Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motosiklette Yokuş

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Temmuz 2018
    Yeni başlayan arkadaşlara hitaben Motosiklette Yokuş konusunu anlatmaya çalıştık,iyi seyirler...



    https://www.youtube.com/watch?v=UkULdMvtRd0
    ttonay ve Tengri bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Tengri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CF Moto CLX700 Heritage
    Elinize sağlık faydalı bilgiler için..

    Birkaç kez başıma gelen bir şeyi sormak istiyorum. Yokuş yukarı 2 veya üstü bir viteste giderken önümdeki trafik aniden durunca bende durmak zorunda kalmıştım, ancak vitesi 1'e düşürecek vakit olmamıştı. Aynen sizin bahsettiğiniz gibi sağ ayak frende beklerken sol ile vites atamayacağım için ön frenle motoru tutmaya çalıştım, bu sefer de kaygan asfaltta motor geri kaymaya başladı. Ayrıca motor dururken veya geriye kayarken vitesi düşürmek de pek mümkün olmuyor; bilirsiniz bazen düz yolda bile dururken vitesi düşürmek için motoru hafif öne hareketlendirmek gerekebiliyor - panikle stop ettirdim.

    Yokuş yukarı giderken vitesi 1'e düşürememiş bir şekilde durduysak ne yapmak gerekir?

  3. #3
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı Tengri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elinize sağlık faydalı bilgiler için..

    Birkaç kez başıma gelen bir şeyi sormak istiyorum. Yokuş yukarı 2 veya üstü bir viteste giderken önümdeki trafik aniden durunca bende durmak zorunda kalmıştım, ancak vitesi 1'e düşürecek vakit olmamıştı. Aynen sizin bahsettiğiniz gibi sağ ayak frende beklerken sol ile vites atamayacağım için ön frenle motoru tutmaya çalıştım, bu sefer de kaygan asfaltta motor geri kaymaya başladı. Ayrıca motor dururken veya geriye kayarken vitesi düşürmek de pek mümkün olmuyor; bilirsiniz bazen düz yolda bile dururken vitesi düşürmek için motoru hafif öne hareketlendirmek gerekebiliyor - panikle stop ettirdim.

    Yokuş yukarı giderken vitesi 1'e düşürememiş bir şekilde durduysak ne yapmak gerekir?
    Motoru öne ittirmek yerine ufaktan debriyajı salarak kavrama yapıp dişlilerin yerine oturmasını sağlarsınız böylece tekrar debriyajı sıkıp vitesi rahatlıkla geçirebilirsiniz. Yokuştada mümkün olduğunda öndeki arabanın arkasında durmamaya çalışın, geri kaçırma mevzusu dışında eğer gecikme yaşarsanız vites değiştirme vs gibi durumlardan dolayı, arkadaki insanlar sizin yanınızdan rahatlıkla geçebilir ve sizde stres olmazsınız.
    Tengri bunu beğendi.

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı Tengri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elinize sağlık faydalı bilgiler için..

    Birkaç kez başıma gelen bir şeyi sormak istiyorum. Yokuş yukarı 2 veya üstü bir viteste giderken önümdeki trafik aniden durunca bende durmak zorunda kalmıştım, ancak vitesi 1'e düşürecek vakit olmamıştı. Aynen sizin bahsettiğiniz gibi sağ ayak frende beklerken sol ile vites atamayacağım için ön frenle motoru tutmaya çalıştım, bu sefer de kaygan asfaltta motor geri kaymaya başladı. Ayrıca motor dururken veya geriye kayarken vitesi düşürmek de pek mümkün olmuyor; bilirsiniz bazen düz yolda bile dururken vitesi düşürmek için motoru hafif öne hareketlendirmek gerekebiliyor - panikle stop ettirdim.

    Yokuş yukarı giderken vitesi 1'e düşürememiş bir şekilde durduysak ne yapmak gerekir?
    2. viteste yarım debriyaj yaparken 1. vitese alabilirsiniz.
    Tengri bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    25 Temmuz 2018
    Alıntı Tengri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elinize sağlık faydalı bilgiler için..


    Yokuş yukarı giderken vitesi 1'e düşürememiş bir şekilde durduysak ne yapmak gerekir?

    Öncelikle teşekkürler,sorunuzun cevabı aslında motosiklette duruşta saklı.Kısaca bahsedecek olursak(yakında videosunu çekeceğiz) güvenli sürüş eğitimlerinde 2 ekolden bahsedilir;

    Japon Ekolü : Vites düşürmenin(debriyaj çekileceğinden motosikletteki yükü saldığını) fren mesafesini uzatacağını ,debriyaj çekilmeden ön-arka freni birlikte kullanmamız gerektiğini,durmaya yakın debriyajı çekmemiz gerektiğini düşünen ki en güvenli bulduğum, en kısa mesafede herhangi bir viteste durabileceğimiz yöntemdir.

    İngiliz Ekolü : Vites düşürmekle motor freninden faydalanmamız gerektiğini düşünen yöntemdir.

    Sonuçta yaşadığınız durumu kurgulayacak olursak yokuşta 2. viteste gidiyoruz,önümüzdeki araç aniden durdu,durmamız gerekiyor.Arka frenle yavaşladık durmaya yakın 2.000 devirlerde(motosikletten motosiklete değişebilir) debriyajı çektik ki motosikletimiz stop etmesin.Motosikletimiz 2. viteste kaldı sağ ayağımız arka frende,sol ayağımızla motoru dengede tutuyoruz.Durduktan sonra (buraya dikkat edelim ön frenle durmuyoruz,durduktan sonra) ön freni sıkabiliriz.Ön freni sıktık,duran motosikleti ön fren tutacaktır.Sağ ayağımızla motosikletimizi dengeledik,sol ayağımızla vitesi 1'e aldık.Freni önden arkaya aldık,yolumuza devam ediyoruz.
    Tengri bunu beğendi.

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    dik yokuşta 2. viteste aniden durmak zorunda kalırsanız motoru gidondaki düğme ile hemen stop edin debriyajı bırakın , motor kompresörü ön frene destek olur geri kayma durur sabitlenirsiniz , sonra vitesi 1 e alıp çalıştırın ve sürün..
    Tengri bunu beğendi.

  7. #7
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı MetinRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle teşekkürler,sorunuzun cevabı aslında motosiklette duruşta saklı.Kısaca bahsedecek olursak(yakında videosunu çekeceğiz) güvenli sürüş eğitimlerinde 2 ekolden bahsedilir;

    Japon Ekolü : Vites düşürmenin(debriyaj çekileceğinden motosikletteki yükü saldığını) fren mesafesini uzatacağını ,debriyaj çekilmeden ön-arka freni birlikte kullanmamız gerektiğini,durmaya yakın debriyajı çekmemiz gerektiğini düşünen ki en güvenli bulduğum, en kısa mesafede herhangi bir viteste durabileceğimiz yöntemdir.

    İngiliz Ekolü : Vites düşürmekle motor freninden faydalanmamız gerektiğini düşünen yöntemdir.

    Sonuçta yaşadığınız durumu kurgulayacak olursak yokuşta 2. viteste gidiyoruz,önümüzdeki araç aniden durdu,durmamız gerekiyor.Arka frenle yavaşladık durmaya yakın 2.000 devirlerde(motosikletten motosiklete değişebilir) debriyajı çektik ki motosikletimiz stop etmesin.Motosikletimiz 2. viteste kaldı sağ ayağımız arka frende,sol ayağımızla motoru dengede tutuyoruz.Durduktan sonra (buraya dikkat edelim ön frenle durmuyoruz,durduktan sonra) ön freni sıkabiliriz.Ön freni sıktık,duran motosikleti ön fren tutacaktır.Sağ ayağımızla motosikletimizi dengeledik,sol ayağımızla vitesi 1'e aldık.Freni önden arkaya aldık,yolumuza devam ediyoruz.
    Ani frenlemede anglojapon bir frenleme tarzı kullanıyorum ,bilmeden her iki yöntemide birleştirmişiz :D

  8. #8
    Tengri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CF Moto CLX700 Heritage
    Cevaplar için teşekkür ederim. Tavsiyelerinizi kapalı alanda deneyeceğim - özellikle Nikkfurie'nin önerisi bana çok mantıklı geldi.

    Tekrar teşekkürler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)