasyon döviz oranında gerilemez.
İthalatçı aynı malı ithal edebilmek için fiyatları yükseltmek durumundadır.
Krizi fırsata çevirenlerin varlığını kabul etmekle birlikte sorunu markalarda değil, ülkenin ekonomi yönetiminde aramak gerekir.
Çok net açıklamışsın üzerine bir şey yazmaya gerek yok. Evet kur, reel efektif endeks kuruna çekilemiyorsa eğer; motosiklet ve yedek parça üreten firmalar da ekonomik kaygı yüzünden, enflasyonun yüksek olduğu ülkelere yedek parça gönderimini azaltır ve hatta ex noktaya getirir. Böylece sen satış yapan ülkenin, yedek parçayı ucuzlatmasından bile yararlanamazsın. Çünkü adam seni blacklist'e alıyor. Öyle Ötv'yi düşürmekle bile motosiklet satamazsın ülke içerisinde; çünkü müşteri salak değil...ödeyemeyeceği yedek parçanın motosikletini almaya kimse yanaşmaz. Unutmamak lazım global bir motosiklet piyasası ve borsası var...Endeks bu yüzden önemli.
bir sığırda benden devlete çok vergi veriyoruz dedim olsun dedi devlete vericez ki devlette bize versin demişti
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)