motora giden havayı mı ısıtır motosikletteki enjeksiyondan bahsediyorum
motora giden havayı mı ısıtır motosikletteki enjeksiyondan bahsediyorum
kışın motoru hemen çalıştırıyormuş o nasıl oluyor ilk marşta çalışıyormuş havayı ısıtıyor değil mi
Amaç bilgi edinmek ise, Google'da aratıp öğrenmek, başlık açmaktan daha kolay değil mi?
İlahi hasmet hocam hiç öyle şey olur mu Şimdi adam girecek gogıl amcaya soracak, bir dünya yazı ve video bulacak, sonra sırayla okuyup bilgilecenecek falan, ohooo bak yazarken bile yoruldum.
Açarsın forumda başlığı, hem sohbet olur, hem birileri anlatıverir, yarısı yalan yarısı gerçek yuvarlanır gideriz, ne güzel işte
"Ayrıca internette bu bulut sistemi dedikleri bir şey var şimdi, herkes oraya bir şeyler atıyor, gelen oradan işine geleni yarayanı alıyor kullanıyormuş. Bu bilişim fazla kafa yorarsan sıyırırsın. Kullanacaksın, nimetlerinden kullanıp, yararlanıp işini göreceksin. Kafayı takarsan kötü. Hikmetine fazla şaapmamak lazım."
Ben demiyorum öyle diyollaaa
hocam en son buraya yazdım motor enjeksiyonu farklıdır diye sizler bu işin içindesinizdir diye videoları çok izledim
Enjeksiyon insanın kendine yakışan motosiklete binmesine denir.
motor enjeksiyonu neyden farklıdır?
Motosikletlerde kullanılan enjeksiyon sistemi arabalardakilerden farklı demek istiyorsanız değil.
Video ile olmuyorsa okumayı denemenizi tavsiye ederim. Doğru düzgün bilen kimse burada bir ton vakit harcayıp birebir kaliteli bilgi sunmaz size. Basit bir şey değil çünkü. Kaliteli bilgi illa ki internette vardır, ancak kaliteli bilginin olduğu yere sizin gitmeniz lazım.
Bu konuda Türkçe kaliteli bilgi nerede bulunur? Arayıp bulacaksınız. Bu konuda Google en iyi arkadaşınız. Çünkü sizin gibi daha önce araştıranlar hangi linklerden daha memnun kaldılarsa onları gösterecektir size. Bu sıralama zaman içerisinde değiştiği için de bu aramayi bugün yapan siz en kaliteli içeriğe ulaşma imkanına sahipsiniz.
Yeter ki amacınız öğrenmek olsun... Ama eğer durum @SuleymanE'nin tarif ettiği şekildeyse, o zaman @Boldpilot'ınki gibi cevaplarla idare edeceksiniz...
Yani şimdi bu soruyu soran arkdaşın çok üstünde bilgi . Çarpım tablosu ile ugrsşanın türev integral sorması gibi ama size cevap vereyim.
Motorlar ile arabalarda ki enjeksiyon sistemi farklı .
Eskiden arabalarda da manifolt verirdi çok noktadan veya tek noktadan , ilk önce yanılmıyorsam isem gdı ,TSI ile wolsvagen sonrada diger otomobil üreticileri direk enjeksiyon sistemine geçti , dizeller zaten hepsi direk enjeksiyon dogrudan yanma odasına veriyor yatıkıtı.
Motorlar da ise %99 u eski teknoloji manifokt veriyor yakıtı ,hava yakıt karışımı alıyor ve sıkıştırma yapıyır
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:14 ----------
Eger soru motor için sorulmuş ise Yanlış bilgi .
Yeni teknoloji araba için sorulmuş ise dogru bilgi
Karburatorun yaptigi işlemi,
Daha teknolojik,
Gaz kolu tepkisine daha kararli bir cevap
Daha istekli ve stabil çalişma
Oksijen sensoru ve yakit pompasi destegiyle yakit+hava karişimini her hava ve iklim şartinda optimum duzeyde yanma odasina göndermektir.
Bu işin ağa babasi ve ilham kaynagi,karburatordur...
Not:Enjeksiyon var enjeksiyon var,urun anlaminda aradaki kalite farkini unutmayalim.
Piyasada öyle karburator sistemleri mevcut ki bazi enj.sistemlerinden daha verimli çalişiyor.
yeni arabalardaki enjektörler farklıdır yakıtı pistonun üzerine çok yüksek basınç ile boşaltır , önümüzdeki yıllarda emisyon değerleri düşürüldükçe aynı enjektörler motosikletlerde de kullanılacaktır , otomobil veya motosikletde enjeksiyonlu sisteme geçilmesinin asıl nedeni motorun çok fakir karışımla çalışmasına izin vermesidir , karbüratör bu kadar az benzin ile motorun çalışmasını sağlayamaz..
Bu emisyon standartları katılaştıkça artık stok motosikletlerimize performans hava filtresi ve yakıt kontrol ünitesi eklememiz gerekecek gibi...
Şu elektrik pil teknolojisi gelişse de makul fiyatli ve menzilli elektrikli motosikletlere binebilsek iyi olacak.
B.kunu çıkardılar resmen... Fakir karışım da motor için iyi değil, daha yüksek ısı oluşuyor, ona göre malzeme falan kullanmak gerekiyor, maliyetler artıyor.
Bizdeki bazı forum ahalisine göre hiçbir işe yaramıyor. Karbüratör daha iyiymiş diyorlar.
Allah affetsin ereksiyon diye okudum . Arkadaş ortamimi gözden gecirmem lazım
Mesele çok derin anlaşılmayacak bir şey değil. Ama üç cümleyle geçiştirilecek bir şey de değil. Gayet teknik ve ayrıntılı bir konu. Biraz vakit harcayıp öğrenmek lazım.
Bir kaç cümle ile açıklarsanız, ancak aşırı basitleştirmiş olursunuz, tatmin edici olmaz, çünkü açıklama sorulara cevap vermek için yetersiz kalır...
Mesela arkadaşın sorusu: neden ilk basışta çalışır enjeksiyonlu motor soğuk havada bile jiklesiz? ECU, sensörler ve işlevleri, fuel map'lere girmeden doğru düzgün cevap vermeniz mümkün mü?
Farklı olması araba veya motosiklet olduğu için değil, motosikletlerin bu tür teknolojileri geriden takip etmesi. Geçmişte de motosikletlerin çoğu karburatörlüydü. Gelecekte de motosikletlerin çoğu direct injection olabilir. Bu arada bir çok araba motoru şu an direct injection ve port injection'ı birlikte kullanıyor, düşük devirde port injection'in avantajlarından dolayı.
Depodan biraz benzin cekip,
Biraz icine hava katip yanma odasinin icine tukuren kisidir enjeksiyon bey.
otorite gerekli kısıtlamaları getirmezse asıl o zaman b..u çıkar teknolojinin , örnekler çok mesela 80 li yıllarda 700 beygir ralli arabası yaptılar yarışlarda profesyonel sürücüler birer birer öldü , hatırlarsınız eskiden benzine yağlayıcı madde olarak kurşun eklenirdi , insanlara verdiği zarar fark edilince yasaklandı , egzoz gazındaki diğer zararlı atıklar da biz solumayalım diye kısıtlanıyor zira o kadar çok otomobil varki sokaklar yürünemez hale gelecekti , fakir karışım artık motorlara zarar vermiyor , zaten çok az yakıt ile çalışabilmesi için motorun yüksek ısıda olması gerekli , EGR gibi sistemler yanma odası sıcaklığını kontrol altında tutarken tam sentetik yağlar 700 derece bile yağlamaya devam edebiliyor...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)